Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Liten bevegelighet Framre Girskifter,.

Liten bevegelighet Framre Girskifter,. #956988 01/06/2010 13:35
Jonathannen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei,

Møtte på litt utfordringer på vei til jobben idag:)

Har en finfin jobb sykkel som behandles litt dårligere en resten av sykkelparken:P merket idag at det begynte og slurre veldig fra girskifter foran, der det virker som den ikke posisjonerer seg bra nok tilbake etter endt giring , dette skjer kunn på største klinga noe som er teit da det er stort sett bare den jeg bruker:P

Vet den kan justeres, men jeg tenkte det kanskje kan være pga støv og møkk som gjør den mindre bevegelig?

Noen erfaringer?

Re: Liten bevegelighet Framre Girskifter,. [Re: Jonathannen] #957147 01/06/2010 18:32
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H
Når slikt plutselig dukker opp er det typisk møkk / wireproblem mer enn justeringsproblem.

Vask / smør og hvis ikke det hjelper så kjenn om wirene går fritt ICON_SMILE

Re: Liten bevegelighet Framre Girskifter,. [Re: Jonathannen] #957383 01/06/2010 22:24
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Det kan fort være støv og dritt i leddene på skifteren også. Jeg har fiksa noen gamle skiftere som ikke returner med å pøse på med CRC eller rens&fett. Litt trykkluft gjør også susen. Vaieren kjenner du fort om glir lett, det samme hvis du slakker vaieren og skifteren ikke går inn.

Re: Liten bevegelighet Framre Girskifter,. [Re: Boas] #957456 02/06/2010 06:30
Jonathannen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk for tips ICON_SMILE kom meg hjem på det giret som funket, og ser ut som giret ikke går helt inn, antar det enten er skevt eller for stram wire/møkk som nevnt her:)

Får rense og se etter utpå kveldingen:)

Takk for svar!

Re: Liten bevegelighet Framre Girskifter,. [Re: Jonathannen] #957462 02/06/2010 06:35
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg var på tur til å kassere framgiret på jobbsykkelen min i fjor da en kompis kom til unnsetning. Han la det ett døgn i bad med whitespirit eller parafin tror jeg det var (han bare tok med seg giret for på morro se om det lot seg ordne så jeg var ikke med) for så å rense det med høytrykk luft. Jeg smurte det opp igjen og går knirkefritt ett år senere. Det kom visst ut enorme mengder skit da han blåste med trykkluft.

Moderator  support