Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg I dag | Siden i går | Denne uken
Ymse Hopp til nye innlegg
Erfaring med plass på Thule Velospace XT3? Flo I går 11:32
Hei!
Har kjøpt et slik stativ til bilen nå. Ble litt skuffet da jeg oppdaget hvor minimalt med plass det er mellom syklene.
Flesket til med toppmodellen som til og med står beskrevet som kompatibel med fatbikes... Det er oppriktig ikke plass til tre moderne endurosykler med boost foran og bak. Det står riktig nok bredde mellom rails 190mm. Utvendig mål på Fox36 er 200mm, så jeg kunne vel lest litt bedre før jeg trykket kjøp.

Regner med andre har samme stativ. Hva har dere gjort for å løse dette problemet?

Tenker i første omgang å kjøpe lengre stropper til stativet slik at man kan skyve syklene mer forover/bakover i forhold til hverandre. Kanskje det er nok?
Alternativt tenker jeg at kanskje den innerste sykkelen kan settes lengre inn på railen mot bakluka?
0 63 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Re: Ubrukt - Beer Components EBB for BB30 krankhus janeb I går 11:22
For deg som skal bygge singlespeed sykkel uten en trist begredelig og forstyrrende kjedestrammer, men ønsker å justere sykkelkjedet med et eksentrisk krankhus! ICON_WINK
31 5,988 Les mer
Racer Hopp til nye innlegg
Re: Hvilket trykk kjører du? TNO I går 10:59
Mavic Yksion Pro UST 25mm/28mm 6 bar / 87psi. (Har Mavic kalkulator for dekktrykk)
Vekt sykkel + meg ca. 100 kg
Mavic Ksyrium Pro UST disc hjul
31 618 Les mer
Re: Budsjett for brukt fulldemper larsdx I går 10:29
Bird er kun mulig å bestille på nett. De leverer til Norge.

Ibis Ripmo høster mye lovord ja.
24 997 Les mer
Trening Hopp til nye innlegg
Re: Polar VS Garmin HeavyDude I går 10:26
Jeg har tilhørt Polar-familien siden ... ca år 2000 ? Nå bruker jeg Polar Vantage V, og er svært fornøyd. Jeg kjører wattbasert ( + puls), og får alle treningsbehov dekket ( svømming, sykling, ski ... ) og integrert til Strava, TrainingsPeaks ... ( og polar sin app, Polar Flow selvsagt). Jeg vet ikke hva Garmin kan gi meg som ikke Polar har, - men Garmin er sikkert utmerket det også. Kart/gps bruker jeg ikke i forbindelse med trening, sykler ikke så langt uti huttiheita at jeg ikke tar meg hjem igjen.
og servicen på Polar er fantastisk, slik jeg har opplevd den.
27 1,039 Les mer
Re: Pumpe med "trøkk" yolo I går 09:58
Gulvpumpe: Har hatt en Lezyne pumpe i alu med trehåndtak siden 2014, den røk forrige helg da jeg skulle bruke en Scwalbe Tire Booster. Har fungert strålende i 6 år. Usikker på modellnavn, men kostet vel rundt 700kr i 2014. Hvis man vil ha mye for pengene ville jeg trodd at en billig-versjon fra de anerkjente merkene er veien å gå.

Pumpe for baklommen: Har hatt en Lezyne Lite Drive som kan pumpe opp til 11 bar før den tar med seg ventilkjernen ut. Kjempegøy! Gikk over til noe billig PRO-greier som egentlig har fungert ypperlig, men føles litt kjip og er litt stor. Silca Tattico er på ønskelisten, og er vel den som hyppigst blir anbefalt i alle minipumpetråder.

Forts. på digresjon: Hvis du kun har plass til 25/28 mm og vil gjøre mest mulig for å kunne kjøre grus med komfort og grep ville jeg kjøpt et tubeless ready hjulsett som lot deg kjøre lavt trykk, og kanskje vurdere innlegg for å kunne kjøre enda lavere trykk uten å være bekymret for å skade felgen.

Bikerollingresistance (LINK) har testet GP4000sII og GP5000 i forskjellige bredder, konklusjonen om rullemotstand og dekkbredde var slik: "We've adjusted all air pressures to values that provide the same comfort level (4.5 mm tire drop) and what do we see... a flat line! All sizes of the GP 5000 now have nearly the same rolling resistance." Siden testen gjøres på sånn stålplate som skal tilsvare "average road surface" tenker jeg at det er naturlig å tenke at smalt er best på fint dekke, bredt er best på grovt dekke mtp. rullemotstand. [Linket bilde fra images-na.ssl-images-amazon.com]

Aero er en annen sak, og der er, isolert sett, smalt bedre enn bredt åpenbart fordi størrelsen på flaten er over brøkstreken i formel for "drag"/luftmotstand. Trenden med bredere felger er for å redusere denne effekten mest mulig, og samtidig få nytten et bredere dekk gir, men bredt vil aldri bli bedre enn smalt gitt en like optimalisert felg.
60 1,194 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Oppdal til uken - Innspill? csondbo I går 09:48
Tenker meg til Oppdal om et par uker. Blir der i 4 dager. Er det de samme tipsene i denne tråden som gjelder, eller er det ikke så mye som er sykkelbart ennå?
11 2,471 Les mer
Deler Hopp til nye innlegg
Re: Kollisjonsalarm baronKanon I går 08:50
Sitat: RoyK
Nå tenkte jeg på kollisjonsalarm litt som biler har radar som piper hvis du kommer for nærme noe - det blir kanskje litt pes på sykkel.

Bør kanskje koble på pulsmåler også og be den sende epost til venner hvis du har vært uten puls i noen minutter…

Det finnes radar for å detektere biler som kommer bakfra fra Garmin.
9 454 Les mer
Re: Scott Spark RC 2018 vichingo I går 08:27
Har en Spark RC WC 2018. Boltene i svingpunktene måtte etterstrammes etter første måneden, og siden har jeg ikke merket at de har løsnet. Brukte momentnøkkel ved etterstramming, og synes å huske at jeg brukte blå locktite.
7 245 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Re: Grusracer/allsidig landeveissykkel for særing Sepeda I går 07:15
Sitat: yolo
Fulgte hjertet mot en burgundy/orange Cervélo Áspero-ramme.

yes ICON_COOL

37 1,530 Les mer
Re: Sram, litt forvirrende kjedelengder? perbl I går 06:32
Den der er vel ikke så egna på fulldemper iom at kjedet vil strekkes når man komprimerer.

Forøvrig fant jeg ut at jeg hadde kjørt med litt for kjede til oppsettet, så ny kassett og kjede er på vei, da jeg fant ut at kassetten hadde mista en tann og nok er mer slitt enn jeg trodde.
4 280 Les mer
Re: Har du prøvd FIVE TEN TRAILCROSS LT skoene? pme I går 05:56
Jeg har denne skoen i en Adidas variant, brukt den siden i fjor sommer og lite slitasje, muligens ikke like godt feste på pedalene som mine Five Ten. Men bedre grep på løst underlag når man mot formodning må trille....
For mine føtter passer de bra:)
11 298 Les mer
Racere Hopp til nye innlegg
Re: Gavia CX Comp Cyclocross 2016 Str. L/55 cm Christian82 I går 05:41
Hva tenker du i pris?
2 180 Les mer
Re: Geometri nerding aanund I går 00:02
Ah, poenget var varierende akselavstand her. Gikk meg hus forbi.
Men forskjellige produsenter oppgir mål med eller uten sag.
Å.
11 482 Les mer
Utflukt Hopp til nye innlegg
Re: Tirsdagssykling i Oslo 2. juni baronKanon 03/06/2020 21:24
Her var det mye gull! Og bamsemums!
7 380 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Fox SLS coil fjær cko 03/06/2020 20:39
500 pund x 2,65 x 67 mm
Lite brukt.
377 g
Selges 800,-
https://www.finn.no/180916857
0 50 Les mer
Re: Shimano/shigura problemer Voll 03/06/2020 20:33
Ja, det stemmer det med stift. Eg har fått tak i rett, det er eg sikker på. Eg får det ikkje til å bli heilt bra. Det sveitta litt frå frambremsen og so stramma eg den meir og no vart det jo mykje verre.. Argh!
8 380 Les mer
Re: 12 delt NX Eagle kassett med Deore bakgir? -Jan 03/06/2020 20:13
Hæ? Snakkar du no om "gamle" 11-delte Shimano, eller nyaste 11-delte Deore, som vel bør vera designa for å takle 51 greit? Viss ja på det siste, er det da slik også for 12-delt Shimano? Kan du legge ut lenke til denne påstanden frå JRA-folka?
12 261 Les mer
Re: Flaskeholder med mye dropp perbl 03/06/2020 20:03
Den der så faktisk ganske aktuell ut om jeg skulle gå vekk fra Fabric-flasker.
3 128 Les mer
Re: Hjul: Slangeløst, bredt, en viss profil, skiver? aug11x 03/06/2020 19:15
Nais! Jeg har heller aldri skjønt greia med slangeløst på racer. For bredere dekk, ja, og så vidt jeg husker så er de nye grushjulene fra Roval klare for slangeløst.
86 8,151 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Re: Eiendomsmegler, fastpris eller provisjon Panda 03/06/2020 19:12
Har villaen ute på finn nå til 6 mill.
Oppgjør til megler i Sparebank 1 er ca. 130.000kr
9 565 Les mer
Re: Den store Bafang-tråden - innstilling og bruk user1421 03/06/2020 18:57
hei finnes det norske butikker som selger bbshd controller eller motor+controller?
controller fra lunacycle koster $164 + tax nå ..
3dje bbshd som ryker :/
271 234,410 Les mer
Re: Tyrifjorden Challenge rute på Strava? 123nils 03/06/2020 18:15
Takk for inspirasjon.

Driter en lang marsj i Strava, (Garmin og BaseCamp er min greie) men Tyrifjorden rundt står nå på lista. Tenker jeg tar langs Steinsfjorden også for å ta' n helt ut.
Dette blir gøy.
10 546 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Grussykkel til dame 14k bigp85 03/06/2020 18:11
Hei,

Dama skal bytte ut sin eldgamle terrengsykkel og ser etter en grussykkel med følgende kriterier:

- Maks 14 000 kr
- Passe for en dame på 162 cm
- Komfortabel geometri
- Skal brukes stort sett i tørre forhold i marka og til/fra jobb
(Trenger man hydraulikk bremser da?)
- Lett girutveklsing

Så hva finnes der ute?

Ser ikke ut som White har noen grussykler inne nå. Merida Silex 300 er for stor for henne.
0 81 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
29" gaffel qr. Alt av interesse(nesten) Kona mi 03/06/2020 17:59
Gaffel med qr ønskes kjøpt.
Tapered eller rett, spiller ingen rolle.
100-120mm
0 41 Les mer
Side 4 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå