Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg I dag | Siden i går | Denne uken
Deler Hopp til nye innlegg
Re: Valg av sykkel: Ripley, Occam, Whyte 120 etc mob 10 minutter siden
Easy, tiger. Det er nok av vitnesbyrd om slett kundeservice der i gården. Jeg ville sjekket andres erfaringer her og på FB litt nøyere, og tenkt meg grundig om før jeg jeg gikk til bestilling. Forøvrig har jeg hatt tre FS-ere med 120-140 mm vandring (Ibis, SC, Intense) som har vært brukt primært i Østmarka. Topp kombo.
8 107 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Re: SLX m7000 bremser, front+bak selges bjarneper 16 minutter siden
Solgt!
2 186 Les mer
Blandevei, grus, bikepacking og cross Hopp til nye innlegg
Re: Tips til ny grusracer Elmersen 22 minutter siden
Bremsene er sikkert helt supre, så ikke bekymre deg for det. Jeg tenkte mest på at jeg savner litt mer klaring mellom skiver og klosser, som hos Shimano. Mye mer vrient å unngå subbing på Sram-sykkelen min enn den med Tiagra. Pluss at apex-hendlene er slarkete og billige i følelsen, men dette er sikkert bedre på Rival og høyere serier.
26 837 Les mer
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås Hopp til nye innlegg
Re: Byrådet i Oslo spandere sykkelreparasjoner? magnusc 1 hour siden
Sitat: Brabus
Sitat: sykkeloyvind
Jfr denne: https://www.fvn.no/mening/i/7WaKB/samfunnet-sparer-26-kroner-per-km-naar-vi-sykler

Hvis disse som får hjelp til å pumpe opp dekkene da sykler 20 km de ellers ikke ville ha syklet har kommunen tjent inn de 500 skattekronene de brukte på å betale den ufaglærte mekanikeren for jobben.

Tror du at de som ikke evner å pumpe luft i hjulene vil vil sykle 20km tr jobb daglig, er du helt seriøs nå ?

Man trenger da ikke sykle 20km tur retur jobb daglig for at sykkel skal ha noe for seg i byen …

At det er mange som ikke evner å bytte slange på en sykkel, men som fint klarer å sykle et par kilometer til å fra jobb i sommersesongen er det vel liten tvil om. Jeg var selv der på et tidspunkt etter å ha kjøpt sykkel på sykkelauksjon. På Oslo Sportslager var det flere ukers ventetid, og det er det i disse dager også.
59 1,477 Les mer
Sti Hopp til nye innlegg
Re: Ny "Route"-funksjon i Strava langen 1 hour siden
Sitat: DesmoSkier
Ja, se tråden "Vil du være med å lage turkart" eller hva den nå het.

Fantastisk. Du er en knupp ICON_SMILE
20 1,399 Les mer
Racer Hopp til nye innlegg
Re: Dekkønske for 2019 Trond Helge 1 hour siden
Jupp, men det var de som var tilgjengelige, generelt er jeg relativt heldig (tror jeg har ca 0.5 punkteringer i året i snitt) så vi får se. Er nå montert og godgjør seg (ble for øvrig 27.7mm på Crankbrothers Zinc 3 hjul).

Så vi får se om jeg har forsaket punkteringsbeskyttelse for hastighet ICON_SMILE
273 37,195 Les mer
Ritt og arrangementer Hopp til nye innlegg
Re: Ritt etter 15. juni Panda 2 hours siden
Vår Cup nå 101percent cup i Ski startet jo også opp i går med loft på femti deltagere.
57 3,485 Les mer
Re: Korona - historien gjentar seg (?) Havre 2 hours siden
Blir spennende å se hva som skjer de neste to ukene. Jeg er optimist og tror ikke dagens demonstrasjoner vil påvirke tall i nevneverdig grad, men er selvsagt ikke sikker. Får man ingen effekt de neste ukene vil det være en ganske sterk bekreftelse på at det ikke kommer noen ny bølge basert på utendørs aktivitet om ikke annet.
442 12,048 Les mer
Re: Vis oss din grussykkel trond67 2 hours siden
Her er min scott addict 30 gravel 2020. Aldeles nydelig sykkel som nok retter seg litt mer mot racing og fart en opp pakking og tur

[Linket bilde]
10 364 Les mer
Re: Verktøy til BB30 - hvilke? koppen 3 hours siden
Ja, det kommer komplett så lenge du husker å kjøpe riktig versjon, dvs BB30/PF30-versjonen.

I tillegg til verktøyene som ktodnem nevner trenger du da egentig bare en 8mm (?) umbraco og fett for å sette dette sammen igjen.

Verdt å lese seg opp på SRAMs supportsider. Husk evt. å fjerne skiven som ligger sammen med preload-adjusteren. Den skal nemlig ikke med i et BB30A-oppsett. Det hele skal, etter hva jeg husker, skrus sammen med ca 46nm, men hardt vil jeg tro holder lenge.

Går du for SRAM kan det være greit å merke seg at SRAM oppgir krankdrevene sine til kun å være kompatible med yaw-skiftere fra SRAM. Det er ikke min erfaring. Jeg bruker eldre versjoner av Di2 DuraAce, men det girer vel så bra som SISL2-spideren.
8 187 Les mer
Re: Thule sykkelstativ og høyprofilshjul Paulus 3 hours siden
Tipper det går bra med stroppene som står på. Jeg har 35mm og en lang beta med stropp til overs på min thule. Det hadde gått helt fint om felgen var 3cm høyere.
3 164 Les mer
Re: Leonardi General Lee kassett perbl 3 hours siden
Knall. Da seiler hvertfall Garbaruk opp som hett alternativ ved neste byttebehov. Holdbarheten på resten av kassetten har jo vært imponerende bra på de X01-kassettene jeg har hatt, det er storklinga som har slitt med nye kjeder etter en stund.
31 1,004 Les mer
Re: Castelli Tempesta - verdt investeringen? Sepeda 3 hours siden
Hvis disse er tilnærmet så bra som Road.cc skal ha det til, er jeg kanskje i mål.

[Linket bilde]

Visstnok et lag vanntett materiale over neoprenet, noe som skal fungere bedre enn alminnelige neoprenhansker, og dermed kunne holde varmen i lavere temperaturer eller lavere intensitet thinking

Redd det ikke er hverken vått eller kaldt nok i morgen formiddag, men håper å teste ICON_SMILE

Under kaldt, rennende vann fra springen er de i hvert fall merkbart tettere og varmere enn mine rimelige White. Prøvde en stund, men måtte til slutt gi opp å bli våt i dem.

Nyhet:

Britiske Spatz importeres nå av Racing Depot og er dermed å få kjøpt i Norge.

[Linket bilde]

Har skrevet om skotrekkene Spatz Pro 2 i tett regnvær over goretex-sko her (tørr) og over vintersko her (våt etter noen timer) ICON_SMILE
116 9,643 Les mer
Re: Langtur/randonneur sykkel sun flyer 4 hours siden
Drømmer selv om en albannach torrager. Men blir jo dyrt. Man bruker vel ikke 32mm dekk på paris-brest-paris? 28mm er helt fint. Fra genesis ville jeg vel heller valgt en Equlibrium til den bruken; har hatt en sånn et halvt års tid og den var bra. Men ikke plass til 32mm dekk med skjermer. En helt vanlig shimanogruppe med compakt krank og gs-gir er perfekt. Hvis det ikke er meldt regn er det ingen vits i skjermer. Pr i dag gjør jeg mine randounneurturer på en White gx grussykkel med gode landeveishjul. De andre bruker bare en sykkel de liker, man finner canyon endurace, Cannondale synapse& supersix, trek domane, focus paralene og noe greier fra bianci. Så generelt er alle sykler du sitter godt på perfekte til bruken. Også bmc teammachine. For å være sikker på å få lov til å delta må du jo fullføre 200, 300, 400 og 600km brevet i samme sesong. I løpet av denne kvalifiseringen vil du finne ut om sykkelen er bra til denne bruken. Navdynamo er kjekt, men powerbanken er oppfunnet. Har son deluxe selv.

Fasiten er vel at du bare tar en sykkel du sitter bra på...
1 61 Les mer
Re: Fagfellevurdert art. trekkes-politisert forskning? Akaly 4 hours siden
Nå har jeg lest gjennom det du skriver, og jeg skjønner egentlig ikke hva poenget ditt her. Mener du at man skal slutte å fagfelle forskning fordi du er uenig med konklusjonene i mye forskning? Skal vi bytte ut forskning med subjektive meninger, bloggposter og konspirasjonsteorier?
3 205 Les mer
Re: Bytte ut eldre landeveissykkel med ny anlangz 4 hours siden
Endte opp med en Allez Elite str 58. Etter første tur satt gliset løst, virkelig en god sykkel.
7 466 Les mer
Re: Barbere legger + selbruningkrem (knis) Vingleik Vaagal 4 hours siden
Barber selvsagt ikke bena ut fra aerogrunner. Føler meg mer dust på sykkelen med hårete bein, enn jeg føler meg dust av sykkelen med glatte bein. Så valget blir enkelt.
78 1,439 Les mer
Re: Terrengsykkel til fruen Larry WB 4 hours siden
Slenger inn ett forslag til:
https://unaascycling.no/collections/terreng/products/orbea-occam-h-serie?variant=30738767315079

Mulig det blir litt grovt men ser ut som de har den inne, og da vil det jo også være muligheter for å prøve før kjøp. Tenker 26.5k er bra Value For Money.
7 242 Les mer
Re: Mavic under administrasjon :( -Jan 5 hours siden
3 194 Les mer
Salg: Deler Hopp til nye innlegg
Re: Div 27.5 hjul og div dekk PeterLynn 5 hours siden
Crest bakhjul er solgt.
2 251 Les mer
Kjøp: Deler Hopp til nye innlegg
Setepinne 31.6 mm, gjerne dropper PeterLynn 5 hours siden
Noen som har noe slikt liggende? Er ikke interessert i så alt for dyre setepinner. Den bør være rundt 400 mm lang.
0 8 Les mer
Fjær til eldre Fox VAN 36 jhk 5 hours siden
Hei, min bedre (og betydelig lettere) halvdel skal arve min tilårskomne Intense Tracer. Har fått tak i mykere fjær til bakdemperen men sliter litt mer med å finne noe som passer til gaffelen. Det er en Fox VAN 36 med 160mm vandring, tipper fra `08/`09 eller noe sånt. Noen som har gode forslag til hvor dette muligens kan la seg fremskaffe?
De fleste fjærene jeg finner på nett står at passer fra `11 eller `15 og nyere...
0 15 Les mer
Ymse Hopp til nye innlegg
Re: Langtur med sykkelvogn, tips og råd om veier soeder 5 hours siden
Stemmer for Alternativ 2 på Loen - Geiranger. Den ser herlig ut!
Hatt lyst til å sykle den lenge, men blitt forhindret. Tror grusbakken opp den veien blir en skikkelig knekker, men mindre stigning enn gamle Strynefjellet totalt sett i hvert fall.
4 564 Les mer
Re: Aerlite hjulsett RoyK 6 hours siden
Det er vel bare å bestille og prøve med noen adaptere og så angre på kjøpet ICON_WINK
2 85 Les mer
Terrengsykler Hopp til nye innlegg
GT Force Comp (Large) sti/endurosykkel perbaa 6 hours siden
Brukt en sesong(2019)

14 500kr

Finn annonse:
https://www.finn.no/181085679

[Linket bilde fra i.imgur.com]
0 34 Les mer
Side 1 av 3 1 2 3
Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå