Eit lite referat frå rittet mitt... Kom greit ut i starten og hang meg på Manengen, Nordskar og Bjørnstad opp mot Liaåsen. Fann fort ut at tempoet var akuratt eit lite hakk for høgt, så låg nokre meter bak oppover. Kjørte imidlertid frå Torgersen og resten av feltet, så eg låg litt i eit lite vakuum egentlig. Mista bakbremsen på veg ned frå Liaåsen, så kjørte resten av rittet utan. Ved første langing låg eg som nr 4, ca 20 sek bak dei tre i front, dei som var bak meg såg eg ingenting til, men dei kan umulig ha vore altfor langt bak. Med tre maskinar i front var det ingen vits i å banke på maks på grusen og asfalten for å prøve å ta innpå, kjørte heller kontrolert. Kikka meg tilbake for å sjå om det kom nokon eg evt kunne kjøre saman meg, men såg ingen. Ved andre langing fekk eg høyre at Bjørnstad hadde sluppe teten, og ved klatringa opp mot Vassfjellstien tok eg han att. Kjørte fra han ned stien og hadde eit minutt i bånn. Hadde ei fin luke på tredje langing så då var det berre å prøve å halde avstanden inn mot mål, noko eg heldigvis klarte, trass i at beina var skikkelig stinne på slutten :-)
Fedt å komme på pallen. Får prøve å gjere det oftare frå no av.
Kjørte forøvrig med vindjakke istaden for vanleg sykkeltrøye. Trur det var lurt! Å kjøre i kun vanleg trøye når det er 5-6 grader er berre teit. Hadde kalenderen vist mars, og det hadde vore same temperatur er det ingen som hadde gjort det...
Stort sett var løypa godt merket, men i det grustaket ved Tanem så jeg ærlig talt ingen tegn til at jeg skulle svinge noe sted, og jeg mener jeg fulgte godt med.
Dette skjønner jeg ikke. Jeg syklet gjennom grustaket om morgenen og satt opp sperrebånd i metervis slik at det ikke skulle være tvil. Nå skal jeg ut og plukke alt ned så da skal jeg se om noen har sabotert.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Re: Markatråkket 2010 (NM og tur)
[Re: GeirK]
#97055820/06/201006:42
Kan merkingen ha blitt kjørt ned? Jeg møtte en stor lastebil som var på vei opp av grustaket da jeg kom nedover.
Dette kan være forklaringen. Det lå et bånd godt sauset inn i gjørma da vi omsider fant rett sti. Neste gang jeg ser en lastebil i terrengløypa kjører jeg den rett ned...
Ellers synes jeg merkingen var svært god.
[Re: bamz]
#97057320/06/201007:25
Adressa har fremdeles ikke våknet. Ikke så rart kanskje for en avis som satser på ballspill, håndball og vinteridrett. De er ikke ferdige med OL engang.
[Re: EgilS]
#97057620/06/201007:34
Stort sett var løypa godt merket, men i det grustaket ved Tanem så jeg ærlig talt ingen tegn til at jeg skulle svinge noe sted, og jeg mener jeg fulgte godt med.
Dette skjønner jeg ikke. Jeg syklet gjennom grustaket om morgenen og satt opp sperrebånd i metervis slik at det ikke skulle være tvil. Nå skal jeg ut og plukke alt ned så da skal jeg se om noen har sabotert.
Om det var vinden, lastebil eller sabotører veit jeg ikke, men et bånd som ligger flatt på bakken er ikke spesielt synlig når du kommer i 50 km/t ned en bakke. Kanskje et eller flere skilt i tillegg til båndet neste år? Veldig mange andre svinger var overtydelig merket med to skilt.
Om det var vinden, lastebil eller sabotører veit jeg ikke, men et bånd som ligger flatt på bakken er ikke spesielt synlig når du kommer i 50 km/t ned en bakke. Kanskje et eller flere skilt i tillegg til båndet neste år?
Ved avkjørselen fra grusveien opp mot klatringa til Vassfjellstien hadde et rødt bånd løsnet og lagt seg uheldigvis på tvers over den veien man skulle ta. Jeg og en annen rettet på det og jeg håper at ingen fortsatte på grusveien før jeg kom dit. Jeg så forøvrig også flere andre bånd som hadde løsnet eller eventuelt blitt revet av.
Derfor knøt jeg godt fast denne gangen og hadde dobbelt bånd i 70cm høyde som sperret hele veien. De ble satt opp EN time før antatt første rytter skulle passere. De ble angivelig revet ned i mellomtiden. Skiltene var godt synlig, men området her er så åpent at det er lett å overse særlig hvis man er nedkjølt, sliten, har møkkete briller og har fått dødsmarsjblikket som stadig søker ned mot fornavet.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg husker faktisk jeg kjørte over to bånd som lå på bakken der, men de var vel i andre farger (svart og gul?) enn de andre båndene som var brukt i rittet (rød og hvit), så jeg trodde ikke de hadde noe med rittet å gjøre. Dessuten lå jeg på hjul til en fyr akkurat der, og spruten fra bakhjulet hans gjorde at jeg slet litt med sikten da. HELDIGVIS møtte vi to karer på vei oppover like nedenfor, så vi skjønte vi hadde syklet feil.
#97062120/06/201010:12
Enig i at dette burde vært skrevet om på adressa.no, men jeg tipper de har et eller annet i papiravisa på mandag. Når det er helg og lokale håp står over så kan man kanskje ikke forvente all verden.
[Re: -Jan]
#97063620/06/201011:07
Jeg husker faktisk jeg kjørte over to bånd som lå på bakken der, men de var vel i andre farger (svart og gul?) enn de andre båndene som var brukt i rittet (rød og hvit), så jeg trodde ikke de hadde noe med rittet å gjøre. Dessuten lå jeg på hjul til en fyr akkurat der, og spruten fra bakhjulet hans gjorde at jeg slet litt med sikten da. HELDIGVIS møtte vi to karer på vei oppover like nedenfor, så vi skjønte vi hadde syklet feil.
Ja, jeg oppdaget at jeg hadde for lite merkebånd og måtte kjøpe på Biltema. Der hadde de bare sort og gult. Jeg har snakket med rittleder og vi skal sette opp et stort skilt 50m før neste år.
#97064720/06/201011:33
Er det noen som aner hvem som hadde startnummer 360? Jeg skulle gjerne hatt navnet hans. Høy og mørk kar fra CK Krank1(?).
Sitat: Resultatlista fra rittet
DNF - 360 - BRAKKEN Ole Einar - CK Krank1/ EDB
Det er gode gamle EMIT som legger på "U23" på hver kolonneheading. Jeg trodde først du mente at han var lagt inn i klassen "U23", men for det første så VET jeg ar han var lagt inn i riktig klasse, for det andre har vi ingen klasse som heter "U23" i dette rittet
[Re: Ola R.]
#97065820/06/201012:13
Ja, det var det som satte meg helt ut av lesemodus også. EMIT er jo som skapt for å forvirre en stakkar norsklærer.
Jeg fant alle andre nærliggende startnummer i en klasse, der nummer 360 ble galant hoppet over. Alle steder det stod U23 først hoppet jeg galant over ...
Finner poden ut av dekkvalget, forresten?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Hehe, jepp. Og jeg var utrolig nok klartenkt nok til å flytte grepet fra styret til setet når jeg nærma meg streken, sånn at emit-brikken kom noen hundredeler raskere over mål.
Dette er det verste jeg har vært med på. Det eneste som manglet var snø. Da jeg mistet framgir etter å ha kommet meg til Liaåsen begynte jeg å miste lysten. Da jeg kom over til der de som kjørte 53k skulle svinge bestemte jeg meg for å bryte. Det var en lang tur tilbake til Dragvoll og så til byen da jeg skulle på jobb kl 1430. Jeg frøys på fingrene, tærne og forsto ikke alle tøffinga som klarte å sykle i shorts og kortermet sykkeltrøye. Jeg innser at etter 20 år i Norge kommer jeg aldri til å klare å sykle så tynnkledd. Syklet faktisk godt over 6 mil. Folk i resepsjonen på hotellet hvor jeg jobber råflirte når jeg kom inn, noen turister tok til og med bilder av meg og sykkel... Dette var første gang jeg dusjet sammen med sykkelen.