Grenserittet 2010
|
Re: Grenserittet 2010
[Re: Lillosti29]
09/08/2010 02:32
|
svegar
Besatt
|
Besatt
svegar, jeg synes innlegget ditt er ufint. Som et engangstilfelle; kansje greit nok. Som en gjentakelse mot samme person; ufint. Takk for tilbakemelding. Droppa det over, tror jeg har fått fram poenget i det første innlegget og dette er definitivt nok. sv
|
|
|
[Re: Otoen]
09/08/2010 06:19
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Neste år blir det iallfall pulje 1 på meg, og dermed får vi en reell duell hvor vi faktisk kan sammenligne tidene og se hvem som er best... Og da må du ned på 2.30 tallet skal du slå meg, så sier bare lykke til!:) I like  slike ordkriger som gjør at man greier å holde sykkelbeina i gang gjennom en kald vinter, så da ses vi på 30 tallet neste år. Dro nok på meg noe strek i ryggen fra lørdag, sto opp i dag og var helt ødelagt i ryggen, tenkte det ville slippe fort og syklet til jobb, værste jeg har vært med på. Så fort pulsen kom over 130 gjorde det vondt i ryggen hver gang jeg pustet, ikke enkelt å kontrollere når både Frognerbakken og Gjelleråsen skal klatres inn til Oslo, håpe slipper før hjemturen....
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: anerz]
09/08/2010 08:06
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kommer til å slite med den ryggen under Ultrabirken du da Anders:) Da fortsetter vi ordkrigen under ultrabirktråden:)
CK ELVERUM
|
|
|
09/08/2010 12:01
|
JanM
Avhengig
|
Avhengig
Yo,
Noen som vet når resultatene fra GR kommer med i seedingen til birken?
M
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
|
|
|
[Re: JanM]
09/08/2010 12:07
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hadde vært gøy med egne reultater fra puljene:)
CK ELVERUM
|
|
|
09/08/2010 12:13
|
olechr
More than words
|
More than words
Ser det er en del fram og tilbake om elite syklistene her.. Jeg syntes det er helt greit egentlig. Har ikke vært noe spes ufint i denne tråden.. For egen del så bruker jeg dette forumet masse og får masse igjen for det. Da spesiellt det at folk føler de kjenner meg og jeg får mye koslige folk som vil snakke, spørre osv. Når vi stikker frem nesa så må vi også tåle kritikk syntes jeg. Hvis noen vil kalle meg dust og idiot så gjør gjerne det hvis det er begrunnet.
Hvis man klager ofte over ting så må man tåle at folk setter spøsmålstegn tilbake.. Så lenge man kunne sagt det man sier på forumet til personen selv syntes jeg det er greit og så lenge man ikke snakker "dritt" om folk som ikke er her og kan forsvare seg..
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
09/08/2010 12:20
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg syns det er knall at dere "Elitefolk" er aktive her inne, fortsett med det:)...
CK ELVERUM
|
|
|
09/08/2010 12:59
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Ser det er en del fram og tilbake om elite syklistene her.. Jeg syntes det er helt greit egentlig. Har ikke vært noe spes ufint i denne tråden.. For egen del så bruker jeg dette forumet masse og får masse igjen for det. Bra innlegg. Jeg er enig med deg, og jeg tror faktisk at både dere og vi andre både lærer og gjør dette mer interessant når det er deltakelse fra folk med ulikt utgangspunkt. Og selv om vi andre ikke slår dere i 02-opptak så kan det være vi har innspill som har verdi også for dere likevel. For eksempel er det viktig også for dere å vite hvordan forskjellige ting blir oppfatta, både av hensyn til sponsorer og fordi dere bør være bevisst at dere er forbilder for de unge i både egen klubb og andre klubber. Og som vi også ser eksempler på er det noen som fortsatt har litt å lære som utøver selv om de har et bra fysisk nivå grunnet talent og mye trening. For min del kommer jeg derfor til å fortsette å si det jeg mener, og så skal jeg prøve å være nøye med å ikke være ufin eller tyne folk unødvendig. Dette forumet er nesten unikt ved at det er en veldig positiv tone, det synes jeg vi skal forsvare. At man likevel skal kunne uttrykke seg klart er ikke i konflikt med dette. sv
|
|
|
09/08/2010 13:07
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ser det er en del fram og tilbake om elite syklistene her.. Jeg syntes det er helt greit egentlig. Har ikke vært noe spes ufint i denne tråden.. For egen del så bruker jeg dette forumet masse og får masse igjen for det. Da spesiellt det at folk føler de kjenner meg og jeg får mye koslige folk som vil snakke, spørre osv. Når vi stikker frem nesa så må vi også tåle kritikk syntes jeg. Hvis noen vil kalle meg dust og idiot så gjør gjerne det hvis det er begrunnet.
Hvis man klager ofte over ting så må man tåle at folk setter spøsmålstegn tilbake.. Så lenge man kunne sagt det man sier på forumet til personen selv syntes jeg det er greit og så lenge man ikke snakker "dritt" om folk som ikke er her og kan forsvare seg..
Helt enig, men syntes folk må få love til å mislike en løype, og evt mislykkes uten at en henges ut som en taper eller drittunge. Da får en heller sende en PM eller ta det face to face til vedkommende. Greit at en stikker seg ut og får respons, men noen av tilbakemeldingene her i etterkant av Grenserittet (og til en hvis grad TsRittet) er ufine/skadefro, og blir for dumt på dette forumet hvor stemningen er veldig bra og "støttende". Og så klart enig med Otoen at det du og de andre eliteutøverne bidrar å høyne forumet mye. Både med kunnskap, erfaring og opplevelser. Fortsett med det!
|
|
|
[Re: svegar]
09/08/2010 13:13
|
olechr
More than words
|
More than words
Ser det er en del fram og tilbake om elite syklistene her.. Jeg syntes det er helt greit egentlig. Har ikke vært noe spes ufint i denne tråden.. For egen del så bruker jeg dette forumet masse og får masse igjen for det. Bra innlegg. Jeg er enig med deg, og jeg tror faktisk at både dere og vi andre både lærer og gjør dette mer interessant når det er deltakelse fra folk med ulikt utgangspunkt. Og selv om vi andre ikke slår dere i 02-opptak så kan det være vi har innspill som har verdi også for dere likevel. For eksempel er det viktig også for dere å vite hvordan forskjellige ting blir oppfatta, både av hensyn til sponsorer og fordi dere bør være bevisst at dere er forbilder for de unge i både egen klubb og andre klubber. Og som vi også ser eksempler på er det noen som fortsatt har litt å lære som utøver selv om de har et bra fysisk nivå grunnet talent og mye trening. sv Yepp. Jeg lærer mye på det forumet. Selv om jeg sykler fortere enn de fleste her inne så er det nok personer her inne som er bedre enn meg på de fleste områder. At folk som deg sier ting som du syntes de er er bra. Jeg kan være uenig i det du sier (som jeg har vært et par ganger) men samtidig får det meg til å tenke at du/andre faktisk er inne på noe. I den tråden her mener jeg du er inne på noe. ;-) Er ikke i tvil om at jeg og andre utøvere har mye å hente her inne for mye av det som blir sagt er rikitg i mange tilfeller.
Redigert av olechr; 09/08/2010 13:15.
|
|
|
09/08/2010 13:22
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ser det er en del fram og tilbake om elite syklistene her.. Jeg syntes det er helt greit egentlig. Har ikke vært noe spes ufint i denne tråden.. For egen del så bruker jeg dette forumet masse og får masse igjen for det. Bra innlegg. Jeg er enig med deg, og jeg tror faktisk at både dere og vi andre både lærer og gjør dette mer interessant når det er deltakelse fra folk med ulikt utgangspunkt. Og selv om vi andre ikke slår dere i 02-opptak så kan det være vi har innspill som har verdi også for dere likevel. For eksempel er det viktig også for dere å vite hvordan forskjellige ting blir oppfatta, både av hensyn til sponsorer og fordi dere bør være bevisst at dere er forbilder for de unge i både egen klubb og andre klubber. Og som vi også ser eksempler på er det noen som fortsatt har litt å lære som utøver selv om de har et bra fysisk nivå grunnet talent og mye trening. For min del kommer jeg derfor til å fortsette å si det jeg mener, og så skal jeg prøve å være nøye med å ikke være ufin eller tyne folk unødvendig. Dette forumet er nesten unikt ved at det er en veldig positiv tone, det synes jeg vi skal forsvare. At man likevel skal kunne uttrykke seg klart er ikke i konflikt med dette. sv Da er jeg enig med mye av det du sier, men også litt uenig. Det siste du skriver er veldig bra og helt enig. Å uttrykke seg klart betyr selvsagt ikke at en ufin. Men ditt og flere innlegg her i går var likevel ufin, da sarkasmen og skadefryden var tydeligere (etter min mening) en det konstruktive. Sarkasme=bad, ironi=good, skadefryd er bad karma hehe. Du har veldig mye bra å bidra med Svegar, både rundt sykling og annet, dessuten har du vel Lefty (eller blander jeg deg med en annen ?) og det betyr at du er serdeles smart hehe. Men hvorfor i alle verden skal du bruke energi på en elite utøvers forhold til sponsor. Klart du kan få uttrykke deg om det du vil, men klarer ikke å forstå hvorfor du gjør det til din sak. Er jo strengt tatt en personlig ting, og bedre å ta det direkte med den det gjelder og ikke på et forum hvor det strengt tatt blir litt uthenging av det.
|
|
|
09/08/2010 13:23
|
PeterNincompoop
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hadde vært gøy med egne reultater fra puljene:) Enig, håper det kommer. Er ganske sikker på at jeg ble topp 3 i pulja, men har et LITE håp om at jeg kanskje vant den 
Redigert av PeterNincompoop; 09/08/2010 13:26.
|
|
|
[Re: Oddefa]
09/08/2010 13:27
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Helt enig, men syntes folk må få love til å mislike en løype, og evt mislykkes uten at en henges ut som en taper eller drittunge. Da får en heller sende en PM eller ta det face to face til vedkommende. Tja, så barnslig sutring i en åpen tråd fordi en ikke er god nok skal en altså ikke gi åpen respons på? Greit at en stikker seg ut og får respons, men noen av tilbakemeldingene her i etterkant av Grenserittet (og til en hvis grad TsRittet) er ufine/skadefro, og blir for dumt på dette forumet hvor stemningen er veldig bra og "støttende". Usikker på hva du sikter til, men hvis du sikter til denne debatten om å bryte ritt så angrer i alle fall ikke jeg på noen ting. Disse argumentene gjentar jeg gjerne, og kan godt ta det face to face, på PM eller hva som helst. Jeg har alltid synes at det er enkelt å diskutere så lenge jeg har rett. Den enkle grunnen til all denne brytinga er at altfor mange synes det er bedre å stå i lista som DNF, slik at de har noe å skylde på, fremfor å komme i mål bak en haug med folk de trodde de skulle slå. At det er dette som er grunnen er imidlertid litt vanskelig å inrømme. sv
|
|
|
09/08/2010 13:28
|
Merkemann1965
Fersking
|
Fersking
hørte rykter om at greg saw + en svenske ble kjørt ned (posisjonering) av steffan repshus ca 1 km før mål. Og at Manengen nesten også ble tatt med i samme manøvrering. Regner med du fikk med deg dette ? opplevde du dette som ufin kjøring av repshus eller ikke?
|
|
|
09/08/2010 13:30
|
Lillosti29
Ivrig
|
Ivrig
Som oddefa sier, det er noe med gjentakelsen. Spesielt om det blir mellom samme personer over tid. Derfor svarte jeg på oppfordringen om å si fra om det oppfattes ufint. Uten at jeg av den grunn sa noe om at jeg var uenig i kjernen av budskapet. Ja olechr, du kan ofte være ganske direkte du også  Men ikke uten at du følger opp. Og jeg tror ikke jeg har hørt deg kalle konkurrenter for tullinger. Vi har alle sikkert vært inne på tanken. Den tenker vi vel alle "der og da". Men vi besinner oss. Setter ting i perspektiv. Og skjønner at shit happens. Også lærer vi av det. I fjor ble jeg forbannet flere ganger fordi jeg mistet grupper som følge av at noen forran man slapp gruppen. I år var jeg utrolig forsiktig med å havne lenger bak en nr 3-4 i noen som helst gruppe jeg syklet i. Og var veldig obs ved temposkifter etc på ryttere som potensielt kunne surre det til. Og det gikk mye bedre i år. Man lærer, man lærer 
Del stien, skru av Strava
|
|
|
[Re: Oddefa]
09/08/2010 13:43
|
svegar
Besatt
|
Besatt
Du har veldig mye bra å bidra med Svegar, både rundt sykling og annet, dessuten har du vel Lefty (eller blander jeg deg med en annen ?) og det betyr at du er serdeles smart hehe. Men hvorfor i alle verden skal du bruke energi på en elite utøvers forhold til sponsor. Klart du kan få uttrykke deg om det du vil, men klarer ikke å forstå hvorfor du gjør det til din sak. Er jo strengt tatt en personlig ting, og bedre å ta det direkte med den det gjelder og ikke på et forum hvor det strengt tatt blir litt uthenging av det. Helt greit, jeg var litt brå i det siste innlegget, og blanding av å mene noe, litt ironi og noen forsøk på morsomme vendinger toppa med litt rødvin er ikke alltid hjemmeseier. Jeg hadde fått fram poenget mitt, og tok altså dette vekk. Jeg er opptatt av terrengsykling, og vil at det skal framstå som en bra sport med bra utøvere med fine holdninger, slik at det blir attraktivt for sponsorer og media og ungdom, og forbeholder meg altså retten til å mene i vei for å påvirke bittelitt i riktig retning. Når det gjelder dette med å bryte ritt tror jeg til og med jeg har lykkes med å få justert holdningen til noen. Jeg har for øvrig to Leftyer, og er supersmart. Leftyene måtte jeg desverre skaffe meg helt uten sponsor. sv
|
|
|
09/08/2010 13:44
|
Sportine
Entusiast
|
Entusiast
Yo,
M Det står på Grenserittet sine side at de sendte resultater til birken søndag kveld - så da burde det jo ikke ta lang tid før seedingen er med siden den kjøres hver natt. Kommer vel bare an på hvordan birken laster inn filen - satser på at de ikke puncher ..... :-P
|
|
|
[Re: Merkemann1965]
09/08/2010 13:50
|
olechr
More than words
|
More than words
hørte rykter om at greg saw + en svenske ble kjørt ned (posisjonering) av steffan repshus ca 1 km før mål. Og at Manengen nesten også ble tatt med i samme manøvrering. Regner med du fikk med deg dette ? opplevde du dette som ufin kjøring av repshus eller ikke? Fikk det ikke med meg da jeg lå helt først inn mot spurten.
|
|
|
09/08/2010 13:52
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vel vel.... Grenserittet 2010 var iallfall gøy folkens:)...
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Sportine]
09/08/2010 14:02
|
minsten
Entusiast
|
Entusiast
Yo,
M Det står på Grenserittet sine side at de sendte resultater til birken søndag kveld - så da burde det jo ikke ta lang tid før seedingen er med siden den kjøres hver natt. Kommer vel bare an på hvordan birken laster inn filen - satser på at de ikke puncher ..... :-P Fikk en e-post i dag hvor de sa at seedingen fra Grenserittet kommer i slutten av uka.
|
|
|
09/08/2010 14:06
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har for øvrig to Leftyer, og er supersmart. Leftyene måtte jeg desverre skaffe meg helt uten sponsor.
sv
Jeg venter også på min nr 2. Dukker vel opp en av disse dagene. Delsponset av Ebay (ivertfall bra pris i forhold til hva det hadde kostet å kjøpt den i Norge, hvis den finnes til salgs her da).
|
|
|
09/08/2010 16:10
|
Thomasen
Entusiast
|
Entusiast
Enig. Tydelig at mange liker dette rittet. At en og annen eliterytter ikke liker løypa, eller ikke lykkes er mindre interessant. Elitefeltet inneholdt mange toppryttere fra Norge og Sverige, og kommer helt sikkert til å gjøre det neste år også. Snakket med flere i eliten, som liker det GR gjør for å lage et bra totalkonsept. Det må jo være mye bra, siden det får en masse toppryttere på start, og 7000 andre.
|
|
|
[Re: minsten]
09/08/2010 16:43
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Yo,
M Det står på Grenserittet sine side at de sendte resultater til birken søndag kveld - så da burde det jo ikke ta lang tid før seedingen er med siden den kjøres hver natt. Kommer vel bare an på hvordan birken laster inn filen - satser på at de ikke puncher ..... :-P Fikk en e-post i dag hvor de sa at seedingen fra Grenserittet kommer i slutten av uka. Da trenger jeg ikke sitte og trykke f5 annenhvert minutt riktig ennå 
Wish it * dream it * do it
|
|
|
09/08/2010 17:19
|
stosu
Besatt
|
Besatt
hørte rykter om at greg saw + en svenske ble kjørt ned (posisjonering) av steffan repshus ca 1 km før mål. Og at Manengen nesten også ble tatt med i samme manøvrering. Regner med du fikk med deg dette ? opplevde du dette som ufin kjøring av repshus eller ikke? Fikk det ikke med meg da jeg lå helt først inn mot spurten. Jeg ble fortalt av en 3. parts rytter som lå rett bak Saw som seff ble hindret av velten som ikke er på lag med noen av de involverte at han oppfattet det som en vanlig velt som kan skje på slutten av ritt med felt. Alltid flere sider av en slik episode.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
09/08/2010 17:48
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Alltid god stemning på Grenserittet. I år ble resultatet ganske godt også, så da er jeg happy.
Jeg var forberedt på grusritt med store grupper å kjøre med underveis. Slik er dette rittet, og forbedringene i noen terrengpartier var nødvendig for å få med "mannen i gata" etter min mening.
7400 er et imponerende deltakertall, og Grenserittet er i stadig utvikling på flere områder. Fint arrangement for både store og små. Dog ser jeg at Junior-maratonen kunne kjørt en noe hardere runde, eller f.eks brukt showrittløypa (rundbane istedenfor "maraton") før eliten startet. Kanskje noe å tenke på for arrangørene. Fine premier skal arrangøren også ha ros for!
Er garantert tilbake neste år!
|
|
|
09/08/2010 19:56
|
Merkemann1965
Fersking
|
Fersking
her er gregs versjon: Grenserittet Crash and Pain. 1km to Mål waitng for the sprint (goood:) i rode in 2nd wheel behind Lars Ragnar Manengen middle of the lane... Steffan Repshus come up on the inside of the turn then cut me off and forced my handlebar straight down to the asphalt taking with me Emile Lingren who sat on my rightside. No skin on the knee, hip or elbow and a broken back gir. Steffan Repshus lies very low most of the day letting others do the work, set the pace, close the gaps then tries to squeeze his way into the the front of the race with 1km to go...In 6 years of racing Landevei and Mtb my first crash like this. No appology from Steffan, just that he thinks i am the ass!!! Steffan Repshus also forced Lars Rangar to crash earlier in the day and no appology. If i ever have to yell at another rider is only to explain that they make it harder on everyone else including themselves! Lucky no broken bones....i hope to start Drammenrittet next Lørdag Skrevet av: Greg på http://www.pf-ktm.no/Upopulær type den Repshus etter denne episoden !
|
|
|
[Re: Merkemann1965]
09/08/2010 20:40
|
supadupa
Medlem
|
Medlem
Matthias Wengelin: Starten på lördagen gick vid halv nio från Strömstad, låg med bra i täten men va riktigt nära att bli indragen i en vurpa efter några kilometer när några i klungan började krångla och vingla massa..en kille lyckades med att köra in sitt framhjul i min högerfot och ja sögs med bakåt, på något vis lyckades ja komma loss och klara mig från mass-vurpan som den killen orsakade.. Efter de flöt tävlingen på ganska bra, höll mig framme och klarade mig nästan från nå mer strul. När de va cirka en mil kvar kom vi ut ur skogen ganska snabbt på en grusväg och jag tog kurvan lite dåligt och körde över en skylt och vidare ner i ett dike...lyckades i alla fall ta mig upp utan att vurpa, men hade tappat lite på dom i täten så de blev till att jaga. Som tur va lyckades jag komma ikapp dom som låg längst fram och försökte återhämta mig så gott ja kunde efter de så ja skulle kunna va med i spurten. Sista kilometern in mot mål låg jag med i toppen av klungan för slutet är lite knepigt med en kort grusbacke in i en brant högerkurva upp på asfalt och sedan spurtraka in mot mål. In i backen va de jag och norska långloppsmästarn som va först och gjorde upp om första platsen, fick i tyngsta växeln när de va dags för spurten så de blev lite väl tungt till en början, men fick till slut igång kadensen och smet förbi norrmannen och vann! Kändes riktigt bra och nu är det dags att ladda inför CykelVasan som jag vann förra året.. http://www.matthiaswengelin.com/_____________________________________________________________ Emil Lindgren: The marathon race today was a good one until a rider in front of me messed up with about 1k to go and crashed. Tried to avoid him but ended up riding in to him. I had to stop and I saw the front group 100m in front of me while restarting. Made it up to the end of the group but the sprint was already deciding the winner by then. http://emillindgren.com/
Redigert av supadupa; 09/08/2010 20:49.
|
|
|
09/08/2010 21:17
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Så lenge man kunne sagt det man sier på forumet til personen selv syntes jeg det er greit og så lenge man ikke snakker "dritt" om folk som ikke er her og kan forsvare seg..
Såvidt jeg vet er verken Steffan eller Greg på forumet, og jeg synes ikke vi skal sitte foran hver vår PC og synse om hvem som er den store stygge ulven. Var en god del styggere skader enn et skrubba kne på Greg. Ei venninne av meg gikk i bakken etter ca 20km og fikk kraftig hjernerystelse, smell i nakken og arm i fatle (heldigis kun forslått skulder), men jeg gidder ikke sitte her og synse om hvem som var innblandet og hvem som hadde mest skyld. Det blir rett og slett for dumt.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
09/08/2010 22:16
|
just4fun
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|
|
|
[Re: just4fun]
10/08/2010 05:47
|
helgerg
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser ut som at Birken har fått inn seedingresultatene nå. Jeg er i alle fall flyttet noen puljer frem 
|
|
|
|
|