Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Er Foss sykler urimelige?

Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: Klang] #984567 14/07/2010 08:01
J
Johan Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
J
Hei

Som jeg har skrevet tidligere: jeg har INGENTING å utsette på butikken. De har gjort alt de makter, jeg har ikke vært uten sykkel mer enn den kvelden det tok meg å flytte over delene, og Raske har stått på. Jeg ser ingen grunn til ikke å velge Raske sykler - tvert om.

Kritikken min går på at Foss ikke gadd lese det jeg skrev eller hørte på det Raske sykler sa til dem. Og at Foss ikke svarer.

Altså:
1) Raske sykler har alltid stått på
2) Jeg har tatt dialogen med Foss fordi det passet sånn
3) Jeg har ikke vært uten sykkel i mer enn noen timer både fordi Foss har vært ganske raske og fordi syklene har vært kjørbare
4) Foss har ikke hørt eller giddet å høre på butikk eller sluttbruker
5) Foss bør for sin egen integritets skyld få større ansvar og myndighet av TrekUSA + lager av reserverammer
6) Jeg tviler på om jeg vil handle Fossvarer igjen, selv om det frister fælt med neste års Superfly
7) Jeg tviler IKKE på at jeg kommer til å bruke Raske igjen - de selger andre merker også.

Er det jeg som er urimelig - og ikke Foss?
Saken er at jeg og Raske sykler ba om et tilbud på en annen ramme enn den jeg hadde krav på, men hørte ikke ingenting fra Foss. Og hører fortsatt ingenting om når ramma kommer. Som LarsB sier: de rører

Redigert av Johan; 14/07/2010 13:25. Rediger grunn: ikke grunn til å være spydig

-johan
Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: Johan] #1026367 11/09/2010 07:50
2
29erfan Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
2
Hei
Takk for bra beskrivelse. Har selv en 2008 Paragon som jeg ikke har fått brukt på over 3 uker pga rammesprekk ved setepinne. Sikkert samme brudd som du beskriver. Samme historie; Servicevennlig butikk som virkelig prøver(Peder Øye i Ålesund), men ingen svar fra Foss. Jeg tør ikke sykle på sykkelen da jeg er redd for konsekvensene hvis ting knekker. Etter det du skriver er det vel liten sjans å få en superfly "deal".

Noen som vet hva kjøpsloven sier om hvor lenge en skal måtte vente på erstatningvare? 3 uker uten sykkel er jo litt krise.

Tror GF er over for min del også nå. Velkommen Spezialized og Hard Rocx, markedet for 29" er åpent...

-Jørund

Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: 29erfan] #1027039 12/09/2010 13:01
J
Johan Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
J
Hepp

For å gjøre en lang historie kort: Mine e-poster til Foss ble stoppet av streng brannmur. De fikk altså aldri min informasjon skriftlig. Da jeg ringte dem blandet de meg sammen med en annen som hadde en sak gående med Raske sykler. Bland dette sammen med ferietid på Foss og Raske, vikarer og litt unødvendige harde ord fra min side så ble det litt rotete.

Da dette ble oppklart og jeg fikk forklart hele saken, viste Foss seg fra den siden _jeg_ har lært dem å kjenne; raske og med god service. De gav meg et meget godt tilbud på erstatningsramme etter å ha presset TrekUSA. Raske sykler tok ingen avanse og det hele endte opp på en meget tilfredstillende måte. For meg.

Når det er sagt; det er vel en grunn til at de for 2011 har forandret overgangen seterør/overrør på rammene?

For min del er jeg så godt fornøyd med hvordan fisher/trek gfc kjører, service fra Raske og Foss, at jeg nok kommer til å holde meg til dem for fremtiden.

Redigert av Johan; 12/09/2010 18:34.

-johan
Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: Johan] #1027150 12/09/2010 17:03
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Bra du tar deg tid til å oppdatere en slik tråd, så ikke brukere på forumet blir sittende igjen med en følelse av at man for all del ikke må handle produkter Foss leverer. Gir man pepper "offentlig", bør man oppdatere når noe skjer/forholdene endrer seg - og misforståelser blir oppklart ICON_SMILE

På den annen side...pokker'n - jeg som trodde det nå skulle bli noen færre sykler å vurdere til neste års kjøp ICON_SMILE

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: Diablito] #1027198 12/09/2010 18:31
J
Johan Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
J
Takk for det. Skulle selvsagt gjort dette tidligere, men jeg har vært litt for opptatt i det siste.

-johan
Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: Johan] #1027513 13/09/2010 08:15
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Johan,

Bra saken ordnet seg for deg!

Mulig dette ikke har så mye med saken å gjøre, men du er jo en stor kar: hvor mye veier du og hvilken størrelse rammer har du kjørt på?

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Er Foss sykler urimelige? [Re: simenf] #1027531 13/09/2010 08:28
J
Johan Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
J
Veier 88 kg butt naked. Kjørt på 19" tidligere, byttet til 21" etter 2. brudd. Kjører 21" nå. Alltid passet på at bunn setepinne har gått nedefor nederste sveis på overrøret og kjørt med 410 mmm pinne.

Det som er verdt å ta med seg er at jeg med store hjul kan sitte mer på setet i ulendt terreng. Dette medfører jo mer belastning på seterøret, men forhåpentligvis er rammeprodusenter oppmerksomme på dette.

Vurderer fulldempet til 2012 sesongen, men må se hvordan SF100 klarer seg på langtid. Ryttere her inne er jo gjennomgående vedlig fornøyd med denne.

Redigert av Johan; 13/09/2010 08:29. Rediger grunn: skrivefeil

-johan
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support