Nær umulig å kombinere så mange farger (rødt, svart, kvitt og blått), men du har fått det tIl!! Hvor har du fått tak i kvitt Syntace-stem? Misunnelig! 710 mm må du ikke kappe før du har prøvd. Har sykla med 740 i vinter og setterveldig pris på det.
Re: Rittsykler - Bilder av ritt-riggen her.
[Re: runermm]
#112818311/03/201121:16
Det er og Bestilt Rockshox reverb setepinne som blir montert i helga.
Var å henta ut ny sykkel i dag. Er ganske fersk i ritt. Prøvde meg på ett i fjor og endte opp med knekt frontshifter etter 3 mil. så håpe at det går bedre i år
Men det blir vel mest leking i bymarka tenker jeg
Redigert av Chacc=; 05/05/201105:07.
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Rulla fra butikken og rett til jobb. Sier aldri nei til ting som er gratis. men de sku absolutt sette på alt. kjekt å ha no deler som jeg kan montere på sykkelen til dama
Men det er godt å se at stilpolitiet er på plass og passer på oss ferske
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
kjøpt forrige høst og har blitt påkosta på i løpet av vinteren. Alt som ikke er orginalt er så og si kjøpt gjennom ebay, så lommeboka er ikke helt ribba ennå for en stakkars student.
Bildet er tatt etter Landsbyrittet Randaberg (7. mai 2011)
Scott Scale 30
2006 Scott Scale Carbonramme SID team gaffel SRAM XO/Shimano XTR gir Shimano XTR krank og XT kassett/kjede Ritchey titan pedaler Avid Juicy Ultimate bremser Ritchey Carbon stem, sete, styre, barends og flaskeholder Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition Fulcrum Red Metal Zero felger Furious Fred dekk (tubeless)
Har gradvis oppgradert, og den veier nå 9,5 kg. Ikke verst til en allround hardtail å være. Den duger i bøtter og spann for en mosjonist som meg. Det sitter normalt på Olympic/RKSS foran også !
Redigert av Terjers; 28/05/201119:19.
Stor sykkelkoffert leies ut. Plass til både terreng og landeveissykkel. Hardplast med egne hjulposer. Låsbar. 400,-/helg 600,-/uke Dep. 500,-
Re: Rittsykler - Bilder av ritt-riggen her.
[Re: Terjers]
#118456329/05/201118:02
Tidligere år har jeg bygget rittsyklene mine for å maksimere det jeg er dårlig på, nemlig tråkking på jevnt underlag (typisk grus), og satset på at mye erfaring på sti allikevel har gjort at det har gått greit fort i terrenget. I år ville jeg prøve å snu på det, for jeg innså at det er ikke mye jeg sparer på grusen på bittelitt lettere sykkel, men det er mye å hente i terrenget på en sykkel som ikke må lirkes forsiktig frem, men heller ha en sykkel som ber om å presses hardt i hver sving, og som oppfordrer til uvørent angrep av ukjent terreng. Derfor ble det en Spider 2 satt opp hakket grovere enn den gamle Spider FRO'en.
De gamle 954g-hjulene ble oppgradert med Crest-felger, og endte på 1117g. Pøkk stive og noe helt annet enn vinglefelgene fra Innolite.
SID 120 i stedenfor SID 100. 134mm vandring bak i stedenfor 100mm. Conti Race King 2.2 i steden for Raven 2.2. Mye større volum.
Alt i alt endte jeg opp på 9.35kg.
Crest-felger, blå Pillar-eiker og røde nipler. Snasent.
660mm styre fra Schmolke. 100g,. og går sikkert i stykker hvis jeg tryner. Men føles stivt og bra ut. Woodman setepinnen på 148g ble også byttet ut med en Schmolke, på 110g i 375mm.
For å spare vekt på bremsene har jeg festet både caliper og adapter med alubolter, og byttet ut stålbolten som holder slangen med en av alu fra en gammel Formula B4 SL. Selve adapteret er en superlett afære fra noen tullebukker i Italia som bare gadd å lage noen få.
Hurtigkoblingen ser ut som en vanlig Extralite, men jeg har byttet ut 5mm titanpinnen med en 9mm alupinne fra en Ritchey Sqraxle. Måtte også borre opp navet tilsvarende. Resultatet er vesentlig stivere front og 20g ekstra vekt. Bremseskivene er Hope Pro Floating. De blir ekstremt fort varme, så foran har jeg måttet sette på sintrede klosser for å hindre fading. Bak bruker jeg de lette med alu-bakplate. Scrub-skivene jeg har brukt før synes jeg ikke bremser godt nok til rundbanebruk. Til grus/marathon er de fine, men sånt driver ikke jeg med.
Her har jeg tatt utgangspunkt i en Egg Beater 4Ti, og byttet akslingen til en mye mer slitesterk fra Ward Industries, byttet stålfjæren til en håndlaget i titan, og byttet stålrøret mellom fjæren og akslingen til en i alu. Resultatet er pedaler med stivere fjær og 154g vekt for paret.
Lightning-krank med keramiske hybridlagre og Extralite lagerkopper. Kulelagerne sparer 10g, og Extralite-koppene sparer 18g. Lightning-koppene er litt kortere enn lagerne, mens Extralite er litt lengre. Dermed måtte jeg kutte til Lightning-tetningene slik at de passet inn i Extralite-koppene. Med Extralite Gara-klinger veier komplett krank 535g. Eller 689g inkl pedaler.
R1-bremsene har fått både bremsehendel og styreklemme av karbon. Me like!
Så langt i år har jeg klart en 7.plass og en 3.plass i Nissan Cup, og 3.plass i Terrengsykkelrittet M 40-45 én runde. Litt mer trening nå, så kan det går riktig så bra.