Bare fordi enkelte bruker bandana til hagestell og annet forefallende arbeid, betyr ikke at det er rett. Bandana bli litt som polkadottrøye, den må være fortjent, og inntil jeg begynner å plukke mange klatrepoeng i Giroen blir det sykkelcap.
- Espen -
"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Hva sier stilpolitiet om farge på hjelmen, skal den matche klubbdrakt eller sykkel? Har tenkt å kjøpe meg en catlike whisper som matcher fargene på min S2, men blir det helt feil ettersom vi har blåe klubbdrakter?
13. Hair shall be kept neatly short, and matching helmet shall be worn (again with prominent logo placement). The helmet shall be predominantly white. Under NO CIRCUMSTANCES shall a clashing helmet colour be worn with one’s euro kit. Helmets are not to be worn when venturing indoors AT ANY TIME. It is encouraged that helmets are removed for proper patio etiquette, however, it is still considered acceptable to wear one’s helmet while outdoors on a patio (see rule 34).
14. In certain RARE cases, it shall be deemed acceptable to have long hair. In this event, hair shall be neatly slicked back in a severely euro style, and helmet SHALL NOT be worn. It is IMPERATIVE that rule 12 is followed in these special instances.
15. When riding, sans helmet (with short hair), a team issue cycling cap (white in colour), shall be worn. The bill shall remain in the downward position at all times. The cycling cap may be worn forwards or backwards to coincide with the specifics of one’s current hairstyle. During spring training, cycling toques shall be worn at all times in place of caps.
Ser også på Catlike hjelm. Prøvde den i dag og den satt som ett skudd på hodet. Spørsmålet er om jeg skal matche den med sykkelen som er svart og bittelitt rød og hvit. Eller om jeg skal gå for den hvite varianten. Hvit er jo mer stilpolitisk korrekt, men synes den matte svartfargen er utrolig stilig og litt mer anonym. Hjelp...
Sitat: perzinho
Hva sier stilpolitiet om farge på hjelmen, skal den matche klubbdrakt eller sykkel? Har tenkt å kjøpe meg en catlike whisper som matcher fargene på min S2, men blir det helt feil ettersom vi har blåe klubbdrakter?
¨ 14. In certain RARE cases, it shall be deemed acceptable to have long hair. In this event, hair shall be neatly slicked back in a severely euro style, and helmet SHALL NOT be worn. It is IMPERATIVE that rule 12 is followed in these special instances.
Shit! Jeg har laaangt hår! Og jeg bruker hjelm!?! Hva sier regel nr 12?
Personlig synes jeg at regel nr 14 burde gjelde for Mario C. Alle andre bør bruke hjelm.
Regel nr 12 sier at: Ridiculously stylish eyewear (see endorsed products list) is to be worn AT ALL TIMES without exception. Glasses are to be worn over helmet straps at all times.
Her er et utdrag fra reglene: […]Under NO CIRCUMSTANCES shall a clashing helmet colour be worn with one’s euro kit.
[…] hair shall be neatly slicked back in a severely euro style[…]
Kan nokon gi ei god forklaring på kva det puerile prefikset «euro» eigentleg skal bety? Eg ser det blir brukt som som eit vanleg adjektiv/adverb i hytt og pine. Dersom det er ein kortversjon «European» (som på korrekt engelsk skal ha stor forbokstav), kva vil det så seia at ein hårsveis er «severely European»?
Kan nokon gi ei god forklaring på kva det puerile prefikset «euro» eigentleg skal bety? Eg ser det blir brukt som som eit vanleg adjektiv/adverb i hytt og pine. Dersom det er ein kortversjon «European» (som på korrekt engelsk skal ha stor forbokstav), kva vil det så seia at ein hårsveis er «severely European»?
Dette daterer seg frå Facebook-gruppa OREC (Official Rules of the Euro Cyclist). Som humoristisk har utvikla seg til ein heil liten religion, der Mario Cippolini, Fabian Cancellara og Fillipo Pozzato har fått helgenstatus. Det er amerikanarar som har utvikla dette, og mange av reglane er vel i kontrast til amerikanske tradisjonar.
Forfattarane ser med skrekkblanda fryd på feminin Italiensk mote, lefling med rosa, masse parfyme, fargerike kombinasjonar og smale dressar blir brukt med stor sjølvtillit av Europearar. Alt som er i henhold til reglane blir difor omtalt som "euro".
Grunnregelen er at stil går først, alltid. Eg synes mange av reglane er ganske festlege, sjølv om eg er heilt uenig med mange av dei. God funksjon går alltid først, sjølvsagt så stileg utført som mogleg.
European og euro forholder seg til hverandre som amerikaner og amrikk. Verre er det vel ikke. I tillegg vil jeg si at euro som forledd isteden for European som adjektiv henspiller mer på Frankrike, Italia og muligens også Spania, Benelux og Tyskland. Det brukes jo gjerne av engelskmenn også, i litt samme betydning som continental.
...og verst av dei alle: Triatletane -den stilpolitiske parikasten. Xentishjul framme og bak, flaskestativ stikkande ut alle tenkelege plasser, svære sugerøyr, setforwardpinne, setetuppen midt på overrøyret og høg front. Kompresjonsstrømper, hotpants, trøye utan armar, og lause armar utanpå det. Og alt dei drøymer om er å ta på den rare capsen når maratondelen startar.
Når det gjeld triatletar og stil: Faris Al Sultan er jo noko bortimot eit ikon. Legg merke til den fiffige plasseringa av drikkeflaska.
Jeg skal sykle Mjøsa rundt som en "oppvarming" til DSSP og tenkte å stille med styreveske!!.....hva er det værste jeg kan risikere fra Stilpolitiet? fysiske reaksjoner eller bare "evil eyes"? :-)
Beklager O Store stilpoliti. Jeg presterte å sykle med startsnummer på hjelmen etter Lille Styrkeprøven i dag. Glemte rett og slett å ta det av. Sorry alle jeg møtte på strekningen Oslo-Hakadal og litt rundt omkring der i dag..
Viktigste er ikke å vinne, men å slippe feltet med stil