Ref de tidligste postene, er litt skeptisk til om jenter ville synes det er særlig stas å skulle bli forsøkt sjekket opp hver gang de er ute og sykler. Mye av oppmerksomheten ville vel fort havne i kategorien 'uønsket' skulle jeg tro.
Men sitter man med kalkulator for å finne ut om dama bør flytte inn eller ikke, er det ikke da litt feil i utgangspunktet?
Jeg tror du er inne på noe der.
Forøvrig kan begreper som "pynteputer" og "matchende servise" substitueres økonomisk også av deres mannlige motparter "titanskruer" og "matchende komponentoppgradering".
Forværring i økonomien vil eg tro. De 50K vil på mystisk vis bli brukt til det nye begrepet "pynteputer" og "matchende servise".
Men sitter man med kalkulator for å finne ut om dama bør flytte inn eller ikke, er det ikke da litt feil i utgangspunktet?
Jeg er glad i jenta så hun flytter inn uansett. Er bare nysgjerrig på om det rent økonomisk er en utgiftspost jeg ikke får ført opp på selvangivelsen eller om jeg kommer godt ut av det. Alltid noe å bruke penger på, det være seg fiskeutstyr, sykler, hifi, rc biler eller andre ting.
Er du glad i dama er det jo litt lysere ja. Hadde en kompis som var i lignende situasjon. Etter et år under samme tak lurte de på om de skulle få en unge for å redde forholdet. Et drøyt svangerskap senere flyttet de hver for seg. Ikke gå i samme fella. Liker du dama kan det gjerne koste skjorta, så lenge det er litt til overs til nye titanskruer
Forværring i økonomien vil eg tro. De 50K vil på mystisk vis bli brukt til det nye begrepet "pynteputer" og "matchende servise".
Jeg er glad i jenta så hun flytter inn uansett. Er bare nysgjerrig på om det rent økonomisk er en utgiftspost jeg ikke får ført opp på selvangivelsen eller om jeg kommer godt ut av det. Alltid noe å bruke penger på, det være seg fiskeutstyr, sykler, hifi, rc biler eller andre ting.
Du trenger nok de 50k du får i lønnsforhøyelse med mindre hun tjener godt selv.. Eller forresten, gjør hun det sparer hun mye og du må likevel betale for putene og alt det andre dillet.. Og finner du en utgiftspost på selvangivelsen så si fra!
Tromsø (NTB): Ei kronisk vanskelig kjerring er ikke fradragsberettiget på selvangivelsen selv om sikkert mange hardt prøvede menn kunne ønske at det var tilfelle. En mann i Brøstadbotn i Troms hadde under posten særfradrag ført opp kronisk vanskelig kjerring – kr 8.850 idet han mente at han hadde hjemmel for dette i skatteloven.
Likningssjefen gikk imidlertid ikke med på dette, og i et brev til mannen skriver han bl.a.: - Når skatteloven ikke inneholder bestemmelser om særskilt fradrag på grunn av samliv med kronisk vanskelige kjerringer/kaller, antar vi at dette har sin forklaring i at fenomenet er så vanlig forekommende at belastningen er noenlunde likelig fordelt i alle ekteskap.
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Tromsø (NTB): Ei kronisk vanskelig kjerring er ikke fradragsberettiget på selvangivelsen selv om sikkert mange hardt prøvede menn kunne ønske at det var tilfelle. En mann i Brøstadbotn i Troms hadde under posten særfradrag ført opp kronisk vanskelig kjerring – kr 8.850 idet han mente at han hadde hjemmel for dette i skatteloven.
Likningssjefen gikk imidlertid ikke med på dette, og i et brev til mannen skriver han bl.a.: - Når skatteloven ikke inneholder bestemmelser om særskilt fradrag på grunn av samliv med kronisk vanskelige kjerringer/kaller, antar vi at dette har sin forklaring i at fenomenet er så vanlig forekommende at belastningen er noenlunde likelig fordelt i alle ekteskap.
Mange år siden jeg så et avisutklipp av denne, men om det bare er en vandrehistorie eller ikke, det er ikke godt å si!
Den historien e jo litt sann,men det kalles ikkje kjerring fradrag...
*Hviske tiske* Det kalles Finnmarksfradrag,det vil si at i Nord-Troms og finnmark e kvinnfolkan så vanskelig at man får en del fradrag.. Men hysj,ikkje si det til nån,da blir dem bare enda værre!
De fleste økonomer er vel relativt enige i at den beste investeringen en mann gjør er å finne seg en bra dame/mann og leve sammen med. For oss menn er det normalt lønnsomt å ha en og dele matbudsjettet med for eksempel. At forbruket øker fordi man plutselig får en fast person å reise med, spise ute med, gå på kino med osv er selvsagt, men å gjøre alle disse tingene alene eller med kamerater blir fort ganske mye dyrere.
vi har 2 ungdomsjenter her i huset. de har pt besøk av sine 2 søskenebarn - samme alder og supre jenter hele hurven. Her om kvelden var det snakk om livet , døden og - ja dere vet. ( bildet er av jentene !)
Q. Where is the best place to meet cool, single, mtbchicks? MTB guy?
A. hmmm....... i have been waiting for someone to ask me this!!! This is actually one of the most frequent questions asked to the mtbchicks... being married for nearly 7 years, and all of my teammates also being married, all the guys who i ride with are always looking for a single mtb chick... And watching the painful Joe Millionaire series on Fox is definitely an eye opener for us married types. "Do you have any friends?" that's what i hear a lot of!
There are a few issues at hand. 1. most women get into mountain biking through their boyfriend or spouse. 2. There are few women mountian bikers. 3. It is hard to meet the ones who are single because they are constantly swarmed by mtb guys looking for an mtb chick- and quite franlky, sick of it. Think of a pea-hen who is minding her own business eating some seeds or whatever and she's got 10 pea-cocks with their tail feathers up and shaking them at her, trying to catch her eye. She's been there done that a million times. It's distracting. It gets old after a while. 4. There are a lot of single mtb guys because all they do is ride and talk about bikes and they don't spend any time trying to develop a relationship. Even with a hard core mtb chick, this may be too much. She may not care about the difference between an XTR and XT rear derailleur, yet. Think of the term "techie burn out".
So let's get back to the question:
1. Colorado. many indepdendent women here who are hard core riders. of course, sexual orientation may be a problem! However, in all of my experiences in the Boulder area, I still see few women mountian biking, so maybe California is a better answer. 2. how about at the races? well, they may not be there if some guy didn't drag them along. but many women like to check out guys in lycra shorts.... so if some girl brings her friend along???? a 24hour race may be the best venue- these women are hard core, and may be libel to kick your $%# if you come on to them. 3. Spinning. many women spin, and they may or may not be hard core mtbers. Of course women hate being picked up in gyms, so maybe this is a bad idea. Another good candidate for a slap in the face.
And now let's look at an important issue: How to convert a chick into an mtbchick. If you have a girlfriend or spouse who you would like to get into mountain biking: 1. A women's only mountain bike clinic is a great way to get a woman involved in mountain biking. If you can get her and some of her friends to try it. Most women are not willing to do these kinds of things by themselves, but if they have someone to do it with or to talk to about it it will be more fun for her! 2. DO NOT give her your old bike. If you want your chick to be an mtbchick, NO hand-me-down equipment. this is a surefire way to end a relationship. And when you go to buy her a bike, do not go cheap. Buy the nicest bike you can afford, and if she winds up leaving you then sell it on eBay or keep it around for the next one. 3. NEVER treat her to the "wait and blow". This is my term for waiting for someone at the top of the hill and then taking off as soon as they arrive not giving them time to catch their breath. This is probably why most relationships end through mtb. If you are not patient, she will give up. If you are not patient, let someone who is teach her how to mtb. 4. Buy her a nice saddle for women and a nice outfit for her to ride in. Do not make fun of her for wanting to have a "cutesy" outfit to ride in: she may be blowing by you on the trail before you know what hit you! 5. Let the salespeople do their job. keep your mouth shut in the bike shop. 6. Don't push it too hard. these things take time. She may end up being a Pro racer, and then you'll be stuck with the job of personal manager mechanic (as is what happened in my case!).
If this all seems to difficult to you then you are lazy and you most likely are not going to find an mtbchick for yourself. you can lead a horse to water, but you cannot maker her drink. Maybe you should try calling Fox or ABC and get yourself your own reality TV show, "1 mtb guy, 20 mtb chicks; will he pick the one he has to wait on, or the one who waits on him? Find out next week on Single Mountain Bike Guys"
from a married mtbchick who has been the target of many a pick up line- until i take off my gloves, good luck!
Jag tycker det stämmer väldigt bra och kan inte förstå att ni andra damer ska ha svårt att hitta en cyklande man om det är det ni vill ha. Jag står över ett tag framöver
Sissel har vært på noen dater i det siste, med en og samme kar Det har blitt sykkeldate, gåturdate, skogsdate, middag og kino date. En liten Grenseritt date, Oslo Grand Prix date, en Birken date. I morra blir det en litt annerledes date, bursdagsgave på forskudd hvor jeg skal ta en test av laktatprofil som skal gi et utgansgpunkt for et treningsopplegg! Gleder meg veldig, for nå begynner treningen til neste sesong!!! Denne karen skal jeg jobbe hardt for å kapre helt, han er midt i blinken med både egenskaper jeg setter høyt og ikke minst sykkel interessen, dessuten er han veldig sporty, herlig!!!!!! Det gjenstår og se om han biter ordentlig på kroken Han leser her på forumet så hva med litt støtte og support (ikke så tvil, det er slemt!)