Hvis dere fortsetter å flørte med hvilepuls nå så blir han helt bløt for oss og poster om fluffy kattunger og varme øyeblikk av innsikt. Og da er det jo ikke moro lenger.
Hvis dere fortsetter å flørte med hvilepuls nå så blir han helt bløt for oss og poster om fluffy kattunger og varme øyeblikk av innsikt. Og da er det jo ikke moro lenger.
LarsB
Pokker... tabbe av meg. Håper han ikke ser det! Gud forby om han plutselig ligger i badekaret, fylt med duftekuler av olje, og poster et eller annet "mykt".
LarsB
Pokker... tabbe av meg. Håper han ikke ser det! Gud forby om han plutselig ligger i badekaret, fylt med duftekuler av olje, og poster et eller annet "mykt".
Trolig var det en redebygger som hadde klargjort gondolen i SonnenKopf da vi tok den i dag tidlig...
Jeg er tydeligvis skrudd sammen feil siden det eneste som muligens er interessant med yrket til en "kjærestekandidat" er om han også jobber sånn 8-4 slik att vi har fri samtidig. (...)
Fungerer det på samme måte andre veien, dvs att hvis jeg putter høyde, hårfarge, yrke og ukentlig sykkeldose i signaturen så får jeg også PM? Puppestørrelse tipper jeg er på lik linje med penislengde - ikke stuerent. Eller er det vaske-, rydde- og kokkekunnskaper som er "hot" siden vi er inne på knallharde kjønnsstereotyper?
For all del, når jeg dro fram en populærvitenskapelig artikkel jeg leste i illustrert vitenskap, så må du gjerne komme drassende med deg selv som anekdotisk antitese; jeg skal ikke late som om det er superhøy vitenskapelig etterrettelighet bak alle utsagnene mine.
Men du later til å ha misforstått en del. Jeg skrev på ingen måte at å opplyse om yrket garanterer gutter damer. Det jeg sier er at statistisk sett, så ser det ut som om yrket er viktigere for jenter enn andre veien, og at statusgapet mellom menn og damer er blitt mindre, er kanskje en medvirkende årsak til det fallende fødselstallet.
Videre er det mer som ligger i status, enn bare penger og yrkestittel. Når jeg sier status, så tenker jeg da som om jenter søker til alfahannen, den sterkeste som er mest garantert å ta vare på ungene deres.
Enkelte yrker har fra tradisjonelt av en eim av autoritet, og autoritet og makt gir alfahann-vibber. Damer er helt gærne etter sånt. Dette skaper en frustrerende rift for karer. Myke menn, som er milde av vesen og ettergivende som personer, må da sette sammen resten av personligheten sin på veldig sterkt "provider" vis, for å kunne få damer.
Kulturen vår holder det å være moderne, snill, tolerant opp som et ideal, mens damer klistrer seg fast til de som har mer primitive, macho og dyriske holdninger. Der er ikke lommebok og yrke det eneste, men slik som alle dere damer som studerer sier (dvs sosiologi, det er vel der og i andre orkidefag/ikke-realistfag/vanskelige fag dere fortrinnsvis er), at det handler om å tre inn i roller lissom. En politimester eller dommer har en mer sexy rolle enn en kul barnehageonkel eller sykepleier. Og så skal ikke golddigger-aspektet sees helt bort ifra, fordi det er svært mange damer som vil ha snekkere og elektrikere osv. Tjener bra og kan fikse ting.
På den måten er damer ansvarlige for at samfunnet er så jævlig stokk konservativt, og konformt. Deres skyld. For å illustrere det med anekdotisk bevis fra hjemmebane; tanta mi er ottar-feminist, og selv hun innrømmer at hun liker mannemenn. Haha, LOOOL. Hat/elsk forhold, eller? Her hater de menn som behandler dem som underdanige, ikke gir dem posisjoner, og så svulmer klitten opp av de samme typene.
Derfor kan vi konkludere med at du ikke trenger å liste opp hvor flink du er til å lage mat (selv om en ikke kan utelukke at det hjelper på). Det er ikke vi som bryr oss om roller, som regel. Vi bryr oss om utseende, når vi er edru, og de første månedene.
Det betyr: Du trenger et bilde av deg i sykkelklær hvor hofte/midjen er synlig, brystene anes, og ansiktet sees, og så hendene/leggene. Kanskje et bakfra også, for alle booty lovers. Og så må du skrive noe om hva du liker å gjøre, og jo mindre annet enn sykkel, jo bedre, for da virker det ikke så avskrekkende på de som er tafatte nok til å gå via internett, og ikke via barer og sånt. Og så må du da bli med på stitur med de du syns virker spennende, eller stalke dem litt for å finne ut hvor de sykler.
@larsb: katter ja... Vet du hvordan du får katter til å si voff?
LarsB
Hysj, ikke la folk få vite at jeg egentlig er en varm og god person på innsiden. Jeg er bare misforstått. Jeg skal tenke etter littegrann, så finner jeg sikkert en måte jeg kan gi damer skylda for det og.
Dessuten har du dame om jeg ikke husker feil, så du er inhabil i denne tråden. Husets fred og sånt, vet du.
Den overskriften virker på meg grovt misvisende, for nyanseringen i artikkelen hinter også om tradisjonelle roller med mannen som forsørger.
Her er tegn på at status er viktigere for kvinner, eller kanskje de kvinnene som er statusorienterte fra før av, i forhold til sine mannlige ekvivalenter.
Dessuten er det et annet morsomt fenomen en landsmann av deg fortalte meg om en gang. Han mente at det nesten alltid var damer som gjorde det slutt, og at damer som kommer til Norge og tar med seg fransk type, de skiller seg oftere enn de damene som drar til frankrike med fransk mann...
Dessuten er det et annet morsomt fenomen en landsmann av deg fortalte meg om en gang. Han mente at det nesten alltid var damer som gjorde det slutt, og at damer som kommer til Norge og tar med seg fransk type, de skiller seg oftere enn de damene som drar til frankrike med fransk mann...
Yepp dette stemmer med hva har jeg observert i den Oslo franskmiljø, jeg har min teori.
Enkelte yrker har fra tradisjonelt av en eim av autoritet, og autoritet og makt gir alfahann-vibber. Damer er helt gærne etter sånt. Dette skaper en frustrerende rift for karer. Myke menn, som er milde av vesen og ettergivende som personer, må da sette sammen resten av personligheten sin på veldig sterkt "provider" vis, for å kunne få damer.
Her er tegn på at status er viktigere for kvinner, eller kanskje de kvinnene som er statusorienterte fra før av, i forhold til sine mannlige ekvivalenter.
Jeg tror nok du har rett i at status er viktigere for kvinner, men grunnen til at det oppstår mange ekteskap mellom kvinnelige og mannlige leger er vel mye fordi at dette er et yrke hvor fordelinga mellom menn og kvinner er ganske lik. Det er vel ikke såå mange mannlige sykepleiere å gifte seg med? Det samme er det med lærere, det er ganske lik fordeling mellom menn og kvinner.
Ellers så er vel de fleste statusyrker mannsdominerte, så det at statistikken viser at kvinner som oftest gifter seg med en mann med høyere status er helt naturlig.
Så synen av at kvinnen skal være en pen og sexig trofé ("Vi bryr oss om utseende, når vi er edru, og de første månedene") bidrar ikke til "at samfunnet er så jævlig stokk konservativt, og konformt"?
Jeg (og min bror) drar til Rotterdam i morgen tidlig for å se prolog og første etappe av TdF. Jeg står på fergekaia i Larvik i morgen tidlig fra ca klokken 7. Jeg har ledig plass i bilen til single søte damer Spør deg frem til Marius. Challenge/reply-ord; Stratos/Troika
Ja flickor, det er bare å hive seg rundt og pakke beautybagen
Hvis man ser bort fra yrke, status, inntekt og resterende, og bare rett og slett er int. i en sykkel- dude, vanskeligere trenger det ikke å være. For en gangs skyld er vel dette et enkelt ønske fra ellers til tider kompliserte damer..
Slenger på dette. Ja det er blått og ja, det gjorde vondt selv om verre ting har skjedd før. Aner ikke lufttrykk, hadde ikke knebeskyttere. Skjedde i skogen, på knotete sti...
Dette er spenstig sissel l. Du får holde oss orientert om hvordan det utvikler seg og jeg krysser virkelig fingrene og håper oppriktig at ditt forsøk på å bryte ut av singelstatusen lykkes.
Hvilepuls er bare en sur og bitter gubbe overoppfyllt med kvasiintellektuelle, overflatiske refleksjoner som kun har lest seg til kvinnfolk - og det tilogmed i "illustrert vitenskap". Han prøver kun å gjøre seg interessant via snirklete skriving og jeg håper det ikke er han du dater med nå etterhvert, eller forresten -- nei glem det - det var bare en vill tanke
Det barberes legger ser jeg. Kan du ikke la det gro ut til en drøy pels, og så komme tilbake og si noe om hvordan jenter stiller seg i leggbarberingsdebatten? Hadde vært greit å få innspill fra den andre siden også.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.