Løsningen er å smette opp på fortauet før svingen og så ut i veien igjen et stykke etter uten å hindre annen trafikk. Må du vente noen sekunder for å slippe forbi annen trafikk får man heller trekke fra litt på tida.
Uoffisielt Terrengsykkel.no-mesterskap onsdag 19. mai klokken 19.00. Oppmøte ved innkjørselen til parkeringsplassen/barnehagen på Ferista.
Fellesstart fra 60-skiltene og målgang der NC-målgangen var. Den som ønsker å ta tiden gjør dette selv. Førstemann i mål kan jo prøve å ta rekkefølgen på de neste som kommer, om han er ved bevissthet.
Og dette er helt usanksjonert, alt skjer på eget ansvar (som om noen skulle finne på å krasje i et motbakkeritt ). Vanlige trafikkregler gjelder naturligvis, og som de ansvarsfulle syklistene vi er bestreber vi oss å ikke være til unødig hinder for andre trafikanter.
Jeg hadde begynt å glede meg til dette nå, men så kom jeg på at det er årsmøte i langrennsavdelinga, og der må jeg stille... Kanskje ta det på vei hjem fra jobb da. Selv om det nok blir adskillig mindre gøy
Upåklagelig oppmøte! Sikkert rundt 30 stykker som stilte i fint vårvær. Motvinden var merkbar, men det er positivt da potensialet for forbedring bare blir større. Starten var også behersket.
12.06 sånn omtrent, og nummer 5 til topps.
Det var en ivrig fotograf der, så da dukker det kanskje opp bilder også?
15.50 (MTB) og .æææ..vel sånn ca noen og 20 til topps ?
Gule sider lurte meg opp en forferdelig bratt bakke kalt Steinberget eller noe slikt på vei til Ferista.. burde få et par tre minutter fratrekk i tiden for det synes nå jeg
Da sier jeg 12.10 på meg. Klarte ikke starte klokka og er usikker på hvor mål er, men regnet til 4 der det startet og flate ut da jeg satset på du tok tiden. Under 12 bør gå engang i løpet av livet. Tror i allefall ikke jeg tjente noe spes. på at det var fellesstart.
Noen må jo dra og.. Tenkte jeg skulle bruke minst mulig over 12 min, men uten klokke igang og totalt andre gang opp visste jeg ikke hvor langt det var igjen før jeg så hytta.. Trodde egentlig mål skulle komme litt tidligere!
Ca. 12.33 på meg. Halvminuttet dårlegare enn persen sjølv med drahjelp i starten. Med lite sykling og null hardtrening i seinare tid bør eg sikkert vera godt fornøgd. Ei stor, men handterbar sorg at eg mista teten i den første bratta.
Var redd jeg hadde bomma stygt på tida, men med 12.33 på dagfink stemmer nok klokka mi som viser 12.37. Fy fader, ny pers med nesten ett minutt, og laaangt ned på 12-tallet noe som var årets hårete mål.
Var i svime når jeg kom opp, men lurer på om jeg var først av de uten bukkestyre? Hadde nok blitt slått av mann i gul jakke på grå Scott (?) hvis det ikke hadde vært for at han fikk trøbbel med giringa ved Henriksåsen.
Avslutter foreløpig med sjette til niendeplass. Nå er det ikke lenger mulig å skryte på seg en bedre plassering Da ble det åpenbart feil med opplasting av bilder, så her kommer nr 6, 7 og 8 i mål: