I kveld kjører vi inn impregnerte materialer og setter i gang med klopping / utbedring av løypa. Vi starter med Hestehullet og Slettfjell. Har du tid og lyst til å ta et tak for felles glede av bedre sykling i marka, så møt gjerne opp med litt verktøy og godt humør.
Planen er å kloppe siste delen fra Slettfjell ned mot Hestehullet i kveld. Vi er i manko for en mann med motorsag. Møt opp kl 19 ved Hestehullet dersom du kan.
I forkant vil vi kjøre inn materialer til motsatt side av Slettfjell, der hvor løypa krysser/går av fra grusveien og inn på sti. Det er et par partier innpå Slettfjell som må fikses opp. Vi har med skruer (square torx).
Ta med (motor)sag, batteritrekker, torxbits og møt opp!
MVH Endre / Terrengsykkel 90145441
Løvsteika
Re: Felles gjennomkjøring 13 Mai (Terrengsykkelrittet)
[Re: Tallak]
#94023111/05/201011:03
Ikke for å helle kaldt vann i ett eller annet. Det er meldt 45mm regn og 5 grader! på torsdag. Blir det slik degraderer jeg meg fra Sport til ekte sofsliter..... (Han der med dårlig vær og klær og finnes ikke osv., kan bare dra hjem å legge seg. Veldig lyst på tur, men heller mot en Petacchi akkurat nå).
Frode
[Re: Frode M]
#94039111/05/201014:31
Hmm.-.. Frister med bli med, kanskje ikk hele, men deler. Men skal der regne, er jeg litt avhengig at noen låner meg en sykkel. For konesykkelen har veldig glatte dekk!
Kjørte første terrengparti og Slettfjell i dag. Noe gytje her og der, men ingen snø. Slettfjell var brillefint! Her møtte vi forøvrig en god og feit grevling humpende mot oss på stien.
Da vi kom ned mot Mariholtet ble fristelsen for stor og vi tok "snarveien" over Haukåsen og Puttåsen tilbake til Ellingsrud. Her kan det meldes om tørre og fine forhold!
Planen er å stille i morgen også. Kan bli tøft for en som har sittet askefast i sofaen litt for lenge...
Takk for Supert oppmøte! Håper de aller fleste kom levende gjennom. Det cul tørke opp mye den neste uka så føret blir bra. Takk også til blide guider. Vi sees på rittdagen!
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
[Re: sykkeloyvind]
#94215213/05/201015:15
Takk for turen til sofaslitergruppa og fin guiding selv om gps en var på tur. Tror jeg var en av de siste som lastet inn sykkelen på parkeringsplassen, men fikk gjennomført en hel runde på grov stisykkel.
Stokk og stein sykkelklubb
Re: Felles gjennomkjøring 13 Mai (Terrengsykkelrit
[Re: neistein]
#94222413/05/201017:07
god stemning i soffagruppa idag. Vi var 36 stk (!) ut fra Haraløkka og fem timer senere var vi fire stykker som fullførte i mål. Håper det ikke ligger 32 stk spredd rundt i marka...
litt loking fra "guiden" på veivalg underveis, får lære meg hvordan GPS'n fungerer til neste gang..
Takk for turen til alle som var med, upåklagelig stemning og godt humør underveis!
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
[Re: sykkeloyvind]
#94223713/05/201017:23
Sofagruppa var riktig valg i dag Hyggelig selskap og bra løype, litt glatte dekk og en punktering er oppsummeringa mi. Nå er beina blytunge, tror det blir tidlig kveld...
Gi noe som varer, gi fan
#94235513/05/201019:55
god stemning i soffagruppa idag. Vi var 36 stk (!) ut fra Haraløkka og fem timer senere var vi fire stykker som fullførte i mål. Håper det ikke ligger 32 stk spredd rundt i marka...
litt loking fra "guiden" på veivalg underveis, får lære meg hvordan GPS'n fungerer til neste gang..
Takk for turen til alle som var med, upåklagelig stemning og godt humør underveis!
Var det derfor du ville låne gps'en min? Får å dumpe 32 lik ute i østmarka?
Det holdt tydeligvis ikke å lese quick-manualen igår kveld. Fikk lagt inn TSR-trasèen og alt virket en stund, men så plutselig fikk den noia og skulle sende oss i hytt og gevær.
Såpass langt uti løypa var jeg rimelig sliten ifjor og husker bare en masse bånd som viste vei. Men vi hadde heldigvis andre oppegående folk på gruppa som hjalp til.
Grunnen til at vi ikke var full gruppe ved målgang er vel ganske åpenbar, å holde så mange samlet gjennom 4-5 timer i skauen viste seg umulig. Men ingen ble forlatt og de som dro avgårde klarte seg nok fint.
Stor klapp på bamseskuldern til Endre som har bært og snekret klopping i flere dager nå. Tydelig forbedring der han har vært på ferde!
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
#94238013/05/201020:21
Sofaesliterne ble til flere grupper. Men internt i gruppene som ble dannet så var det godt samhold og humør. Ingen ble lagt igjen på skogen og felleskapet tok ansvar i tolkning av kart.
Del stien, skru av Strava
[Re: Lillosti29]
#94240613/05/201020:55
Takk til Aslak for god guiding i sin "sportsgruppe", inkl. demokjøring. Men hvor mange punkteringer ble det på deg egentlig?! Jeg så to, pluss at du hjalp til med kjedekutting og annet.
Løypa er fin den. Det er kloppet og ryddet stein noen steder, så den er blitt lettere å sykle. Uten at det går ut over "terrengsykkel"-inntrykket. Fortsatt noen mega-myrhull som må bli neste års store prosjekt. Tenker på myra i bunnen av bakke i første stipartiet.
Sleit litt med gir og kasett som ikke ville samarbeide. Sånn er det når man setter på reservehjul uten å sjekke i forveien...
Turen gjennomført på ca 3:15. Og det med masse pauser og girtull.
GPS-sporet: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ichomvwmttsxgwey. Obs: to små feilkjøringer, i tilfelle noen vil kjøre rittet etter dette sporet. Svingte av litt for tidlig i bakken ned mot Skullerudstua. Man skal følge stien helt i bånn før brå høyresving. Og vingla litt i skogen vest for Nøklevann.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
[Re: neistein]
#94256814/05/201006:39
Hei Folkens TAKK FOR TUREN Sofasliter gruppa var meget bra hadde ikke sykla den første strekka på 3 år og morro hvar det sykla 3/4 runde på grov sti sykkel
[Re: CAKE 5.0]
#94264514/05/201007:55
Takk til arrangører og deltakere for en flott tur! Måtte dessverre stå av i en grusbakke etter Skullerud når krampe nr. 2 satt som et børseskudd i låret =)