Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Lavkarbo og ritt

Re: Lavkarbo og ritt [Re: Thomasx75] #1021031 03/09/2010 10:42
Natier Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Thomasx75
Ringer-drikk? lavkarbo-barer ?
kom med forslag som virker thinking

Jeg kjører lavkarbo i hverdagen, men har brukt Gel på ritt, noe som har fungert finfint for meg. Bruker også Gel på de treningene jeg går opp i "blodrød" sone.

I stedenfor RingerDrink bruker jeg godt ristet Farris på flaska. Du kan eventuellt spe på med ekstra magnesiumtilskudd for å forsøke å bøte på krampeutfordringen.

--------------

Til de av dere som er kategorisk imot kan dere jo kanskje bruke en periode utenfor rittsesongen til å prøve litt selv. Dere skal vel uansett ut å samle en haug med mil i sone 1 for å lære kroppen fettforbrenning framover...eller?

Det har sikkert ikke like stor effekt på alle, men mange vil garantert oppleve at de føler seg "lettere" i kroppen og har mere energi gjennom dagen.

Redigert av Natier; 03/09/2010 10:44.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Lavkarbo og ritt [Re: jodajoda] #1021241 03/09/2010 14:31
J
Jovart Offline
Fersking
Fersking
J
Min erfaring fra dette (bare trening) er at man blir ekstremt følsom for veskemangel på lavkarbo. Det kan virke som om man har gått tom men litt påfyll av vann, og ett par minutter etterpå er man tilbake på topp.

Har bare antatt at dette har med at fettforbrenning i ketose trenger veske for å fungere optimalt. Flere som har opplevd dette?

Re: Lavkarbo og ritt [Re: Jovart] #1021277 03/09/2010 15:11
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Styr unna gel og høykarbo barer tidlig i rittet. Så fort man får raske karbohydrater, slutter kroppen med fettforbrenning og går heller på karbo som den får tilført. Dette er en rask og sikker vei til å gå næringstom.

Samme prinsipp for de som spiser et "vanlig" kosthold dette. Har man først begynt å dytte innpå gel, må man fortsette med dette helt til mål for å opprettholde et høyt blodsukker for ikke å gå næringstom.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Lavkarbo og ritt [Re: Jovart] #1021540 03/09/2010 21:37
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Jovart
Min erfaring fra dette (bare trening) er at man blir ekstremt følsom for veskemangel på lavkarbo. Det kan virke som om man har gått tom men litt påfyll av vann, og ett par minutter etterpå er man tilbake på topp.

Har bare antatt at dette har med at fettforbrenning i ketose trenger veske for å fungere optimalt. Flere som har opplevd dette?

Karbo holder/drar vann i muskelcellene. Lite karbo = mindre væske

iq
Re: Lavkarbo og ritt [Re: Gammelogdesperat] #1021790 04/09/2010 15:55
Natier Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Gammelogdesperat
Sitat: Jovart

Karbo holder/drar vann i muskelcellene. Lite karbo = mindre væske

Interessant! har du noen referanser/lenker der jeg kan lese litt mer om dette?

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support