Fikk en bulk i bakluka mi(touran) rett under skiltet, omtrent like stor som skiltet i seg selv, samt noen riper i fangeren. før påske, og tok en tur til Albjerk i Drammen. 23.000 for skaden takk.
Redigert av maxmekker; 05/05/201013:22.
Drammen rock City
Re: Bilskade er "moro"...dyr moro iflg. Møller
[Re: maxmekker]
#94337614/05/201022:03
Fattern har fått ripet opp dør og side på bilen sin. Hos en av de store merkeverkstedene i Oslo fikk han opplyst om at han kunne ringe tilbake på verkstedet om det ikke skulle tas på forsikring for "ny" pris...
Er ikke det nokså på kanten til forsikring svindel fra merkeverkstedet sin side!? Ikke at jeg er overrasket, men nå vet jeg i alle fall at det takseres og faktureres med gaffel.
vi har "stoppet i" og forårsaket en liten skade i fronten på en annen bil. Skaden består av bitteliten bulk i skilt, manglende lakk (ingen bulk, kun overflateskrape) på størrelse med en tommelfingernegl under skiltet, og en knapt synlig ripe i lista under dette igjen.
Kostnadsoverslag fra bilverksted 4-5000 kr.
Jeg kan ikke noe om biler, men hvorfor i all verden skal det koste flere tusen kroner på noe som jeg ville ha fikset på sykkel med en flaske lakk til 40 kr og 5 min arbeid?
Ikke at dette er en enorm sum, men det føles litt som å dulte borti noen på t-banen og så brekker han beinet. Må man virkelig bytte alle deler hvor det syns at de har vært ute i friluft, for at en bil skal være tilstrekkelig reparert?
Redigert av lph; 15/05/201008:41.
[Re: lph]
#94354215/05/201009:22
vi har "stoppet i" og forårsaket en liten skade i fronten på en annen bil. Skaden består av bitteliten bulk i skilt, manglende lakk (ingen bulk, kun overflateskrape) på størrelse med en tommelfingernegl under skiltet, og en knapt synlig ripe i lista under dette igjen.
Kostnadsoverslag fra bilverksted 4-5000 kr.
Jeg kan ikke noe om biler, men hvorfor i all verden skal det koste flere tusen kroner på noe som jeg ville ha fikset på sykkel med en flaske lakk til 40 kr og 5 min arbeid?
Ikke at dette er en enorm sum, men det føles litt som å dulte borti noen på t-banen og så brekker han beinet. Må man virkelig bytte alle deler hvor det syns at de har vært ute i friluft, for at en bil skal være tilstrekkelig reparert?
Mest sannsynlig for at det er din feil og man da lakkerer hele støttfangeren for ikke å få fargeskille, Kontra å ikke gjøre noe med det dersom feilen var hans egen.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
[Re: Espen]
#94356415/05/201009:48