Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Montebellorittet

Re: Montebellorittet [Re: gare] #957412 02/06/2010 05:27
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Håpet at ingen skulle ta den, men på terrengsykkel.no slipper man ikke så lett unna. Her har jeg lurt meg unna stilpolitiet i årevis, så blir jeg felt på språkslurv...

fishwhack
Der får jeg smake min egen medisin, jeg som vrir og vender på andres formuleringer. Et fortjent hyseklask til meg selv er herved tildelt.

Redigert av Oystein L; 02/06/2010 05:31.
Re: Montebellorittet [Re: olechr] #957476 02/06/2010 06:51
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr

Snittpremien pr ritt har i år vært 1500 med et gledlig unntak av Terrengsykkelrittet.

Ole, jeg håper du er flinkere til å sykle enn å regne, nå må du finne frem kalkulatoren din!

Vi snakker her om Maraton, 1. plass i menn senior;
Ritt 1 - 3.000,-
Ritt 2 - 6.000,-
Ritt 3 - 1.500,-

Regne gjennomsnitt kan du gjøre selv...

I tillegg kommer;
Ritt 4 - 4.500,- (omtrent)
Ritt 5 - 3.000,-
Sammenlagt - 8.000,-

Re: Montebellorittet [Re: Oystein L] #957977 02/06/2010 16:20
KristianStr Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Oystein L
Vi snakker her om Maraton, 1. plass i menn senior;
I tillegg kommer;

Sammenlagt - 8.000,-
Ikke det at jeg skal påstå jeg er så god til å regne men akkurat den 8000 skjønte jeg ikke (på rundbane var det mer men detta var vel ikke akkurat det)?

Meget fornøyd med å komme i mål som førstegangs deltakende i Montebellon.
Selv om intersport hadde lagt ut en potensiell dødlig felle for meg, med å ikke ha skrudd til styre så det løsna i en bratt utforkjøring mot slutten, der man fra før av hadde nok med å holde balansen mellom steina, og ikke kunne stoppe før man var nere. Skjedde et stykke innover etter man hadde kryssa Stubberudveien, kommet til en liten asfaltstump og skulle videre ner. Ikke ville man stoppe heller, man ville komme seg til mål.

Prøvde å ikke åpne for hardt men virka som dem med små hjul hadde et letter gir enn meg, og er man på minste giret kan man ikke sykle saktere, da blir det bare enda tyngre.

Så på Kalmosetra lå jeg bra ann (36:21), hverfall med tanke på at jeg ikke skulle sykle for hardt og all køen på flata og første dumpa. Kunne faktisk tatt igjen en fire-fem stykker rett før målinga om jeg ville, men tenkte det var best å la vær, men angrer nå ICON_SMILE . Vakke helt på felgen når jeg kom i mål heller og vakke sistemann i mål heller ICON_SMILE . Så jeg kunne sykle hjem fra Konnerud den siste mila og (eller halvannen mil som googleMaps sier), og overleve ICON_SMILE .
Var bananer og drikke når jeg kom i mål. Mins det var mindre trangt i målområdet i fjor, da jeg ikke deltok men trilla gjennom første halvdel fra Sande til Andorsrud og til mål, for å kikke (ellers har jeg ikke kjørt gjennom løypa før, annet en de bitene som er felles med drammensrittet).
Men artig med den lille oppoverbakke rett opp til mål ICON_SMILE . Og i forhold til Drammensrittet hadde jeg frykta mer søle enn det trossalt var, men man kom jo borti alle former for søle fra slush til myk muddy bog. Og rein slap vi for det meste og ICON_SMILE . Kjekt med spylingsslangene ved mål.

Redigert av KristianStr; 02/06/2010 18:53.
Side 8 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8

Moderator  support