Kult at Vino ble skrellet! Nibali kan bli farlig hele veien han tror jeg. Nibali/Basso er farlig tospann for konkurrentene det.
Fint å vite at jeg slipper å se han i rosa i morgen. (Og forhåpentligvis resten av giroen.)
Jepp, og selv om han sikkert var litt frustert og lei synes jeg ikke det var lysende lagånd over det som så ut som grov kjeft mot en mann som gjorde så godt han bare kunne med stokk stive bein på oppløpet.
Jeg hadde ikke forventet så store utslag, og var meget imponert over Liqigas sin kjøring i dag.
Helt utrolig deilig å se Vino kjefte og smelle når han vet at trøya ryker. Håper den stokk stive karen ikke var stivere enn at han plasserte et velfortjent spark med Speedplay cleats langt opp i Vinos såre rass etter målplassering.
Jeg syntes nesten synd på japaneren på slutten der. Dro så mye opp mot mål så de holdt feltet unna, så hadde plutselig begge de to andre krefter nok til å spurte i fra.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Synes de fortjente å vinne alle sammen, en av de morsomste siste 20km jeg noen gang har sett. Er så deilig å se noen jobbe sammen, i stede for det vanlige hvor de begynner å støte på hverandre de siste 5-10km
Jeg syntes nesten synd på japaneren på slutten der. Dro så mye opp mot mål så de holdt feltet unna, så hadde plutselig begge de to andre krefter nok til å spurte i fra.
Dette er jo utbryternes evige problem, når skal de slutte å samarbeide og begynne å tenke på etappeseier ?
Jeg er helt sikker på at det sitter folk i gruppettoen idag som rister på hodet av Yukiya Arashiros manglende rutine. Han ga jo i praksis bort vinnersjansene sine da han trakk de andre med seg i det siste støtet.
Alternativet blir alt for ofte valgt, ingen ofrer seg, og grupettoen tar igjen bruddet.
Men tenk om, tenk om de andre i bruddet ikke klarer å holde hjulet hans ? udødelighet !
I dag fikk vi enda et eksempel på hvorfor Giro'n er mye bedre underholdning enn Tour'n. I stedet for ei 1. uke med kun massespurter er det i Giro'n liv og spenning lang vei.
Jeg vil ikke si at det er en fantastisk etappe. Det er kanskje dramatisk med tanke på forholdene, men når man mister ledertrøyen på grunn av at konkurrentene (Vinokourov) angriper etter et fall der flere av favorittene var innblandet. Jeg ble også ganske provosert når Vinokourov angrep med en gang han så at Sastre kom inn i gruppen igjen. Det hadde vært greit hvis han hadde falt av, men når det var på grunn av et fall blir det litt usportslig.
Det er også forskjell på om det ligger en gruppe med bare favoritter (som da Ullrich venta på Lance den gangen) og når gruppa er så stor som når halve Liquigas gikk ned idag. Som Øyvind sier, noe av sporten er å holde seg på hjula. Cunego støtet vel også når Vino punkterte. Skal alle favoritter vente på hverandre?
Nei, dette var en fantastisk etappe som inneholdt det meste.