Hadde ganske dårlige bein på Hemnerunden, men var likevel ikke snauere enn at jeg satt i brudd i seks mil, så vi får se. Dårlige bein var forhåpentligvis snarere et resultat av en fryktelig hektisk ute med lite søvn enn generelt dårlig form...
Kjører kun på feeling, men det er fordi jeg har hatt problemer med effektmåleren min fra Polar. Regner uansett ikke med at det blir noe stort problem.
Jeg må ha det med teskje.. Har fått med meg at det starter 1830, men: 1. Hvor melder man seg på? Hvor er på stedet? (I krysset?) 2. Når må man være på nr.1?
Jeg må ha det med teskje.. Har fått med meg at det starter 1830, men: 1. Hvor melder man seg på? Hvor er på stedet? (I krysset?) 2. Når må man være på nr.1?
Vi som har forhåndsbetalt alle rittene kan melde oss på nett, resten melder seg på på stedet i en bil. Den står nok på fortauet i bunnen av bakken(Ila). Nr 1 starter kl 18:30, så 30 sec mellom hver startende. Ser nr 48 allerede er påmeldt, men er sikkert noen huller mellom. Påmelding starter sikkert rundt 17:30. Senere man kommer, dess høyere startnr = lenger ventetid.
Vi som har forhåndsbetalt alle rittene kan melde oss på nett, resten melder seg på på stedet i en bil. Den står nok på fortauet i bunnen av bakken(Ila). Nr 1 starter kl 18:30, så 30 sec mellom hver startende. Ser nr 48 allerede er påmeldt, men er sikkert noen huller mellom. Påmelding starter sikkert rundt 17:30. Senere man kommer, dess høyere startnr = lenger ventetid.
Har du et startnummer, Mats Håkon? Jeg vil starte 30 sek bak deg.
Trodde jeg hadde gjort det brukbart her jeg, men har rotet noe veldig med tiden ser det ut til. Så ser ut som det ble noe over 21 minutter og ikke noe over 20.. Hvor vanskelig kan det være å ta tiden liksom?!? Meget lite imponert over egne tekniske ferdigheter når man ikke klarer å starte og stoppe en klokke når man skal.. Når man i tillegg har to da så er det egentlig helt utrolig og få til dette feil.
Min første tur på racer fra Ila til Skistua. Og for meg er det ingen tvil: Det går mye raskere på racer. Har tidligere syklet rundt 28-29 minutter på terrengsykkel; i dag ble tiden 23:31. Noe kan nok tilskrives bedre form, men 1,5 kg lettere sykkel, langt mindre rullemotstand og nyinnkjøpte Q-rings hadde nok mer å si
Trodde jeg hadde gjort det brukbart her jeg, men har rotet noe veldig med tiden ser det ut til. Så ser ut som det ble noe over 21 minutter og ikke noe over 20..
Det var betryggende
Stemmer det at løypa er 7,9 km og 418 høydemeter? I så fall hadde jeg 354W i snitt. Ny pers til tross for at jeg for tiden er 4 kg over matchvekt.
2 damer på henholdsvis 22.25 og 22.33 og, det skjer vel heller ikke årlig. 17 tallet på kjerts er jo kraftig kost da må jeg si, vil tro han gleder seg til NM! Ser ut som bakkekalkisen sier 318 W og powertap 323 W her da..(glemte litt utstyr på tidligere regninger)
Fornøyd også med egen kjøring. 18:32 uten at det kjentes spesielt fort underveis, men det skyldes kanskje at man er vant med å sykle bakken i etapper på fem minutter av gangen.
2 damer på henholdsvis 22.25 og 22.33 og, det skjer vel heller ikke årlig. 17 tallet på kjerts er jo kraftig kost da må jeg si, vil tro han gleder seg til NM! Ser ut som bakkekalkisen sier 318 W og powertap 323 W her da..(glemte litt utstyr på tidligere regninger)
Damene blir raskere og raskere ja:)
Har også tidligere sett en tendens til at PT kanskje viser litt mer enn SRM, så noe kan vel ligge her, men var litt rart d ja.
De orginale er montert, igjen. Forskjellen var størst ulik følelse, uten at jeg følte at den ene var bedre enn den andre, og effekttallene fra de ulike intervallene ble mer påvirket av rekkefølge og motivasjon enn hvilke drev jeg brukte.
Begrensende faktor på farten er nok ikke et sted i tråkket. Hvis q-rings gir lettere utveksling over dødpunktet, gir det kanskje mindre hvile mellom hvert tråkk. Samme oksygenopptak og energi skal til for å få meg fremover uansett form på drevene.. Fordel av q-rings: inconclusive..
Under 18 minutter er perverst. Gratulerer! Jeg "hadde meg opp" på rundt 28 minutter med fulldemper skodd med Rocket Ron,- og det gikk i sirup. Sirup- og maltekstraktblanding. Da jeg hadde kryssa mållinja påpekte en som syklet bak meg at bakhjulet mitt vinglet noe voldsomt. Her bygger man sykkel, mekker og skrur, men klarer ikke å feste hjulet ordentlig til sykkelen. Skulle hatt god gammeldags juling.