Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rekkefølge på styret

Rekkefølge på styret #953367 28/05/2010 08:34
S
Sofus Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei,
er relativt fersk i gamet - har nå prøvd meg fram med forskjellig rekkefølge på girvekslere og bremser på styret. Greier ikke å bestemme meg for hva som er best!? Kan heller ikke bestemme meg for bar ends eller ikke?!?
Tips og råd taes i mot med takk

Enten så går det godt - eller så går det over!
Re: Rekkefølge på styret [Re: Sofus] #953395 28/05/2010 09:13
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Først: bar-ends hører kun hjemme på grussykler og ikke terrengsykler (min fordomsfulle og stilpolitisk korrekte mening)

Du justerer bremsene slik at du rekker en finger behagelig ytterst på bremsehendlene fra vanlig håndstilling. Så må du finne ut hvorvidt du har liker å ha girhendlene nære eller langt fra normalstilling. Selv har jeg girhendlene nærmest holkene, så jeg får kun en finger på hendlene. Og jeg liker ikke å strekke meg for å gire, og da må girhendlene stå nærmest.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Rekkefølge på styret [Re: baronKanon] #953405 28/05/2010 09:22
S
Sofus Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Jeg bruker sykkelen mest på grus, asfalt og noe småstier - tror stilpolititet godkjenner bar ends til dette bruket. Men hvilken vinkel skal jeg ha de i - mellom 0 og 45 grader???

Enten så går det godt - eller så går det over!
Re: Rekkefølge på styret [Re: Sofus] #953410 28/05/2010 09:31
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Barends bruker du hovedsaklig når du trenger å vinkle håndleddene mest mulig naturlig for å trekke hardt i styret.
Sett dem i en vinkel hvor dette blir mest behagelig, både sittende og stående på sykkelen.

Som alt annet på sykkel er det ingen absolutte regler. Alle kropper er forskjellige, og alle innstillinger blir dermed også forskjellige.

Re: Rekkefølge på styret [Re: Vanilla Ninja] #953421 28/05/2010 09:53
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
For meg ser det ut som om mange girskiftere er designet for å "gjemme" seg under bremsehendelen. Mine sitter derfor slik at de passer med det stedet bremsene er festet.

Girer skjelden, så det er ikke noe stresss å flytte handa litt for å gire. Så langt..

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Rekkefølge på styret [Re: Knirkekne] #953432 28/05/2010 10:03
bard_mat Offline
Medlem
Medlem
Har også girhendler som sitter innunder bremsen, så de er festet utenfor relativt til midten av styret, synes det er mest behagelig.

Når det gjelder bar ends blåser jeg igrunnen hva stilpolitiet mener, skal selv sette dem på snart for å øke komforten når jeg skal opp bakker. Kan ha noe med at jeg er 192 høy også. Når det gjelder vinkel på dem er jeg enig, finn ut hva som er mest behaglig for deg, med mindre du liker at de står rett opp, da får du bite det i deg og ta dem av eller leve med 'uoptimal' vinkel, for det går bare ikke an...
Personlig foretrekker jeg at de er i omtrent samme vinkel som stemmen, da gir de godt drag i bakker, og det ser nokså ålreit ut.

Tippe (verb): å tippe, tipper, tippet, har tapt....

Moderator  support