En annen ting med Vino: Ingen i feltet er flinkere til å se misfornøyd ut. Idag var det risting på hodet, gniing i øya, dratt i trynet og konstant spytting. Faktisk ingen forsøk på å holde maska, og ganske underholdende
Nibali valgte tilsynelatende å vente på Basso for å hjelpe lagkompisen sin inn til mål, og mistet dermed den rosa ledertrøya, for anledningen brun av søle, til Alexandre Vinokourov (Astana). Basso syklet i likhet med Nibali i mål to minutter bak den tidligere Tour de France-doperen.
Så jeg feil eller tryna Basso lenge etter Nibali? Mener at Basso kom skliende på asfalten mens Nibali prøvde å få skikk på sykkelen etter sin velt 30 sekunder før.
Fantastisk etappe, og utrolig kult at Evans vinner. Han har virkelig gjort ære på regnbuetrøya, og når er sist gang det skjedde?
Det blir utrolig gøy å se han sloss om sammenlagtseieren.
Jeg har vært fan av Evans lenge, og syns det er topp at han nå får vist hvor latterlig kritikken mot hans manglende angrepsvilje var. Den gangen sloss han mot en antageligivs dopa kylling og verdens aller beste klatrer med den dårligste lagstøtten av alle sammenlagtkanonene.
Å se han gi absolutt alt for å henge med så lenge som mulig og deretter bli kritisert som "wheel sucker" var bare trist. Tydelig at kritikkerne ikke hadde besøkt rødsona noe særlig selv.
Antageligvis er feltet renere enn noen gang, og da ser vi hvilken angrepsvillig rytter Evans egentlig er (i tillegg til at han nok har fått ekstra krefter av VM tittelen).
De som banna da Evans vant VM i fjor bør jo spise i seg de ordene. Makan til ærlig sykling som et "The boy wonder from down yonder" driver med har vi ikke sett på en stund. Han og konas lavmælte, jordnære stil på Twitter er også artig å følge med på.
Einstøingen fra Kathrine er det nye hvite håpet for sykkelsporten. Free Tibet!
Synes han har en veldig positiv holdning i år, og kjører skikkelig aggresivt.
Som Øyvind sier er han jo blitt morsom også (fra Twitter) I won a magnum of Brunello Di Montalcino today :o) Did anyone see the last 15k? I didn't!!! #Giro
Stiller meg i rekken av gratulanter og hyller Evans både som rytter og menneske. Han jobbet hardt for å komme i det siste bruddet og kjørte inn Vino da han gikk. I bruddet var han vel også en av de som jobbet mest og seieren var både imponerende og fortjent.
Morsomt nok sa Pozzato før Giroen at Strade Bianchi var en etappe hvor dårlig teknikk kunne ødelegge for ryttere som Basso. Oh boy...Nibali, Sastre etc hadde krasjet og var på vei tilbake på veien da Basso kom skliende på egenhånd.
Sastres sammenlagtambisjoner er over. Han kan i beste fall håpe på en etappeseier (her tar jeg mer enn gjerne feil).
Hva Vino angår så satt han seg opp og var ikke med på å rykke etter at Nibali hadde krasjet. Det var Milramrytteren som kjørte på (Roehringer?) og Vino satt bare bak. Motvillig innser jeg at noe av den gamle begeistringen for ham som rytter har kommet snikende tilbake. Jeg likte det svært dårlig da han gjorde comeback til VM i fjor; men fytti for en dyktig syklist og taktiker.
I 2009 var Paris - Nice og Giroen mye bedre undeholdning enn Touren. Årets Giro har en spennende trasé, dog kan jeg spare meg for tempo opp Plan de Corones, den etappen er bare dum. Dagens etappe var uansett super underholdning, nå er det bare å håpe på litt snøvær over Gavia...
Hva Vino angår så satt han seg opp og var ikke med på å rykke etter at Nibali hadde krasjet. Det var Milramrytteren som kjørte på (Roehringer?) og Vino satt bare bak. Motvillig innser jeg at noe av den gamle begeistringen for ham som rytter har kommet snikende tilbake. Jeg likte det svært dårlig da han gjorde comeback til VM i fjor; men fytti for en dyktig syklist og taktiker.
Bra skrevet. Uansett hva han har gjort før og om han kan tilgis eller ikke, underholdning lager han hvertfall.
Hvorfor sier tv-kommentatorene på Eurosport pg TV2 konsekvent måntenbaik?
Kaggestad er vel tilnærmet kurert nå? Var det ikke du som initierte en SMS-kampanje rettet mot ham for et par år siden? I hvertfall har jeg sendt SMS.
Jo jeg har prøvd dette. Hva er sms-en til Eurosport-gutta? Men Magnar snakket jo om Funshops også da i går da han kom inn på briller med vindusviskere.
Hvorfor sier tv-kommentatorene på Eurosport pg TV2 konsekvent måntenbaik?
Kaggestad er vel tilnærmet kurert nå? Var det ikke du som initierte en SMS-kampanje rettet mot ham for et par år siden? I hvertfall har jeg sendt SMS.
Jo jeg har prøvd dette. Hva er sms-en til Eurosport-gutta? Men Magnar snakket jo om Funshops også da i går da han kom inn på briller med vindusviskere.
"Ole i Asker" ble nevnt på lufta. Det er meg, la oss fortsette.
Jøss. Magnus Carlsen i tet. Så ikke for meg at han var så god på sykkel.
Makan til uryddig stil på Chris Sørensen...
Samme hvordan man ser ut så lenge man vinner Dessuten var det et solid og vågalt stykke arbeid han gjorde, og at han er dansk topper dagen for meg som er halvt dansk
Han kan kalle det 'sånsykkelmedtynnehjul' for min del. Skjønner godt hva han mener med det og har såpass stor selvbeherskelse at jeg ikke greier å hisse meg opp at noen bruker det engelske navnet. Haha
Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Sannelig er det ikke et bilde av en av verdens 5 mest kjente syklister de har valgt seg. Ække det der mesterskapstrøya til eh...Tasmania? Jeg får umiddelbart assosiasjoner til den forrige versjonen av Hallo i Ukens reporter "Hei, det er fra VG her, tenkte vi kunne lage en sånn sykkelgreie, siden det er vår lissom". Godt å se at de har satt fagfolk på saken: Sportsinteressert? Følg VG Nett-sporten på Facebook!
Men Giroen fortsetter å levere topp underholdning: 180 km brudd kjørt inn i siste liten, aggro kjøring og grusomt vær. Hadde en så flat etappe vært i Td'F ville den blitt nøytralisert og pregløs, her ble det hardkjør med forsøk på å droppe andre GC ryttere. Og Carlos, Carlos mio...hva er det du driver med?
sastre ligner mer på manuel fra barcelona sålangt i giroen dessverre. men han preger nok fjelletappene senere, burde jo være mat for carlos med alle de syke stigningene.
og jaggu har cadel evans og vino begynt å delta i massespurtene også, hva blir neste