Hehe, nei egentlig ikke, for det har jeg også ... ikke er det ferie på lenge heller, sukk. På den annen side er både avstanden til ferie og de to nattevaktene selvvalgt. Jeg får muligens klemt inn litt sykling i morgen før nattevakt om ikke annet.
Hehe, nei egentlig ikke, for det har jeg også ... ikke er det ferie på lenge heller, sukk. På den annen side er både avstanden til ferie og de to nattevaktene selvvalgt. Jeg får muligens klemt inn litt sykling i morgen før nattevakt om ikke annet.
Da ble det tur i går. Dro på hjul sammen med en her fra forumet også satte vi igang innover Stovnermarka. Helt til toppen og ned igjen og rundt. Har aldri vært oppå toppen der jeg, har jo bare sykla den bittelille sløyfa mi. Men det var jo dumt jeg og Roger snudde sist vi var på guidet tur oppi der, den tirsagen i mai det snødde, for det var jo innmari fine stier da!
kom ut på grusveien litt ovenfor Liastua. Så stakk vi inn på en sti vi fant, som førte oss til den stia jeg prøvde ut her en dag. Den gjengrodde. Så skulle vi sti opp sånn at vi fikk den fine nedkjøringen, men her tok vi feil sti ett sted og havna opp mot gapahuken. Aldri sett den før jeg. Men det var jo greit for da ble det bananpause der. Så deilig nedkjøring tilbake. En fin tur!
Da ble det jaggu tur i dag også. Starta samme som i går, men istedenfor å ta til venstre ved hytta så tok jeg rett frem. Alt må prøves. Her gikk det nedover og jeg tenkte på å snu, men jeg tenkte at det kan jo hende det gåt oppover igjen. Så kom jeg til et kryss. Strømmen, Fjellhamar og Lahaugmoen faktisk til høyre. Skillebekk og Liastua rett venstre/rett frem. Jeg satte kursen mot Liastua/Skillebekk. Nå kom jeg i bunn av nedkjøringen vi sykla i går langsetter høyspentledningene. Jeg ville opp på toppen så jeg sykla opp her. Kom til Gjellerås-toppen og tok videre til Stovner/Tangerud. Her var det superfint! Fine svaberg. Så en fin tillaget bålplass med 4 stokker rundt litt inni periferien til venstre og forbi denne fant jeg en deilig singletrack som jeg fulgte et stykke. Jeg ville egentlig ikke ned her så jeg sykla den opp igjen når det begynte å bli for bratt. Kjempefin å sykle opp også. Videre nedover på svaberget så jeg et klokketårn. Registrerte at det så ut til å gå en fin sti ned til høyre for denne, men den får jeg prøve en annen gang. Sykla videre nedover mot Tangerud og havna etterhvert på den velkjente nedkjøringen min. Så også snurten av gapahuken inni periferien til høyre.
Deilig tur i dag. 16,4 km og 1 t 22 min. Svett og glad.
Jeg har virkelig en superbra sykkeluke. I dag ble det torsdagrunden med Roger og j-aa. Vi så en frosk, vi fikk se hvordan et guffedekk ser ut etter punktering og vi fant en sykkelpumpe. Styra litt med dette hjulet, slanger og pumper som ikke passa osv. Men vi kom oss da avgårde igjen, noen myggestikk rikere.
Følte meg tøff i dag, sykla ned steder jeg ikke har sykla ned før. Men med 2 karer på bakhjulet så ble jeg plutselig veldig flink.
Sykla 32 km i dag, en del sti, på 2:21 kraftig amputert pga kjedebrudd som vi ikke fikk fiksa igjen. Kjipern Og stakkars Gary! Har jo aldri skjedd før. Men har fiksa det nå da.
Vær glad for kjedebrudd og punkteringer på trening! Det gjør deg bedre rustet til tilsvarende situasjoner i ritt. Selv er jeg glad for å ha måttet jobbe med kjedekutteren ute i skogen et par ganger på trening. Greit å ha øvd på det i fall det skulle skje på Birken eller lignende :-)
Vær glad for kjedebrudd og punkteringer på trening! Det gjør deg bedre rustet til tilsvarende situasjoner i ritt. Selv er jeg glad for å ha måttet jobbe med kjedekutteren ute i skogen et par ganger på trening. Greit å ha øvd på det i fall det skulle skje på Birken eller lignende :-)
Det er sant. Økte komppetansen min i går for å si det sånn
I dag har jeg trent på å flytte sperrene mine i forbindelse med fart og bratte nedoverbakker med downhillsykling i Hafjell. Ikke nødvendigvis i kombinasjon. Morro. Veldig vondt i henda mine nå.
Da ble det tur igjen i dag tidlig. Møtte en her fra forumet og vi guidet hverandre rundt i Gjelleråsen/Stovnermarka, kjent på ulike deler av marka som vi var. Starta på Gullhaug Tømte på Skjetten. Vi sykla innover helt til jeg kjente meg igjen. Da var vi like ved crossbanen. Så sykla vi runden min, helt opp til toppen og så ned igjen til Stovner/Tangerud og tilbake til der vi starta på runden. Det er et parti i nedoverkjøringen som er litt over grensen av hva jeg tørr å sykle ned. Jeg sliter med å tørre på dette partiet hver gang. Har vel fått til å tørre 1 gang etter mange forsøk. Sist gang så sykla jeg på skrått, snudde sykkelen og så sykla ned på skrått igjen. Men i dag så satte jeg utfor denne knausen uten å så mye som tenke på å nøle. Har nok downhillen fra i går ennå i blodet. Jeg har den hvertfall i henda. Gud bedre så vondt jeg har i henda mine i dag..
Så sykla vi nesten halve runden på nytt. Nesten opp til toppen. Til høyre ved den falleferdige hytta og så til høyre igjen litt lenger ned. Herfra fulgte jeg bare etter, men det var fine stier, forbi Lukedammen, forbi et modellflyklubbhus et steinkast unna Lahaugmoen, og så sykla vi litt feil inni der også så vi havna opp ved en gigantisk lavo med plankevegger og ytterdør, bål/grillplass både ute og inne og seriøse mengder ved. Så ut som no utleiefestlokale eller no. Vel, litt tilbake og så ut på riktig sti. Havna ut ved Gullhaug Tømte igjen. Må prøve disse nye stiene igjen, tror de kan bli en fin forlengelse av den vanlige runden.
24 km i dag, effektiv sykletid på 2 timer og 11 min.
Og jeg er i gang igjen! I kveld dro jeg ut på stifinnertur i Gjelleråsenmarka, og gud bedre som jeg kosa meg!
Sykla først opp til Gjelleråsentoppen. Herfra tok jeg for meg ny sti skiltet til Skillebekk. Kjempefint bortover her, spesielt da jeg fant stia som tok meg rundt det værste gjørmehølet. Mange vakre dager var det også på denne stia("Dette partiet tar jeg en vakker dag").
Denne her kvalifiserer til kategoerien "en vakker dag". Og jeg snakker da om NEDOVER. Og det er jo selvfølgelig mye brattere enn det ser ut.
Så kom jeg etterhvert til et t-kryss og ut på en ganske bred sti. Var jo selvfølgelig ikke merka noe annet enn til der hvor jeg kom fra. Tok til venstre her. Jeg tok egentilg hele tiden motsatt av hva mitt innebygde kompass fortalte meg, for jeg ville ikke hjem enda, noe som også gjorde at jeg mista litt retningssans og jeg husker ikke helt hvor jeg sykla hen.
Men jeg havna hvertfall ned på denne veien. På treskiltet står det "den trondhjemske kongevei" (tror jeg det var) og på det hvite skiltet noe med "innkjøring forbudt blabla". Jeg sykla uansett ikke bortover her, men motsatt vei.
Så etterhvert havna jeg ned på en snuplass i et boligfelt. Det står Marja Olsens vei på skiltet og jeg tenkte at "yes, nå kan jeg jo lett finne ut hvor jeg har vært når jeg kommer hjem" men det har jeg ikke klart for jeg finner ikke noen vei som heter det på den kanten. Vel, opp i skogen igjen og jeg tar stia som går bratt opp rett på toppen av bakken. Og etterhvert havner jeg her. Boligfelt til venstre der. Svarttjern?
Jeg fortsetter stia og kommer på en kjempefin sti som er helt konge! Så får jeg en deilig nedkjøring til jeg kommer ut på en grusvei igjen og denne bommen her er det første jeg ser.
Lovlydig som jeg er sykler jeg motsatt vei. Men noen meter lenger bort finner jeg en sti til venstre og nysgjerrigheten tar meg rundt til området bak bommen. Jeg oppdager at jeg befinner meg på Lahaugmoen, og titter litt på felt Z og Y før jeg snur. Jeg finner en sti som går ned til høyre ved gjerdet som gjerder inn noen gasstanker.
Så omsider kjenner jeg meg faktisk igjen, her var jo jeg og perchr da vi var og guida hverandre, og jeg ble superglad da jeg så skilt til Tangerud/Stovner for da visste jeg at avslutningen på denne turen ikke kunne bli bedre. Så bar det opp til Gjelleråsentoppen igjen og så den fine nedkjøringen til Tangerud/Stovner.
Fant ut at jeg må ha sykla et 8 tall i dag hvor krysningen var på Gjelleråsentoppen. En super tur! Sose- og stifinnertur! Akkurat som jeg liker det!
24 km i dag, effektiv sykletid 2 timer og 5 min. Trekker jeg fra 9 km transportetappe så snakker vi 15 km ren sti. Nice!!
Sykla 8-tallsløyfa i Gjelleråsenmarka sammen med j-aa i kveld. Fin runde det der. 20 km i dag, så stia har krympa til ca 11 km. Litt mindre sosing i dag med andre ord. Effektiv sykletid 1 time og 45. Litt seig i låra nå kjenner jeg.
Ble lang tur på meg i dag. Oppdagelsestur i Lillomarka i dag, for første gang. Jeg noterer meg bak øret at jeg kan spare oppdagelsesturene til dager hvor det er opphold. Starta hjemmefra, gjennom Gjelleråsenmarka, gjennom Skillebekk og videre inn i Lillomarka. Sosa litt på diverse stier på veien, og rota meg bort på en ganske så lite sjarmerende sti på min ferd mot Lilloseter, så her ble det mye gåing og litt klatring og bæring. Kom frem til Lilloseter bakveien, gjennom en saueinnhegning. Jaja, jeg kom meg da hvertfall frem. Lilloseter var stengt, og brusautomaten som sto der skulle ha 25 kr og jeg hadde bare en 20'er. Dytta i meg bananen min og dro hjem på grus og asfalt gjennom Grorud og Stovner. Så antydningen til noen fine stier på min vei ned men nå var jeg sliten, kald og lei. 45 km i dag. Effektiv sykletid 4 t. Var ute i 5. Jeg fikk ikke sånn veldig bra inntrykk av Lillomarka. Prøver igjen en dag med solskinn.
43 km på 3 t og 39 i går. Sosa en del på en blåsti, så til Mariholtet, ned over slettfjell, så til Langvann, så nedkjøringen over svaberg, så opp og ned til Rundvann, så rundt rundvann og langs smalvann og opp til svabergnedkjøringen igjen, og så grusen hjem. Fin tur, men slitne bein og mye gjørme. Og gjett hvem som har reservert en Garmin?? Skal hente den etterpå i dag!