Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 12 1 2 3 4 5 11 12

Giro D'Italia 2010

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: kjull] #941550 12/05/2010 16:31
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 699
Kjeserud Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 699
Sitat: kjull
Kult at Vino ble skrellet!
Nibali kan bli farlig hele veien han tror jeg. Nibali/Basso er farlig tospann for konkurrentene det.

Fint å vite at jeg slipper å se han i rosa i morgen. ICON_SMILE (Og forhåpentligvis resten av giroen.)


Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: Kjeserud] #941716 12/05/2010 20:30
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
gare Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2003
Innlegg: 10,685
Sitat: Kjeserud
Sitat: kjull
Kult at Vino ble skrellet!
Nibali kan bli farlig hele veien han tror jeg. Nibali/Basso er farlig tospann for konkurrentene det.

Fint å vite at jeg slipper å se han i rosa i morgen. ICON_SMILE (Og forhåpentligvis resten av giroen.)


Jepp, og selv om han sikkert var litt frustert og lei synes jeg ikke det var lysende lagånd over det som så ut som grov kjeft mot en mann som gjorde så godt han bare kunne med stokk stive bein på oppløpet.

Jeg hadde ikke forventet så store utslag, og var meget imponert over Liqigas sin kjøring i dag.


Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: gare] #942074 13/05/2010 12:45
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 4,312
OveR Offline
Apartheidmotstander
Offline
Apartheidmotstander
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 4,312
Helt utrolig deilig å se Vino kjefte og smelle når han vet at trøya ryker. Håper den stokk stive karen ikke var stivere enn at han plasserte et velfortjent spark med Speedplay cleats langt opp i Vinos såre rass etter målplassering.

Vedlegg red.jpg

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city





Re: Giro D'Italia 2010 [Re: OveR] #942108 13/05/2010 14:00
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 960
TashkentTerror Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 960
Apropos sårt rass..

Så noen hvor utrolig ofte Vinokourov måtte heise seg opp og tilbake på setet under lagtempoen?

Så ikke ut til at han hadde riktig oppsatt sykkel.

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: TashkentTerror] #942114 13/05/2010 14:11
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
bullet Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
Det er da helt "normalt" på tempo. Er rimelig sikker på at Vino har rett oppsett på sykkelen.


En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: ] #942286 13/05/2010 18:50
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 4,771
Christian Offline
Uflaks
Offline
Uflaks
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 4,771
http://www.steephill.tv er et godt utgangspunkt.


Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: Christian] #942475 13/05/2010 22:32
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,560
parkprest Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,560
Herlig etappe i dag, flott å se hvordan japaneren støta på slutten,
han trodde på julenissen, men redda bruddet fra å bli spist av toget...


pedalistisk !
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: parkprest] #942479 13/05/2010 22:40
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 699
Kjeserud Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 699
Jeg syntes nesten synd på japaneren på slutten der. Dro så mye opp mot mål så de holdt feltet unna, så hadde plutselig begge de to andre krefter nok til å spurte i fra.


Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: Kjeserud] #942490 13/05/2010 22:54
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,523
lim3 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 1,523
Synes de fortjente å vinne alle sammen, en av de morsomste siste 20km jeg noen gang har sett. Er så deilig å se noen jobbe sammen, i stede for det vanlige hvor de begynner å støte på hverandre de siste 5-10km

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: Kjeserud] #942868 14/05/2010 11:04
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,560
parkprest Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 1,560
Sitat: Kjeserud
Jeg syntes nesten synd på japaneren på slutten der. Dro så mye opp mot mål så de holdt feltet unna, så hadde plutselig begge de to andre krefter nok til å spurte i fra.


Dette er jo utbryternes evige problem, når skal de slutte å samarbeide og begynne å tenke på etappeseier ?

Jeg er helt sikker på at det sitter folk i gruppettoen idag som rister på hodet av Yukiya Arashiros manglende rutine. Han ga jo i praksis bort vinnersjansene sine da han trakk de andre med seg i det siste støtet.

Alternativet blir alt for ofte valgt, ingen ofrer seg, og grupettoen tar igjen bruddet.

Men tenk om, tenk om de andre i bruddet ikke klarer å holde hjulet hans ? udødelighet !



pedalistisk !
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: parkprest] #942902 14/05/2010 11:28
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
Sitat: parkprest
Men tenk om, tenk om de andre i bruddet ikke klarer å holde hjulet hans ? udødelighet !


Jeg tror fyren ble lagt merke til likevel, og neste gang det skal forhandles vil det sikkert ligge litt mer i potten.

Jeg håper forresten vi får se mer til ham. Råsterk kjøring etter så lang tid i brudd.

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: EgilS] #943335 14/05/2010 20:56
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
I dag fikk vi enda et eksempel på hvorfor Giro'n er mye bedre underholdning enn Tour'n. I stedet for ei 1. uke med kun massespurter er det i Giro'n liv og spenning lang vei.
ICON_SMILE

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: EgilS] #943344 14/05/2010 21:06
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
bullet Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
Enig. Og der Touren i år skal over noen skarve brostein, kliner Giroen til med 14 km grusvei i morgen. Som Vacchi sa idag: "Det får ni inte missa"


En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943656 15/05/2010 13:03
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
bullet Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
Det er hvertfall store forutsetninger for dramatikk i dag, med drittvær, bakker og grus. Nydelig...


En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943692 15/05/2010 14:09
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 109
F
figo Offline
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
F
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 109
Cadel Evans!!!!!!


nesten som birken i fjor

Redigert av figo; 15/05/2010 14:12.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943693 15/05/2010 14:10
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Hehe.. Slo på akkurat nå. Fint føre for racer ser jeg! ICON_SMILE Nesten Birken føre jo.
Evans som tidligere terrengsyklist er jo på hjemmebane nå..

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: Kriss] #943695 15/05/2010 14:13
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Hvorfor sier tv-kommentatorene på Eurosport pg TV2 konsekvent måntenbaik?


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: sykkeloyvind] #943697 15/05/2010 14:15
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
bullet Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
Mye drama nå. Helt vilt!


En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943703 15/05/2010 14:23
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
En gjeng med svarte ryttere på grusvei med 16% stigning, det må jeg si er morsommere enn en uke med spurting.. Giro'n e kanon!

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: Kriss] #943705 15/05/2010 14:25
Registrert: May 2009
Innlegg: 203
A
akvilas Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
A
Registrert: May 2009
Innlegg: 203
Dette er helt kanon! Kanonetappe!

Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943707 15/05/2010 14:26
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 4,312
OveR Offline
Apartheidmotstander
Offline
Apartheidmotstander
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 4,312
Fy flate for forhold. Herlige greier!


mvh OveR


mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city





Re: Giro D'Italia 2010 [Re: OveR] #943720 15/05/2010 14:42
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
H
hnastrup Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
Jeg vil ikke si at det er en fantastisk etappe. Det er kanskje dramatisk med tanke på forholdene, men når man mister ledertrøyen på grunn av at konkurrentene (Vinokourov) angriper etter et fall der flere av favorittene var innblandet.
Jeg ble også ganske provosert når Vinokourov angrep med en gang han så at Sastre kom inn i gruppen igjen. Det hadde vært greit hvis han hadde falt av, men når det var på grunn av et fall blir det litt usportslig.

Redigert av ponka00; 15/05/2010 14:43.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: hnastrup] #943723 15/05/2010 14:43
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Å holde seg på hjula er da en del av sporten. Synes ikke det er usportslig å støte fra front når konkurrenten kløner det til.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: sykkeloyvind] #943724 15/05/2010 14:46
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
H
hnastrup Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
Gerdemann var den skyldige i krasjen. Det var ikke noe som var selvforskyldt fra Liquigas-gutta sin side

Redigert av ponka00; 15/05/2010 14:47.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: hnastrup] #943727 15/05/2010 14:50
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Cunego og utforkjøringer er ganske heftige greier.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: sykkeloyvind] #943729 15/05/2010 14:52
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
H
hnastrup Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
H
Registrert: Jan 2010
Innlegg: 1,667
Yes! Evans vant!

Sterkt å ligge i front så lenge den siste kilometeren ICON_LAUGH

Redigert av ponka00; 15/05/2010 14:52.
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: hnastrup] #943734 15/05/2010 15:03
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
bullet Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
Det er også forskjell på om det ligger en gruppe med bare favoritter (som da Ullrich venta på Lance den gangen) og når gruppa er så stor som når halve Liquigas gikk ned idag. Som Øyvind sier, noe av sporten er å holde seg på hjula. Cunego støtet vel også når Vino punkterte. Skal alle favoritter vente på hverandre?

Nei, dette var en fantastisk etappe som inneholdt det meste.


En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943739 15/05/2010 15:08
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 4,312
OveR Offline
Apartheidmotstander
Offline
Apartheidmotstander
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 4,312
Ullrich venta vel også på Armstrong siden amerikaneren ble meid ned av en tilskuer? Kløner får takke seg selv.


mvh OveR


mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city





Re: Giro D'Italia 2010 [Re: OveR] #943741 15/05/2010 15:12
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
bullet Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Aug 2006
Innlegg: 3,136
Sant nok. Men hvis jeg ikke husker helt feil, så var det vel et år Lance venta på Pølse-Ullrich når han kjørte i grøfta?



En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Giro D'Italia 2010 [Re: bullet] #943762 15/05/2010 15:58
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Ullrich ventet hvertfall et år når Lance gikk ned. Husker ikke år.

Ser ikke noe galt at man angriper når det er så mange som velter. Hadde jaggu gjort det selv :-)


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Side 3 av 12 1 2 3 4 5 11 12

Moderator  support, Valentino