Skal man prøve alternativ konkurranse? Hvem som trekker til seg mest vann? Veiing ved start og mål av klær og tilbehør?
Kjede ferdigsmurt med FUKTolje!!!
Flere påmeldte som jeg snakket med vurderte å trekke seg pga været ja. De meldte om flere med sammte tanker. Om det skal opprettes en alternativ klasse for dem må eventuelt arrangør avgjøre.....
Redigert av trolla; 18/06/201023:21.
Re: Markatråkket 2010 (NM og tur)
[Re: trolla]
#97010719/06/201008:28
Det å skape/selge et produkt mange liker er ofte en fordel hvis en ønsker at noe skal ha lang levetid.
Ja, men vad er mange i denne sammanhangen? 350, 500 som jeg tror terrengsykkelrittet har eller 20000 som birken?
Interesset før mer tekniske ritt er klart mindre en før grussritt i Norge men jeg hoppas at detta ikke nødvendigtsvis medfør at tekniska ritt ikke har rett at eksistera.
Quote:
Med dessverre mener jeg at det er synd at ikke flere deltar. Med all planlegging og jobb fortjener rittet og arrangør flere deltagere. Pga dårlig vær vil nok knapt 300 personer gjennomføre i morgen og det er for lite.
Mye møjlig at arrangøren vil ha fler deltagere men det kan endå vare så at de ser sammanhanget med den produkten de lager og hur mange deltagare det kan medføre. Tror også de har en deltagarbegrensning på 500 deltagare.
#97012419/06/201008:58
Noen ganger må arrangøren lage en "snillere" variant rett og slett for å slippe å gå for mye i minus...
Helt enig, med forutsetning at arrangør faktisk ønsker flest mulig deltagere.
Hvorfor det?
Selv representerer jeg en arrangør som ønsker å gi det best mulig sportslige tilbudet til de som vil bli bedre terrengsyklister, da spesielt med tanke på hvordan internasjonale maratonritt er. Et ritt som favoriserer tekniske gode ryttere.
Vi ønsker nok deltakere til at klubben ikke går i minus (NC/NM alene vil normalt gi minus på bunnlinja) , og til at det blir god startfelt. Hvis det medfører at vi må supplere med "pingleløype" for å få regnskapet til å gå opp, så gjør vi det.
Samtidig ikke så mange at det blir for stor belastning på terrenget/naturen, skulle vi få 1000 deltakere er det taket definitivt passert. Da kan vi glemme de fineste stiene, og konvertere rittet til et grusritt (noe som er helt uaktuelt for den nåværende rittorganisasjon).
Kall det gjerne et nisjeprodukt (og ja, den olympiske grenen terrengsykling er en bitteliten nisje sammenlignet med ritt som Birken), men et ritt kan da vel være en suksess selv om ikke tusenvis av ryttere melder seg på et over halvt år i forveien?
Kjørte hjem igjen etter å ha sett været og startområde i morges. Sykling skal for meg være lystbetont, og da gidder jeg ikke delta i 7 grader og regn... Synes det er noen hardinger som startet idag! Jeg feiga ut og krøp inn i bilen for å spise wienerbrød og kaffe med luftneseplaster på nesa.
Noen ganger må arrangøren lage en "snillere" variant rett og slett for å slippe å gå for mye i minus...
Helt enig, med forutsetning at arrangør faktisk ønsker flest mulig deltagere.
Hvorfor det?
Selv representerer jeg en arrangør som ønsker å gi det best mulig sportslige tilbudet til de som vil bli bedre terrengsyklister, da spesielt med tanke på hvordan internasjonale maratonritt er. Et ritt som favoriserer tekniske gode ryttere.
Vi ønsker nok deltakere til at klubben ikke går i minus (NC/NM alene vil normalt gi minus på bunnlinja) , og til at det blir god startfelt. Hvis det medfører at vi må supplere med "pingleløype" for å få regnskapet til å gå opp, så gjør vi det.
Samtidig ikke så mange at det blir for stor belastning på terrenget/naturen, skulle vi få 1000 deltakere er det taket definitivt passert. Da kan vi glemme de fineste stiene, og konvertere rittet til et grusritt (noe som er helt uaktuelt for den nåværende rittorganisasjon).
Kall det gjerne et nisjeprodukt (og ja, den olympiske grenen terrengsykling er en bitteliten nisje sammenlignet med ritt som Birken), men et ritt kan da vel være en suksess selv om ikke tusenvis av ryttere melder seg på et over halvt år i forveien?
Hvis du leser mine tidligere innlegg en gang til så ser du at jeg håper at denne type ritt vil eksistere og at jeg ikke er veldig uenig. Jeg syns bare det er synd (for 3. gang) at ikke flere deltar, og setter spørsmål til hvorfor.
Uansett så skønner jeg ikke argumentasjonen helt. Ene øyeblikket så betyr antall deltagere ingenting så lenge det sportslige tilbudet er riktig, mens det like etterpå vises til at en må lage "pingleløyper" for å dekke underskudd. Eneste jeg kan forstå ut fra argumentene er at sykkelarrangør ønsker "passe mange" deltagere, som for meg er vanskelig å forholde seg til ettersom det er jo helt umulig å kvantifisere.
Hvis sykkelarrangører er som generelt som andre arrangører (uansett type), ønsker en vel å få nok deltagere til å dekke kostnader (kanskje et til og med få et overskudd) uten at det går utover naturen/gjør skade. Uansett, i tilfellet sykkelritt regulerer en enkelt dette ved å sette en maks antall, noe som ikke var noe problem med hensyn til Markatråkket.
Hvis jeg som arranger (noe som det kanskje er bra jeg ikke er så vil jeg heller ha laget en hard/teknisk løype nok, der jeg måtte si nei til noen istedet for å slite med å fylle opp løpet. Med tanke på antall frivillige og dugnadstimer/planlegging og arbeid med gjennomføring så kan det jo være hyggelig å sitte igjen med noe istedet for lure hvordan en dekker underskudet.
Håper at alle deltagere hadde flott, akk bløt tur uten store uhell og skader. Syns dere er noen skikkelige tøffinger....
Redigert av trolla; 19/06/201011:19.
#97018519/06/201011:26
Tatt sesongen så langt i betrektning, er det en fortjent seier til lrm. Gratulerer! Men tredjeplassen må ha gitt gode odds på forhånd. Ser ut som det er mye vann (bokstavelig talt?) mellom båtene.
Erik
[Re: efg]
#97020519/06/201012:40
Gratulerer! Men tredjeplassen må ha gitt gode odds på forhånd.
Tja, han ligger jo på sjuendeplass i rundbanecupen, og når da så mange av de beste ikke starter så er det ikke veldig overraskende at han kommer såpass høyt.
[Re: -Jan]
#97021319/06/201012:55
Da må jeg beklage. På startnr så det ut som om han ikke var seedet blant de beste, men er du god på rundbane er du jo som regel brukbar i marathon også.
Var det mange som ikke startet pga været, eller tenkte du på de som sparer seg til mandag?
Erik
[Re: efg]
#97021519/06/201012:58
Stort gratulasjon til Lars Ragnar, Jo og Lars (Smokejumper). Fantastiske prestasjoner. Mange gratulasjoner til Linda også. Var veldig fortjent, og det må jo være herlig å endelig lykkes!
Noen bilder kommer plutselig.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#97022019/06/201013:09
Tar tilbake alt jeg har sagt om at det ikke var nødvendig med så mye bæring/trilling av sykkelen. Idag var det definitivt det.
Måtte bryte idag, og det var dritsurt. Ble helt nedkjølt på Tanem etter å ha kjørt meg vill i grustaket. Her var det rett og slett ikke merket skikkelig. Etter en stund var vi fem stk som forsøkte å finne tilbake til stien. Jeg fikk da den store fryse-skjelven, og idag var det umulig å bli kvitt den.
Nede på Tanem traff jeg en kar til som også var helt nedkjølt. Han ble tatt hånd om av forbipasserende. Jeg forsøkte å få tak i en funksjonær. På start fikk vi jo beskjed om at funksjonærene ville sørge for å få oss sendt tilbake til Dragvoll. Funksjonærene der hadde ikke fått den beskjeden. To nedkjølte karer måtte derfor taes hånd om av et ektepar på Tanem. Vi fikk dusje, kakao og skyss til Dragvoll.
Konklusjon: Kudos til det middelaldrende ekteparet på Tanem. Sløvt av værguder, arrangører og meg selv.
[Re: bamz]
#97022719/06/201013:29
Gratulerer til Lars Ragnar. Den riktige vant. Han har vært best i år på Maraton og da er det gøy at han har trøya
Hørte det var fryktelig dårlig merket og at mange kjørte feil. Men slik var det når jeg kjørte markatråkket sist også. Synd at NM ikke kan merkes skikkelig.
EFG mange sparer seg til Rundbane rittet på mandag ja. Slik blir det når man legger 2 NM så tett, ganske fantastisk lagt opp.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
#97023419/06/201013:45
Birken 09 blir rene barneskirennet i forhold.. Satan den dusjen etter målgang var rimelig fantastisk, tok si tid før fingre og tær fikk følelsen tilbake. Makan til gjørmebad skal man lete lenge etter..I et sånnt vær og føre blir tiden for min del ubetydelig, det som er viktig er at man fullførte:) Enig at merking til tider var ræva - merkebånd osv lå jo på flere plasser trøkkt ned i grusen og var knapt synlige.., og i tillegg syns jeg noen av funkjsonærene så ut til å være mer forblåste enn syklistene. Alt i alt godt førnøyd, selv om det ble mye bæring og løping med sykkel..Ble jo full thriatlon dette;)
Until mountain biking came along, the bike scene was ruled by a small elite cadre of people who seemed allergic to enthusiasm
[Re: Loki]
#97023819/06/201013:51
Kort oppsummering: vått, motivasjonsproblemer, smøre kjede, start, chainsuck etter 1km, gåing, gjørme, langt over terskel, mere gåing, vått, mere gjørme, krampe osv. Men litt moro lell og utrolig godt å komme i mål. RRon satt klistra til gjørma, RRalph bak ikke. Tineprosess neste..
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
[Re: bamz]
#97025119/06/201014:27
Ble helt nedkjølt på Tanem etter å ha kjørt meg vill i grustaket. Her var det rett og slett ikke merket skikkelig. Etter en stund var vi fem stk som forsøkte å finne tilbake til stien.
Jeg var trolig en av dem som kjørte feil sammen med bamz. Nedkjølt og lettere apatisk som jeg var da jeg kom i mål klarte jeg ikke finne noe sekretariat å melde fra/klage til. Har derfor sendt en epost til en jeg trur var rittleder. Ser jeg står oppført med tid på resultatlista, selv om vaktene på Tanem så at vi kom og sa vi hadde sykla feil.
Stort sett var løypa godt merket, men i det grustaket ved Tanem så jeg ærlig talt ingen tegn til at jeg skulle svinge noe sted, og jeg mener jeg fulgte godt med.
Løypa var fantstisk - eller hadde vært, dersom den var litt tørrere. Jeg blir gjerne med neste år hvis værutsiktene er bedre.
Redigert av Stige; 19/06/201014:40. Rediger grunn: Så at jeg stod oppført med tid på lista.
Jeg synes ikke det var sååå dårlig merket, men i og med at mange hadde syklet før meg la jeg kanskje ikke merke til det?
Positivt: - jeg fullførte det verste sykkelrittet jeg har vært med på siden jeg gikk helt tomt på Sav-Opp i -98 - 23 plass i NM (jepp, det gjelder å fullføre ) - kun små tekniske problemer - ingen kramper etter Vassfjellet for første gang - tok ikke ut alt, så kanskje det er litt igjen til mandag? - bra dekkvalg med MK 2.4 foran og RRon 2.25 bak - kjørte brukbart teknisk så lenge jeg hadde krefter til det
Negativt - etter 300 meter hoppet kjedet, det ble bråstopp og jeg ble påkjørt. Det gikk bra, men mye krefter ble brukt på å kjøre meg opp igjen. Surt da jeg hele Liaåsen lå 10-15 sekunder bak en stor gruppe som forsvant straks grusen begynte. - fikk bekreftet at formen nok var bedre for en måned siden. 3 uker med nesten null trening er dårlig oppladning. Formen kommer vel på slutten av august som vanlig. - frøs noe jævli fra Vassfjellet og inn, og det eneste målet ble å fullføre - 3 siste milene holdt jeg på å pisse meg ut - lock-out-bryter'n på demper nektet å åpne seg og jeg måtte bruke tennene(!) for å få den opp - dårlig med bremseklosser mot slutten - EDIT: innser nå at det var dumt å låne bort rulla til Henrik
Det var vel det jeg hadde av bortforklaringer.
Siste halvdel var lite trivelig, etterpå er det helt greit. Som vanlig altså.
Oppfordring: Samme løype neste år også. Og da skal trolla ha trent i terrenget og være med.
Redigert av EgilS; 19/06/201015:13.
[Re: konan]
#97026519/06/201014:53
Feks: en er rimelig seig når en kjører fra Vassfjellet og inn uten sete (street cred utdeles !).
Det var nok meg så takk for det.. Siden alle som brøt terrengsykkelrittet og jeg var en av de fikk sånn kjeft av Svegar da, tenkte jeg på han og syklet til mål. Men gjennomspekt og med knekt vogge til pinnen, uten frambrems og med kun litt bakbrems var det vurdert og spørre etter skyss ja! Det ble det en del gåing der jeg ellers ikke ville gått, men kom jo til mål. Glapp ut av pedalen og deiset ned på setet på toppen av vassfjellstien og da sa det bare knekk. Fikk ikke sete i lommen så det ligger bak et tre oppi vassfjellstin, hvis noen finner det gi lyd. Er svært uvisst når jeg gidder og mobilisere meg opp dit for og lete. En moro dag likevel, jeg befant meg til mine store overraskelse ganske langt fremme til tider og drøye 40 min bak lrm med over 2 mil uten sete gjør det likevel til en bra dag! Grattis til lrm og linda!
[Re: Kriss]
#97027619/06/201015:11
Du kan vel gratulere Madammen også, kan du ikke? Ble ikke hun nummer 3? Trøsten din får være at du med all sannsynlighet blir foreviget i Sykkelmagasinet med knekt pinne og breit glis.
Redigert av Hæ?; 19/06/201015:21.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Kriss]
#97027719/06/201015:11
Kudos til alle de som fullførte, og til de som måtte bryte pga problemer. Spesielt til han som måtte bryte etter første stert og kjedebrudd, og etter andre start og kjedebrudd. Trene på å gire rett neste år!
Tok masse bilder. Skal sortere og matche navn og startnummer til uka. Legger ut her og på Flicker.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Du kan vel gratulere Madammen også, kan du ikke? Ble ikke hun nummer 3? Trøsten din får være at du med all sannsynlighet blir foreviget i Sykkelmagasinet med knekt pinne og breit glis.
Bjarte, du har feil mann med knekt setepinne. Kriss er Orkla-fyr.
[Re: EgilS]
#97028219/06/201015:20
Jeg synes ikke det var sååå dårlig merket, men i og med at mange hadde syklet før meg la jeg kanskje ikke merke til det?
Nesten hele løypa var veldig godt merket, men akkurat der jeg (og mange andre) kjørte feil, så jeg ingen merking. Det er mulig merket hadde blåst bort eller blitt plukket ned underveis i rittet...
Det kan også bli et problem når stort sett alt av svinger og kryss er tydelig merka, og det så dukker opp et umerka kryss. Siden en er vant til at svinger synes godt, konsentrere en seg ikke så mye om å se etter lite synlige merker eller avkjørsler.
Feks: en er rimelig seig når en kjører fra Vassfjellet og inn uten sete (street cred utdeles !).
Det var nok meg så takk for det.. Siden alle som brøt terrengsykkelrittet og jeg var en av de fikk sånn kjeft av Svegar da, tenkte jeg på han og syklet til mål. Men gjennomspekt og med knekt vogge til pinnen, uten frambrems og med kun litt bakbrems var det vurdert og spørre etter skyss ja! Det ble det en del gåing der jeg ellers ikke ville gått, men kom jo til mål. Glapp ut av pedalen og deiset ned på setet på toppen av vassfjellstien og da sa det bare knekk. Fikk ikke sete i lommen så det ligger bak et tre oppi vassfjellstin, hvis noen finner det gi lyd. Er svært uvisst når jeg gidder og mobilisere meg opp dit for og lete. En moro dag likevel, jeg befant meg til mine store overraskelse ganske langt fremme til tider og drøye 40 min bak lrm med over 2 mil uten sete gjør det likevel til en bra dag! Grattis til lrm og linda!
Knakk setet selv under NM i Molde når jeg deiset ned på setet i første terrengparti. Å stå å trå sammenhengende i flere timer var mer enn jeg klarte, så kudos for at du fullførte. Knekt sete hadde nok også svegar godkjent som grunn til å bryte
Instagram: @oivindbjerkseth
#97028719/06/201015:22
Dette er nok ikke meg så da var det flere av oss uten sete..