shcleck støtet først i utbruddet, og det er det som teller i TDF, med tanke på SCHLECKS gule trøye. Noe annet er ikke sannheten. Gentlemans agreement .Hva kan man si den som overtar den gule trøyen, og blir faktisk BUET på ved podiet??? schleck er bare i form, tja,,,,,publikum har talt..contador-" SCARED "
The only thing better then a KLEIN, is two...
ritt:lillehammer-oslo, grenserittet, birken på mosjonisttid:)
Støtter den. Syntes dette blir blåst opp større en det det er. Er jo ofte at noen mister en av trøyene i GTene pga problem med utstyr, og andre ikke stopper opp. Hadde vært likevel vært lurt av Contador å vente, det hadde nok styrket anselsen hans blant "folket". Han vinner jo likevel, uavhengig av denne etappens 39 sekund i forhold til Schlek. Kan ikke synes mer synd Schlek en andre som får utstyrstrøbbel. En del av gamet, og her ganske selvforskyldt, og sånn som han rota (stress ja, men selv jeg, en selvutnevnt dårlig sykkelmekker hadde klart dette mindt like fort som Schlek). Andy gutten skal dog ha skryt for av intervjunene etterpå, han tok det greit og responderer med sunn agressjon. Blir spennende i morgen. Selv er jeg mest imponert over Menchov. Tror han klarer tredjeplassen, kan faktisk utfordre Schlek hvis han har en dårlig dag på lørdag (tempoen).
Andy har tatt dette veldig bra og virker rimelig balansert tross alt. Det er veldig spennende i GC nå, og de to neste etappene bør bli fyrverkeri. Tempoen blir også interessant.
Forøvrig synes jeg Vacchi/Adamsson på Eurosport og Aftentouren på DR1 blåser dette mindre opp enn de åpenbart Andy-kåte gutta på TV2.
Det at Contador føler behovet for å si at han ikke så at Schleck hadde problemer tyder for meg på at han vet at han i det minste har opperert i grenseland.
Hvis han først ikke vil følge disse uskrevne reglene, eller mener de ikke burde gjelde her, så kan han jo bare si det.
En annen ting er at jeg syns han burde holdt seg for god for å feire den gule trøya på podiet. Innen da har han i alle fall insett hvorfor Schleck forsvant, og det koster ham ingenting med en liten gest på podiet.
From the peole that brought you Thor's SMASH! stage coverage:
Sitat: nyvelocity tour de schmaltz
21.9k to go, Andy Schleck jumps, Vino follows, Andy's wheel hops and he looks down, his chain hangs as lifeless as a carnival goldfish. Berto blasts by in an instant. Andy has lost his chain, he puts a foot down and tries to pull on the chain so it will make the moo cow noise again. Berto escapes.
Andy messes with his chain at the side of the road, trying to get it back on, but the yellow triangle won't go into the red square hole, he's cursing the day he ever found out about that Fisher price derailleur.
Schleck gets his chain back on and gets a push from a Mavic mechanic who runs like he's a minotaur, except with duck parts.
21.2k to go, we now have a situation where one of the Schleck brothers has to take back time on a descent. Andy radios to Bjarne and tells him to call his mom and tell her to put the TV in the fridge.
11.7k to go, Sanchez is descending like a demon, and if Andy is a little shaky on descents, then Menchov is an earthquake tremor. Sanchez is gapping Contador. Whoa, tight corner! Schleck makes it, and is rewarded by the sight of a shirtless Frenchman in striped shorts.
Paul says that Bert's move may be a little unclassy. I need a ruling here, if someone gets caught behind a crash or has a mechanical on a cobbled stage then that's cool, but in the mountains, they have to wait? What about stages next to water?
Er det flere enn jeg som synes det er rart at de driver med den rykkingen i stigninger som er over 10%? I går var det storskiva-stigning til tider, så da var det greit, men når det er ekstremt bratt synes jeg det er rart å se spesielt Alberto slå av farten med en gang Andy er på hjulet etter en fartsøkning.
I bratte bakker bør det jo gå fint å kjøre jevnt hardt for den som er sterkest, selv med sin argeste konkurrent på hjul?
Uansett enig med Roberto Vacchi i at Contador ikke burde jobbet med Menchov og Sanchez mot toppen, men heller bare satt seg bak og latt de styre farten.
Hvis Contador vinner TdF 2010 med et halvt minutt foran Schleck, så blir han husket som en "uverdig" vinner av mange... Han virker som en som syns det er helt greit.
Det er dette her jeg syntes er rart også. For som du sier vinner han med noen sekunder vil han i sykkelverden ha en liten prikk ved siden av seieren.
Man kan støte osv når andre har uhell, men man gjør det egentlig ikke mot den som har gul trøya. Syntes det er rart at Contador som er så sterk vil bruke en slik mulighet istedenfor å sykle roligere oppover. Da ville han fått masse positiv PR + at folk ville husket han som den verdige vinner.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Det er vel bare å innse at "fair play" bare er noe piss som man liker å snakke om i festtaler og på plakater. Den dagen en idrettsutøver stopper opp og tar hensyn til andre enn seg selv, selv om han taper på det, så kan vi begynne å snakke om "fair play"!
Andy lå 15-20 sek bak over toppen. Så lenge det er opplest og vedtatt at han trenger nesten 2 minutt før tempoen, så hadde da vitterlig Contador ingenting å tape på å vente på Andy over toppen.
Contador ville blitt husket for å være en stor og rettferdig idrettsutøver om han hadde bremset og ventet på Andy! Alberto og et samlet støtteapparat, som fikk med seg alt som skjedde og hadde tid til å vurdere situasjonen, tenkte kun på seg selv!
Rett eller galt, uskrevent eller ikke ... Contador vil bli husket for denne!
Andys sjef, Bjarne, legger all skyld på Andy som ikke har kontroll på utstyret. Samtidig sier Bjarne at han satt for langt bak i feltet til å se hva som skjedde. Altså har ikke lagledelsen nødvendigvis tv-overførte bilder av teten og Astanaledelsen benyttet derfor neppe anledningen til å be Vino og Alberto om å dra på grunnlag av tv-bilder. Vino/Alberto var allerede i gang.
Det kan ha vært en skjult agenda i det Bjarne Riis sier.
Det går rykter nå om at Contador skal til Saxo Bank neste år, med Specialized som ny sponsor.
Contador erkjenner at det ikke var helt bra, det han gjorde. Det er nok et lurt grep av ham og laget.
Dette er vel den beste metoden til å redusere skaden - innrømme feilen og gå videre. Det ser jo ikke ut til at andre enn norsk TV2 gjør så stort nummer ut av dette, ref feks Thor Hushovd: "Det er helt riktig at Contador får gå. Alle i Tour de France-feltet har startnumre på seg, og de bør få lov til å kjøre når det er mulig." Aftenposten.no
Dette var håpløst av Schleck -- han ventet ikke da Roche punget litt lengre ned i bakken.
Det var flere som ikke ventet på Roche. Saken med Andy og Bertie er en fillesak sammenlignet med det andre går igjennom. Roche var tydeligvis ikke særlig happy etter gårsdagens etappe, med god grunn: Sinna mann!
Synd at uhellet hende. Får hoppas at schleck drar ifra på noen av de følgande etapperna.
Det er ju ikke mange sekunder fra at schleck får problem og contador passerar honom. Det er nog endå ikke helt lett at få med sig allt i stridens hetta og fatta rett beslut.
Hur kom det sig føresten at contador låg så pass langt efter når schleck ryckte? De har ju tidligare legat sammen nesten hele tiden.
Men jeg skjønner endå ikke at han kan tappe 28 sekunder på en tappad kjede. Var det noe spesiellt som hende?
Punkterte ikke contador på etappe 3 føresten?
Contador slet med en bremsekloss som subbet de siste 30 km inn til Arenberg. Etter siste brosteinsparti ble det mye verre og 3 km fra mål måtte han slippe gruppen sin og tapte 20 sekunder på det. Forøvrig gjorde Contador her en tabbe ved å ikke signalisere sine mekaniske problemer (hånd opp) ettersom tidstap innen de siste 3 km pga velt eller mekaniske problemer nøytraliseres.
Ser ut til å bli action i dag i allefall. Kan Petcchi misse tidslimiten i dag? Skal det skje må det bli i dag. Det var vel regler i år at om bussen kom inn etter tidsgrensen så fikk de være med videre, men fikk poengtrekk? Hvor mye poeng trekkes, og kan dette være avgjørende for grønn trøye i dag?
Det er en bevegelse på høyre pekefinger, men om det er før eller etter kjedet hopper, vet jeg ikke. I og med at bakhjulet hopper, vil jeg anta at noe har låst seg eller noe lignende. Kan være at kjedet kiler seg i forskifter eller at ved skifte på bakgiret blir belastningen så stor at det glipper over storskiva?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Tour de France 2010
[Re: Hæ?]
#98754720/07/201010:29
Slikt skjer jo hvis man ikke er veldig forsiktig med giringa når man står og trår.
Giringen på 0:47 er etter problemet har oppstått. Det kan virke som kjedet har gått av på innsiden, og da er det vanlig å bruke girskifteren for å løfte den opp igjen. Lengst bevegelse på en SRAM-spak er stramming av wire.