Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har sykkelen ute?

Noen som har sykkelen ute? #938180 08/05/2010 17:32
KristianStr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Noen som oppbevarer sykkelen ute?
Skjønner ikke åssen det skal være plass til den inne? Dessuten blir det ikke populært (les umulig).
Har tungt, og litt rustent, metallstativ til tre sykler ute, under verandaen. Sykkelen koster ikke over tjue lapper. Og det er lang oppkjørsel, med grus man hører om noen går eller kjører i. Og den er ikke synlig fra gata, egentlig ikke selv for dem som kommer får å ringe på, da må dem hverfall gå rundt hjørne.

Kanke skjønne alle har sykkelen inne. Det er jo gode låser og.

På hybelen blir det i såfall værre om jeg skal ta den med ditt, men blir voldsomt knot om jeg skal ha den opp i annen etasje og opp en trang trapp. Kan ha den i boden, og der er det lås på døra men er jo 7 andre pluss vaktmester og husverter som har samme nøkkel, og kanke låse den fast til no der. Samt den kan blir sparka borti, i boden, og da feks vælve.

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938187 08/05/2010 17:40
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg(og dama) har mulighet til å sette syklene i boden nede i kjelleren, men av den erfaringen fra andre her på forumet så blir begge syklene med inn i leiligheten. vel og merke så er begge syklene litt spesielle og er veldig kjedelig å få frastjålet. Det fungerer fint å ha de i leiligheten (med litt godvilje) på 52kvm sentralt i Oslo.

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: thewizard] #938189 08/05/2010 17:46
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Erfaring tilsier at i 100% av tilfellene blir sykler stjålet hvis de parkeres i bod/felles kjeller/ute/annet.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: thewizard] #938192 08/05/2010 17:51
limelight Offline
Veteran
Veteran
Jeg er så glad fordi jeg ikke har oppbevaringsproblemer selv om vi bor i oslo. Jeg og dama har flere dører inn til boden altså tykke dører ICON_LAUGH Med egen nøkken til, så det ska godt gjøres at noen stjeler, vist det skjer er det noen som bor her i gården. Vestkanten er jo tryggere og mindre befolket ICON_LAUGH

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: limelight] #938195 08/05/2010 17:55
KristianStr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Akkurat det er en fordel med Bø, mindre tett befolka ICON_SMILE Men vet ikke om jeg tørr å la den stå alene i en vogn på toget, men er bare maks tre stasjoner der folk kan komme på i mellom.

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938242 08/05/2010 18:56
O
Oslo27 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Er vel litt forskjell om man bor i by eller ikke ja, Trondheim kommer vel i en egen kategori.. Selv bærer jeg 20 kilo sykkel opp fire etasjer etter hver tur. Slitsomt men jeg tar ikke sjansen på annet

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938245 08/05/2010 18:59
G
gladegp Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sjekke innboforsikringen hos DnbNor, jeg har den og har forsikring for låste sykler i fellesareal (les bod i kjelleren) for opp til 20 000 kr stykket. Jeg gidder ikke ha dem i leiligheten når de er fullforsikret i kjelleren

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: gladegp] #938290 08/05/2010 19:56
RemimeR Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har ALLTID sykkelen inne. Uansett, uten unntak. Den koster heller ikke over 20.000,-. Jeg bor innerst i en blindvei litt sånn halveis øde. Men med 210 kvm å boltre meg på, så har jeg greit med plass til div sykler og utstyr.

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938307 08/05/2010 20:26
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Her henger to av syklene mine. I foajéen som det kanskje heter. Den tredje sykkelen, en hybrid, står låst på utsiden.

Vedlegg raptobike06.jpg
Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: RemimeR] #938312 08/05/2010 20:34
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg ville ikke bretta ut i det vide og brede om hvor jeg oppbevarer syklene mine her på forumet i det hele tatt. Ingen grunn til paranoia, men det er jo relativt lett å finne ut av hvem som skriver her inne.

I was just riding along...
Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: JB.] #938329 08/05/2010 21:01
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har syklene mine ute!

Men da er ute det samme som balkong under tak i 9. etasje. Eneste måten å raske med seg de syklene er å først gjøre innbrudd i leiligheten... ICON_SMILE

Taket beskytter så godt att det må til full storm + nederbørd for att de ska bli våte. Hvis jeg ikke hadde haft tak over balkongen hadde jeg oppbevart syklene på soverommet.

eva
Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: JB.] #938334 08/05/2010 21:12
KristianStr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Kanskje en låsbar sykkelboks hadde vært tingen. En som passer sånn at man ikke trenger å feks gjøre no med styre men ellers tar minst mulig plass. No som er innaforr treplanker er jo innelåst, og ei heller synlig. Ev. en solid plastkasse.

Man kan jo værra så anonym man vil på det digitale nettverket, men spørsmålet er jo hvor anonym man vil være.
Men dette er jo et generelt spørsmål og dilemma.

Men så vanskelig som jeg syntes det er å finne den rette sykkelen, og selv når man har funnet den kan det være vanskelig å få taki da det er få tatt inn eller lagd, og hverfall i en butikk i nærheten, så vil man ikke risikere og miste den. Og kanskje ere bare det ene året man kan få den modellen man har finniut passa perfekt.
Så selv den gamle sykkelen vil jeg ikke miste men det som er bra med den at jeg ikke lenger er like redd for den. Men å låse den er jo blitt en vane og noe man gjør automatisk, men er bra å kunne bruke en mindre, lettere og billigere lås. De er jo dessuten ofte lengere og da lettere å låse hele sykkelen med eller feste til no, men den gamle er man jo ofte ikke mer redd for enn at man bare låser den så noen ikke stikker av på den og ikke nødvendigvis må låse fast om det ikke er praktisk.

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: tais] #938341 08/05/2010 21:22
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Sykler skal være inne! Det er alltid plass til et par sykler, alternativ kan man hive ut tven eller sofaen (man kan sitte på en stol når man ser på le tour de france på pc). Inne er syklene også beskyttet mot rustangrep og sykkeltyver. Mine sykler kostet langt mindre enn 20000 stykket, men jeg har ikke råd til å miste en av dem eller ha et høyt vedlikeholdsbudsjett på dem. Der for står de alltid inne. hvis vi skal bort noen dager, låser jeg syklene i tillegg.
Til dere som er så modige eller rike at dere lar syklen(e) stå ute om natta. Vet dere hvor lang tid det tar å klippe en solid sykkellås?
Det finnes noen få og veldig dyre låser som ikke lar seg klippe (les:=tar litt lenger tid), men hva tror dere sykkeltyven gjør når han ikke klarer å få opp låsen? Sett sykkel pent fra seg? Neppe.

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: sykkelfantometJF] #938354 08/05/2010 21:41
KristianStr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
denna http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLan...l=4003318450532 kan da ikke værra lett å få opp i farta, og kan da umulig klippes.
Samt ville vært redd for ramma->lakken om jeg bruker en sånn lås. Og kan vel værra vanskelig å få den rundt både ramma og det den skal låses rundt, samt helst samtidig et av hjula.
Får en ekstra grunn til å vaske sykkern og da om den må inn, men da bør det jo helst værra tørkevær og da når man skal ut en tur.

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938397 09/05/2010 00:06
F
færsking Offline
Fersking
Fersking
F
min er enda ikke kjøpt men om jeg så må henge den opp under taket så skal den inn! rett og slett forde at den er ny og dyr (les dyr i en students økonomi) og om den blir ståenes ute her så er det ikke noenting som er bittelitt solid og låse til og den står rett i synet på alle som går forbi så nei takk den skal inn.:)

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938426 09/05/2010 06:53
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: KristianStr
Kanskje en låsbar sykkelboks hadde vært tingen. En som passer sånn at man ikke trenger å feks gjøre no med styre men ellers tar minst mulig plass. No som er innaforr treplanker er jo innelåst, og ei heller synlig. Ev. en solid plastkasse.

Dette finnes allerede. Her er f.eks. en låsbar "sykkelbod" i stål, som boltes fast til bakken. Koster fra ca. 4.000,- (men frakt til Norge blir kanskje ikke billig).

Jeg har også sett andre, lignende løsninger som har vært enda mer robuste, men jeg finner ikke igjen linken akkurat nå.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: Oslo27] #938675 09/05/2010 14:43
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Oslo27
Er vel litt forskjell om man bor i by eller ikke ja, Trondheim kommer vel i en egen kategori.. Selv bærer jeg 20 kilo sykkel opp fire etasjer etter hver tur. Slitsomt men jeg tar ikke sjansen på annet

Er det en ekstraordinær forsikring du har der?? Jeg finner ikke noe sånt i min innboforsikring hos IF nemlig....

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: KristianStr] #938684 09/05/2010 15:04
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt

Skjønner ikke åssen det skal være plass til den inne? Dessuten blir det ikke populært (les umulig).

Det er bare å henge opp sykkelen ute, samt henge opp noe av samboerens eiendom i tilsvarende verdi. Smykker og tilsvarende lettstjælelige og lettomsettlige varer som tar like mye skade av å være ute i vind og vær burde sette ting i perspektiv.

Kanke skjønne alle har sykkelen inne. Det er jo gode låser og.

Hadde en sykkel ute en høst, en som ikke kostet all verden. Etterpå måtte jeg skru opp headsett og smøre det opp, bytte en del skruer og smøre opp krank og nav. Enda er ikke den som den engang var.

Sikkert bedre beskyttet jo dyrere de er, men jeg ville ikke anbefalt det uansett pris.

Re: Noen som har sykkelen ute? [Re: GeirEivind] #938854 09/05/2010 18:59
KristianStr Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: GeirEivind
Hadde en sykkel ute en høst, en som ikke kostet all verden. Etterpå måtte jeg skru opp headsett og smøre det opp, bytte en del skruer og smøre opp krank og nav. Enda er ikke den som den engang var.

Sikkert bedre beskyttet jo dyrere de er, men jeg ville ikke anbefalt det uansett pris.
Den sykkelen jeg har nå har alltid (og fortsatt kommer til å bruke, bla til å parkere i byn) har alltid stått under verandaen (i 13 år).
Er ganske tett gulv hvertfall innerst, og er også tak over den innerste delen av værandaen.

Har bare smørte den opp en gang, og byttan en gang, og den ene gangen være fordi dem som byttan ikke hadde gjort en god jobb. Og aldri smørt opp styrelageret. Og ekke no stygg rust eller no ellers heller, enda den er brukt hele året. Og som ny kosta den vel ikke over 5000 uten utstyr, men man fikk mye mer for penga da, samt det var et godt kjøp, og den modellen var ikke da en billigmodell som den ble ganske raskt siden, og den vant testen til Tv2 hjelper deg, da det programmet var nytt og bedre enn i dag og.

Er mere redd for rusting, og lager ved formye vasking ICON_LAUGH ,så har vært sparsom med det ICON_LAUGH .
Ser jo ut til å ikke ha funka altforværst det ICON_SMILE . Har og en teori om at en møkkete sykkel er mindre stjælings utsatt ICON_SMILE

Moderator  support