Surt og kaldt vær for de tøffingene som startet i dag, men bare blide fjes å se. Bildene er tatt mellom klokken 10.30 og klokken 12.30 rett etter "vending" ved Tangen bro i Ytre Enebakk. Måtte dele bildene opp i 2 album da Picasa syntes 1500 bilder ble for mye for et album. Album 1 Album 2
Ønsker du bilder i bedre oppløsning, gi meg nummeret på bildet/bildene du ønsker. Send mail IKKE PM! til: o-morken(a)online.no
Herlig! Jeg hadde nøyaktig samme problem ved Sundvollen idag. Etter å ha syklet ned fra Sollihøgda i 2 pluss, motvind og regn (og litt sludd), fungerte ikke fingrene i det hele tatt.
Sykkel-Erik: Ser du brukte 3000kcal på 2.13t, jeg syklet på samme tid men brukte bare 2000kcal. Hva betyr det?..At jeg kunne tatt ut mye mere?
Det betyr ingen ting. Jeg hadde 1680 kcal. Alle dingser regner det ut på ulik måte. Det skal f.eks være en forbedret algoritme for å regne ut kaloriforbruk på Gamin Edge 500. Resulatatet avhenger det av alle de parametrene du putter inn. Alder, vekt, aktivitetsnivå, makspuls og utstyrets vekt. Til tross for tilsynelatende kompliserte regnestykker er det nettopp det de er. Regnestykker. Du kan i høyden sammenligne ulike turer med kcal tallet, men det beste er å glemme hele greia.
Herlig! Jeg hadde nøyaktig samme problem ved Sundvollen idag. Etter å ha syklet ned fra Sollihøgda i 2 pluss, motvind og regn (og litt sludd), fungerte ikke fingrene i det hele tatt.
Sitat: LFCForever
Kjenner meg godt igjen i den videoen ja...Skalv som et "aspeløv" i bilen hjem..
Det verste er at dette er ca 25 minutter etter målgang. Begge har skiftet til tørt, og i bilen går varmeapparat og setevarmere for full spiker. Han holdt på lenge før jeg fikk fram mobilen. Den ustø kameraføringa skyldes også kulde, ikke latter
Dessuten var det kun flaks at jeg fikk kjedet ned på lilleskiva før den siste kneika, måtte gire med knokene.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
Re: Bilder fra Enebakk Rundt 2010
[Re: larsb]
#93253501/05/201019:06
Sykkel-Erik: Ser du brukte 3000kcal på 2.13t, jeg syklet på samme tid men brukte bare 2000kcal. Hva betyr det?..At jeg kunne tatt ut mye mere?
Det betyr ingen ting. Jeg hadde 1680 kcal. Alle dingser regner det ut på ulik måte. Det skal f.eks være en forbedret algoritme for å regne ut kaloriforbruk på Gamin Edge 500. Resulatatet avhenger det av alle de parametrene du putter inn. Alder, vekt, aktivitetsnivå, makspuls og utstyrets vekt. Til tross for tilsynelatende kompliserte regnestykker er det nettopp det de er. Regnestykker. Du kan i høyden sammenligne ulike turer med kcal tallet, men det beste er å glemme hele greia.
LarsB
Den beregningen til Garmin har alltid vært høyere enn Polar sin (som jeg har opplevd som mer nøyaktig), og i tillegg syklet jeg en stund uten at jeg faktisk fikk pulssignaler, så det tallet er ikke verdt noen ting. Som LarsB sier, det beste er å glemme tallet.
Sykler du med watt-måler (Powertap,Quarq,SRM) får man vel nærmest 100% riktig kalori-forbruk. Da får man målt eksakt hvor mye energi (Watt eller Kilojoule) man bruker... Eller er jeg helt på jordet?
Sykler du med watt-måler (Powertap,Quarq,SRM) får man vel nærmest 100% riktig kalori-forbruk. Da får man målt eksakt hvor mye energi (Watt eller Kilojoule) man bruker... Eller er jeg helt på jordet?
Jeg tror det stemmer - jeg sykler med PT, men jeg tror Edge'en beregner kaloriforbrenning utfra puls, ikke utfra watt (og jeg syklet ikke med PT sin egen computer). Om jeg forbrant 3.000 kcal på 2:13, så burde jeg vært en del tynnere enn jeg er...
Bare en kommentar til deg, Sykkel-Erik. Litt morsomt at du i din forrige bloggpost skrev om 10 ting du ikke skal gjøre i år. En av de tingene var å "Ta med feil bekledning". Klarte ikke unngå den i dag.
Bare en kommentar til deg, Sykkel-Erik. Litt morsomt at du i din forrige bloggpost skrev om 10 ting du ikke skal gjøre i år. En av de tingene var å "Ta med feil bekledning". Klarte ikke unngå den i dag.
Herlig blogg. Morsomt å følge med.
Takk for tilbakemeldingen
I dag tror jeg ingenting hadde holdt uansett, men det var ironisk at jeg skulle messe om "10 ting" og så følge opp med å kaste stein i glasshuset. Anyways... Romeriket Rundt neste søndag, og du kan gjette hvilken dag Yr spår regn neste uke.
Dette så jammen vått, surt og kaldt ut :-) All ære til de som deltok og ikke brøt..!
RemiWM: Wattmåleren beregner det rene mekaniske energiforbruket. En godt trent person kan visstnok regne med en virkningsgrad på opptil kanskje 25% - altså kan man såvidt jeg forstår gange tallet fra wattmåleren med fire for å finne kroppens reelle energiforbruk, om man da har en så høy virkningsgrad :-)
Det sagt så er i alle fall min Garmin 705 HELT på jordet når det kommer kommer til beregning av forbrukte kilokalorier.
Jeg tror det stemmer - jeg sykler med PT, men jeg tror Edge'en beregner kaloriforbrenning utfra puls, ikke utfra watt (og jeg syklet ikke med PT sin egen computer). Om jeg forbrant 3.000 kcal på 2:13, så burde jeg vært en del tynnere enn jeg er...
Kroppen yter mye mer watt enn det som havner i pedalene når man sykler, derfor blir ikke srm-avlesing 100% mtp kalorieforbruk fordi det vil være individuelle forskjeller. Det er dette som gjør at man normalt blir varm når man sykler!
No added style
[Re: KnutAa]
#93262601/05/201021:38
Wattmålere måler så og si helt riktig kcal forbruk. Ingen av de andre metodene funker bra i det hele tatt. Min Garmin måler ca 100% mer enn wattmåleren viser.
Sykkel-Erik kan sjekke kcal forbruket sitt i eks WKO eller om han ser på joule på Garminen Jeg tipper det er ca 1500
Actually.. because your body is not 100% efficient at converting engergy, and it turns out to be about 25% efficient, the proper conversion is roughly 1kJ = 1kCal (some say its 1.1 to 1 but whose counting).. so, those numbers are right in the ball park and are "correct". Measuring kJ from a power meter is perhaps the best way to estimate actual calories burned.. 914 ~= 956. Short of having a metabolic test done, kJ are a great way to estimate kCal.
Redigert av Marius-H; 01/05/201023:09.
Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
[Re: OlaM]
#93281502/05/201011:04
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
#93325802/05/201019:56
Pokker skinn og BEIN! Du tuller med meg kjære fotograf? Først av alt, kjempejobb du har utført, bra jobba!
Men! Jeg startet 10:42, og har regnet via GPS data at jeg var ved gjeversrudveien (tangen bru) relativt nøyaktig 1 time og 48 minutter etter start.. det vil si at jeg var ved herr fotograf nøyaktig når du sluttet å ta bilder.. og hvem finner jeg på absolutt siste bildet? fyren jeg hjalp et godt stykke!
ArghghghG! Det var skikkelig uflaks
#93328102/05/201020:18
Pokker skinn og BEIN! Du tuller med meg kjære fotograf? Først av alt, kjempejobb du har utført, bra jobba!
Men! Jeg startet 10:42, og har regnet via GPS data at jeg var ved gjeversrudveien (tangen bru) relativt nøyaktig 1 time og 48 minutter etter start.. det vil si at jeg var ved herr fotograf nøyaktig når du sluttet å ta bilder.. og hvem finner jeg på absolutt siste bildet? fyren jeg hjalp et godt stykke!
ArghghghG! Det var skikkelig uflaks
Auda! Her må jeg bare legge meg flat, jeg hadde nok ikke den samme viljestyrken og motet til dere som syklet. Ola
Et skikkelig stykke arbeid. Fant to forumringrever i utvalget:
Nei, harru sett. Bildene eksemplifiserer i hvert fall forskjellen mellom å sykle i rulle og å sykle alene: Det går fortere i rulla. Ikke rart man ser en anelse mer sliten ut.
Det som ikke synes er de 3 litrene med vann jeg hadde i skoene.
Martin som også burde ordne seg en vårrulle neste år
Wattmålere måler så og si helt riktig kcal forbruk. Ingen av de andre metodene funker bra i det hele tatt. Min Garmin måler ca 100% mer enn wattmåleren viser.
Sykkel-Erik kan sjekke kcal forbruket sitt i eks WKO eller om han ser på joule på Garminen Jeg tipper det er ca 1500
Actually.. because your body is not 100% efficient at converting engergy, and it turns out to be about 25% efficient, the proper conversion is roughly 1kJ = 1kCal (some say its 1.1 to 1 but whose counting).. so, those numbers are right in the ball park and are "correct". Measuring kJ from a power meter is perhaps the best way to estimate actual calories burned.. 914 ~= 956. Short of having a metabolic test done, kJ are a great way to estimate kCal.
Marius har rett - WKO har funnet ut at jeg brukte 2.002 kcal. Jeg velger likevel den enkle løsningen for beregning av hvor mye energi jeg brukte; jeg brukte det jeg klarte i 133 minutter.