Vi har valgt å legge om traséen på den siste delen av Vestmarkrittet. Dette for å unngå et kryss som skapte noen farlige trafikksituasjoner i fjor. Skissen viser ny trasé i rødt. Gammel trasé er tegnet i blått. Dette er på den siste kilometeren før målgang på Føyka.
Jeg tipper dette utgjør 30 sekunder økt tidsbruk i år
Snart 600 påmeldte. Nå er første foreløpige seeding lagt ut. Beklageligvis uten Birken og Grenserittet 09, men det får vi med ved neste seedingoppdatering.
Dristig omlegging. Håper ikke mange av de som bor i veien skal ut og inn til sine eiendommer :-)
Skal sykle igjennom traseen på lørdag ettermidag. Sender Anders en rapport på tingenes tilstand, og sansynlige utbedringsbehov. Vet du om det er snøfritt etter Mikkelsbon?
Jeg var innom deler av traseen i går, er rimelig vått med en gang man kommer seg av grusveiene. Måtte faktisk ta ganske godt i for å få dratt sykkelen opp av gjørma i stipartiet ved Myggheim, og gikk rett over styret der man kommer ned på grusveien igjen etterpå, for der var det enda et fint gjørmehull. Er nok greit å holde seg unna en del av disse partiene en liten stund til.
Tirsdagene 1., 8. og 15. juni blir det fellestrening i Vestmarkritt-trasseen.
Oppmøte fra Føyka Idrettsanlegg i Asker Sentrum kl. 18.00. Hyggelige syklister fra Asker Cykleklubb vil guide deg gjennom løypa i det tempoet du måtte ønske. Vi setter sammen grupper etter fartsbehov. En ypperlig anledning til å gjøre seg kjent i løypa !
Tirsdagene 1., 8. og 15. juni blir det fellestrening i Vestmarkritt-trasseen.
Oppmøte fra Føyka Idrettsanlegg i Asker Sentrum kl. 18.00. Hyggelige syklister fra Asker Cykleklubb vil guide deg gjennom løypa i det tempoet du måtte ønske. Vi setter sammen grupper etter fartsbehov. En ypperlig anledning til å gjøre seg kjent i løypa !
Treningen er åpen for alle. Vel møtt !
Bra tiltak av ACK. Flott med guidet gjennomkjøring.
Endringene som ble gjort i fjor medførte mer sti/teknisk terreng, i begge tilfeller. Også endringene som ble gjort for noen år siden ved gupu medførte mye mer terreng.
Endringene som er gjort i år medfører også en mer kupert løype, dog på asfalt, for å unngå et kryss.
Hva skjer med traseen i år da. Det var vel visse forenklinger i fjor, og historien viser at når man først starter med å flate ut løypa så er det vanskelig å slutte med det også?
Som Pluto sier, så har alle endringer i traséen tidligere år medført mer sti, ikke motsatt. Unntaket er årets endring som er på asfaltpartiet rett før mål. Mao fra asfalt til asfalt. Vi fant dessverre ikke noen sti inn til Asker sentrum
Det var muligens litt varmt på Vestmarkrittet i fjor, så jeg husker ikke helt, men var omgjøring at den steinete bakken ble bytta ut med en smal sti inne i skogen?
Det stemmer. Med denne stien blir farta mye lavere og dermed blir ikke utfallet like kritisk hvis man faller.
Sitat: anonymous13
Da fikk jeg svi for dårlig kondis, for vi var en gruppe som kjørte sammen en del, men flere ganger kom det en sprek kar på slutten av motbakkene og la seg fremst før stipartiet og krysta inn bremsene. Da ble vi kjørende nedover stien som en flokk andunger etter en svært reservert andemor.
Det vil nok delta noen langrennsløpere i år også
Sitat: anonymous13
Blir'e noe bra premier i år da? Dere er jo den ledende arrangøren også på fullførtpremier. Grytevott, sekk og trøye blir fortsatt brukt titt og ofte. I år kunne jeg trengt en sånn til å ha over stekepanna når jeg steker bacon, så ikke fettet spruter over alt. Alternativt en sånn skvettlapp til å feste i på dempergaffelen.
Hehe - jeg har ikke helt oversikten over premiebeholdningen, dessverre. Jeg vet imidlertid at sponsorene har vært noe mer forsiktige i år, sammenliknet med andre år.
Ny foreløpig seeding er nå lagt ut, hvor vi har fått med resultatene fra Grenserittet og Birken 09.
Seedingen vil endre seg etterhvert som det kommer flere påmeldinger. Vi vil også forsøke å få med årets utgaver av Montebellorittet, Raumerrittet og kaaanskje rekker vi Farrisrunden også.
Hmm, ser at jeg er seedet på grunnlag av Vestmarkrittet 2008, selv om jeg syklet både Vestmarkrittet, Grenserittet og Birken i 2009. Hvor kan jeg henvende meg for å få rettet opp i dette?
Ny foreløpig seeding er nå lagt ut, hvor vi har fått med resultatene fra Grenserittet og Birken 09.
Hvorfor holder mitt Birken 09-resultat kun til pulje 3 i Vestmarkrittet, når det samme resultatet seeder meg inn i Pulje 1 (med god margin) i Grenserittet? Det var som kjent dårlige sluttider i Birken i fjor (ingen under 3t). Tar dere hensyn til det ved f.eks. å benytte ralativ plassering fremfor tid? Eller legger dere opp til veldig små puljer i år? Ser det er få i pulje 1 (Menn Senior), hvilket sikkert skyldes kollisjonen med NM.
Jeg bryter inn her med litt nybegynner-i-ritt spørsmål. Så nettopp på bilder fra Terrengsykkelrittet. La merke til at svært få hadde sekk på ryggen. Så jeg lurer da på om det er slik at folk drar med seg camelbakŽn med ekstra slanger, verktøy og andre nødvendige ting til Vestmarkrittet 2010? Jeg har en stor og en bitteliten camelbak. Skal man prioritere vekt fremfor plass til nyttige ting? Eller holder med en sykkel skjorte med lommer på ryggen.....what what?
Holder fint med en sykkelskjorte hvor du har plass til mat og nødvendig utstyr. Det som gjerne tar mest plass er slange, personlig legger jeg denne i en brødpose tapet på setepinnen. Noen fester den og på styret.
Holder fint med en sykkelskjorte hvor du har plass til mat og nødvendig utstyr. Det som gjerne tar mest plass er slange, personlig legger jeg denne i en brødpose tapet på setepinnen. Noen fester den og på styret.
Ok, men har du drikke på flaske da eller? Og er det nok med bare en slange?
Har kun en slange med, sikkert noen som har to! Drikke på to flasker, dessuten er det noen drikkestasjoner hvis det trengs mer enn to flasker.
Har kun en slange med, sikkert noen som har to! Drikke på to flasker, dessuten er det noen drikkestasjoner hvis det trengs mer enn to flasker.
Det er én mat- og drikkestasjon på Vestmarkrittet. Plassering som i fjor, på grusveien før bakken opp til Engersetra. Dersom det blir svært varmt (slik som i fjor) vurderes det å ha en drikkestasjon på løypas høyeste punkt i tillegg.
Hvorfor holder mitt Birken 09-resultat kun til pulje 3 i Vestmarkrittet, når det samme resultatet seeder meg inn i Pulje 1 (med god margin) i Grenserittet?
Litt som Oystein L sier. Første seedede pulje i Vestmarkrittet er Pulje 2, da Pulje 1 er forbeholdt Eliten. I tillegg fordeler vårt seedingsystem rytterne jevnt utover i alle puljene.
Sitat: rieglaH
Det var som kjent dårlige sluttider i Birken i fjor (ingen under 3t). Tar dere hensyn til det ved f.eks. å benytte ralativ plassering fremfor tid? Eller legger dere opp til veldig små puljer i år? Ser det er få i pulje 1 (Menn Senior), hvilket sikkert skyldes kollisjonen med NM.
Seedingsystemet tar hensyn til din relative tid i hvert ritt. Vi legger opp til puljer på maks 100. Foreløpig er de ca 600 påmeldte fordelt jevnt i 13 puljer.