Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 10 1 2 3 4 5 6 9 10

Bergen: Utforløypen på Ulriken

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Sigurd.H] #955438 30/05/2010 19:32
Ironman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Alle som var med og hjalp idag kan gi seg selv en stor klapp på skulderen. vil tippe at antall fotgjengere i løypen var en femtiendedel av hva det er på en helt vanlig søndag.

Sigurd.H: du skal nok alltids få svingt deg. :-)

Vil tippe at neste fellesdugnad vil bli å sette i stand en trasé fra toppen av banen og ned til løypen. Pga. streiken må vi nok vente en stund på materialleveranse, men vi kommer til å legge ut info i god tid.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: heinrich] #955618 30/05/2010 22:36
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: heinrich
Sander burde få livsvarig heder og ære hos arrangøren etter å ha ryddet alt for de på en forbiledlig måte. Det viste seg og at om de hadde gjort det fra the get go hadde de ikke trengt å bruke noe av løypen vår.

Xander med "X", takk (Rednax baklengs..) Vi fikk litt dødtid, og benyttet rotsaksen til å rydde turstien DNT mente var for farlig og uoversiktlig for 7-fjellserne. Etter hvert valgte de selv å heller benytte de nyryddete partiene i stedet for delen av sykkelløypen vi "lånte vekk". Også ned til gjerdedroppen gikk de frivillig langs venstre, gitt! Øvre kryssingspunkt er ryddet oppover også, tipper stien er utvidet med tre meter minst. Det er ikke lengre tvil om hvor turstien går i hvert fall! Heder og ære, eller noe annet, kan vi glemme fra den kanten. Håpet er likevel lysegrønt om at fotfolket nå benytter "the scenic route" fremover.
Sitat: ironman
materialer, streik, ventetid, etc.

Kan vi ikke ta av den gjenværende haugen vi har? Trenger å spikke påler (et furutre ller to), langsgående støtteplank for å lage "trappeavsatser", og litt stendere + småplank til en rampe/bro. Tror vi med gjenbruk (bla. stenderene fra chickenrun i rockgarden) og det vi fikk er godt dekket. Det vi trenger er know how ang konstruksjonene, og der kommer du og Espen inn i bildet. Resten av oss "renser" adkomsten, lemper stein og skuffler jord. Entrepenørene må ta seg en befaring med moi snarest.

Godt å høre at folk bryr seg om hvordan det gikk. Vegard ringte fra Angola for å forvisse seg om at løypen er like hel!

Redigert av Rednax; 30/05/2010 22:41.

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #955868 31/05/2010 10:56
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
Meget godt å høyre at det gikk bra. Her ute på ormen lange har det stått totalt på hovudet for meg og mine hjelpsame undersåttar, med eit skritt fram og tre attende heile tida. Så då er det i det minste bra at den eine ettermiddagen (kremt...) eg brukte på å grave doseringar før eg reiste ut ikkje var forgjeves.

Eg brukar minst ein time til saman per dag på å "mentalsykle" denne løypa. Så det skal verte ubeskriveleg bra å kome heim om 11 dagar til ei enda betre løype.
Takk til alle:)

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Fenris] #956304 31/05/2010 19:18
pylsa Offline
Fersking
Fersking
#$%!! Jeg klarer ikke å få nok fart på hoppet vi bygget i går! Jeg gikk opp igjen 6 ganger i håp om at jeg skulle få til svingen bedre og ha med meg mer fart, men til ingen nytte. Ser for meg 2 løsninger; jeg må bli flinkere å sykle eller utbedre svingen (helst begge deler).

Rednax, jeg tror jeg så deg i løypen når jeg var på vei opp. Hvordan synes du hoppet fungerte? Fikk du nok fart?

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: pylsa] #956457 31/05/2010 21:08
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg brukte stort sett dagen til å rejustere gaffelen etter at noen igjen har klådd på knottene mens sykkelen stod ubevoktet. Dét var mitt hovedirritasjonsmoment. (Samt tidenes mest spektakulære faceplant på den flate adkomstien rett under restauranten. Flaaauuut...)
Forresten, ingen som la merke til den nye/forbedrede linjen inn til store broen?
Dagens dont óg lyspunkt! Nå går det fort-fort!

Back to buisness; nei. Jeg får heller ikke god nok fart til å cleare hele greien. Først og fremst fordi jeg sklir ut i tredoseringen etter svaet (før Mathias' gjenoppbygde jorddosering). Om vi prioriterer å både bygge opp og trekke det spetakkelet med hønsenetting, så tror jeg det går an å cleare på et vilkår til: Hoppkanten kan med fordel senkes litt, enten det eller så må landingen heves. Gammel shaper knowledge sier at et table på flatmark ikke skal ha høyere takeoff en landing. Hoppkanten blir rett og slett for lang/høy tror jeg, hadde landingen vært proposjonal høy(og da nærmere) så ville det ha virket bedre. Correct me if I'm wrong, men slik har jeg forstått fysikken i det. (Dét demret først nå, beklager at jeg ikke husket det i går da du spurte om tips). Vi får begynne med tredoseringen frem til jorddoseringen og se om det løser seg med dét, if not får vi hente frem sagen.
Uansett så øker farten betraktelig i partiet, hoppet er langt fra noen fiasko om en lander på toppen!

(Tre tall; ca. 3:48 ICON_SMILE )

Redigert av Rednax; 31/05/2010 23:11. Rediger grunn: Circa! Målt etter opptak fra helmet cam, kanskje ikke den sikreste kilden..

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #956521 31/05/2010 22:08
pylsa Offline
Fersking
Fersking
He he, jeg hadde også et solid magaplask på adkomsstien i forrige uke. Selvfølgelig akkurat i det lille våte partiet. Tror jeg foretrekker en faceplant i rockarden istedet (bank i bordet).

Jeg la desverre ikke merke til den nye forbedrede linjen. Men jeg var ute å kjøre på det partiet i dag.

Anngående hoppet så var jeg usikker på vinkelen så jeg har lagt opp til at vi lett kan senke hoppkanten med ca 10 cm, får håpe det holder i første omgang. Enig i at vi bør prioritere tresvingen etter svapartiet, før vi gjør noe med innkjøringen til selve hoppet.

Sitat: Rednax

(Tre tall; 3:48 ICON_SMILE )

Satan... ble du "motivert" av faceplanten på adkomststien eller... =P

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #956542 31/05/2010 22:50
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
(Tre tall; 3:48 ICON_SMILE )

Damn.. Her må eg visst komme meg på land, få utforsykkelen i hus og dunke inn minst fem run for dagen.. ICON_WINK

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Fenris] #956550 31/05/2010 23:18
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Ikke heng dere opp i dét. Har moderert meg litt, og det var kun ett run der alt klaffet. Ett av seks ICON_WINK .

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #957093 01/06/2010 16:35
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg får heller ikke god nok fart til å cleare hele greien.
Dét var i går.
I dag gikk det, men kun ved å starte fullt kontrollert fra tredoseringen, ikke under fart nedover i et run.
Hoppet blir som et trailshopp, ikke et fartshopp, altså stopper det en litt opp.
Hmm.. Kanskje slakkere vinkel på take off vil gjøre det enklere?

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #957369 01/06/2010 22:00
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Jeg hadde en runde ca 1830, hvor jeg senket hoppkanten med ca 10 cm. Så får vi se om det hjelper. Tenkte jeg skulle teste det på neste run, men så ble det ikke noe neste run. Skulle møte en gjeng og sykle fjellet bak travbana, som jeg forøvrig nå kan anbefale på det varmeste. Veldig fin og naturlig flytsti, fint som en avveksling fra Ulriken.

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: pylsa] #958038 02/06/2010 18:25
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Madammen har tatt med seg bikkja og reist, så eg skal nyte helga i Ulriksløypa!

Eg må vel overhale gaffelen på fredag, men laurdag og sundag vert brukt til nedoverretta sykling!

Reknar med eg møter fleire av dykk! (Eg tar gjerne i eit tak om det er ting som skal gjerast i løypa. Berre til å gje ein lyd. Telefonnummer fåast på PM.)

edit:
Ho kjem tilbake om nokre veker.. Bikkja og..

Redigert av NjalVM; 02/06/2010 18:26.

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: NjalVM] #958409 02/06/2010 23:08
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Jobber til sent tors, fre, og lørdag frown .

Muligens morgentur på fredag, søndag er jeg derimot helt med!

Om noen gidder på begynne arbeidet med tredoseringen-etter-svaet-før-jordoseringen-før-nye-hoppet (tre svaparti i løypen), så ligger materialer (både lange og korte bord) ved første kryssingspunkt, og verktøy under nye hoppet. Om hønsenettingen ikke er flyttet, så ligger den i en blå IKEApose ved inngangen til nye skogspartiet (spør Pylså, han var siste materialforvalter). Husk å sperre løypen under arbeid, dét partiet er litt "blindt".

Se etter en gammel mann med skrubbsår på armene på søndag, lat som du er ignorant turgåer, jeg stopper garantert...
(Ingen som har funnet én POC albuebeskytter i sentrum?)

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #958449 03/06/2010 05:27
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Gammal mann, faktisk. Høyres bra ut. Eg reknar med du har både heilskjegg og bukseselar!

"Tommen" heiter mannen som er eit godt forbilde for oss alle..

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: NjalVM] #958584 03/06/2010 08:32
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Daddy!!

Skjegg, (om enn litt sommertrimmet) check.
Bukseseler, (bibs under baggy teller vel) check.

Ellers er likheten skremmende slående..
Har ikke sett Tommen i dét lyset tidligere.

Bildet er av "Sasquacht"kvalitet for å beholde litt mystikk, selvsagt er det fra Ulriken også.

Vedlegg 24955_10150090848360128_582270127_11273124_6476957_n.jpg
Redigert av Rednax; 03/06/2010 08:36.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #959094 03/06/2010 19:26
Ironman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Kan vi ikke ta av den gjenværende haugen vi har? Trenger å spikke påler (et furutre ller to), langsgående støtteplank for å lage "trappeavsatser", og litt stendere + småplank til en rampe/bro. Tror vi med gjenbruk (bla. stenderene fra chickenrun i rockgarden) og det vi fikk er godt dekket. Det vi trenger er know how ang konstruksjonene, og der kommer du og Espen inn i bildet. Resten av oss "renser" adkomsten, lemper stein og skuffler jord. Entrepenørene må ta seg en befaring med moi snarest.

Til alt som skal stå på/i jord trenger vi trestammer. finner vi noen greie furutrær er det topp.
Rednax: skal vi ta en rekognoseringsrunde på søndag? da kan vi tromme sammen til dugnad neste helg dersom vi har nok materialer.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Ironman] #959334 04/06/2010 06:37
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Greit det, Ironman, ring på søndag.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #959628 04/06/2010 13:49
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Syklet over Vidden i dag og snakket med en dame på toppen som lurte på om vi hadde noe med utforløypen å gjøre.

Hun sa det var veldig bra skiltet "og sånn" nede i løypen, men mente at det kunne være lett å havne inn i løypen hvis du gikk ned fra toppen i den retningen. Hun etterlyste skilting der og spurte om vi kunne viderebringe til "de der galningene" som syklet ned der.

Så vet dere det...

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Cerberus] #959872 04/06/2010 21:19
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Damen hadde lyst hår, rosa topp og svarte tights?
(Dere hadde én Santa hardtail (Cham?) og én Scott heldempet XC?)
I så fall traff jeg henne ved nedre stasjon etter run nr. to og ga henne beskjed om at det var skiltet mer enn godt nok i noen få timer, at noen hadde røsket med seg 1/3 av skiltene, og at nye skilt fra kommunens side kommer på plass så snart streiken er over. Forøvrig står eneste gjenværende "adgang forbudt for gående"skilt på toppen ved løypens start (and you can't miss it).

(Dere kom ikke med gondolen jeg slapp inn i..)

Hvordan var vidden? Hadde det tørket godt nok opp etter siste dagers regnskyll? (Løypen var svikefull, fremstod som ganske tørr på toppen, dess lengre ned enn kom, dess mer pakket gjlrme/jorden seg til leire. I siste partiet var det helt bambi på isen ned en bobbane. Morgenstund var tull i grunn, nok best å vente til solen hadde fått tatt bra på fremsiden av fjellet også.)

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #959894 04/06/2010 21:45
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C
Damen hadde lyst hår, rosa topp og svarte tights?
(Dere hadde én Santa hardtail (Cham?) og én Scott heldempet XC?)

Just presis

Hvordan var vidden? Hadde det tørket godt nok opp etter siste dagers regnskyll?

Vidden var bra. Myrpartiene var naturligvis våte ennå, men stiene ellers var tørre og fine.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #960878 06/06/2010 20:13
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
tredoseringen-etter-svaet-før-jordoseringen-før-nye-hoppet

Ferdig oppbygget.
Dvs; ferdig uten hønsenetting. Jeg brukte opp hver bidige spiker som lå under nye trehoppet.
Finnes det mer (eller kramper) i bunn av bakken, Pylså?

Hvor var evereybody?
Møtte én eneste syklist i solsteiken mellom kl.14 og kl.19..

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #960906 06/06/2010 20:40
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Eg var ute med raceren..
Fann ut eg måtte halde meg langt unna det fjellet i dag.. monkey

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #960917 06/06/2010 20:54
Ironman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hvor var evereybody?

jeg dro hjem for å se fort Bill på de tider.
Den nye adkomsten var relativt bratt, men betydelig raskere enn alternativene.
hadde meg noen greie turer i finværet. syntes det var merkbart færre fotgjengere i løypen.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Ironman] #960966 06/06/2010 22:05
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Argh, Fort Bill! (Dét hadde jeg glemt..)

Mobildekningen er rævva der oppe, så du er tilgitt.
Den nye adkomsten har to alternative traseer med samme utgangspunkt.
En rett ned og bratt, en mot venstre ned to langsående avsatser.
Den siste lar seg allerede sykle ett liiite stykke, og ender dessuten mye nærmere stien (og vekk fra uren/myren).
Ring før du drar opp neste gang, så skal jeg vise vei.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken (helmet cam) [Re: Rednax] #961166 07/06/2010 09:19
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Så flott at dere har stått på mens jeg har kooost meg på Hafjell =) Nå gleder jeg meg til å komme meg opp på Ulriken igjen.

Det ligger spiker, og stifter, under enden av den lengste av de nye trebroene.

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken, a call to arms [Re: pylsa] #961510 07/06/2010 15:58
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
I morgen gjør BT fotoreportasje fra løypen!

Så langt er ikke nærmere tidspunkt enn 19-21 anslått, men jeg kan komme tilbake med mer info.
Som tidligere nevnt blir dette en glimrende markering av at løypen igjen er i bruk.
Dess flere som "tilfeldigvis" sykler forbi, dess bedre!
Ett bilde sier mer enn tusen ord (og forbudskilt eller sint løypemannskap).

Sitat: pylsa
[size:8pt]Så flott at Dere har stått på

Trenger ikke å bruke kongelig bøyningsform. Var ikke akkurat noe hoff tilstede , just me, my self and I.
Byggverket bærer dessverre preg av dét...[/size]

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken, a call to arms [Re: Rednax] #961582 07/06/2010 18:13
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Vel, da ønsker jeg, på vegne av alle Deres undersyklister, herved å rette en stor takk til Deres Kongelige Høyhet Rednax av Ulriken, for en hederlig innsats og lang og tro tjeneste.

Tenkte meg opp en rask runde nå, hvis dere Nåde tillater det ICON_WINK

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken, a call to arms [Re: pylsa] #961853 07/06/2010 23:10
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Nok skryt, ingen grunn til å takke (innen du i det minste har prøvd tredoseringen).
Det er ikke jeg som har stått for 50 % av de nye trekonstruksjonene.
Takken burde heller gå til Dem, Å Pyls, og Deres kumpan Elektriske Sjur...

Nice wallride!
Fikser du en slik ved inngangen til det nye partiet? ICON_WINK

Ang fotoreportasje; journalist og fotograf tar banen opp ca. kl. 18.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken, a call to arms [Re: Rednax] #962039 08/06/2010 09:15
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Prøvde tredoseringen i går og det var jo en soleklar forbedring, med mer spiker kan vi kanskje forlenge den helt inn til svaberget så vi slipper det lille gjørmehullet...

Wallride er morro, men jeg er redd det er litt for liten vinkel ved inngangen til det nye partiet... Vi får spikre opp litt plank og teste. Når vi først drømmer om wallride, kunne det vært kult med en wallride mellom tredoseringen, som du nettopp har utbedret, og det nye trehoppet. Da kan man også gjøre hoppet større...

Kunne blitt kult å komme fra det bratte svapartiet og ta med seg farten i tredoseringen rett over i en wallride for så å avslutte det med et hopp... det hadde vært fin flyt =) MEN la meg være den første til å påpeke at det selvsagt er mye annet å ta tak i FØR et slikt prosjekt.

Fotoreportasje altså... da skal jeg huske å sminke meg ekstra pent i dag =P

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken, a call to arms [Re: pylsa] #962078 08/06/2010 10:12
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pylsa
Når vi først drømmer om wallride, kunne det vært kult med en wallride mellom tredoseringen, som du nettopp har utbedret, og det nye trehoppet. Da kan man også gjøre hoppet større...

Kunne blitt kult å komme fra det bratte svapartiet og ta med seg farten i tredoseringen rett over i en wallride for så å avslutte det med et hopp... det hadde vært fin flyt =)

Ingen dum idé! Mathias har allerede foreslått dosering utenfor doseringen (dobbeltspor) nettop for å ha større bue/mer fart inn til hoppet.
(Jeg har tenkt å dosere utgangen av plankegangen også, sånn i første omgang..)

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken, a call to arms [Re: Rednax] #962628 08/06/2010 21:51
sjurel Offline
Entusiast
Entusiast
De nye byggeplanene og fremdriften forøvrig høres veldig spennende ut. -Props til alle som deltok på dugnad og siste dagers utbygging. Det er jaggu smertefulllt å måtte tilbringe dagene på lesesalen, vel vitende om at det finnes festligere ting å finne på.

Side 4 av 10 1 2 3 4 5 6 9 10

Moderator  support