Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Bergen: Utforløypen på Ulriken

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: KimNK] #946666 19/05/2010 21:37
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Befaringen begynner med oppmøte kl. 12 i morgen og strekker seg nok den tid det tar å gå opp og ned Ulriken i lsuntre tempo (for de som har anledning til å sykle tilfeldig forbi midt i lunsjen).

Heinrich og Kim, jeg tar i mot BTs invitasjon til å la de lage reportasje om oss/løypen/miljøet. Å ha vestlandets storavis på vår side er en sjanse jeg ikke slipper. Men ingen ting hindrer dere i å slå deres pjalter sammen og produsere en freelanceartikkel dere kan selge til konkurrerende avis og så senere til magasiner (om dere ikke gjør den "exlusive") ICON_WINK.
Vill vestlandsnatur i forgrunnen med panorama over nordsjøen som bakteppe og "crazy" vikinger på to hjul faller sikkert i smak hos alt fra BA og (..kremt) ett av bladene i Fri Flytgruppen, til og med inflight magasiner og turistnæringen burde være villige til å betale en slant for slikt.
Ulriksbanen har jo også en fjong nettside..

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #946700 19/05/2010 23:47
sjurel Offline
Entusiast
Entusiast
Nå begynner det å bli skikkelig gøy å kjøre igjennom løypen til tross for at den til dels er ganske hårete og det enkelte steder er noe overflatevann igjen etter søndagens regnskur. Doseringene som jeg og Pylså brukte forrige uke på å utbedre fungerer overraskende bra selv om de kunne trengt noe mørtel/sand for å sitte bedre. Spesielt siste delen av løypen -fra serpentinersvingene og ned til mål- er almost epic.

Et område som imidlertid er problematisk er inngangen til skogspartiet. Her er det svært vått, og det virker ikke som det lar seg gjøre å drenere dette vannet vekk. Jeg foreslår derfor at det legges en plankebro/klakker her for å forhindre at hjulspor i fremtiden trekker med seg vann videre inn i traseen i løypens nedre deler og påfører denne større skade.

Det ligger en god del materialer igjen etter det gamle skitrekket som kan nyttegjøres til overnevnte formål. Dersom det ikke er noen som har noe i mot at det bygges en trebro på de mest utsatte punktene iverksetter jeg og Pylså dette i løpet av uken. Klakkene vil naturligvis bli trukket med hønsenetting og lagt i løypen på en måte som ikke blir for fremtredende for fotgjengere.

Når det er sagt, synes jeg det virker som at det har forsvunnet enda flere skilt siden søndag. Jeg vil derfor lansere en ny skiltstrategi; -I stedet for forbudsskilt for fotgjengere (som tydeligvis provoserer personer av typen enkelt møblert) burde man lage piktogrammer med henvisninger for hvor det er ønskelig at turgåere skal gå. -Selv om dette nok kan sies å være turlagets jobb, tror jeg dette vil føre til at flere turgåere velger den retning som pilen går fremfor å bevege seg i utforløypen. Skiltene må kanskje festes med karmskruer av argeste type for å stå imot hærverksforsøk fra turstianarkister.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: sjurel] #946946 20/05/2010 09:29
heinrich Offline
Besatt
Besatt
hm, BT får lage det de vil så gjør jeg det samme - om tiden strekker til. Problemet med å få interne BT journalister til å skrive en slik sak kan best eksemplifiseres gjennom Bring sin "Birken"-reklame (kan sees i en Post-i-Butikk nær deg) - de skjønner det (kulteren/utstyret) bare ikke og skriver banale saker med om ikke faktafeil så noe feilaktige eller uheldige vinkler. Det kan godt hende disse du snakket med er det hederlige unntaket, men i mine øyne er det viktigere å få fortalt en historie slik en vil den skal bli fortalt enn bare å få noe på trykk. Journalister kan jo tross alt skrive det de vil, hvordan de vil, når de vil - eller så ble jeg fortalt av en journalist i BT etter en forferdelig sak hun hadde skrevet. Om en får være delaktig og ha en viss redaksjonell makt - dvs at en kan få lest gjennom saken og utbedret den der det eventuelt skulle være nødvendig - bør et samarbeid med BT for magasin-artikkel i en lørdagsavis være en mulighet av det sjeldne gode slaget. Jeg må innrømme at BA står særdeles lavt i kurs her i gården, men mtp lesergruppen er det sikkert fornuftig å få til noe i den avisen og. Som sagt, vi får se hva som skjer og hva tiden strekker til ICON_SMILE

jeg skulle egentlig bombe ned løypen i dag, men har ikke fått bekreftet fra BobTech at årskortet mitt er oprativt enda, så det utgikk plutselig.

angående skiltstrategien - jeg tror det er lurt å fortsette med forbudsskilt (da de gående simpelthen må forstå at de skal være der og er der med the stamp of approval fra BK), men at det og kan være lurt å få laget noen informasjonsskilt av den offisielle hvite typen med Bergen Kommune merke på nederst som sier litt om løypen, tiltenkt brukergruppe og om sikkerhetshensynet - samt at den er enveiskjørt tiltenkt ekslusivt for syklene. En tre fire slike skilt gjør nok mer enn mange gående-ingen-adgang-skilt noen sinne vil gjøre.

sjurel; en trebro over det strekket er sikkert ingen dum ide. Alternativt må en grave, strø med grus og så sand, men det blir vel fort en helvetes stor jobb.

Forresten utrolig bra jobbet på toppen, de som har vært der å gravet og bygd.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: heinrich] #948153 21/05/2010 12:32
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Det siste først; trebro er så absolutt planlagt, og planene gikk så pass bananas at man har vurdert gap hopp/drop over fotgjengerene på stien (for å vise størst hensyn ICON_WINK ). Likevel et er bare å bygge i vei for å eliminere soggygjørmen innen luftslottet (double entendre) kommer på plass. Dersom plankegangen blir langstrakt, så hadde det vært greit med en liten helning mot ventstre/svak dosering.

Back to buisness:
Befaring er gjennomført med Byfjellsforvalteren, Idrettsavdelingen, Turlaget, og BMK.
Utfallet ble at Turlaget kun får benytte det lange stepdownpartiet og svingen in til gjørmerennen/nye rampen, ikke noe annet. Denne ene gangen. Til gjengjeld overtar vi et helikopterlass med materialer som står parkert ovenfor øverste kryssningspunkt og Turlaget bistår med gjennoppbygging av svingen dersom slitasjen blir stor. Materialet er bla. tenkt til å forsterke svingen og gjennoppbygge gjerdedroppen/forlenge gjerdet. (Dagens estetiske tillstand smertet turlaget..)
Fra Kommunens side får vi permanente offisielle løypeskilt (all our work in vain!) med piktogram; "Advarsel: syklist", "Forbudt for gående", "Kryssningspunkt", og skriftskilt; "Sykkelløype", "Tursti", og eget varselskilt ovenfor gående om å vise hensyn ved kryssningspunktene (på Byfjellsforvalterens forslag!) produsert av og på Kommunens regning. Også infoskilt ved start og i bunn av løypen, med henvsising til vedtak om at dette er et Kommunalt Idrettsanlegg som driftes av BMK med de restriskjoner det medfører for gående.
Løypen skal GPSlogges og legges inn i det kommunale arkiv, den skal fra nå av markeres på alle kart som sykkelløype (forhåpentligvis også på Ulriksbanens enorme kartplansjer ved øvre og nedre stasjon).
BMKs avtale med Kommunen fornyes, alle uklareheter fra forrige avtale elimineres. BMK har også gjenopptatt så pass god dialog med Idrettsavd. at mulighet for nye tilskudd åpner seg.
(Vi får ennå ikke gratis helikopterlass tilflyd i motsetning til de som ikke makter å rydde stien sin selv.)

Turlaget var altså for busy til å ha anledning til å rydde sin egen sti tidsnok og brukte kapasitetsproblemet sitt som argument, et kompromiss ble at BMK ryddet gangstien om nest nederste parti, mot at Turlaget gikk utenom løypen der også (se bort i fra logikk og rettferdighetsprinsipper). Den ryddingen ble utført i går, og "vår" del av avtalen er på plass.

Innen 4- og 7fjellsen er avholdt, nye skilter er på plass, og den nye avtalen nedfelt i stein, så tar jeg likevel ingen ting for gitt. Søndag 30 mai. inviteres det derfor til omfattende dugnad i løypen fra morgen til kveld. Om noen ønsker seksjontrening i første, fjerde, eller siste parti etter kryssningspunket, så er det helt okei. Aktiv sykling gjennom hele løypen blir praktisk ugjennomførbart og ville vært hensynsløst, så det droppes fullstendig. Om det skorter på arbeidsoppgaver så kan vi alltid finpusse, eller produsere sperringer, den dagen tar vi oss goood tid og mange kaffepauser.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #948181 21/05/2010 13:12
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
notworthy

Fantastisk bra! Du imponerer stadig, Red!

Og om eg slepp frå, så stiller eg med glede på dugnad 30.

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: NjalVM] #948538 21/05/2010 22:22
sjurel Offline
Entusiast
Entusiast
Vi ble desverre ikke ferdig med broen før det ble mørkt i kveld. Det gjenstår noen timer til med arbeid før vi er i mål og vi har derfor satt opp en sperring i forkant av broen slik at ingen skal kjøre på den før den er trygg. Tror imidlertid resultatet kan bli ganske bra. Regner med å bli ferdig med broen i løpet av morgendagen. Dersom noen vil være med å bygge, setter vi i gang klokken 17.00.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: NjalVM] #948560 22/05/2010 00:40
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sjurel og Pylså, godt jobbet! Kanskje vi sees i løypen i morgen, mer sansynlig at det blir på søndag.

Sitat: NjalVM
notworthy
Fantastisk bra! Du imponerer stadig, Red!
Og om eg slepp frå, så stiller eg med glede på dugnad 30.

Jeg alene har da ikke gjort annet enn å rydde Turlagets sti, og litt annet småplukk her og der (rødmesmiley/falsk beskjedenhet)...

Formann i BMK, leder for Idrettsavd. i kommunen, vår bistandsadvokat, alle som noen sinne har jobbet i løypen de siste ti år, Vegard, alle som nå sykler og viser at den igjen er i bruk, det er vi sammen som har fått dette til. Men vi selger ikke skinnet før bjørnen er heeelt død (selv om vi traff), gjør vi vel?

Om det ikke er helt klart, dugnad på den 30 er "dugnad". Ta gjerne med solstol om været tillater det (grilling tror jeg er forbudt, men jeg skal undersøke).

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #948565 22/05/2010 01:50
B
Bjørnson Offline
Medlem
Medlem
B
Naxder: Vi kan skilte med god innsats! Jeg fikk uansett is når jeg hadde skjært sjablongene ferdig. That does it for me.

Jeg fikk melding fra Sjurel om jeg kunne stille opp på dugnad i morgen, men pga. mortal combat med drivved in Fusa så er blir det vanskelig. Skal gjøre mitt beste for å stille opp den 30.

Kjempe innsats med kommunen Nax!

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Bjørnson] #948620 22/05/2010 09:04
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
(...og Bjørnson/Sweettooth skal ha for nitidig ferdigstillelse av skiltstensiler og sjablongutskjæring på kirurigisk ninvå!)

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #948667 22/05/2010 12:53
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Nå er første del av broen over gjørmepartiet ferdig og sperringen fjernet. Synes det ble ganske fint faktisk, men fikk desverre ikke prøvesyklet den. Vi tok selvsagt før/etterbilde som postes litt senere.

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: pylsa] #948816 22/05/2010 16:59
sjurel Offline
Entusiast
Entusiast
Her er før- og etterbilde fra problempartiet. Ønsket om en slakk dosering er oppfylt.

God helg

Vedlegg før.jpgetter.jpg
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: sjurel] #948866 22/05/2010 18:17
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Merker jeg fikk veldig lyst til å se en helmetcam type video fra dette som høres ut som et vidunder av en løype, gjerne helt fra toppen og ned. Anyone?

Jens
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: jeth] #949021 22/05/2010 22:01
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Sjurel og Pylså, framifrå arbeid!
Den plankegangen fortjener litt hønsenetting, skal se å få båret ned fra øvre partier. Ligger ikke tilfeldigvis igjen noe spiker/kramper i nærheten av byggverket?

Jeth, det er meldt vått de neste dagene. Film kommer så snart forholdene tillater det. Observerte syklist med helmetcam på torsdag i tretiden, kanskje film kommer plutselig?

Redigert av Rednax; 22/05/2010 22:02.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #949478 23/05/2010 18:57
Lupo Offline
Fersking
Fersking
Hei!

Må bare få si det er imponerende innsats både med skauen og byråkratiet!

Hvordan virker dugnaden? Har ikke noe med løypen å gjøre, men kan alltids ta en tur oppover mot ulriken om det trengs noen ekstra armer, ben og smil neste søndag. Noe spesielt sted eller tidspunkt som det passer å møte frem? Om dere utforgærninger vil ha selskap av en XC pingle. ICON_SMILE

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Lupo] #949556 23/05/2010 20:31
sjurel Offline
Entusiast
Entusiast
Da er en bro til på plass. Det lekes også med tanken om å bygge en dosert utgang på den øverste broen.

Dersom det er stemning for det, kan det være aktuelt å lage en liten dropp i partiet over broen.(nederste bilde) Lager man denne like bred som traseen vil den i tillegg utgjøre et effektivt stengsel for turgåere som til tross for skilting forsøker seg å ta seg opp løypen.

NB!Broene er glatte frem til de får et lag med hønsenetting.

Vedlegg broto.jpgdropp1.jpg
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: sjurel] #949611 23/05/2010 21:12
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Enda mer imponert etter å ha inspisert byggverkene, med hønsenetting og potensiell dosering/wallride på første strekket snakker vi fart!

Kjente meg ikke helt igjen. Er det partiet ovenfor siste kryssningspunkt, eller har det å gjøre med selve kryssningspunktet? Dersom det er første alternativ, mener dere rampe til dropp ut fra den lille "stepdownen" rett før en moderat sving som jeg tipper er skjult bak tegningen av droppen? I så tilfelle, vi det da være rampe gjennom svingen til dropp, og begynner den før eller etter stepdownen?
(Kanskje litt dårlig forklart, spesielt siden jeg ikke vet med sikerhet hvor bildet er tatt.)

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #949647 23/05/2010 21:54
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Likte veldig godt forslaget med dosering på øverste broen. Det må gjennomføres =)

Forslaget til dropp som Sjur har tegnet inn er et steinkast over de broene vi har bygget. Der er 2 små stepdowns og forslaget er å bygge rampen ut fra den øverste stepdownen med en landing like etter andre stepdownen...

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: pylsa] #949661 23/05/2010 22:12
Sigurd.H Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Ah, der hadde det vært ypperlig med et dropp tror jeg. Landingen er ihvertfall veldig fin, gleder meg til å hjelpe til å kjøre mer i løypen etter jeg er ferdig med eksamnene!

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Sigurd.H] #949664 23/05/2010 22:17
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
(Secret line tip; hold høy venstre, by pass begge stepdowns ved å holde toppen av "bermen", sikt mot den steinhaugen som fungerer som kicker over røttene innen kryssningspunktet. Flow.)

Redigert av Rednax; 24/05/2010 00:06. Rediger grunn: Når jeg tenker meg om..

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #949670 23/05/2010 22:23
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Kanskje "secret line tip" linjen evt. kan fungere som en "chicken run"...

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: pylsa] #949696 24/05/2010 00:17
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Droppen er tenkt så høy at den trenger chicken run?!
(Tar dere på dere å bygge så pass dimensjonert gap hopp over stien også? ICON_WINK )

Å hindre fotgjengere skal vi alltids greie med den stengslene vi fikk tillatelse til fra Byfjellsforvalteren (mellom bjørkene på høyre side av løypen sett ovenifra). Jeg var redd droppen ville gjøre løypen enklere, blir det derimot mer krevende er det absolutt velkomment i mine øyne dersom det ikke øker hastigheten (og da minsker sikkerheten til fotgjengere på kryssende sti noen meter nedenfor).

Må ikke bli heeelt Buldreløype eller North Shore heller..
Gi en lyd om neste gang dere skal oppover (i morgen?), så kan vi jo kikke på mulighetene?

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #949792 24/05/2010 08:35
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Sjurel har en avtale i dag, men jeg og bror min skal opp en tur nå kl 1130. Veldig fint om du blir med opp... Jeg har desverre ikke telefon for øyeblikket, men kan nåes vi min brors telefon på xxx

Redigert av pylsa; 24/05/2010 16:56.

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: pylsa] #950003 24/05/2010 15:01
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Har fått litt rusk i halsen, banen står grunnet sterk vind, jeg var dessuten avgårde for å hente Helmut Kam mellom 11 og 12:30. Trass i unnskyldningene skulle jeg gjerne tatt en tur i dag (og gjør det om banen åpner igjen).

Som nevnt er det viktig at vi ikke legger til rette for at farten økes ved kryssningspunktene. Ellers i løypen skjer kryssing på strekk hvor farten dempes naturlig selv når man slipper opp. Siste kryssingspunkt er helt nytt av året, og det av de hvor syklisten nok bærer med seg mest fart allerede. Det er et mål at løypen skal være mer overkommelig for flere (og dermed innby til økt bruk), alle skal kunne trille gjennom, oppnådd fart vil stå på ferdigheten til syklisten. Likevel skal løypen også værer krevende både i og utenfor konkurranser. Med for mange trekonstruksjoner blir mestringsmomentet satt til side til fordel for gutsing. Mener mange.

Vi har altså fått stadfestet vår rett til å nekte fotgjengere/turgåere å ferdes i løypen, og bør håndheve denne retten med fysiske sperringer ved kantene av løypen og skilting. For å være streng onkel; doseringsvingene umiddelbart ovenfor planlagt dropp trenger utbedring og forsterkninger, også støttekosntruksjonene til selve løypen (med berm) forfaller, vi trenger sperringer mellom bjørketrærne (på høyre side sett ovenfra) umiddelbart før kryssingspunkt. Kanskje vi heller skal ha fokus på disse punktene innen vi bygger mere hoppsasa?

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #950032 24/05/2010 15:45
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Vi gikk gjennom hele løypen og gjorde litt enkelt vedlikehold rundt omkring. Blant annet satt vi opp litt mer sperringer mellom bjørketrærne. Vi gjorde også et forsøk på å lede fotgjengere inn i deres sti, 6-7m lenger nede, med et tre vi spikret på tvers hvor der går en liten sti inn i gangstien, men desverre til ingen nytte... Når vi kom ned igjen etter 2 timer så var treet revet ned =(

Vi snakket med flere som kom opp dette punktet og nesten ingen skjønte hvor gangstien gikk, så det MÅ skiltes med piktogram hvor fotgjengerene skal gå. Det samme gjelder i kryssningspunktet lenger oppe ved en liten gammel bro, like ved den gamle droppen som nå er en rampe. Her var det ingen (oss selv inkludert) som så at gangstien faktisk går opp der.

Så litt mer på planlagt drop og er nå enda mer tent på ideen. Se vedlagt skissebilde. Enig i at det kan gi litt mye fart før kryssningspunktet, men vi kan kanskje sette opp "senk fart, kryssningspunkt" skilt for oss syklister der...

Viktig med en streng onkel iblant slik at vi ikke mister fokus. Og der er mange steder som trenger dugnadstimene mer en droppen... Hva med "ja takk begge deler" ICON_WINK

Bildet under viser forslaget til dropp sett ovenfra. Høyden på selve droppen er en drøyt 1 meter og drøyt 1,5 meter frem til landingen... jeg kunne kanskje tenkt meg å gjøre den litt høyere...

Vedlegg dropp_forslag_ulriken.jpg
Redigert av pylsa; 24/05/2010 16:48.

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Rednax] #950225 24/05/2010 19:16
F
Fenris Offline
Ringrev
Ringrev
F
Sitat: Rednax
For å være streng onkel; doseringsvingene umiddelbart ovenfor planlagt dropp trenger utbedring og forsterkninger, også støttekosntruksjonene til selve løypen (med berm) forfaller,

Eg stod nettopp frå kl 16 til 1930 og utbetra den store (og einaste) venstresvingen. Lagde det muleg å gå høgare i den. Men då må nokon med sag/øks fjerne rota som hindrar høg inngang.
I tillegg la eg opp stein og litt støtteved i sving/hylle rett før venstresving og gravde godt med jord oppå dette med hensiktsmessig bue og romslegare inngang.
Deretter lagde eg "svingen i den vesle granskogen rett etter dei to rampene midtvegs" dobbelt så stor, med inngang høgt og fin bue. Men den må nok pakkast/kjørast litt for å sette seg.

Nordfjord Grovsyklarlaug
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: pylsa] #950308 24/05/2010 20:08
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
Pylså, bra at jeg ikke var med!
Hadde jeg oppdaget enda mer hærverk så hadde det klikket big time for meg, og resten av dagen hadde jeg nok skjelt ut hver eneste turgåer jeg hadde sett, uskyldig eller ikke..
Vi må altså sikre gjerder og skilt med tung redskap fra nå av.

Er helt klar over dette med vegetasjonen i gåstipartiet du nevner. Jeg begynte så vidt å stusse noen grener der selv, i det minste har Turlaget lovet å sperre av sykkelløypen og tvinge folk ned stien under 4- og 7fjellsen på det aktuelle punktet. Jeg har så liiiiiiiiite lyst til at vi skal gjøre deres arbeid med å rydde den traseen, men det er jo hensiktsmessig og de har ikke tenkt å gjøre det selv. Grensaks ligger under en haug grankvist på venstre side av løypen (sett ovenifra) ved inngang til det partiet hvor dere planlegger dropp. Apropos dropp, så blir den jo ikke avskrekkende enorm slik dere har skissert. (Yes, jeg er ambivalent.) Den burde i tilfelle bygging absolutt doseres mye.

Fenris, grensaks til rotfjerning ligger altså i inngangen av det partiet du har urbedret. Vi kom i sin tid frem til at en kunne legge seg over roten og likevel få god dosering, men om du vil ha den vekk så er det bare å kutte i vei. Med å støtte opp fundament så snakker jeg om fra den venstresvingen og frem til planlagt dropp. Der kan en del gjøres, kjedelig arbeid, men nødvendig. Gleder meg til å få prøvd 180 gradersen i vesle granskogen!

Redigert av Rednax; 24/05/2010 20:12.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Fenris] #950309 24/05/2010 20:08
pylsa Offline
Fersking
Fersking
Fenris: Da kom du rett etter vi gikk. Det ligger forresten øks og sag "gjemt" under den store broen helt nederst.

Vi er usikker på den droppen vi også, det er derfor vi legger ut litt skisser og vil gjerne ha med flere på laget før vi evt begynner å bygge noe der. Men jeg tror det hadde vært jævlig gøy å få litt luft der... Hadde vært fint om du ble med og så på dette punktet en av dagene Rednax

Virker som det er blitt gjort en god del denne helgen, gleder meg til å prøve ut. Håper værgudene kan holde kranen stengt noen dager fremover...

Redigert av pylsa; 24/05/2010 20:19.

Rock and roll over
Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: pylsa] #950416 24/05/2010 21:29
Ironman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
hva med å heller lage et hopp der løypene krysser, samme sted som sperrestokkene er? da vil det også fungere som et stengsel for fotgjengerne. vi kan ha et piktogram hengende rett under hoppkanten.

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Ironman] #950428 24/05/2010 21:42
Sigurd.H Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Siden droppet ikke blir så stort kan man kanskje gjøre begge deler? ICON_SMILE

Re: Bergen: Utforløypen på Ulriken [Re: Ironman] #950430 24/05/2010 21:42
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
A) Kom akkurat på at selve svingen som stepdownen er i gikk videre til høyre i "gamleløypen". Det er derfor påfølgende strekk frem til nye partiet er så pass "svinglete", det har aldri blitt tilrettelagt. Kan med fordel åpnes opp og rettes ut. Hva med bare å grafse opp utgangen av svingen? Lage en kick på stepen som gir naturlig hip/transitionlanding i enden av svingen, med påfølgende utbedret rett strekke som ender med;

B) Støtter også Ironmans forslag som sammenfaller med Vegard og min våte drøm om dropp/gap hopp over kryssingspunkt (med såpass høyde at en slipper å tenke på fotgjengere). Et run in kan/vil i så tilfelle begynne allerede ved glipen mellom trærene og fungere som et stengsel (med løypeavgrensing utenfor det igjen).

Hmm? E dokkar me på tankegangen?

Redigert av Rednax; 24/05/2010 21:45.

Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Moderator  support