Til slutt vil jeg gjenta at trening i denne saken er det samme som å ”sykle” på lik linje med alle andre brukere av marka. Tomas, du kan da virkelig ikke skrive at det å sykle ned Våttakammen er dårlig reklame for utforsporten? Skal jeg ta bilder/video av deg på dine sykkelturer og sende dette inn til media, slik at de får litt ”dårlig reklame” for den sykkelgruppa du representerer? Det blir rett og slett for dumt, og jeg tror grunnen til ditt innlegg er misforståelsen av begrepet trening.
Som du sier har jeg misforstått bruken av ordet "trening", jeg sykler stien på samme måte som deg og har derfor ingenting å utsette på syklingen din. Jeg beklager den uretmessige kritikken og setter pris på at du gir et så fyldig og godt motsvar.
Dette bør deg gå an å få til noe av! Hva med å sjekke lysten for å gjøre noe med dette i klubben Egil?
Jeg skal prøve å ta tak i det, men det er ikke en prosess jeg har mulighet til å drive frem selv. Det kreves fortrinnsvis noen som er engasjerte i litt mer nedoverbasert sykling, og som kan tenke seg å jobbe med dette.
definitivt ikke.. når snøen har gått må man også vente litt på at røtter skal feste seg og jorda bli tørrere før man kan belaste stiene uten slitasje, men det er kanskje bare jeg som tenker på
17.mai pleier å være en fin dag for første markadag egentlig, men blir nok senere i år
definitivt ikke.. når snøen har gått må man også vente litt på at røtter skal feste seg og jorda bli tørrere før man kan belaste stiene uten slitasje, men det er kanskje bare jeg som tenker på
Men stemmer verkligen detta generellt. Har sjelv ikke varit i bymarka (førutom på ski) i det siste men enkelte bilder tyder på og det stemmer også med der jeg har gått i skogen nyligen at det redan nu kan vare veldig tørt der snøen er borte.
Jeg syklet den vesle grusveisnutten mellom BB og Golfbanen i går kveld og traff på snø på størsteparten av veien. Dette er jo i relativt lavt land så stiene i høyden er nok snødekte lenge ennå. Dette forsterkes vel av at skispor og tråkkede stier holder lengere på snøen.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Jo, mange plasser er det like tørt eller tørrere enn det er på sommeren. Mest utsatt er stier som fungerer som avrenning for smeltevannet. Vi får ta en soldans!
Dette bør deg gå an å få til noe av! Hva med å sjekke lysten for å gjøre noe med dette i klubben Egil?
Jeg skal prøve å ta tak i det, men det er ikke en prosess jeg har mulighet til å drive frem selv. Det kreves fortrinnsvis noen som er engasjerte i litt mer nedoverbasert sykling, og som kan tenke seg å jobbe med dette.
Min rolle blir mest å prøve å finne denne/disse.
Hvis du finner disse ildsjelene med pågangsmot og seriøse ambisjoner om å gjøre dette ordentlig, kan jeg formidle kontakten videre til de rette personene i alpinklubben i alle fall.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Tror den er ganska bar då den har varit brøytad i vinter. Man bør ta av sig skierna når man passerar den nu. Men jeg har bare sett 20-30 m av veien så møjlig det er mer snø på andre sted.
17.mai pleier å være en fin dag for første markadag egentlig, men blir nok senere i år
Vanligvis bruker det å være fint føre i marka lenge før 17. mai. Bildet under er tatt på Storheia 3. mai i fjor, da var det også helt snøfritt på runden BB-Helkanseter-Geitfjellet-Våttakammen, til tross for at vinteren i fjor var den mest snørike på 23 år. Det har bare vært så unormalt kaldt i år...
Syklet Nidelvstien med ettgirsykkelen i dag på vei til jobb. Makan til glatt inngang på toppen har jeg ikke vært borti. Gikk av sykkelen til slutt. Ellers var det en veldig fin og frisk tur.
Estenstadmarka idag kl 9:00 Bekken-akebakken-estenstadhytta-skogssti-prikkbakken-skiløypa-skogssti mot bekken. Bart på alt av sti. Litt snø enda på skiløypene, spesielt i akebakken og lenger oppe mot månen. Snøen er hard, og faktisk bedre å klatre på enn den myke grusen som man bare synker ned i. Går fint an å kose seg i e.marka nå.
Jeg kan melde om en hel del snø i Estenstadmarka. Det går fint å kose seg på partier men det er et godt stykke igjen. Jeg syklet opp til Estenstadhytta på "grusstien" (Ikke grusveien) og syntes det var litt mye snø for min smak men helt greit. Tenkte sykle ned skogsstien men der var det mye gjørme og snø så det blev en hel del gåing. Ser ut som at stier som det ikke er gått noe særlig på i vinter er snøfrie og noen grusstier er snøfrie, men jeg anbefaler Vikåsen til det blir litt mindre snø og litt tørrere. Det var det veldig fint.