Var ute på en stitur i dag og som vanlig skulle jeg ha mitt vanlige møte med bakken. Skulle over en liten kløft, men det gikk ikke helt etter planen, så det ble en flygetur. Hørte en ekkel lyd og oppdaget at jeg hadde bulket underrøret på stereoen min. Egentlig et tåpelig fall og et resultat av dårlig konsentrasjon tror jeg.
Det er jo typisk at sånt skjer med en ny sykkel. Hadde det bare vært en del som kan byttes, hadde det ikke vært så farlig. Men ramma da?! Nå er jeg bare trist og lei, skulle ønske jeg ikke hadde prøvd å komme over den hindringen i dag. Utstyret skal jo brukes og det blir slitt, men jeg syns det her var drastisk som første skramme.
Men det store spørsmålet er om denne skaden har noe å si for styrke/funksjon? Noen som kan synse noe om det? Selv om det er trist og leit akkurat nå tror jeg ikke jeg har ødelagt ramma....eller?
Mens jeg venter på svar og trøst, tror jeg at jeg går og lager meg en kopp kakao og funderer over hvor dum jeg var.
Sam
CK Fix
Re: En trist dag for meg og sykkelen min
[Re: sam]
#99116527/07/201016:52
Vanligvis har det ikke så mye å si med en bulk i aluminiumet, men det kan nok gi en svekkelse. Alternativet til å bruke ramma til den knekker er å bytte den ut nå, og det gidder du ikke.
[Re: engekri]
#99117227/07/201017:09
Tror ikke du skal bli for deppa. Selv har jeg kjørt i flere år med stygt sår på min Gt i-drive etter en krasj der girskifteren nesten skar seg gjennom overrøret. Det er klart rammen din er svekket, men det skal fortsatt en del til før ramma knekker.
2022 Trek Top Fuel 9.8 XT Project One 2015 Canyon Ultimate CF SLX 7.0 Di2 X 2017 Santa Cruz Hightower CS 29"
Du er ikke den første, den eneste bulken jeg har i min ramme klarte jeg å få da jeg skulle stille den opp for fotografering på en av de første turene, og sykkelen veltet grunnet klønete oppstilling.
Irritasjonen blir mindre med tiden, selv om det er vondt akkurat nå
Per B.
#99118027/07/201017:29
Hørte en ekkel lyd og oppdaget at jeg hadde bulket underrøret på stereoen min. Egentlig et tåpelig fall og et resultat av dårlig konsentrasjon tror jeg.
Sam
Kjedelig, men dette går nok bra, hold ut noen uker så er det meste glemt;) Eksempel på mer kjedelig
#99118227/07/201017:33
Eg har ein lang bulk på sida av øvre del av underrøret på min Cube Stereo. Ikkje fullt så djup som din, men lengre. Har sykla med det i iallfall to år no.
Vanskeleg å skulle seie noko bastant ang din sykkel, men eg trur det skal gå greit å sykle vidare med det. Du kan evnt sjekke innimellom at ikkje ting beveger seg og gir etter.
Surt som F og jeg føler med deg!! Får min "The One" i morgen og jeg er nok i samme kategori som deg-hater å få så my som ei skramme på det man bruker pengene på. Tilbake til "innoverkuln" - den ser ut for å være på siden noe jeg tipper ikke reduserer stivheta når du sykler normalt. Det vil vel være mest sideveis den vil gi evt svakheter. Blir som å lage en bungel i ett papirark man ruller sammen- den siden man får den blir vel mest påvirket. Pust rolig-drikk kakao og kjør videre på skogsmaskinen til du ser det evt endrer seg mye...
Takk for all støtte:) Det går nok over ja. Det positive er at nå er "forseglingen" brutt på ny-sykkelen, så nå er det bare å kjøre som et uvær. Kjøpe ny ramme er uaktuelt, så jeg kommer til å kjøre på den til den ev. knekker (noe jeg ikke tror kommer til å skje). Nå er jo bulken der og det får jeg ikke gjort noe med. Jeg skal uansett fortsette å kose meg med stereoen min.
Sam
CK Fix
#99126627/07/201020:00
Kjipt! Men dette er selvgjordt, fks vist du leverer en sykkel på verksted for og lufte bremsene når sykkeln er ny....og når du ska hente den er det noen riper her og der. Sykkeln blir sliten og det ska bare skje i terrenget av deg selv. Den ska ikke bli sånn pga andre...bare et lite plaster på såret....
-Det jeg nevnte har skjedd med meg og det er også kjipt, slike ting skjer, men ska bare hende i terrenget.....helst.
Slike småbulker som ikke har skarpe kanter, kutt e.l. er ikke farlige, de svekker ikke styrken i røret.
Grunnen til at jeg er så frampå og selvsikker tidlig en onsdags formiddag er at tilsvarende tilfeller er behørig diskutert med en metallurg, en syklende sådan:-)
T
[Re: torlars]
#99205129/07/201006:27
Du var ikke dum, man må prøve seg alle steder for å bli bedre. Har en liten kløft her hjemme, bare 20 cm bred. Litt røtter før og stein etter. Pluss at man må svinge 90 grader rett etter kløfta. Klarer den engang i blandt, men de fleste ganga blir det miss. Med krasj og brak. Ikke gi deg kjør mer bli bedre, man må misse masse for å bli god. Tror jeg har igjen 1000 timer med miss og feiling. STÅ PÅ.
Synes bulken ser ufarlig ut. Selv om den er irriterende å ha der.