Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet

Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet #995556 03/08/2010 13:25
E
Ernie70 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Race King eller Racing Ralph og Rocket Ron, det er spørsmålet. Her er svaret.

Jeg har lest nesten hele internett og likevel ikke funnet svaret på hvilke av disse dekkene jeg bør bruke på Grenserittet. Jeg har syklet en del med Racing Ralph 2.1 bak og Rocket Ron 2.25 forran. Etter å ha tatt all hype'n på nettet for god fisk (alt som står på internett er sant) har jeg kjøpt et sett Race King 2.2 Supersonic og har fått syklet litt på dem. Sammenlignet med RaRa/RoRo har jeg dette å si om RK:

Race King triller lettere på nær sagt alle underlag, og mye lettere på harde underlag. De har dårligere feste i gjørme og på våte stier, RoRo/RaRa føltes tryggere langs traverser i skogen. Med RK måtte jeg av sykkelen i en gjørmete kneik jeg har klart å sykle opp under lignende forhold med RaRa/RoRo. RK er mye enklere å legge sykkelen over med, det er ingen "kant" mellom knastene i midten og de på sidene så de føles mindre nervøse ved dristige nedlegg. Med RaRa/RoRo kjennes det som sykkelen faller inn i svingen pga overgangen mellom knastene i midten og de på siden. RK har veldig høy profil (bortsett fra knastene så ligner de bemerkelsesverdig mye på Mormors gamle ballongdekk) så de gir litt etter på felgen om man presser hardt i svingene, men det vil sikkert variere med felgbredde, luftrykk osv. Jeg kjørte med 40 psi i slangene og veier 82 kg.

Jeg kommer til å kjøre med RK på Grenserittet nesten uansett hvor vått eller tørt det blir. Jeg starter i pulje 13 og må regne med å rusle i kø i terrengpartiene, så da får jeg ikke bruk for noe supergrep. Da er det bedre å ha noe som triller lett på de lange grusstrekkene:-)

Mvh
Ørnulf

Redigert av Ernie70; 03/08/2010 13:33.
Re: Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet [Re: Ernie70] #995878 03/08/2010 20:45
J
jseim Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
J
Nå som det er hekketid ( Les Meg ) både ved grensen og over fjellet, kunne det kanskje passe å gjøre denne "sticky" ut måneden. Sånne klistretråder har jo vært svært populære i det siste. Det er sikkert mange som lurer på hvilken gummi som funker best til årets hekking.

Forøvrig en ryddig og særdeles fin post fra trådstarter etter min mening.

Redigert av jseim; 03/08/2010 20:46.
Re: Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet [Re: jseim] #996127 04/08/2010 07:44
thasle Offline
Ringrev
Ringrev
Endeleg skjønnar eg kva Bad Romance av Lady Gaga handlar om. Ho diskuterer dekk til Grenserittet og Birken!

RaRa, RaRa bra,
RoRo oh la la,
jaja Raceking bra,
watch out for Raven.

I want you grusritt
I want your disease
I want your everything
As long it’s not free
I want your love
Love-love-love
I want your love

I want your drama
The touch of your hand
I want you laktat-studded kiss in the sand
I want your love
Love-love-love
I want your love
Love-love-love
I want your love

Tore Haslemo
Hjelperytter for Landevei og landevei.no
Landevei på facebook
@landevei
Re: Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet [Re: thasle] #998798 06/08/2010 22:54
F
fredde1972 Offline
Entusiast
Entusiast
F
Hehe, nice lyrics....

Re: Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet [Re: fredde1972] #998880 07/08/2010 09:36
S
Skal klare merke Offline
Fersking
Fersking
S
Endelig en som har svaret.
Bra tekst, håper å høre den på fredagskvelden på Rena...

Re: Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet [Re: Ernie70] #999237 07/08/2010 22:41
E
Ernie70 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
E
Sitat: Ernie70
Race King eller Racing Ralph og Rocket Ron, det er spørsmålet. Her er svaret.

Jeg har lest nesten hele internett og likevel ikke funnet svaret på hvilke av disse dekkene jeg bør bruke på Grenserittet. Jeg har syklet en del med Racing Ralph 2.1 bak og Rocket Ron 2.25 forran. Etter å ha tatt all hype'n på nettet for god fisk (alt som står på internett er sant) har jeg kjøpt et sett Race King 2.2 Supersonic og har fått syklet litt på dem. Sammenlignet med RaRa/RoRo har jeg dette å si om RK:

Race King triller lettere på nær sagt alle underlag, og mye lettere på harde underlag. De har dårligere feste i gjørme og på våte stier, RoRo/RaRa føltes tryggere langs traverser i skogen. Med RK måtte jeg av sykkelen i en gjørmete kneik jeg har klart å sykle opp under lignende forhold med RaRa/RoRo. RK er mye enklere å legge sykkelen over med, det er ingen "kant" mellom knastene i midten og de på sidene så de føles mindre nervøse ved dristige nedlegg. Med RaRa/RoRo kjennes det som sykkelen faller inn i svingen pga overgangen mellom knastene i midten og de på siden. RK har veldig høy profil (bortsett fra knastene så ligner de bemerkelsesverdig mye på Mormors gamle ballongdekk) så de gir litt etter på felgen om man presser hardt i svingene, men det vil sikkert variere med felgbredde, luftrykk osv. Jeg kjørte med 40 psi i slangene og veier 82 kg.

Jeg kommer til å kjøre med RK på Grenserittet nesten uansett hvor vått eller tørt det blir. Jeg starter i pulje 13 og må regne med å rusle i kø i terrengpartiene, så da får jeg ikke bruk for noe supergrep. Da er det bedre å ha noe som triller lett på de lange grusstrekkene:-)

Mvh
Ørnulf

Og RK funka veldig bra , satt til og med bra i gjørma.
20 min raskere enn i fjor, men det var vel ikke bare dekka får jeg håpe... :-)
mVH
-ø.

Re: Race King vs RaRa/RoRo til Grenserittet [Re: Ernie70] #1000653 09/08/2010 19:00
S
siment Offline
Entusiast
Entusiast
S
He he, kjørte RK slangeløst og en Epic Marathon i pulje 12, rullet fra alt og alle på grus/asfalt, fløy over (venstre-høyre finte) de på gress og gjørme og skremte livsjiiiten uta av pulje 9 i siste nedoverbakke under jernbanen. Dette var morro ;-)
(Evt. sorry til de som jeg glemte å melde forbikjøringen til, kom fort og lydløst...)

Blir det start i Birken blir det med RK!

Moderator  support