Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

På slankern...Hvilken kur...

Re: På slankern...Hvilken kur... [Re: femte_gir] #994626 02/08/2010 13:07
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det er aldri bevist.

Re: På slankern...Hvilken kur... [Re: sykkeloyvind] #994630 02/08/2010 13:11
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: sykkeloyvind
Men masse grønnsaker blir jo litt, for å snu opp ned på et loslitt uttrykk, bare tomme vitaminer. Kaloriløse grønnsaker gir i veldig liten grad energi, noe protein gjør.
Å spise masse grønnsaker blir nesten som å drikke masse vann, bare tilsatt noen viktige mineraler og vitaminer, samt litt fiber for å holde magen i gang.

Grønnsakene inntas helst sammen med noe kjøtt- eller fiskeaktige greier da vettu. ICON_SMILE

Karbohydratene får i hvert fall jeg som er pasta-, brød-, melk- og sjokoelsker nok av likevel.

Re: På slankern...Hvilken kur... [Re: perzinho] #994635 02/08/2010 13:14
O
oysteinrolf Offline
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
O
Hei,

Jeg og kompissen min har trent mye styre + kondisjon.

Han hadde problem med at for mye bløtt fett i mageområdet.

Treningen vi dreiv med var ikke mye bra. Feks jogge 3,3 km i høyt tempo 3 ganger i uken.

Når han kom til polen begynte han med å gå fort på tredemølle. Typisk kappgang gåing.

Her gikk han ned fra 96 kg til 67 kg på under et halvt år. Vekten er stabil.

Skulle gjerne gjort det selv, men dame,jobb,fiskegalskap og latskap gjør at jeg ikke får tid:)

http://www.iphonereparasjon.net Salg og reparasjon av iphone i Stavanger
Re: På slankern...Hvilken kur... [Re: sykkeloyvind] #994638 02/08/2010 13:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: sykkeloyvind
Men masse grønnsaker blir jo litt, for å snu opp ned på et loslitt uttrykk, bare tomme vitaminer. Kaloriløse grønnsaker gir i veldig liten grad energi, noe protein gjør.
Å spise masse grønnsaker blir nesten som å drikke masse vann, bare tilsatt noen viktige mineraler og vitaminer, samt litt fiber for å holde magen i gang.

Hvis problemet er at man får i seg for mye energi når man spiser, er vel redusert energiinntak den opplagte løsningen.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: På slankern...Hvilken kur... [Re: Stein] #994664 02/08/2010 13:43
femte_gir Offline
Besatt
Besatt

Re: På slankern...Hvilken kur... [Re: femte_gir] #994709 02/08/2010 15:40
Tråkk'n roll Offline
Avhengig
Avhengig
Her får du mange, og tildels motstridende tips. Jeg slenger meg på! Gikk i vår/sommer ned fra 94,5 til 87 kg på to måneder. Er i skrivende stund i ferd med å stabilisere meg rundt 87-88 for en liten stund, for kanskje å gå litt mer ned senere. Det hele har vært gjort med noen enkle grep:

1) Hyppigere måltider: Istedenfor 3-4 store måltider pr. dag har jeg lagt om til 6-7 måltider.
2) Mindre måltider: Hvert måltid er nå 1 brødskive pluss en frukt, evt. 2 skiver, mot tidligere 2-4 skiver og kun sporadisk fruktspising. Har kuttet ut varmlunsjen i kantina på jobben helt. Til middag spiser jeg én porsjon (pluss kanskje biiiitelitt til) mot tidligere 2 porsjoner. Spiser for det meste grovt brød og varierer gjerne med knekkebrød og annet.
3) Magert pålegg: Spiser f.eks cottage cheese og skinke (kun 4% fett), lett syltetøy e.l. Kuttet ut brie, blå castello og denslags. Merk at vanlig hvitost er ganske feite saker.
4) Unngå unødvendig fett og sukker: Godteri, feit saus til middagen o.l er det bare å styre unna. Kroppen har ikke bruk for det.

I ny og ne går det an å unne seg noe, men som flere andre her har vært inne på, så må man endre kostholdet med varig virkning.

Første 1-2 ukene kan det være ganske kjipt og man føler at man må være displinert. Men etterhvert går dette av seg selv. Jeg har rett og slett ikke lyst på godteri, brus, potetgull og fastfood lenger. Pass på å ikke gå sulten! Da får du bare lyst på noe junk, samtidig som det å gå rundt og være sulten ikke er noe du får til som en varig løsning.

Øvrige endringer:
5) Hard trening! Jeg hadde hørt altfor mye på folk som sa at mesteparten av treningen skal foregå i sone 1. Både vektredusjon og sykkelfremgang lot vente på seg. Jeg begynte så å trene litt mindre i antall timer, og klinte til skikkelig når jeg først var ute. Resultatet var umiddelbar fremgang. Ned i vekt og bedre tider på testbakken min.

Advarsel: Pass på litt underveis, og lytt til kroppen. Kombinasjonen av knallhard trening og redusert kalorimengde ga meg en liten smell nylig; se tråden http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=987337#Post987337

Men ikke verre enn at en uke med bittelitt rolig trening, masse hvile og nok mat fikk meg ovenpå igjen.

Uansett hvilken type livsstilsendring du velger (merk; IKKE slankekur!), lykke til!

- 15 kg på 15 uker and still counting.. [Re: Tråkk'n roll] #995627 03/08/2010 14:34
O
ozzy Offline
Entusiast
Entusiast
O
Jeg er 49 år, 188 cm og har vært oppe i 98kg i vår. Ble liggende med gipset fot i vinter så det ble fint lite med trening. Jeg er atletisk bygget med V-kropp og en del muskler. I dag gliste 83.3kg mot meg fra vekta. Målet er under 80kg men jeg dør ikke om det ikke går. Det finnes "kurer" som hjelper deg raskt ned men tenk heller på de som forslag til kosthold. Det er sant som mange har skrevet allerede; mer ut enn inn men det finnes triks som øker forbrenningen eller minst like viktig, holder blodsukkeret stabilt.
Mener selv jeg har lært kroppen å forbrenne fett, det er en forutsetning. En trent kropp gjør det.
Startet på 0-karbo. Vekten raste 4 kg på en uke men magen og hjernen stoppet fullstendig opp. Gled over til GI-index etterhvert og nå har jeg funnet min egen stil. Siste uke har jeg gått ned 0.2kg pr. dag. Det har gått sport i det.

Brød. Kan spise loff (selvlaget) bare det inneholder mengder med helkorn. Linfrø, solsikke, sesam, hvete.Blir kanskje ikke loff da men.
Fett skal komme fra nøtter, vegetabilske oljer og fisk. Smør framfor margarin.
Kylling og egg er bra. Fisk også selvsagt men jeg er møring og har i grunnen gjort mitt når det gjelder fiskespising.
Poteter spises best når de er avkjølt og varmet opp igjen.
Sjekk på "næringsinnhold.no" og lev etter det til du begynner å gå ned. Da kommer motivasjonen. En ting til; øl og potetgull er bannlyst. Aldri sukker, brus med eller uten kunstig søtning. Har hørt det omdanner seg i kroppen til sukker. Må du absolutt ha sjokolade er Freias 70% fin. Du klarer deg fint uten proteinpulver. Det er for folk som trener over 5 timer hver dag. Et glass melk etter trening er mer enn nok. Meierifett hjelper på forbrenningen og protein stiller sulten.

Trivselsvekt og jojo: Fettcellene er innstillt etter den vekten du har hatt en stund. Å omprogramere dette kan ta mange år. Du vil derfor ha lett for å gå opp i vekt om du begynner med ditt gamle kosthold.
Ikke ta mitt ord for det, prøv selv.

Ei bivirkning er at der jeg før kunne pøse på i timesvis uten inntak av næring nå må ha påfyll hele tiden. Kan kanskje skyldes at kroppen yter mer watt/arbeid.

Redigert av ozzy; 03/08/2010 14:47.

Nordmarksrittet
Nedenom og hjem
www.oslosykkelcup.no
Re: - 15 kg på 15 uker and still counting.. [Re: ozzy] #995729 03/08/2010 17:09
art Offline
Entusiast
Entusiast
Noen som har erfaring med RYP? Vurderer å kjøre 13 uker med hardcore kroppsfous for å komme ned på trivselsvekt rundt 82-83 kilo. I dag veier jeg 89 kilo. Jeg har nok ikke veid så lite siten førstegangstjenesten. Terrengsyklingen endret livet (og livmålet)mitt, men det er enda litt å ta av.

Re: - 15 kg på 15 uker and still counting.. [Re: ] #995853 03/08/2010 20:18
art Offline
Entusiast
Entusiast
en god del av ekstravekten min sitter i tømmerstokklårene mine. Mye av det som en gang var (familie)fett er nå muskler, men jeg kan likevel tenke meg å redusere omkretsen. Er det lurt å kjøre på med RYP (som inneholder knebøy) da?

Re: - 15 kg på 15 uker and still counting.. [Re: art] #995873 03/08/2010 20:41
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Jeg har kjørt en egenmodifisert light/jalla versjon av grunnprogrammet til RYP, der jeg trener når det passer. Det har ofte variert fra 1 til 3 ganger styrke i uken pluss 1 til 2 dager spinning. Det var trivselen med syklinga og spinninga som gjorde at jeg ikke gikk for en full RYP.

Jeg har sakte men sikkert gått ned i vekt, samtidig som jeg har bygget noe muskler uten å bli svær. Har gått ned ca 12 kg på 4 mnd. Ikke imponerende, men jeg har som sagt bygget en del muskler i mellomtiden. Lårstørrelsen har ikke økt, mest sannsynlig grunnet tap av fett. Lårene ser faktisk lengre ut nå, og folk kommenterer at jeg har blitt mye høyere, noe som jo er tvilsomt i en alder av 32 år.

Har drevet med spinning på vinteren de 3 siste åra, men har aldri opplevd så gode resultater som med min light RYP
Har fortsatt en del mykt stoff rundt midja som skal bort, så til høsten når sykkelen er parkert så blir det en full runde med grunnprogrammet RYP, da jeg så absolutt mener det funker.

- Stefan
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support