Prøv dette: Ta av bakhjulet og stell deg bak sykkelen. Grip tak i dropp outsene og dytt og dra de mot hverandre. Se/kjenn etter slark.
Bra tips, men ikke noe slark i ramma etter det jeg kan kjenne.
Er vel hjulet som er problemet.
Har prøvd følgende:
1. Med sykkelen opp ned og med trykk på hjul = Caliper forskyves.
2. Med sykkelen opp ned og med trykk på drop outs = Caliper er stabil.
3. Har også prøvd å trykke på en drop out om gangen for å få skjev belastning -- caliper er like stabil.
Antar dette skulle friskmelde ramma?
En annen ting jeg la merke til nå er at det høres ut til å være forskjell på eikespenning på hver side av hjulet.
Virker som eikespenning er generelt høyere på kassett siden (høyere frekvens) enn på bremse siden (lavere frekvens).
Kan dette være årsaken?
Eikene ser ut til å være like lange på begge sider pga navets utforming.
Merker som sagt ikke noe til slark i navlager.
Bakramma (suspension triangelet) på ASR SL, er ett sveiset stykke aluminium, alu-carbon mix eller hel carbon.
Antar bakramma er av alu-carbon mix typen (2007 mod).
Karbon i alle stag og aluminium i dropouts / caliperfeste.
Dersom QR akslingen er tynnere en den hule akslingen har du feil QR til ditt nav.
QR er original Mavic og fulgte med hjulet, så den burde være riktig.
QR er 5mm mens navet måler 5,5mm i åpningen.
Ellers er det nok bakhjulet, bytt bakhjul med en annen sykkel og prøv.
Har nå prøvd med et Crossland hjul fra jobbsykkelen.
Antydning til det samme, men ikke på langt nær så mye utslag.
Noen som er flinke med Mavic Crosstrail

?