Ja nå er det virkelig på tide at Sky støtter Edvald på de lettere etappene, Wiggins har jo vært en enorm skuffelse. At Edvald skal fortsette å slite seg ut på fjelletappene for at Wiggins kanskje skal klare en topp 10 plassering synes jeg er helt idiotisk, la ham sitte i bussen og spare seg til de etappene hvor han har en sjans på etappeseier
Rart at Sky har vært så utrolig anonyme. De har Edvald, Løfquist og Flecha. Alle er jo sterke ryttere. Wiggins har vært prioritet, men ikke vært i superslag i år, greit nok, men det er da flere andre lag som har markert seg selv om de har hatt en sammenlagfavoritt på laget.
Jeg må innrømme at jeg syns Sky og Wiggo får litt som fortjent. Egentlig liker jeg Wiggo, men såpeoperaen rundt overgangen hans i fjor var lite ærefull for både han og Team Sky.
Derfor syns jeg det er ekstra morsomt at Garmin har en rytter foran Wiggo i sammendraget, særlig når de tilogmed mistet sin hovedsatsing i Vande Veldes skade. Tenk hvilket team det kunne ha vært med Vande Velde, Hesjedal og Wiggo!
De nevnte nettopp en side (på TV2) der man kunne følge med på puls, kadens, hastighet osv. hos noen av rytterne i TDF. Noen som fikk med seg adressen til siden?
Synes vanligvis Hushovd har sutret i overkant mye over dårlig opptrekk fra lagene han har vært i, men i dag skal jeg gi han rett hvis han gjør det. At ikke Cervelo klarte å få en eneste mann foran for å prøve i kjøre inn Dopokourov på slutten er jo skandale
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
For Hushovd ville det vært en fordel om det var flere i brudd foran. Han må bare begrense tapet på spurter på de flate etappene og det er bedre jo færre poeng Cavendish og Petacchi kan kjempe for i spurten. I dag var tapte Hushovd 12 poeng i forhold til Cav. Hadde det vært flere foran hadde han tapt færre. Skjønner godt at de ikke ville kjøre inn Vino.
Hadde det vært større fart i feltet de siste kilometrene hadde det også vært flere av sprinterne som hadde hatt mindre punch i beina i spurten, så det kunne ha vært fordel Hushovd. Blir jo kjedelig om taktikken for å vinne den grønne trøya skal være å ha færrest mulig poeng å spurte om.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Synes vanligvis Hushovd har sutret i overkant mye over dårlig opptrekk fra lagene han har vært i, men i dag skal jeg gi han rett hvis han gjør det. At ikke Cervelo klarte å få en eneste mann foran for å prøve i kjøre inn Dopokourov på slutten er jo skandale
I og med at hverken Cav, Petacchi eller Edvald satt med fremme over bakketoppen burde de jo jammen meg kjørt for livet. Men vi har sett det før, Cervelo er IKKE et bra lag. Hvilket kanskje forklarer hvorfor de ikke er noe Pro-tour-lag.
Sjanser for at Thor skal gjenerobre poengtrøyen er minimale. Han hadde idag en veldig god sjanse for å kjøre etter Vino men valgte å late seg akkurat som han gjorde da Kansellera stoppet feltet på den etappen tidligere i Touren.
Jeg er forsåvidt enig i det, men det skal jo snø Rotor-kranker før Hushovd henger med de foran i spurten slik beina hans er for tida. Det må han jo tross alt ta hensyn til.
Heheheh... Han så litt usikker ut sjøl... Trolig han som bestemmer taktikken til laget, og igår bestemte han den i heftig diskusjon med en flaske brunt brennevin fra hjembygda si... Han vant forøvrig diskusjonen og sovnet i sengen sin med et smil om munnen...
Edvalds jobb og hovedmål for Touren i år er å lære og få erfaring, samt komme til Paris. Om han noensinne blir en sammenlagtrytter tviler jeg egentlig litt på. Han er en ganske "stor" gutt.
Dagens vinner utfra en totalvurdering hvor guts, holdning og sportmanship teller like mye som resulatetet - Sastre, den enenste av sammenlagtrytterne som turte å angripe
Dagens tapere utfra samme vurdering - Schleck og Contador som mot slutten av siste stigning framstod som noen arrogante, respektløse tullebukker da de lot "resten" av favorittene kjøre sykkelløp mens de drev å fjollet med hverandre
Redigert av Torshov-Simen; 18/07/201015:35.
Dagens tapere utfra samme vurdering - Schleck og Contador som mot slutten av siste stigning framstod som noen arrogante, respektløse tullebukker da de lot "resten" av favorittene kjøre sykkelløp mens de drev å fjollet med hverandre
Skjønner hva du mener, men du må huske på at det er en konkurranse som går over tre uker. Ikke bare de siste kilometerne i dag.
Dagens "tapere" bør vel vare Contador og astana. Astana gjørde vel mye av kjøringa i huvudfeltet og Contador førsøkte dra ifra Schleck på slutet utan at lykkas. Det tog antagligen en hel del energi utan at varken få noen tid på schleck eller noe psykologiskt øvertag.
Helt klart, men de hadde ikke brukt mange kaloriene ekstra på å følge Menchov til mål, særlig ettersom det ikke var snakk om noen fartsøkning. Det var Schleck og Contador som stoppet, Menchov holdt bare jevn fart
Redigert av Torshov-Simen; 18/07/201016:37.