Tok turen opp på Børsåsen igår kveld for å lufte bikkja og sjekke føret. Akkurat som jeg trodde trenger vårlufta iallefall 14 dager før det er mulig å innta åsen igjen. Gjørmete/bløt og bar hovedsti i sør og noen tette skogpartier med sti å leke seg litt på. Utenom det var det fortsatt mye snø på toppen (30-40 cm) og jeg tør ikke tenke på nordsiden.
1:oppvarmings-stien litt vest for topp-vanntårnbakken. 2:typisk sti i tettskogen 3:sykkelen drømmer seg bort og ønsker den er på Trones
Nei det ble vel aldri hverken be- eller avkreftet noen tur dagen derpå. Jammen tror jeg du sparer både tyggis og kamferdrops Erik:) Meeeeen, jeg har vært oppi der nå i kveld, og det er ikke sååå mye snø igjen. I all fall ikke på de stiene jeg syklet, men vannvittig bløtt mange steder. Sliten ble jeg også, men det er jo bare tur 2 så langt i år.
Kanskje ligger det an til Trones i morgen eller ila helga.
Jeg var der 4. og sa minst 14 dager = 18. april. Time will show! Men jeg er foreløpig støkk i Bergen pga heklafuckingsjøkul-rupture, eller no sånt. Ingen tur på meg i helga ser det ut som, selv om jeg har skaffet meg nye drev(ny krank) foran,som var problemet sist.
Klarte ikke å holde meg lenge, ref"Jeg skal padle en tur i kajakken imorgen- et steg i min "skal-sykle-mindre-og-gjøre-andre-ting,mål for 2010!" fra en annen tråd.
Åjada, det ble en flott tur på fjorden i kajakk og våtdrakt.
Med fint vær kriblet det litt på kveldinga, og en impulstur til Børsåsen ble resultatet. Selvsagt bare for å sjekke føret.
Det tørker opp og snøen er null problem. Kun et fåtall steder med snø og is. Noen skogsveier bærer preg av at bonden har hentet ved og glemt igjen kvistene
Måtte slå meg frem i mylderet av vårkåte o-løpere.
Omformulerer 2010-målet så det blir mere realistisk: Skal-sykle-like-mye-eller-mere-bare-variere-type-og-terreng-og-gjøre-mange-andre-moro-ting-OGSÅ
Ble litt langt, så jeg går for: same procedure.....
Forresten;det første bildet er tatt på samme sted som første bildet i 4.april innlegget.
Redigert av Snooze; 20/04/201020:03. Rediger grunn: bildeforklaring
Sjå der ja! Tenker jeg venter med å sykle oppi der ca ei uke til jeg...
Om ei uke er alt bart og tørket opp, litt avhengig av nedbør selvsagt. Må bruke en time (eller to) på å hive kvist bort fra sti/skogsvei der nedkjøring til åkeren starter og vestover.
Tipper det er mye tørrere i Børsåsen nå jeg. Vi var som nanok sa en liten tur oppi der før retur heimatt på lørdags ettermiddagen. Det var nok mange stier der oppe som vi ikke fant, vi parkerte der hvor veien går opp fra hovedgrusveien til vanntårnet. Derfra videre opp mot masta, og mange små stisnutter innimellom. Noe snø og noe vått, gleder meg til å dra tilbake når det er tørt.
Trones var fantastisk bra. Haugevis med små og store crux, mye gode flytstier. Herved oversendt en kasse med cred til de som har jobbet med de stiene der bra!
Vangshyllastien på Inderøy var overraskende bra til "kultursti" å være (ifølge Inderøy kommunes hjemmesider). Flere steder som frembrakte brede glis og høy morrofaktor. Tørt til å vøre så tidlig!
Børsåsen har mange fine stier men noen er litt vanskelig å finne uten guiding evt. sporlogg. Vi får vel ta en tur litt senere i år. Nå venter vi vel bare på å komme til Dere å teste "Søgnestia".
Det er enda litt tidlig enkelte steder oppi Børsåsen,men stort sett går det greit å sykle de fleste plasser Hvis en unngår alt rotet etter vinterens hogst så.... Det er rart at det skal være nødvendig å ødelegge så mye for å ta ut noen få kubikk med trevirke Merkelig at de venter til telen har gått i jorda før de kjører traktor der oppe...
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Da jeg var der sist, var det litt hogst vest for"Martinåsen" som er den åpne sætervollen med gapahuk. Så var det tatt litt lauvtrær langs skogsvegen fra starten av nedkjøring til åkeren i nord og vestover. Ble ikke hverken frustrert eller motlaus, slik jeg har vært hver vår siden jeg begynte å sykle i Børsåsen.
Nå syklet jeg ikke helt i vest og var bare en liten kveldstime sist jeg var der oppe.
Vi får avvente siste pulje som er der oppe nå, med Gikke og Steinkjer-Anders i spissen. Rapport, pliis!
Nå er jeg god og mett på sushi, etter 1:45 langs stisnutter og grusveier. Scott'en fikk kjørt seg.
Børsåsen er helt snøfri og så tørr som den kan være på denne tiden av året. Har nå syklet alle stiene og konkluderer med: ingen stier berørt av hogst, puhh!
Skal du opp i åsen, ta med ørepropper. Fuglene plystrer noe infernalsk for tiden.