Valverde ute til 2012!!
|
Valverde ute til 2012!!
31/05/2010 15:54
|
frodegutt
OP
Besatt
|
OP
Besatt
|
|
|
Re: Valverde ute til 2012!!
[Re: frodegutt]
31/05/2010 16:18
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: skubisan]
31/05/2010 18:10
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det var på tide, og etterlengtet!
Spansk sykkelforbundet burde skamme seg!
|
|
|
[Re: polkaDOT]
31/05/2010 19:54
|
usman
Medlem
|
Medlem
En av mine favoritter utestengt, jaja..
Men nå blir jeg forbannet hver gang jeg ser Dopstrong på sykkelen. Kan Valverdes tester bli retestet, så må også Lances tester bli retestet, og det samme gjelder alle andre ryttere.
Og Valverdes prøve er vel fra 05? Jeg innrømmer glatt at han har vært innblandet i OP og dopet seg, men det var da. Enten glemmer man OP og de gjenværende aktive fra den tiden, eller så retester man alt og alle. Er sikker på at flere ryttere som i dag blir sett på som rene har tidligere dopet seg..
|
|
|
[Re: usman]
31/05/2010 20:02
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Hadde han dratt en liten Basso, hadde han sluppet usikkerheten i de årene som har gått siden operacion puerto, og kanskje vært en konkurrent på linje med Basso nå. Han satset vel på å holde ut karrieren, mtp å ikke tape 2 årslønner. Crying shame.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
31/05/2010 20:09
|
usman
Medlem
|
Medlem
Han vant i hvert fall en Grand Tour, og mest sannsynlig med hvitt mel i posen. 
|
|
|
31/05/2010 21:49
|
ubermensch
Ringrev
|
Ringrev
Eller hvitt mel i nesen...
Kristian
|
|
|
[Re: ubermensch]
01/06/2010 06:26
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Mads Kaggestad sier han tror det ligger noe større i Operation P. Han presiserer at han spekulerer. Men, jeg tror det kan stemme. Det ble sagt at mange navn fra andre idretter stod på listen. Hvorfor er det da kun syklister som kommer fram. Kanksje fordi sykling har så mange dopingtilfeller at her gjør det ikke noe? Hva kan være større?
Toppnavn innen friidrett? Hva er større enn sykkel? ballspill. Hva om Barca og Real er involvert? Er det stort nok til at spanjolene sitter på bevisene?
Frode
|
|
|
[Re: Frode M]
01/06/2010 08:50
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Manzano sa jo at han hadde sett kjente fotballspillere få samme behandling!
|
|
|
01/06/2010 09:38
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hentet herfra: http://en.wikipedia.org/wiki/Operaci%C3%B3n_Puerto_doping_case
"On 5 July 2006, Fuentes was indignant that only cyclists had been named and said he also worked with tennis and football players.[53] On July 27, 2006, IAAF was assured by Spanish prosecutors that no track and field athletes were involved.[54] On September 23, 2006, former cyclist Jesús Manzano told reporters from France 3 that he had seen "well-known footballers" from La Liga visit the offices of Dr Fuentes.[55]
In May 2007 Sepp Blatter, president of FIFA, at a World Anti-Doping Agency meeting in Montreal, was reportedly interested in the contents "of the Puerto file". [56] Le Monde had reported in December 2006 that they had possession of documents of Fuentes detailing "seasonal preparation plans" for Spanish football clubs FC Barcelona and Real Madrid. These plans did not specifically name any players."
|
|
|
01/06/2010 09:44
|
frodegutt
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Manzano sa jo at han hadde sett kjente fotballspillere få samme behandling! Det skulle være enkelt å dra linjene fra Fuentes via ryttere som er involvert og videre inn til de forskjellige lagene. Der vil du finne roten til driten. Jeg er fortsatt av den oppfatning at proffesjonelle syklister, på samme måte som proffesjonelle fotballspillere burde bo på samme sted (les By, ikke hus). På denne måten har laget mulighet til å monitorere syklistene hver dag ved fremmøte. De skal ha leger som er knyttet til laget og de skal ha trenere/massører som er knyttet til laget. All annen omgang med trenere, massører og leger skal så være regnet som et brudd på lagets etiske regelverk og innebære suspensjon fra ritt og trekk i lønn. Vanlige arbeidsrettslige regler gjøres gjeldende, og brudd på lagets/bedriftens etisk regelverk er grunnlag for oppsigelse/avskjedigelse. Dersom en rytter da blir tatt for doping, så er det åpenbart at det ikke bare er rytteren det er noe galt med, men også arbeidsgiveren. Kanskje innebærer dette at laget nå legges ned, men kanskje er det like greit? Dersom du ikke greier å spille etter spillereglene så skal du kanskje ikke drive med dette spillet?
|
|
|
[Re: frodegutt]
01/06/2010 11:38
|
usman
Medlem
|
Medlem
Som Barcelonasupporter så kan jeg i hvert fall si at det ikke skjer noe organisert doping der pr. dags dato. De har hatt tidligere dop-spillere som Edgar Davids blant annet, men jeg har null tro på at det skjer noe snusk der nå for tiden. Fallhøyden hadde blitt altfor stor, og spesielt når man står for "Mes que un club"-konseptet tror jeg neppe Laporta har tatt del i noe slikt.
Men at fotballspillere privat har tatt kontakt med Fuentes kan godt hende. I hvert fall så skal vel Nadal ha vært mistenkt for visitt hos Eufamiano.
|
|
|
01/06/2010 21:01
|
olechr
More than words
|
More than words
Jo mere penger jo mere dop jo mere å vinne. ballspill som alle andre idretter har garantert masse spiller som er har vært dopet. De blir ikke testet like mye samt at det er gigantiske summer samt folk høyt oppe i systemet.
Idrett på gennerellt basis er ute å kjøre om dagen. Det burde absolutt vært mye mere kontroller samt livstidsutestgning hvis man ble tatt med ting man ikke får i seg ved uflaks. 2 år hva er egentlig det?? Det går sykt fort og i de 2 årene kan man da trene masse samt dope seg mere.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
01/06/2010 21:09
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvor ofte blir du testet ole christian?
|
|
|
01/06/2010 21:25
|
olechr
More than words
|
More than words
Siden 2005. 2 ganger. En gang i februar på landslags samling samt en på ritt.
Noe jeg syntes er alt for sjelden. I proff sirkuset blir de testet mye. Men i world cup terreng er det flere ganger jeg har kjørt hvor det ikke har vært tatt tester av de beste en gang.
Har man et apperat som vil jukse så skal du ha uflaks hvis du blir tatt har jeg på følelsen av selv om man er i verdenstoppen. Etter hva jeg skjønt kan man ta mini doser med Epo som er ute av kroppen i god tid før rittet er ferdig men har effekt. I idretter som terrengsykling, Langrenn, ballspill osv som har en konkurranse så slutt må jo dette fungere.
Så når de beste tjener milioner på å gjøre det bra og mange av de kommer fra dårlig kår så selvsagt er det mange som doper seg. Både i ballspill, langrenn, skiskyting osv. Noe annet er jo bare helt totalt naivt å tro. Juks er det i alle arenar fra idrett til næringsliv. Jo mere å tjene på det jo større er fristelsen.
Grunnen til at jeg trur det er mindre av det i nordiske land er at her klarer vi oss helt fint uansett. Blir man ikke så god i idrett så får man seg alltid en godt betalt jobb osv. Sånn jeg ser på doping så er det ikke noe vits da det ikke er noe krise om man ikke blir best i verden så lenge man har det gøy med det man driver med. Så ser man hvor langt man kommer med det talentet samt treningen man gjør og så kan man være stolt av det i ettertid. Men at det er doping i terrengsykkelverden også er jeg helt sikker på.
Hvis man tenker en fattig gutt med et enormt talent for idrett. Foreldrene jobber på fabrikk og det er så vidt det går rundt. Denne gutten er et enormt talent som ved å dope seg plutselig kan tjene milioner på å gjøre det. Da tenker man ikke nødvenigvis at dette er feil hvis man kan fø hele slekta på det. Folk dreper og stjeler for penger også.
Så så lenge det ikke er livstidsutestegning er jeg ganske sikker på at det vil være mye dop. Med en gang man vet at man aldri får drevet med den idretten mere da trur jeg grensen for dette blir ganske mye høyere. Også for spanjoler og italienere forhåpentligvis.
Redigert av olechr; 01/06/2010 21:27.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
01/06/2010 21:26
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Som Barcelonasupporter så kan jeg i hvert fall si at det ikke skjer noe organisert doping der pr. dags dato. De har hatt tidligere dop-spillere som Edgar Davids blant annet, men jeg har null tro på at det skjer noe snusk der nå for tiden. Fallhøyden hadde blitt altfor stor, og spesielt når man står for "Mes que un club"-konseptet tror jeg neppe Laporta har tatt del i noe slikt.
Men at fotballspillere privat har tatt kontakt med Fuentes kan godt hende. I hvert fall så skal vel Nadal ha vært mistenkt for visitt hos Eufamiano. Greit at du er Barca supporter, men tror ikke de har noen bedre moral en andre klubber. Tvert i mot har de spanske klubbene vært ivrige i økomomsisk doping (her er Real den værste klubben i verden) og med den holdning de har til doping i Spania (og italia) ser jeg det som sannsynlig at de doper seg. Skylda: Drillo tenker jeg hehe. Seriøst, når det Norske landslaget slo gjennom i 92-93 så løp de de andre lagene i senk (inkl Italia og England som alle har løpesterk lag). Samme med alle de gode resultatene norske lag hadde i E-cupen. Dårligere ballspillere, men bedre trent (evt mer løpsvillig). 5 år senere og Spanske (og Italienske) lag og landslag løper norske i senk. Klart det handler om mer trening, seriøse holdninger, toppidrett som utvikler seg. Men plutselig kommer du ikke på laget fordi en annen løper mer..kan han ha dopet seg..da må jeg gjøre det også etc. Sikkert samme som Valverde (og de andre tenker)..han som kom først opp doper seg, da må jeg også. Ren synsing så klart, men når holdningene til doping er sånn som de er er det jo lettere å dope seg også. Sikkert en del på ulike nivåer som gjør det i Norge, men her er skammen stå stor å bli tatt at de aller fleste ikke vil ta sjansen. Russland og Spania er jo land hvor det ikke er uttalt skam å bli tatt i doping (alltid noen andres feil). Heldigvis ser det ut til at store dopingland som USA og Italia har nasjonale anti-doping org som jobber veldig bra og som virker å skape en endring i nasjonale holdninger.
|
|
|
[Re: Oddefa]
01/06/2010 21:28
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ellers enig med Olechr sitt innlegg.
|
|
|
02/06/2010 06:28
|
EgilS
More than words
|
More than words
Som Barcelonasupporter så kan jeg i hvert fall si at det ikke skjer noe organisert doping der pr. dags dato. Korrigering: Du tror det ikke skjer noe organisert doping der pr. dags dato.
|
|
|
[Re: EgilS]
02/06/2010 06:45
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Nå kjenner jeg ikke deg Usman og hvordan du er som supporter. Så du får ha meg unnskyldt.
Men generelt kan man vel si at "Å spørre er fotballsupporter om klubben hans er bra, blir som å ringe presten å spørre om han har noen OK religion å anbefale i dag....
Frode
|
|
|
02/06/2010 06:57
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Ellers følger jeg resonnementet til OleChr. Med tanke på alle mrd-ene i ballspill er det underlig få tilfeller av doping. Det skulle vært interessant å se hvilket testregime fotballspillere er underlagt. Jeg minns at det at for ikke så lenge siden sa Blatter at doping ikke er noe problem i ballspill.
Jeg har tidligere nevnt at det burde gjøres sanksjoner mot laget dersom er rytter blir tatt i doping. Motargumentet var at kollektiv straff er feil. Jeg er enig i det. Men sykkel i dag er ingen individuell idrett, det er i aller høyeste grad en lagidrett. Kollektiv konsekvens kan man kanskje kalle det. På samme måte som om mange uskyldig ansatte i Siemens ble hardt skadelidene når selskapet ble tatt i korrupsjon. Innen sykkel hadde jeg gjerne sett:
1) 4-5 års utestengelse ved 1. gang. 2) Straff for hele laget - eks. utestengt 1 år. 3) Straffer tilsvarende økonomisk kriminalitet for den enkelte, men også for ledelsen. Tilsvarende slik det er i et firma der ledelsen er ansvarlig for hva medarbeiderne gjør.
Frode
|
|
|
02/06/2010 07:36
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Nå er det vel bevist at hele Juventus-laget var gjennomdopet og de hadde et helt apparat med leger som jobbet for å gjennomføre dopingen! Dette ble feid under teppet og ingen spillere ble straffet. Link Link2 http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/ballspill/article514395.ece (linken funket ikke) Det er bevist at de dopet spillerne, men blir ikke straffet pga. regleboktolkninger hinsides all fornuft! ballspill er like pill råtten som all annen idrett  Hva gjelder Norges seiersrekke på 90-tallet så tror jeg taktikk, spillermateriale og ledelse hadde mere å si enn all verdens doping!
Redigert av Brusdalen; 02/06/2010 08:03.
|
|
|
02/06/2010 18:31
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
i de 2 årene kan man da trene masse samt dope seg mere. Ja, det kan du jo fint gjøre som ukjent rytter også, og bare komme i superform til OL-sesongen f.eks. Dessuten: hvem finansierer antidoping.no? Det er en stiftelse opprettet av staten. Den overlever gjennom at staten bruker vold/politimakt til å tvinge igjennom et monopol, og hindre andre i å sette opp spilleautomater. Moralen er, det er kult å være spilleavhengig, så lenge det er statens automater du er avhengig av. Men sånt spiller ikke noen rolle, så lenge det går til et godt formål, dvs at spilleavhengige utnyttes så du kan få tro at du sykler mot rene ryttere. I hvert fall til du kommer i veteranklassen Ole Christian, hvor folk går på helsestudio, og gjør beslag i litt av godsakene tollerne ikke har fått fatt i.
|
|
|
02/06/2010 18:42
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Grunnen til at jeg trur det er mindre av det i nordiske land er at her klarer vi oss helt fint uansett. Blir man ikke så god i idrett så får man seg alltid en godt betalt jobb osv.
Ja, ikke sant. Jeg er sikker på at det er nøyaktig dette som går igjennom de på n-cup lista som alltid er et hode bak deg, manengen, kjøren osv, ser dere blir intervjua, ser dere er på pallen, ser medaljene dere får, osv. Nei, eksistensgrunnlaget er ikke truet. Men misunnelsen spruter nok ut av øra. Ville jeg syns det var kult å være i den posisjonen? Nei. Ville jeg vært stolt av å komme 10 min bak OleChr i mål? Øh, nei. Noe å fortelle barnebarna lizm. Jeg var 10 min bak Fagerli i mål på en ncup da jeg var ung, og han var god. Hadde jeg enda kunnet tidfeste det til noe målbart, som f.eks, jeg løp 800m på 1:39 lr noe liknende, men nei. Målestokken er resultatene, og når du ikke har resultater, så kan du trene mer, og du kan dope deg. Hvorfor da ikke dope seg, det sier nå jeg. Sånn jeg ser på doping så er det ikke noe vits da det ikke er noe krise om man ikke blir best i verden så lenge man har det gøy med det man driver med. Så ser man hvor langt man kommer med det talentet samt treningen man gjør og så kan man være stolt av det i ettertid. Jeg syklet mila på 16:30 som aldersbestemt, året etter at jeg begynte å sykle (terreng). Jeg husker jeg som eneste rytter tryna i gjørmebakken på skullerud, og at jeg var den desidert dårligste tekniske organismen på 2 hjul. Spaghettimonster, så stolt jeg var. Utrolig stolt av disse prestasjonene i ettertid. Idrett handler om å vinne. Hvis du ikke vinner, kan du sykle tur.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
02/06/2010 19:32
|
dominus
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
skulle aldri ha fått komme tilbake...
Som Gary Fisher sier "Anybody who rides a bike is a friend of mine"
Det er mye krokete sti mellom vogge og grav
|
|
|
08/08/2010 19:40
|
Lord Awesome
Fersking
|
Fersking
Hvordan kan du ikke vite at det foregår organisert barcelona contra andre ballspill klubber?. Sitter dui på bakhånds informasjon bare du har tilgang til?
|
|
|
|
|