Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg I dag | Siden i går | Denne uken
Deler Hopp til nye innlegg
x-ring/quad ring til luftfjær? baronKanon 5 minutter siden
Jeg vil ha ned friksjon overalt i gaffelen min. Bruker ganske godt smørende olje og fett, støvpakninger er gode, og nå er det luftfjæren som jeg vil ha til pers. Ser at det er o-ring i hovedstempelet, og lurer på om en x-ring-type vil kunne være mer stabil og dermed gi lavere friksjon? Noen som har prøvd og kan si noe om resultater? Eller har noen størrelser å dele?

Har også hørt om spesifikke pneumatiske pakninger som har sykt lav friksjon. Noen som har hørt om disse og har peil? Har prøvd å google, men klarer ikke å finne.
0 3 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
Setepinne 31.6 mm, gjerne dropper PeterLynn 5 hours siden
Noen som har noe slikt liggende? Er ikke interessert i så alt for dyre setepinner. Den bør være rundt 400 mm lang.
0 8 Les mer
Fjær til eldre Fox VAN 36 jhk 5 hours siden
Hei, min bedre (og betydelig lettere) halvdel skal arve min tilårskomne Intense Tracer. Har fått tak i mykere fjær til bakdemperen men sliter litt mer med å finne noe som passer til gaffelen. Det er en Fox VAN 36 med 160mm vandring, tipper fra `08/`09 eller noe sånt. Noen som har gode forslag til hvor dette muligens kan la seg fremskaffe?
De fleste fjærene jeg finner på nett står at passer fra `11 eller `15 og nyere...
0 15 Les mer
Terrengsykler Hopp til nye innlegg
GT Force Comp (Large) sti/endurosykkel perbaa 6 hours siden
Brukt en sesong(2019)

14 500kr

Finn annonse:
https://www.finn.no/181085679

[Linket bilde fra i.imgur.com]
0 35 Les mer
Favero Assioma UNO wappedaler gsvs 6 hours siden
Hei, er ute etter ett sett Favero Assioma UNO wappedaler.
Om du selger en annen type wattmåler vil det kanskje være av interesse.
Ta kontakt! ICON_SMILE

Referanse:
https://bikeshop.no/favero-electron...7UBYw0iCiAa5v6DhZoHrceiY6mBoC6fMQAvD_BwE
0 6 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Shimano RX8 gravel-sykkelsko str. 45 Menkromsen 8 hours siden
Selger et par Shimano RX8 gravel-sykkelsko i størrelse 45. Fargen er silver (virkelig kul!)

Type SPD (Shimano terreng pedaler)

Skoene er brukt to ganger og selges fordi de er litt for store til meg som normalt sett bruker str. 44 / 43.5

Eske samt to forskjellige innlegg til sålen følger med. Cleats følger ikke med.

Er kjempefornøyd med skoene så nye i størrelse 44 er kjøpt inn. Sålen føles veldig stiv og virker faktisk stivere enn Giro Empire SLX som jeg også bruker! Sitter svært godt rundt foten og feste til pedalen virker meget stabilt. Ligner mer på SPD-SL.

Trenger vel ingen ytterligere introduksjon her inne. Fetere og lettere gravel-sko finnes knapt ICON_SMILE

Link til annonse på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=181072332

Pris 1600kr. (de er ikke enkle å få tak i for tiden -i riktig farge ICON_WINK )
Bor sentralt i Oslo, kan sendes med Posten for kjøpers regning.

[Linket bilde fra images.finncdn.no]
0 35 Les mer
Kjøp: Sykler Hopp til nye innlegg
Ser etter en stisykkel str. S vildeten 9 hours siden
Ser etter en fulldempet Str S. Ønsker alt fra 140mm-160mm

Villig til å gi opp til 25000kr
0 16 Les mer
Shimano 105/Ultegra krank ønskes kjøpt hvordetgaar 10 hours siden
Hei

Jeg ønsker å kjøpe en krank av typen Shimano 105 eller Ultegra. Brukt går fint, men bør være i grei stand.
0 16 Les mer
Setestag Cube Stereo 9/140 2014 runermm 11 hours siden
Min gode og gamle Cube Stereo har fått banesår i dropouten, som gjør at girøret ikke lenger holder seg på plass. Det beste hadde vært å få tak i et nytt setestag , men det skal mye til for at Cyklon/Cube skal klare å hoste opp noe slikt.

Å ta den inn på et karbonverksted (f.eks Jæger) er en mulighet, men tenkte først å høre om noen mot formodning skulle ha et slikt setestag liggende. Sykkelen det er snakk om er denne: https://www.instagram.com/p/sCX0mMpyD0/

0 33 Les mer
Utflukt Hopp til nye innlegg
Rolig tur i Østmarka Søndag 7/6 PerFormance 11 hours siden
Tenker ta en lav-tempo tur i Østmarka på søndag, gøy hvis noen har lyst at henge med!

Start fra Tveita/Haugerud runt 11:00 och ca: to timmer på litt random stier, høyre fokus på gøy terreng en raskt tempo!

/Per
0 39 Les mer
Giro Privateer Lace Str 44/28cm SPD. Joaking 12 hours siden
Giro Privateer Lace sykkelsko i str 44/28 cm selges for kr 890,-. Helsorte med cleant utseende. Kjøpt på nettet av meg, prøvd et par korte turer og funnet for små. Har kjøpt samme sko i ett nummer større. Gode sko for terreng- og grussykling.

Selges hos Sørensen sykler for 1399 og diverse andre nettbutikker for ca 1300. Her kan du spare noen kroner på en tilnærmet ny sko!

Skoene kan hentes/leveres i Oslo-området.
0 32 Les mer
Racer Hopp til nye innlegg
Hjul hjul hjul....... Raymond 13 hours siden
Hei,

Etter en "vårrydding" i sykkelboden er det plass til et nytt "hverdags og altmulig hjulsett". Jeg har i utgangspunktet landet på Tune TSR 35, men før jeg trykker på knappen og bestiller, tenkte jeg at det kan jo være noen her som har knallgode innspill til annet som bør sjekkes ut/vurderes.

Kriterier:
- felgbrems
- "moderne felgbredde"
- lav-medium profil (absolutt max 40)
- fortrinnsvis alu
- Aller helst sorte felgsider (ja jeg vet de vil bli grå/blanke over tid)
- budsjett: absolutt max 10k inkl mva
0 110 Les mer
Kjøp og salg av ikke-sykkelrelaterte greier Hopp til nye innlegg
Twintip/ Parkski+støvler til 6-7-åring? larsdx I går 16:45
Far og sønn var på god vei til å bli parkrotter før Corona ødela resten av skisesongen. Jeg fikk handlet meg nytt utstyr på salg, men er det noen som har noe som kan passe til gutten liggende? Han er 115 cm høy nå. Ønsker midtmonterte ski. Vi har andre ski han kan bruke om det er aktuelt med mer vanlig kjøring.
0 10 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Ticketmaster KAN holdes ansvarlig Gråstein I går 13:30
Tenkte jeg skulle dele denne, for det er en ganske bra, prinsipiell sak.

I våres skulle jeg på Bryan Adams-konsert i Spektrum. Den ble først utsatt til mai pga corona, så utsatt til neste år. Jeg hevdet at en konsert våren 2021 ikke akkurat er det jeg hadde betalt for, og krevde pengene refundert.

Ticketmaster nektet, med henvisning til at de kun var mellommann. Det var Live Nation som var arrangør, så når de ikke ville betale tilbake kunne ikke Ticketmaster gjøre noe. Jeg på min side påpekte at jeg hadde kjøpt billettene på deres side, betalt til deres konto (sjekket bankutskrift) og fikk informasjon om utsettelser fra dem.

Jeg har nok av småarrangementer (og et sesongkort hos den lokale fotballklubben) som ikke blir krevd tilbake. Men akkurat Ticketmaster/Live Nation har jeg ingen barmhjertige følelser for. Som en prinsippsak tok jeg det via kredittkortleverandøren. Der er saken nå ferdigbehandlet (antar de da har kjørt en prosess mot Ticketmaster), og utfallet er at de refunderer pengene. Jeg har ingen tro på at banken har dekket dette selv, men har gått etter arrangøren.

Det tok litt tid, men håper konklusjonen er til glede for andre som sliter med kundeservicen til Ticketmaster. Klageprosessen var veldig enkel. Om mange nok tar dem den veien, vil de kanskje få så mye tyn fra bankene at de selv innser hva de må gjøre?
0 240 Les mer
Ymse Hopp til nye innlegg
Erfaring med plass på Thule Velospace XT3? Flo I går 11:32
Hei!
Har kjøpt et slik stativ til bilen nå. Ble litt skuffet da jeg oppdaget hvor minimalt med plass det er mellom syklene.
Flesket til med toppmodellen som til og med står beskrevet som kompatibel med fatbikes... Det er oppriktig ikke plass til tre moderne endurosykler med boost foran og bak. Det står riktig nok bredde mellom rails 190mm. Utvendig mål på Fox36 er 200mm, så jeg kunne vel lest litt bedre før jeg trykket kjøp.

Regner med andre har samme stativ. Hva har dere gjort for å løse dette problemet?

Tenker i første omgang å kjøpe lengre stropper til stativet slik at man kan skyve syklene mer forover/bakover i forhold til hverandre. Kanskje det er nok?
Alternativt tenker jeg at kanskje den innerste sykkelen kan settes lengre inn på railen mot bakluka?
0 64 Les mer
Fox SLS coil fjær cko 03/06/2020 20:39
500 pund x 2,65 x 67 mm
Lite brukt.
377 g
Selges 800,-
https://www.finn.no/180916857
0 51 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Grussykkel til dame 14k bigp85 03/06/2020 18:11
Hei,

Dama skal bytte ut sin eldgamle terrengsykkel og ser etter en grussykkel med følgende kriterier:

- Maks 14 000 kr
- Passe for en dame på 162 cm
- Komfortabel geometri
- Skal brukes stort sett i tørre forhold i marka og til/fra jobb
(Trenger man hydraulikk bremser da?)
- Lett girutveklsing

Så hva finnes der ute?

Ser ikke ut som White har noen grussykler inne nå. Merida Silex 300 er for stor for henne.
0 82 Les mer
29" gaffel qr. Alt av interesse(nesten) Kona mi 03/06/2020 17:59
Gaffel med qr ønskes kjøpt.
Tapered eller rett, spiller ingen rolle.
100-120mm
0 41 Les mer
Adapter 12 til 15mm thru axle frodes00 03/06/2020 17:47
Hei,

Jeg har en gaffel med 12x100mm thru axle, men et forhjul med 15x100mm. Det finnes tynne hylser i alu eller carbon for å tilpasse denne mismatchen. Men ingen forhandlere vi Oslo-området har slikt. Noen som har noe sånt liggende? (Har bestilt fra USA men det tar jo litt tid å få sånt i hus.)

Mvh Frode
0 51 Les mer
Girøre Canyon Spectral - no. 26 SRAM aleksander 03/06/2020 13:34
Jeg er i beita for et girøre til min Spectral CF (M054) 2018, trenger et SRAM-kompatibelt øre.
Har akkurat lagt inn bestilling på nett, men oppgitte leveringstider er et stykke frem i tid.
Har du et jeg kan kjøpe/låne hadde det gjort dagen min!
Jeg holder til i Oslo.
0 20 Les mer
Enduro sykkel - Polygon colossus N9 - 160mm SamuelG 03/06/2020 10:58
Selger en Polygon colossus N9, carbonramme, 160mm vandring, leken endurosykkel.

Størrelse M. Sykkelen ble brukt 2016-2018, altså 3 sesong. Selges fordi jeg har har ikke bruk for den. Befinner seg i Oslo, kan sendes, evtl tas med til Tromsø slutten av Juni.
- Ramme: Polygon colossus N9 carbon inkl custom tuned fox float ctd kashima demper. Noen skraper i lakken men ellers feilfri stand på ramme. Alle rammelager ble byttet i 2018 til Enduro max og SKF. Bushings på demper har ingen slakk. Siste service på demper 2018 (cyklon), ble brukt rund 10 turer etter service.
- Gaffel: RockShox Pike solo air, 160mm (ny service)
- carbon truvativ setepinne (ikke teleskop)
- Hjulsett: Easton arc 30 med Hope pro4 nav, shimano boss, ikke boost, 27,5. maxxis DHF 2.8 dekk fremme, DHR II, 2.3 bak, HuckNorris installert
- nytt kranklager (extra), den som er inne er fortsatt i orden (sram gpx)
- sram x9 krank inkl x01 32tenners klinge
- nytt race-face descendant styre (35mm/800mm)
- nytt race face descendant stem 35mm/40mm
- bremser: Magura mt5 hendel (nytt)/xt og slx caliper.
- Gir: Shimano xtr girvelger (11spd), XT casett (11-46), SLX derailleur

Pris: rund 13k. Kom med prisforslag inkl begrunnelse om du synes prisen er ikke rett. Jeg kan nås via geiseler ætt gmail dot com om jeg ikke svarer. (er ikke hvert dag innom her).
Kan også selges som "rolling framekit", ramme + demper + hjulsett + gaffel for 11k.

link til sykkelen (identisk ramme):
https://www.polygonbikes.com/shop/bikes/mountain/enduro/collosus-n9-xx1-green/
0 142 Les mer
Selger Cannondale Scalpel carbon 3 2017 enrima 03/06/2020 08:19
Selger min Scalpel, pris kr 23000,- uten heve-/senkepinne og OneUp switch drev, disse kan følge med mot tillegg. Se annonsen: https://www.finn.no/180440054

Scalpel befinner seg i Trondheim.

Kan leveres i Ålesund området ila sommerferien (juli)

Enrique
0 98 Les mer
Hvilken Specialized el-sykkel arlol 03/06/2020 07:34
Gitt prisforskjellen som er der nå, hvilken sykkel ville du valgt?
Hovedforskjellen er at ene er 2019 modell har karbonramme og andre er 2020 modell og har alu-ramme, men bedre batterirekkevidde. Eller er det andre ting som jeg bør legge vekt på?

Specialized Levo Men Comp Carb Elsykkel 29, 2019 modell

Specialized Turbo Levo Comp 29NB, 2020 Modell
0 22 Les mer
Stikrank 165-170mm, boost BSA30kompatibel Mr.Jacobsen 02/06/2020 17:45
Ønsker kortere krankarmer til min Ripmo AF.

Ønsker:
Kompatibel med BSA30
Boost-kompatibel
Fornuftig priset
Helst ikke Shimano (da jeg har SRAM-drivverk og er en tulling som ikke vil mismatche)

Send meg en melding hvis du har noe som kanskje kan være interessant ICON_SMILE
0 27 Les mer
Sykkel kun til rulle ønskes kjøpt fradah 02/06/2020 17:30
Jeg skal ha en sykkel som skal stå permanent på rulle (Kickr). Dermed trenger jeg ikke en komplett sykkel.
- Trenger ikke bakhjul
- Trenger ikke bremser
- Trenger fremhjul men kan være hva som helst så lenge det holder sykkelen i riktig stilling på rulla
- Trenger kjede og gir av god kvalitet men trenger ikke de dyreste/letteste modellene

Rammen må være Small eller Medium (jeg er 177). Den må være stiv og ikke for aggressiv.
Utendørs bruker jeg en Canyon Endurace M.

Målet er en nyere sykkel som gir god treningsopplevelse, til lavest mulig pris. Så får vi se om noen har en tre kvart sykkel liggende ICON_SMILE
0 20 Les mer
Side 1 av 2 1 2
Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå