TVK driter i eget rede.
|
Re: TVK driter i eget rede.
[Re: Hæ?]
21/05/2010 06:30
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Rød mann er ikke et påbudssignal. Det er lov å krysse når det er rød mann under visse forutsetninger. Den viktigste forutsetningen er at du er gående. Å sykle på "rød mann" er ikke lov.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
21/05/2010 06:32
|
EgilS
More than words
|
More than words
Folkens. Jeg tror de særdeles firkantede brillene deres gjør noe med leseferdighetene. Jeg skriver altså ikke at det er greit å kjøre på rødt lys. Jeg skriver heller ikke at bilister har vikeplikt for syklister som én gruppe. Det er mulig dere skulle ønske at jeg skrev det, men det er altså feil. Jeg snakker kun om å være litt fleksibel bak rattet i samkvem med medtrafikanter. Det er ingen som mener at man ikke skal være fleksibel, men dette handler da vitterligen ikke om fleksibilitet eller ikke. Hvis jeg kjører på rødt lys, kan jeg da bli sur på deg fordi du ikke er fleksibel nok til å bremse for meg? Skal vi si at rødt lys kun er veiledende? Jeg ser på slike hendelser som forholdsvis alvorlige av to grunner: 1) Å sykle på rødt lys er vel noe av det verste man kan kjøre rent sikkerhetsmessig. Det er få situasjoner som skaper så stor fare for en smell. Det at det gikk bra denne gangen er ikke noe argument. 2) Slikt irriterer andre veifarende, og det er ingen grunn til at konflikten bil-sykkel skal dras enda lenger.
|
|
|
[Re: M@rtin]
21/05/2010 06:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg beklager å blande meg inn i disse viktige avsporingene i tråden. For ordens skyld vil jeg bare gjøre oppmerksom på at det (utrolig nok) hverken finnes interiørbilder fra Villah Tillah eller et innlegg fra Geirk her der han tar på seg oppgaven å følge opp saken i TVK.
Derimot har EgilS, TVKs sportslige leder (det hadde forøvrig tatt seg ut med en usportslig leder!), sagt seg villig til å følge opp saken innad i klubben.
Martin Min første tanke var riktig nok å sparke tråden videre til TVK, men da Egil tok initiativet så jeg ingen grunn til det. Han skal selvfølgelig ha æren for å ta tak i saken. Kommentaren om interiørbilder vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke. Ja, jeg har vist bilder i relevant sammenheng i et par interiørdiskusjoner, men hvis det er dårlig kotyme, kan jeg godt slutte med det.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
21/05/2010 06:37
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvis disse syklistene kom langs Osloveien og skulle i retning Flakk, kan det tenkes at de rett og slett ikke fikk grønt. Dette krysset reagerer ikke på syklister.
Jeg møtte en gruppe klubbkamerater som ligner beskrivelsen ved Spongdal i 19-tiden, forresten.
|
|
|
[Re: kjerts]
21/05/2010 06:38
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg skal i allefall kontakte politiet og tvinge frem noen retningslinjer for hva man gjør i kryss der man har lov å sykle, men krysset kun er laget for biler.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
21/05/2010 07:11
|
EgilS
More than words
|
More than words
Kommentaren om interiørbilder vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke. Ja, jeg har vist bilder i relevant sammenheng i et par interiørdiskusjoner, men hvis det er dårlig kotyme, kan jeg godt slutte med det. Det var nok mer et spark til de som dro deg inn i diskusjonen, uten at det var noe som helst livstegn fra deg på noen måte i tråden.
|
|
|
[Re: EgilS]
21/05/2010 07:13
|
GeirK
More than words
|
More than words
Skjønner. Jeg ryddet stier i marka i går og etterpå drakk jeg rødvin og så Torsdag kveld fra Nydalen.
|
|
|
21/05/2010 07:55
|
Fossi
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Beklager at jeg ga kudos til GeirK for å ta saken videre. Kudos er herved inndratt og sindt videre til jevn fordeling over EgilS. Dette var en glipp fra min side og jeg legger meg flat, går i meg selv og lover å fratre fra min stilling dersom full kudosfordeling ikke er innført innen utgangen av året.
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
|
|
|
21/05/2010 08:06
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Kommentaren om interiørbilder vet jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke. Ja, jeg har vist bilder i relevant sammenheng i et par interiørdiskusjoner, men hvis det er dårlig kotyme, kan jeg godt slutte med det. Det var nå bare en liten kommentar fra meg som var morsomt ment, siden dine interiørbilder gikk igjen i det siste i tråder om eksempelvis strømkontakter, sykkelvask, trapper, benkeplater eller skifer. Feel free not to laugh.Kombinasjonen av din egen tildels nokså direkte uttrykksmåte på forumet og ditt samtidige ønske om å fortelle oss om deg og din livsstil tilsier kanskje at du ikke bør reagere så småsurt når noen kommenterer nettopp dette. Martin
|
|
|
21/05/2010 08:24
|
GeirK
More than words
|
More than words
Kombinasjonen av din egen tildels nokså direkte uttrykksmåte på forumet og ditt samtidige ønske om å fortelle oss om deg og din livsstil tilsier kanskje at du ikke bør reagere så småsurt når noen kommenterer nettopp dette.
Martin
Assumptionitis happens. Småsur? Så langt der i fra. Jeg ville bare vite bakgrunnen for kommentaren din og den fikk jeg. Ønsket om å fortelle om min livsstil er nok sterkt overdrevet, i allefall i henhold til mine definisjoner. "Livsstil" innebærer for meg langt mer enn plassering av stikkontakter og utseende på skifer, trapper og benkeplater Mens vi er inne på det, synes jeg uoppfordrede meldinger av typen "ny ramme på vei" og "har akkurat bestilt ny krank!!!" smaker langt mer av ekshibisjonisme enn gjør illustrerte innspill i en interiørdebatt. Men det er nå meg. We now return you to your regularly scheduled program
|
|
|
21/05/2010 08:49
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Småsur? Så langt der i fra. Jeg ville bare vite bakgrunnen for kommentaren din og den fikk jeg.
Da så. Min personlige tolketjeneste overreagerte antageligvis. Jeg skal ta en prat med avdelingen. Mens vi er inne på det, synes jeg uoppfordrede meldinger av typen "ny ramme på vei" og "har akkurat bestilt ny krank!!!" smaker langt mer av ekshibisjonisme enn gjør illustrerte innspill i en interiørdebatt.
Men det er nå meg.
Ikke uenig i dette. Men du henger litt etter. I det siste er det nok mest populært å oppdatere hvor langt produkt x har kommet i UPS- eller FedEx-systemet før det i det hele tatt har kommet frem. Dette bør forøvrig overbys snarlig av en ny trådkategori der man forteller på hvilken flyplass drømme-ramma ville ha vært på et gitt tidspunkt, dersom man faktisk hadde bestilt den. Såkalte conditio irrealis-tråder. We now return you to your regularly scheduled program [livsstilsmodus]Hjemme med febersykt og kjedet barn for mitt vedkommende. Jippi.[/livsstilsmodus] Martin
|
|
|
21/05/2010 09:54
|
Dan
More than words
|
More than words
[livsstilsmodus]Hjemme med febersykt og kjedet barn for mitt vedkommende. Jippi.[/livsstilsmodus] Nå tenkte jeg at jeg skulle være morsom og legge inn et bilde av et fastkjedet barn, men så slo det meg at det kanskje ikke er det beste å google etter fra jobben...
|
|
|
21/05/2010 10:00
|
Dan
More than words
|
More than words
Gi hele tolkningsavdelingen sparken.  Jeg synes det er helt greit at GeirK eksponerer sine faktisk veldig smarte og pene løsninger i sammenhenger hvor folk har spørsmål. At det samtidig indikerer at han har finansene i orden og klarer å leve ut sine drømmer har jeg ikke noe problemer med. Hvis noen spør om håndlagede amerikanske rammer så kanskje jeg viser et bilde av min Kelly, og hvis de lurer på fine steder å sykle i Italia så viser jeg bilder fra mine turer der. Hvis det blir oppfattet som skryt, the so be it. Det sier ikke noe om min økonomi, bare noe om hvordan jeg bruker de pengene jeg tilfeldigvis har mellom hendene. 
|
|
|
[Re: Dan]
21/05/2010 10:00
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Nå tenkte jeg at jeg skulle være morsom og legge inn et bilde av et fastkjedet barn, men så slo det meg at det kanskje ikke er det beste å google etter fra jobben... Hihi, ser ut som også din tolketjeneste arbeider overtid. Martin
|
|
|
[Re: Raindog]
21/05/2010 10:02
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Å sykle på "rød mann" er ikke lov. Det er faktisk heller ikke lov å sykle (ut i krysset) på blinkende grønn mann, siden blinkende grønn mann har samme betydning som rød mann. Noe å tenke på for de super-rettskafne blant oss som hevder at de aldri sykler mot rødt, selv ved høyresving i ensom majestet midt på natta...?
|
|
|
21/05/2010 10:04
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjedet barn som kjeder seg:  Arbeidsgiverne i Trondheim er ikke like strenge som i provinsen. 
|
|
|
[Re: P_Dalen]
21/05/2010 10:05
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Å sykle på "rød mann" er ikke lov. Det er faktisk heller ikke lov å sykle (ut i krysset) på blinkende grønn mann, siden blinkende grønn mann har samme betydning som rød mann. Noe å tenke på for de super-rettskafne blant oss som hevder at de aldri sykler mot rødt, selv ved høyresving i ensom majestet midt på natta...? Betyr ikke blinkende grønn mann det samme som gult lys, da, som i "kom deg ut av krysset, for nå blir det snart rødt"?
|
|
|
21/05/2010 10:09
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Å sykle på "rød mann" er ikke lov. Det er faktisk heller ikke lov å sykle (ut i krysset) på blinkende grønn mann, siden blinkende grønn mann har samme betydning som rød mann. Noe å tenke på for de super-rettskafne blant oss som hevder at de aldri sykler mot rødt, selv ved høyresving i ensom majestet midt på natta...? Skal ikke kaste den første stein, men jeg stopper alltid i kryssene og venter på grønn mann. HAr nok syndet mot dette i en og annen hildringstime men er rimelig oppmerksom på å være et godst forbilde. Stiller meg litt på tvers også, for å hindre andre i å (uvitende) bryte loven :-D
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
21/05/2010 10:12
|
GeirK
More than words
|
More than words
Noe å tenke på for de super-rettskafne blant oss som hevder at de aldri sykler mot rødt, selv ved høyresving i ensom majestet midt på natta...?
Noen ganger må jeg sykle på rødt, men det er etter at jeg har stått en stund og innsett at her kommer det ingen biler som kan hjelpe meg.
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
21/05/2010 10:12
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Betyr ikke blinkende grønn mann det samme som gult lys, da, som i "kom deg ut av krysset, for nå blir det snart rødt"? Det trodde jeg også, men så leste jeg skiltforskriften § 24: Grønt signal betyr at gående kan krysse kjørebanen. Blinkende, grønt signal varsler at signalet om kort tid vil skifte til rødt, og har samme betydning som rødt signal.
|
|
|
[Re: Dan]
21/05/2010 10:18
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Gi hele tolkningsavdelingen sparken. Det blir nok umulig. Den er fastansatt (eller fast ansatt?). Dette er en generell kommentar og ikke myntet på noen spesielt: Helt klart lever dette forumet i stor grad av å vise seg frem og jeg har selv også falt for denne forfengelige synden. Det finnes tilogmed tråder der man faktisk kan spørre seg om det egentlig ikke snarere er snakk om en form for solipsistisk blogging om seg og sine siste ervervelser. Du vet, den type publisering du selv har hatt lite til overs for ... Likevel, det bor nå en liten aristoteliker i meg som har sansen for den gyldne middelvei, der man prøver å finne en balanse mellom for mye og for lite. Det vil etter min mening også forumet tjene på kvalitetsmessig. Martin
|
|
|
21/05/2010 10:21
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Noen ganger må jeg sykle på rødt, men det er etter at jeg har stått en stund og innsett at her kommer det ingen biler som kan hjelpe meg. Imponerende samvittighetsfullt. Hvis ingen trafikanter er i sikte, da? Da tar du vel en liten rød en uten å vente?
|
|
|
21/05/2010 10:27
|
GeirK
More than words
|
More than words
Å avgjøre om ingen trafikanter er i sikte er ikke noe jeg kan gjøre i 30-40km/t så jeg bremser kraftig ned først i alle fall.
Hvis ingen ser at jeg kjører på rødt lys, har handlingen heller ingen negative konsekvenser.
|
|
|
21/05/2010 10:36
|
Fossi
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Artig å se hvordan dette forumet blusser opp i kontortid. Fra jeg postet ddenne saken og frem til jeg la meg vr det vel kommet 1side. Fra klokken 8 i dag og frem til lunch er det kommet ytterligere 5sider. Godt å se at folk ikke har jobb og derfor kan kaste bort dagen på internett. Var nemlig redd det bare var meg som hadde det slik
Bikeless no more
If you ain't a cowboy, you ain't nothing.
|
|
|
21/05/2010 10:41
|
Oddi
Avhengig
|
Avhengig
Hehe! Jeg er veldig for å følge trafikkregler og smidighet i trafikken og alt det der. Men å stå på rødt lys i trondheim (som av en eller annen grunn ikke har sensorstyrte lyskryss. Noen som har en forklaring på dette?), når det har blitt litt langt utpå kvelden, har jeg sluttet med. Både med bil og sykkel.
Litt inn på dette med moral igjen, som noen nevnte tidligere. Er det moralsk forkastelig å kjøre på rødt lys midt på natta når ikke det er en eneste bil i sikte noen vei? Det er jo strengt tatt ulovlig... For å dytte moralbarometeret litt i riktig vei igjen så unngår jeg så langt det er mulig å ikke gå på rød mann når småunger kan se det. Dette med forbilde og sånt vet dere.
Og for å avspore enda litt mer. Er det noen grunn til at lyskryssene her i byen er programert på en måte jeg enda har tilgode å se noe annet sted? Dette med utstraykt bruk av timer istedenfor sensor, at alle får grønn mann samtidig og avskruing (blinking på gult) gjennom nattetimene. I mine øyne så kommer det veldig lite smidighet ut av det
Ta deg en bolle.
|
|
|
[Re: Fossi]
21/05/2010 10:47
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Artig å se hvordan dette forumet blusser opp i kontortid. Det er jo hælj!
|
|
|
21/05/2010 10:52
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Å avgjøre om ingen trafikanter er i sikte er ikke noe jeg kan gjøre i 30-40km/t så jeg bremser kraftig ned først i alle fall.
Hvis ingen ser at jeg kjører på rødt lys, har handlingen heller ingen negative konsekvenser. Et nøkternt prektighetsnivå, m.a.o.--- 
|
|
|
[Re: Oddi]
21/05/2010 10:53
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det moralsk forkastelig å kjøre på rødt lys midt på natta når ikke det er en eneste bil i sikte noen vei? Det er jo strengt tatt ulovlig...
Jeg tror det er veldig få som noensin kjør mot rødt med bil. Jeg gjør det ialle fall ikke. Det er vel der forskjellen og irritationen kommer ifra. De allra flesta stanner og venter på grønt når de sitter i bil, motorsykkel og skooter trots at ingen er i nærheten og det skulle vare trygt at kjøre mot rødt. På sykkel derimot virker det som at en hel del bare ignorerar rød lyset.
|
|
|
[Re: Oddi]
21/05/2010 10:57
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
For å dytte moralbarometeret litt i riktig vei igjen så unngår jeg så langt det er mulig å ikke gå på rød mann når småunger kan se det. Dette med forbilde og sånt vet dere.
Jeg skulle til å kommentere dette, men så merket jeg at du ikke hadde spesifisert at du ønsket å være et godt forbilde.
|
|
|
[Re: fredriks]
21/05/2010 11:00
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg tror det er veldig få som noensin kjør mot rødt med bil. Det er etter min oppfatning ganske mange som kjører på "drosjegrønt".
|
|
|
|
|