Har du HTC Desire?
|
Re: Har du HTC Desire?
[Re: Christian M.]
11/05/2010 08:55
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Jeg trenger litt feedback/avklaring: Hvilken GPS-trenings applikasjon bruker du på din Android 2.0? Jeg har prøvd følgende: Sportstracklive RunKeeper MyTracksMen klarer ikke bestemme meg for hvem jeg liker best. PSST: Nå er Zephyr pulsbelte igjen på lager hos Zephyr-Technology.com for 99 usd Fellesbestilling? rabattkupong sportstrack5 gir 5 bucks av. Kjenner jeg savner Nokia Sportstracker litt, til tross for dens mangler.
InstaVIMEO2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
|
|
|
[Re: Tallak]
11/05/2010 09:14
|
tron
Besatt
|
Besatt
Jeg bruker My Tracks. Behovet mitt er stort sett begrenset til å se avstand og høydemeter, samt få ut en GPX-fil (som jeg stort sett bruker til geotagging av bilder). Er ikke helt fornøyd med GPS-mottaket på Legend. Skrur jeg opp nøyaktigheten i innstillingene, trackes bare de deler av turen der mottaket var bra nok. Standardinnstillingene kan tegne en sporlogg med ganske store avvik.
Zephyr er interessant, men lurer på hvor lenge batteriet holder når telefonen skal ha aktiv BT-kobling OG GPS på en gang.
|
|
|
[Re: tron]
28/05/2010 12:58
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Må jeg roote telefonen for å få lagt til flere applikasjoner?
Er det ekte fakta fra virkeligheten at når internminnet på 512mb er oppbrukt så får jeg ikke innstallert flere apper? Så teit!?
Alle apper lagres etter hva jeg har forstått på internminnet og ikke på SD-kortet, pr nå har jeg 28,88mb ledig kapasitet i internminnet, ikke lenge før det er fullt. Og hva skjer når det er fullt? Full stopp? Kræsj?
Det skal visstnok komme en oppdatering som gjør det mulig å lagre apper på minnekortet, noen her som vet noe konkret om dette? Rett rundt hjørnet eller en stund til?
Om jeg rooter telefonen så kan jeg oppgradere til Android 2.2 og vha A2SD legge apper på kortet, da må kortet være partisjonert på forhånd.
"The SDcard will need two partitions, the first Fat / Fat32 & the second Ext2 For the Ext2 partition I wouldn't go higher than 1.5GB cuz you may run into some issues. I was staying around the 500MB / 750MB area & it was working nice. As all the guides I've read state not to exceed the 1.5GB Marker." Que?
Jeg er ikke så inne på dette at jeg bare kan sette igang å roote, partisjonere og styre på, så jeg vil helst gjøre dette på den måten som er enkel og ikke føkker opp garantien på telefonen, dersom det ikke innbefatter at jeg enten må vente i månedsvis på en oppdatering eller begynne å slette apper.
Help?
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
28/05/2010 15:34
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Du skal være litt forsiktig med å partisjonere. Dalvik virtuelt minne kan slite litt og ha problemer. Det andre er at du burde ha en minnebrikke som er Class 6 eller over. Disse er litt dyrere enn de man bruker vanlig.
Jeg har avstått selv fra å gjøre det, hørt om noen uheldige med Hero som har måtte formattere hele minnebrikken. Slett heller de applikasjonene som du aldri bruker.
|
|
|
28/05/2010 16:05
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Jeg er ikke så inne på dette at jeg bare kan sette igang å roote, partisjonere og styre på, så jeg vil helst gjøre dette på den måten som er enkel og ikke føkker opp garantien på telefonen, dersom det ikke innbefatter at jeg enten må vente i månedsvis på en oppdatering eller begynne å slette apper.
Help?
Root = bye bye garanti Android 2.2 gir app-utviklerne mulighet til å legge applikasjonen på sd-kort, eller kreve på internt. Så det er ikke noe som løser seg sånn med det første. Applikasjonene må bli laget for dette. Så det er bare rooting med påfølgende programmer som lar deg gjøre dette. jeg har pakket inn nok skrot til å fylle alle skjermene og fortsatt har jeg plass. Jeg gidder ikke gjøre det, sånn med mindre det tar mange måneder før 2.2 er på desire.
|
|
|
[Re: GeirEivind]
28/05/2010 16:09
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er ganske enkelt å unroote mobilen. Så det er ikke noe å bekymre seg for. Installerer du nytt HTC rom, så tar den og unrooter med en gang.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
28/05/2010 18:47
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Root = bye bye garanti selv om man unrooter også?
Litt merkelig at HTC setter inn kun 512mb internminne når alt av apper lagres der.
Jeg har selvsagt apper jeg ikke trenger, og det tar kun 10 sekund å legge dem inn på nytt om jeg skulle få behovet, så det blir nok en liten opprydding og litt avventing.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
28/05/2010 18:50
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg trenger litt feedback/avklaring: Hvilken GPS-trenings applikasjon bruker du på din Android 2.0? Jeg har prøvd følgende: Sportstracklive RunKeeper MyTracksMen klarer ikke bestemme meg for hvem jeg liker best. PSST: Nå er Zephyr pulsbelte igjen på lager hos Zephyr-Technology.com for 99 usd Fellesbestilling? rabattkupong sportstrack5 gir 5 bucks av. Kjenner jeg savner Nokia Sportstracker litt, til tross for dens mangler. Litt enig der med savnet til NST. Det funket bra på flere måter. Men jeg digger alle funskjonene i My Tracks, så for meg oppveier det det meste ved savnet. Jeg måtte forøvrig laste ned et eget program for å få dreis på billedmeldinger. MMS fungerer rett og slett ikke med standard programmet på telefonen. Får heller ikke sendt mail, kun mottatt....... Håper på en oppdatering av software etterhvert.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
[Re: Subs]
28/05/2010 21:33
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det med mail er vel mer problem om hvordan du har konfigurert det.
Hadde problemer også, men fant ut etter en stund at jeg hadde stokket om smtp til stmp.
|
|
|
29/05/2010 13:23
|
ducky
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
HTC har vel annonsert 2.2 til høsten dersom jeg husker korrekt. De trenger jo litt tid til å integrere Sense. Dette gjelder da telefoner som er produsert i 2010.
Dersom jeg har forstått det riktig er begrensningen på 512MB til applikasjoner en begrensning som ligger i Android, og altså ikke noe produsenten av telefonen kan gjøre noe med. Som nevnt kommer det en løsning på dette i 2.2. Slik jeg har forstått det kan du selv velge om appen skal lagres i internt minne eller SD-kort.
Anders by design.
"Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.."
|
|
|
[Re: ducky]
29/05/2010 14:02
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
HTC har vel annonsert 2.2 til høsten dersom jeg husker korrekt. De trenger jo litt tid til å integrere Sense. Dette gjelder da telefoner som er produsert i 2010.
Dersom jeg har forstått det riktig er begrensningen på 512MB til applikasjoner en begrensning som ligger i Android, og altså ikke noe produsenten av telefonen kan gjøre noe med. Som nevnt kommer det en løsning på dette i 2.2. Slik jeg har forstått det kan du selv velge om appen skal lagres i internt minne eller SD-kort. om den er programmert til at du kan...
|
|
|
[Re: GeirEivind]
29/05/2010 23:46
|
trippeh
Entusiast
|
Entusiast
Tips for gode hodesett som passer Desire? Fikk min i dag (jabba dabba doo!) men hodesettet som fulgte med var bob-bob på lydfronten gitt. Må ha god lyd for musikk, og LEDNING. Blåtann utgår veldig. "ta samtalen" knapp må vel også med. Egentlig hadde det vel vært en fordel med to sett (nå ble vi veldig spesifikke her..): 1) Uten lydisolering for trening. Løping og sykling primært. Bør tåle litt svette og ha kraftig, dyp bass for å ikke drukne helt blant vindsus, trafikkstøy og grusknatring. Ikke komme i veien for hjelmen.. 2) Godt isolert så jeg kan late som at jeg har eget kontor. Gjerne typen man borrer langt inn i øret. Her hadde Monster noe som virket Ok, men det var jaggu grisedyrt... Ellers er jeg kjempefornøyd. Integrasjonen mellom kontaktlisten, Google og Fjesboka var gøy, den likte jeg. For eksempel veldig alright at vennene dine kan holde kontaktinfoen på din telefon oppdatert selv, og at man kan koble sammen oppføringer fra de forskjellige stedene. Smoothly done, HTC. Håper bare ikke dette brekker på horrible måter om fjesboka/google skulle gå under, endre api'er, legge ned de tjenestene eller lignende. Litt skummelt er det jo å koble ting mot alt mulig 'der ute'  Foreløpig savner jeg bare muligheten til å kunne tildele ringelyder per gruppe. Maybe there is an app for that..
Redigert av trippeh; 29/05/2010 23:47.
|
|
|
[Re: trippeh]
30/05/2010 07:28
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvertfall på Hero kan man gi hver gruppe en spesifikk lyd. Man gjør det når man redigerer gruppen.
|
|
|
30/05/2010 18:02
|
trippeh
Entusiast
|
Entusiast
Får svare meg selv.
Ser ut som Nokia har noe brukbart. WH-500 har jo fått bra kritikker, så jeg tar sjansen på å prøve ut WH-800 i samme "serien", men er plugg med bøyle over øra. Bør sitte greit når man er ute og løper. Funker det bra blir det kanskje en WH-500 for annet bruk.
Basic funksjonalitet ser ut til å fungere mellom produsentene (lyd og mic), men litt usikker på ting som volum, pause, neste og sånt. Ipod touch/iphone-pluggene her funket ialefall greit nok på desiren.
|
|
|
30/05/2010 18:07
|
trippeh
Entusiast
|
Entusiast
Hvertfall på Hero kan man gi hver gruppe en spesifikk lyd. Man gjør det når man redigerer gruppen. Finner ikke noe her. Kan legge til/fjerne kontakter og slenge på et felles bilde, samt sende noe til alle i gruppen. Kanskje det har blitt borte i 2.1.. Man kan vel egentlig leve med å legge custom ringetone på hver kontakt i VIP-gruppen. Er jo ikke så mange. 
|
|
|
01/06/2010 12:31
|
trippeh
Entusiast
|
Entusiast
Neh, Nokia har byttet om på jord og mic pinnene i forhold til de andre. Tror alt jeg leser på nett vettu, det sto ikke noe om at de hadde brukt TRS-adapteret som følger med når de testet på andre merker (ergo uten mic & controls).
Så da blir det enten et Nokia-TRRS adapter (bør vel finnes) eller noe annet mikkmakk.
|
|
|
04/06/2010 10:48
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor kommer det oppdatering for Desire og Legend, men ingen 2.1 for Hero!!!!
Vel, dere med Desire kan jo trøste dere med at med den nye oppdateringen så får dere lengre batteritid.
|
|
|
04/06/2010 11:00
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
har du sett dato-ish på når HTC kommer med 2.2 til Desire? Uten at man hacker seg den på egenhånd mener jeg.
InstaVIMEO2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
|
|
|
04/06/2010 11:08
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja, da får vi se da, den ligger og oppdaterer seg nå. *tvinner tomler*
Roy
|
|
|
04/06/2010 11:09
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tror man uansett dato HTC gir, så må man ta det med en klype salt.
Første gang det kom dato for lansering av 2.1 for Hero var vel i oktober, og jeg fortsetter å vente på den. Men det ble lansert 2.1 for Hero i Taiwan og Kina i dag. Men jeg gidder ikke gå bort fra min norske versjon til en 2.1 skrevet på engelsk av en kineser. (Ingenting mot en kineser, men ikke keen på at det står "Please don't touch yourself, let us help you to try out" eller lignende på mobilen.)
|
|
|
04/06/2010 12:11
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men i schwarte? Jeg har ikke fått til å sende mail fra getmailkontoen min på telefonen, og fant ut at jeg ville bruke litt av arbeidstiden på å fikse det, men det var neiggu ikke lett. Eller?
Jeg har rett adresse og passord, riktig innkomende server (mottar e-post), men jeg får ikke sendt/svart. Bruker de innstillengene jeg fant på Get sine sider, men får ikke kontakt med server når jeg prøver å lagre oppsettet. Har prøvd andre protokoller også uten hell.
Hvor er bagatellen? Hvor blir det av "Ahaaaa"? Noen som vet?
Innkommende mailserver: mail.getmail.no port: 110 Utgående mailserver: smtp.getmail.no port: 25 Brukernavn finner du på Min side (åpnes i nytt vindu) Passord lager/endrer du på Min side Sikker godkjenning av passord (SSL): Nei
Roy
|
|
|
04/06/2010 12:22
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Du må bruke SMTP-gateway for mobil-leverandøren din, ikke GET.
Du sender ikke med GET, du sender med mobil.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
04/06/2010 12:39
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Øh.. Jah.. Ahaaaa!!!
Godt det snart er helg, for tenkern er gåen. Takker!!
Roy
|
|
|
04/06/2010 21:38
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fikk du det til?
Rart at GET bruker 25 som utgående port. Ikke 547.
|
|
|
04/06/2010 21:47
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Når ble port 25 for smtp rart?
|
|
|
05/06/2010 13:15
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Tips for gode hodesett som passer Desire? Fikk min i dag (jabba dabba doo!) men hodesettet som fulgte med var bob-bob på lydfronten gitt. Tips! Jeg og andre har problemer med skipping og merkelig oppførsel når en bruker andre headset enn det som fulgte med. Det viser seg at det har med TRS/TRRS problematikk. Men løsningen er enkel: installer "block headset" fra markedet. Er en widget som kan slåes av og på ettersom hvilket headset en bruker.
|
|
|
[Re: FuzzyLogic]
05/06/2010 13:47
|
vidark
Entusiast
|
Entusiast
Men løsningen er enkel: installer "block headset" fra markedet. Er en widget som kan slåes av og på ettersom hvilket headset en bruker. Funker det med Chris King også?
|
|
|
[Re: vidark]
05/06/2010 14:10
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Men løsningen er enkel: installer "block headset" fra markedet. Er en widget som kan slåes av og på ettersom hvilket headset en bruker. Funker det med Chris King også? Skrev h e a d s e t men det er slik artig autokerrektur her....
|
|
|
[Re: FuzzyLogic]
05/06/2010 15:50
|
trippeh
Entusiast
|
Entusiast
Tips for gode hodesett som passer Desire? Fikk min i dag (jabba dabba doo!) men hodesettet som fulgte med var bob-bob på lydfronten gitt. Tips! Jeg og andre har problemer med skipping og merkelig oppførsel når en bruker andre headset enn det som fulgte med. Det viser seg at det har med TRS/TRRS problematikk. Men løsningen er enkel: installer "block headset" fra markedet. Er en widget som kan slåes av og på ettersom hvilket headset en bruker. Ikke merket noe til det her. Både Iphone/ipod headsettet og PortaPro'n funker helt fint. På iphone-headsettet funker mic og ta-av-røret/play/pause knappen også, og siden det er øreknullepropp-varianten er faktisk lyden helt kurant(!). Så da er buss/kontor-behovet dekket. Rart hva man finner i skuffer og skap  Satser på å mekke en Nokia (Av plug?) adapter med noen saker som er på vei fra Elfa, så jeg kan få brukt remote og mic på WH700'n også. Om det funker bør vel treningsbehovet være dekket. Dukket forøvrig opp en OTA (Over The Air) firmware oppgradering nylig for de med europeisk modell, fikset et par småirriterende bugs for min del iallefall. Sprett inn på Settings -> About phone -> System software updates og trøkk på check now (nop, ikke 2.2/Froyo). men OBS! Har du roota/unlocka telefonen bør du nok styre unna intil videre, er nemlig mange av disse som sliter med wifi etter oppgraderingen.
|
|
|
|
|