Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg I dag | Siden i går | Denne uken
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Gis bort: Shimano MW81 str 46 og Giro Gauge str 44 jaknudsen 02/07/2020 09:30
Godt brukte sykkelsko. Se Finn-annonser (har satt en pris der fordi jeg ikke orker å gi bort ting på Finn):

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=183641828
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=183642256
0 78 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Re: Dagens youtube Sepeda 02/07/2020 09:20
Forbudt i Frankrike.

716 955,342 Les mer
Deler Hopp til nye innlegg
Re: Sprekk i ramme. Jhan 02/07/2020 08:16
Ja, jeg kjøpte den ny. Skal undersøke senere idag.
2 198 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
Sykkel ramme i strl s eller m mega8zero 02/07/2020 07:55
Driver å bygge sykkler til 2 kompiser som vil prøve med stisykling. En på 165 og en på 170 så tipper Strl S eller M. Har noe deler liggende men mangler bare 2 rammer og en gaffel. Ramme må ta tapered gaffel og har 12x142 eller boost bak. Kom med forslag. Takk
0 48 Les mer
Utflukt Hopp til nye innlegg
Re: Onsdagsklubb i Bærum 01.07.20 Anders A-R 02/07/2020 07:46
7 503 Les mer
Re: erfaringer med bikester.no? Havre 02/07/2020 07:21
Kjedelig, men det blir nå litt for enkelt. Personlig synes jeg PostNord bare blir bedre og bedre. Veldig sjelden det ikke går meget raskt og deres egne utleveringssteder (vel - det ene jeg bruker) er mer effektivt (som i raskere) og betydelig hyggeligere enn noe postkontor.

Skulle jeg fritt få velge mellom noe firma hadde jeg valgt DHL eller PostNord. DHL er hakket mer fleksible.

Og jeg brukte å "hate" PostNord. For noen år siden var det salig styr både med leveringstider og utleveringssted.
29 9,161 Les mer
Ymse Hopp til nye innlegg
Re: Youtube-kranknerdetips: Hambini tmork 02/07/2020 04:58
Sitat: Brabus
Nå bor Hambini i England og engelskmenn har generelt ett ganske så fargerikt språk, litt mer blomstrende enn det vi er vant med fra TV program som BBC lager ICON_SMILE

Det slår meg at hadde Hambini bodd i Svolvær eller et annet dertil egnet sted nordpå, så hadde nok språket vært grovere eller på minst samme nivå :-)
30 1,025 Les mer
Re: Fra bukkestyre til flatt styre? tmork 02/07/2020 04:49
Sitat: blåving
Trenger ny sykkel, og jeg ønsker meg øyensynlig en sykkel som ikke finnes: karbongaffel, lett vekt, skivebremser, flatt styre. Tenkte litt på Trek FX sport 4, men denne er utsolgt overalt, og den i full karbon koster over 20.000 og sprenger budsjettet. Men! Kan jeg bytte ut bukkestyret på en racer, og oppfylle drømmen? For eksempel sett på denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=183530031

Litt usikker på et par ting:

- om giret er så annerledes at jeg må endre annet enn girutvekslerne? Tenkte å bruke noen jeg har fra en eldre trek hybridsykkel. Har et nitto-styre jeg ønsker å sette på. Har dere trua, eller er det dødfødt?

- Har bremsehendler fra samme gamle trek-sykkel. Kan disse brukes?

Mulig dette er en fin potet for deg?
https://www.specialized.com/us/en/d...=290948-175310&searchText=96220-3002
1 123 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Re: Syklet i bil, hva dekker forsikringa? Appelsin 01/07/2020 23:46
bilansvarslova § 4
"Gjer ei motorvogn skade, har skadelidaren krav på skadebot hjå det trygdelaget som vogna er trygda i etter kapitel IV, endå om ingen er skuld i skaden."

Så bilforsikring dekker skade på deg og sykkel så lenge du ikke har vert tilstrekkelig uaktsom, og etter hva jeg forstår skal det mye til for det.

Har du syklet på en bil og har skyld så forstår jeg det som at skaden på bilen ikke er en del av denne loven?
8 701 Les mer
Re: Lime sykkelsko egbl 01/07/2020 22:41
Sitat: bsmell
Jeg har brukt en MS-polymer monteringslim.
Holder seg fleksibel etter herding og tåler mye bevegelse før den slipper. Sitter bedre hvis du bruker en primer som får tørke godt.
Finnes i de fleste byggevarehus hvis de dype skogene har noe slik.

Jeg tror skomakerne bruker er form for kontaktlim, men jeg skulle gjerne vite hvilken type.
Dette med MS-polymer var jo Interessant. Jeg har faktisk en patron med Tec7 i kjelleren.
3 127 Les mer
Racer Hopp til nye innlegg
Re: Ny hjem, ala Kask bare med mips Jonesy 01/07/2020 21:53
Sitat: sykkeloyvind
Specialized
Sitat: Christian82
Jeg er i utgangspunktet ute etter en "tradisjonell" hjelm... I biller meg at jeg ser noldus ut med de nye aero greiene..

Specialized Prevail eller Propero er kanskje gode alternativ? https://www.specialized.com/no/en/shop/helmets/c/helmets

Veldig fornøyd med min Propero III

Kjøpte en Met hjelm på G-Max utsalg idag, den virker også meget bra
11 548 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
27,5 hjulsett til grussykkel ØK Anders_T 01/07/2020 21:48
12 x100 foran, og 12 x 142 bak. Kan være interessert i bare forhjul eller hjulsett. Takk skal dere ha.
0 41 Les mer
Terrengsykler Hopp til nye innlegg
Re: Kommer for salg: Santa Cruz Hightower CC X01 XL JonAre 01/07/2020 20:21
Solgt!
1 783 Les mer
Garmin ANT+ USB Skoje 01/07/2020 19:52
Har en Garmin ANT+ USB stick jeg aldri har brukt.
250 inkl frakt?

FINN-kode: 183276822

Send PM
0 90 Les mer
Kjøp: Sykler Hopp til nye innlegg
Re: Valg av størrelse, M eller L? Kamao 01/07/2020 16:34
Du er nok en large, men medium kan passe også. Prøv den og se hvordan det føles.
1 71 Les mer
Re: Tips helhjelm Stupfull 01/07/2020 14:32
Det er vel kun en drop test mot 3 kanter?
16 497 Les mer
Utflukt Hopp til nye innlegg
Re: Corona ferie på sykkel i Oslo området lokila 01/07/2020 13:37
Ta turen til Kongsberg for veldig bra stisykling. Utflukt var her i flere år. Stisykkelmiljøet har vokst siden den gang, men lite mediaoppmerksomhet herfra i det siste. Stiene er bedre nå enn da Utflukt var her.
SilverTrails tilbyr guiding hvis ønskelig.

(Merk: er selv involvert i SilverTrails)
8 345 Les mer
Re: Fox Float X2 Performance Elite 2020 Chrisborgeolsen 01/07/2020 13:03
I bøtter og spann
2 279 Les mer
Re: Rimelig brukt stisykkel parob 01/07/2020 13:02
Sitat: parob
- men vi fikk gratis leie av to sykler ved neste besøk også, som plaster på såret.

Årets familietur til Trysil unnagjort, og ville bare nevne at syklene vi fikk denne gang var en GT Force og en Rocky Mountain Reaper til døtrene mine, begge syklene var ny modell. Alt fungerte upåklagelig. Kjapp inn- og utlevering hos Sport Lodgen også. Tommel opp!
37 2,588 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Lage ruter - alternativer til lommekjent.no stigesem 01/07/2020 12:43
Sitat: Geir Dahl
Sitat: Geir Dahl
Jeg bruker offline-kart som jeg har lastet ned for ganske lenge siden, men ser nå at det er noe galt med oppkoblingen til kartverkets topokart. Jeg håper at det blir løst snart.

Flere med meg har meldt inn til Locus Map Support problemet med å åpne Kartverkets Topokart online. Det vil bli fikset i neste app-oppdatering.
Temaet i denne tråden er ruteplanlegging. Locus Map har tre kartfaner; 1) Online kart som blir tilrettelagt for direkte tilgang i appen, 2) offline kart som lastes ned fra online-kartvisningen og 3) Web Map Service (WMS karttjenester). WMS-visning fungerer kun online, men det er som regel ikke noe problem da ruteplanlegging foregår mens du er hjemme på WLAN eller på mobildata.
Geonorge-portalen har en kartkatalog som blant annet viser oversikt over alle WMS-tjenester med URL-adressen til hver tjeneste.
Geonorge
Mange WMS-tjenester er gratis, så det er bare å lime/taste inn adressen “manuelt” ved først å klikke + tegnet. Locus Map har eget WMS-tjenestebibliotek der du også finner WMS-tjenestene for Topografisk norgeskart 4 som har skjermkartografi og Toporaster WMS som tilsvarer kartografien til Norge 1:50000 (trykte kart).
Personlig synes jeg Toporaster er lettest å lese på telefonskjermen, men det er mulig å forstørre opptegningen av Topografisk norgeskart under kartinnstillingene.
Eksempel på et par andre interessante WMS-tjenester: dtm1_32 (terrengmodell) og Historiske kart WMS.
WMS-tjenesten ligger som et lag oppå bakgrunnskartet og du kan justere med en “gliderknapp” fra 1 til 100 % synlighet.

Flott tips angående WMS. Da kom plutselig stiene opp!
22 976 Les mer
Re: Compression, RS Yari RC Sindre Smith 01/07/2020 12:32
Jeg bruker ikke Compresjon justeringen så sånn sett er det ikke noe problem. Men syns det er rart at jeg må skru den tre hakk mot plusstegnet før den skrur av compresjon justeringen. Litt knotete å forklare..
2 175 Les mer
Re: DHF vs DHR Njålfrasørlandet 01/07/2020 12:23
Okei, takk for svar. Da prøver jeg meg på begge to tror jeg. Må vel bare finne feelingen ICON_WINK
2 205 Les mer
Shimano sm-eww01 Nikolaip 01/07/2020 11:28
Hallai

Noen som har liggende en sm-eww01 som de ønsker å bli kvitt?
0 124 Les mer
Kjøp: Sykler Hopp til nye innlegg
Shimano sm-eww01 Nikolaip 01/07/2020 11:25
øk sm-eww01

Noen som har en liggende?
0 26 Les mer
Re: Trek Domane SL6 her på berget? Trond Helge 01/07/2020 10:56
Hmm, Trek leverandøren her i byen har bare SL5 på sine sider, men jeg antar at du kan få det du vil (med dertil leveringstid/pris).

BoA Sykler - Domane
9 684 Les mer
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå