Det var dette med merking ja. Jeg var iallefall en av de som kom et godt stykke på vei (opp) asfalten der nede før vi konkluderte med at "dette var feil". Trekker derfor av grove 8 min for min egen del på tida. Full peis nedover veien gjorde det vanskelig å se båndene som lå på bakken. Godt farget skilt neste gang ? Stien ned fra Vassfjellsida var veldig morsom. Noe varmere og det hadde vært en kjempetur. Iskalde hender trekker ned, badstu på Idrettsbygget etterpå trekker opp.Tida ble elendig-formen var bra. Så da sykler jeg vel ikke fortere. Men neste år...
PS ! Til Kriss. Sete ligger godt synlig på stien. Var for opptatt av å holde meg på bena og ta igjen han foran til å plukke det opp.
Re: Markatråkket 2010 (NM og tur)
[Re: EgilS]
#97028919/06/201015:23
Knakk setet selv under NM i Molde når jeg deiset ned på setet i første terrengparti. Å stå å trå sammenhengende i flere timer var mer enn jeg klarte, så kudos for at du fullførte. Knekt sete hadde nok også svegar godkjent som grunn til å bryte
Hehe.. Ante meg at det var en del vann mellom båtene så kombinasjonen av at jeg ikke hadde skyss før det var 10 km igjen og at det likevel kunne bli en bra plassering gjorde at jeg syklet til mål. Men behagelig var det ikke. Tapte mellom 5 og 9 minutter til de jeg lå sammen med når det skjedde og var vel linda og kanskje 3 til som tok meg igjen, tenkte egentlig det ble verre..
Grattis med dagen Bjerkseth! Bra jobba!
[Re: Kriss]
#97029419/06/201015:30
Birken 2009 var en solskinnsdag! Mere gjørme og mye lenger tid. Jeg syntes løypa egentlig var bedre enn i fjor, men de siste 4 km ble gjennomført på bare vilje. Egentlig tror jeg at jeg foretrekker profiler som sykler opp på et fjell og ned igjen.
+ Krefter i kroppen helt til det var igjen 5 km + Føys ikke på overkroppen + Frøys ikke på lår og legger + Hyggelige deltagere så lenge det var noen i nærheten + Sykla bare litt feil, (+ ett min) mot i fjor da jeg hadde to turer langt utenfor løypa + Fikk benytte erfaringen fra vintesyklinga på gjennomslagsføre - Hadde ikke følelse i føttene etter første matstasjon - Venstre tommel var så kald / sliten at jeg måtte bruke høyrehånda for å gire opp - At løypa slutta med 4 km oppover
Jeg kommer tilbake neste år!
[Re: Hæ?]
#97031519/06/201016:05
Jeg regner med det finnes noen fine bilder av min noe originale målgang også. Til fots. Men sånn går det når man punkterer 300 meter før mål.
Så dagens høydepunkt må vel nesten være at jeg klarte å løpe 300 meter i 15 km/t i sykkelsko med sykkel på slep. Og attpåtil etter en god del fuktige mil
Jaja. Nå har jeg prøvd maratonritt på sykkel også, og utrolig nok ga det mersmak Vassfjellstien var kjempekul, skulle bare ønske jeg hadde bremsekraft nok til å kjøre ned hele (ble litt løping der også).
[Re: Oddis]
#97032419/06/201016:15
Status herfra: * Slapp i kroppen fra start, pulsen føyk i været noe voldsomt og alarmen gikk tidlig, pass på, pass på, disponer ... * Tryna to ganger ned fra Liaåsen, lærepenge .. * Ved Digre og leireskogsveien startet chainsuckhelvete (27T) som varte resten av turen der det var motbakker, dermed mistet jeg de letteste girene, skitt, måtte trille utrolig mye mer enn om gira hadde funka, antar kanskje 20 minutter gikk fløyten. * Positiv kroppsfølelse rundt Nordset, beste biten i dag * Bremsene var utslitt allerede på Vassfjellstien, men her skulle man heller hatt en elvekajakk, aldri sett maken til forhold, og jeg har sykla i over to år nå! * Stort sett tungt hele veien, så tråkket jevnt og fikk nå listet meg i mål, hvor jeg nå ser at jeg er havnet i 40-49 års klassen på resultatlista, hvor er 50-59 klassen blitt av?
Birken 2009 var ikke noe ift. dette nei, bare litt kaldere!
Men, kjempeløype, synd at det ble så vått, neste år er det sol og samme trase håper jeg!
Så alle merkene jeg, selv der hvor noen hevder det ikke var noen (Tanem/Vassfjellet), men enig i at et viktig merke var for smått, skjønner at noen bomma der!
Jeg regner med det finnes noen fine bilder av min noe originale målgang også. Til fots. Men sånn går det når man punkterer 300 meter før mål.
Så dagens høydepunkt må vel nesten være at jeg klarte å løpe 300 meter i 15 km/t i sykkelsko med sykkel på slep. Og attpåtil etter en god del fuktige mil
Jaja. Nå har jeg prøvd maratonritt på sykkel også, og utrolig nok ga det mersmak Vassfjellstien var kjempekul, skulle bare ønske jeg hadde bremsekraft nok til å kjøre ned hele (ble litt løping der også).
Startnummer 108? Jeg legger ut bilder på mandag.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Er det noen som har telefonnummeret til startnr 445 Stig Eide? Stig, hvis du leser dette, kan du ringe meg på 920 300 99? Skulle overført penger til deg. Har søkt i telefonkatalogen, men finner deg ikke. Etter å ha slitt kjedet ved Tanem klarte jeg å knekke kjedekutteren. Prøvde diverse MacGyver løsninger, men ga opp etter ca 25 min. Var kald og apatisk da Stig forbarmet seg over meg og lånte bort kjedekutter og Wippermann lenkelås. Det gjorde at jeg fikk fullført. Utrolig realt! Tusen Takk!
Dette var et fantastisk morro ritt med en morro og utfordrende løype. Ble aldri kjedelig i hvertfall. :-D
Frykta lenge for brudd pga kontinuerlig chainsuck(var vel alene om å oppleve det:), men fant etterhvert ut at det bare skjedde når jeg brukte midtklinga foran, så da måtte jeg bruke de andre klingene. Ble derfor litt kludder med giringen resten av rittet. Som mange andre frøs jeg noe sykt på ben og fingre, men de kontinuerlige motbakkene sørget for at jeg holdt resten av kroppen god og varm.
Jeg stiller lett en mann neste år også.
Konsekvent ukonsekvent!
[Re: Kriss]
#97036419/06/201017:18
KKnekt sete hadde nok også svegar godkjent som grunn til å bryte
Hehe.. Ante meg at det var en del vann mellom båtene så kombinasjonen av at jeg ikke hadde skyss før det var 10 km igjen og at det likevel kunne bli en bra plassering gjorde at jeg syklet til mål. Men behagelig var det ikke. Tapte mellom 5 og 9 minutter til de jeg lå sammen med når det skjedde og var vel linda og kanskje 3 til som tok meg igjen, tenkte egentlig det ble verre..
Grattis med dagen Bjerkseth! Bra jobba!
Kriss, du har baller, tæl, gøtts og sikkert masse annet bra som jeg burde nevnt. Du er min helt i dag, og gratulerer med et flott sluttresultat. Det er sikkert unødvendig å nevne at til tross for tidstap så er det tøffere å ha fullført enn å bli stående med DNF.
Når det gjelder mine stramme kriterier for godkjenning så måtte jeg nok grubla litt over om dette ville vært godkjent grunn til å bryte, men summen av vær og utstyrstrøbbel høres røft ut så jeg hadde antakelig lagt godviljen til :-) Jeg har for øvrig tatt mine eneste NC-poeng i maraton etter å ha kjørt de siste 40 minuttene uten setepinne fordi festebolten knakk. Jeg vurderte selvsagt ikke å bryte
sv
[Re: svegar]
#97037819/06/201017:52
Jeg sitter og undres over hvor mye grus og drit det menneskelige øye har kapasitet til å lagre. Har ikke veid det, men dæven det er mye
Blanda følelser rundt dagens prøvelse. Ble sliten, men i dag var dagen der det var mye krutt igjen ved målpassering. Var vel all gjørma som gjorde at det ikke tok fyr...
Rocket Ron satt som støpt, og sykkelen funka utmerket forholdene tatt i betraktning. Svalestup over styret ned Vassfjellstien, med rygglanding i deilig, mykt gjørmehøl
Svalestup over styret ned Vassfjellstien, med rygglanding i deilig, mykt gjørmehøl
Jeg hadde to fall. Et sideveis i lyngen ned Vassfjellet, og et på den ene gjørmesuppestien mot slutten.
Det siste var bare moro da det besto av at sykkelen forsvant og jeg seilte på ryggen/rumpe nedover med beina fortsatt fastspent i pedalene. Jeg tenkte "vondt" før jeg landet, men det var egentlig kun en deilig landing i gjørma.
[Re: EgilS]
#97040819/06/201019:04
Har dere virkelig ikke fått med dere at det er sykkel-NM i regionen denne uka? Litt dekning hadde kanskje gjort seg, sånn at alle bilistene kan få flere debattfelt til å hudflette syklister, eller ”tour de france-wannabe-er i kondomdress” som de gjerne blir omtalt som.
Btw: @Elghode: Jeg antar du er klar over at signaturen konsekvent bryter norsk rettskriving? Men det er kanskje denne INkonsekvensen du sikter til? (oi, den var dyp)
Har dere virkelig ikke fått med dere at det er sykkel-NM i regionen denne uka? Litt dekning hadde kanskje gjort seg, sånn at alle bilistene kan få flere debattfelt til å hudflette syklister, eller ”tour de france-wannabe-er i kondomdress” som de gjerne blir omtalt som.
Btw: @Elghode: Jeg antar du er klar over at signaturen konsekvent bryter norsk rettskriving? Men det er kanskje denne INkonsekvensen du sikter til? (oi, den var dyp)
Blir vel full dekning av NM heretter med alle tips/klager de får.
Hmmm...er ikke overlagt brudd på norsk rettskriving nei. Men er det feil får det være feil til jeg kommer på en bedre signatur.
Konsekvent ukonsekvent!
[Re: olechr]
#97050019/06/201021:21
Gratulerer til Lars Ragnar. Den riktige vant. Han har vært best i år på Maraton og da er det gøy at han har trøya
Hørte det var fryktelig dårlig merket og at mange kjørte feil. Men slik var det når jeg kjørte markatråkket sist også. Synd at NM ikke kan merkes skikkelig.
EFG mange sparer seg til Rundbane rittet på mandag ja. Slik blir det når man legger 2 NM så tett, ganske fantastisk lagt opp.
Idiotien med datoene for maraton og rundbane ble diskutert i en tidligere tråd og en del som uttalte seg var rimelig klare på at rundbane NM arrangert 2 dager etter maraton ville kunne påvirke deltagelsen i maraton. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=80247&Number=865318#Post865318 Nå behøver man ikke lure på om avviklingen av årets NM maraton ble amputeret eller ikke. I årets Norgescup i maraton er det totalt 9 ryttere som har plassert seg i topp 5 en eller flere ganger. Av disse 9 kom bare 3 til start i Norgesmesterskapet i samme gren. Man skal ikke følge veldig godt med for å savne Håkon Austad, Anders Hovdenes, Ola Kjøren, Greg Saw og Ole Christian Fagerlig på startstreken i maraton NM. Alle er på en god dag kapable til medalje i NM og når ingen av dem kommer til start så bør NCF spørre seg om hvorfor.
Det beste med NM var at Manengen som har vært årets suverent beste terrengsyklist stilte opp og vant trøya. Så får tiden vise om han klarer å vinne også rundbane om to dager i kamp mot den uthvilte gjengen som er nevnt over.
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
[Re: brede]
#97050419/06/201021:33
Det beste med NM var at Manengen som har vært årets suverent beste maratonterrengsyklist stilte opp og vant trøya. Så får tiden vise om han klarer å vinne også rundbane om to dager i kamp mot den uthvilte gjengen som er nevnt over.
Han er ikke påmeldt rundbane. Det er heller ikke Greg Saw.
Redigert av -Jan; 19/06/201021:38.
[Re: brede]
#97050519/06/201021:34
Som du sikkert vet har denne problemstillingen (dvs hele NM-kabalen) vært diskutert i det vide og brede mellom NCF og arrangør, og "vi" (dvs terrengfolket) tapte den dragkampen.
Vi får håpe at et fremtidig forbundsting ikke tildeler NM så ukritisk som det ble gjort i Grimstad (sier ikke at det var feil å gi det til Trondheim, men det var feil å tildele det uten å kreve at de internasjonale datoene ble holdt).
Neste år blir det i alle fall godt pusterom mellom rundbane i Horten og maraton i Sarpsborg.
For øvrig; hjelmen av for LRM, og gratulerer med en velfortjent tittel! (og som Jan sier; LRM er ikke påmeldt på mandag)
Redigert av Oystein L; 19/06/201021:37.
[Re: -Jan]
#97051319/06/201021:41
Greg Saw syklet Vestmarkrittet idag. Han punkterte visstnok. Er det noen som kan legge inn et referat fra rittet idag? Ser feks at Lene Byberg har DNF. Artig med news.