Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling i Grimstad

Stisykling i Grimstad #928934 27/04/2010 12:43
P
pitch Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
P
Flytter til Grimstad til høsten, og lurte derfor på hvordan det er med stier i området?

Re: Stisykling i Grimstad [Re: pitch] #931104 29/04/2010 20:09
C
chriz Offline
Entusiast
Entusiast
C
Hva sammenligner du med? Det fins noe korte og gode men lite langt, bra og sammenhengende.. mye grus da, men d er jo ikke noe gøy! Er ikke superkjent da, fins sikkert mye e ikke har sykla, e er fra arendal:)

Re: Stisykling i Grimstad [Re: chriz] #931259 30/04/2010 00:18
P
pitch Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
P
Har bare sykla i oslomarka, men forventer ikke like mange stier som det er der.. Godt å høre at det er noen muligheter, da blir sykkelen med på flyttelasset:)

Redigert av pitch; 30/04/2010 00:19.
Re: Stisykling i Grimstad [Re: pitch] #937919 07/05/2010 22:32
C
chriz Offline
Entusiast
Entusiast
C
klart at syklen må være med på flyttelasset! er vel obligatorisk det ICON_WINK

fins mye muligheter innen noen mils kjøring også! mye relativt bra også! men ting her på sørlandet er gjerne ikke så stort.. så det fins begrensa med lange utforkjøringer på flere minutter lissom.. blir mye opp og ned men absolutt en del bra totalt sett her nede.

pluss.... opp og ned gir kondis ICON_WINK

Re: Stisykling i Grimstad [Re: chriz] #937964 08/05/2010 07:24
floyd Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Er mye bra sti i området rundt Gjennestadkjenna mellom Bjorbekk og Rykene. Nord for Arendal, i området rundt Myra og Granestua er det også bra. Gi lyd fra deg når du kommer til Grimstad, så tar vi en tur. Tror jeg har syklet de fleste sykkelbare stiene i området rundt Arendal, så jeg bør være en god guide. I Grimstad er jeg mindre kjent.

Re: Stisykling i Grimstad [Re: floyd] #955510 30/05/2010 20:33
E
ekatla Offline
Fersking
Fersking
E
Fra Dømmesmoen er det mange flotte stier.
Følg turløypa over Bråstadheia opp til Fjærehei. Ta av til høyre 50 m før Kollen og ned til Taulekilen. (eller ta veldig teknisk sti tilbake i skrålia mot Rore) Grus tilbake til Fjærekirke. inn til skytebanen, veien til endes og liten nydeig sti mot Bråstadheie, opp over Bråstadheia tilbake. Om du legger ut en email adresse kan jeg sende deg et kart med sti/grus løyper på.
Ellers er det mange flotte "kondisturer" på grus(asfalt) innover indrebygder noe likt Oslomarkaturer.
Har ikke sjekket ut Gjennestad/Myra/Granestua på sykkel, men det er grantert mye bra der (har løpt mye der)

Re: Stisykling i Grimstad [Re: ekatla] #956921 01/06/2010 12:14
zero-talent Offline
Entusiast
Entusiast
Har begynt å finne noen fine stier i Arendal (20 min kjøretur fra Grimstad), rundt lysløypa på Birkenlund er det en sti som kalles østkantløypa, der er det noen fine stipartier, og rimelig god lengde. turistforeningen i Arendal har noen kart og en bok som dekker store deler av Arendal. Grimstad har jeg ikke prøvd, men håper å leke meg litt der. Blir gjerne med en tur når du kommer (så sant du ikke har stålkondis, jeg er nemlig ikke den best trente i verden).

Ellers er Jegersberg i Kristiansand (start ved barnehagen til universitetet) fantastisk. Masse små topper og utsiktspunkter. Tror bymarka også skal være bra. Kart fås hos turistforeningen i Kristiansand.

coffee.exe missing. Insert cup and press any key.

Moderator  support