Jeg har en Garmin EDGE705. Siden jeg skal sykle DSSP, ønsker jeg jo selvsagt at den holder hele veien. Jeg har også en kandensmåler, som da også måler farten. Vil jeg spare batteri om jeg kobler ut GPSen og sykler på fartssensoren?
Hvis kadensmåleren måler bare kadens måler den ikke farten, men det regner jeg med du har tenkt på. Den registrerer kanskje data både fra krank og bakhjul?
Hvis du ikke skal bruke GPS uansett kan du jo kjøpe deg en billig sykkelcomputer og kjøre med den. Lavere vekt og billigere dings, lizm.
Vanilla: Kadensmåleren måler både fart på bakhjulet og kadens.
Unaas Du sparer batterier på slå av GPS. Men det blir jo skikkelig kjedelig å ha logget hele turen uten å ha gps sporet med i loggen. En usblader med AA batterier* er vel tingen om ikke batteriet på 705 holder den tiden du trenger på T/O. 705 kan kjøre på eksterne batterier i motsetning til 500. Nå er det skikkelig kort tid igjen og du rekker kanskje ikke få tak i en om ikke noen butikker i Oslo har. Men jeg har en liggende som jeg sikkert kan låne bort over helga.
*link finner du i den store Edge 705 tråden. Front Biker skrev noe om det for for et par dager siden.
Vanilla: Kadensmåleren måler både fart på bakhjulet og kadens.
Unaas Du sparer batterier på slå av GPS. Men det blir jo skikkelig kjedelig å ha logget hele turen uten å ha gps sporet med i loggen. En usblader med AA batterier* er vel tingen om ikke batteriet på 705 holder den tiden du trenger på T/O. 705 kan kjøre på eksterne batterier i motsetning til 500. Nå er det skikkelig kort tid igjen og du rekker kanskje ikke få tak i en om ikke noen butikker i Oslo har. Men jeg har en liggende som jeg sikkert kan låne bort over helga.
*link finner du i den store Edge 705 tråden. Front Biker skrev noe om det for for et par dager siden.
LarsB
Blir batterilevetiden på selve Edge-enheten vesentlig forkortet dersom en bruker fart- og kadensmåleren?
Levetiden øker dersom man skrur av GPS mottakeren. Hvor mye er jeg ikke sikker på. Bruk av fart og kadens-mottakerer kan jeg ikke tenke meg at har noen praktisk innvirkning.
Jeg kan nå bekrefte at edge holder i 14:41:41 med GPS, HRM og SS aktivert. Imponert at den har registrert distansen til å bli 540.0km. Noen har snakket om at løypa er blitt 5km lengre med den nye trasseen etter Moelv men, det er usikkert.
Min holdt faktisk i nærmere 16timer, langt uten problemer. Den pleier å holde i en time fra den varsler om lavt batteri. Så jeg antar den fort kunne holdt det gående i 18timer !?
Min målte løypa til 540.49km. (vi hadde en 500m der laget kjørte feil)
Gratulerer med sterkt løp Jæren. Vi i Rye 14 må skaffe oss tempohjelmer om vi skal være med i løpet årene fremover
Jeg kan nå bekrefte at edge holder i 14:41:41 med GPS, HRM og SS aktivert. Imponert at den har registrert distansen til å bli 540.0km. Noen har snakket om at løypa er blitt 5km lengre med den nye trasseen etter Moelv men, det er usikkert.
Sliten nå.
Da kan jeg høyne med at min holdt i 15:15:51. Målte 540.5 km.
Redigert av Christian_a; 27/06/201018:08. Rediger grunn: Dæng. Seint ute..