|
|
How low can you go??
|
Re: How low can you go??
[Re: Brusdalen]
25/01/2010 11:02
|
EgilS
More than words
|
More than words
Du prøver å bortforklare kritikken som kommer mot Bianchi. Jeg har ingen problemer med å skjønne at Bianchi gjør som de gjør. De har nok tatt et rent forretningsmessig standpunkt og vil sikkert tjene på det. Deres største marked er i land hvor man ikke har et like fordømmende forhold til doping som vi har her til lands.
|
|
|
25/01/2010 11:26
|
Tungebein
Entusiast
|
Entusiast
@Brusdalen
Jeg er en sterk motstander av doping. Har alltid hatt den holdningen, selv da noen av mine gode lagkamerater desverre gikk over streken da jeg selv var aktiv.
Noen av mine lagkamerater ble da tatt og jeg var veldig sa veldig klart og tydelig hvordan mitt standpunkt var der både til dem personlig og media.
Etter dem hadde sonet ferdig sine 2 år valgte dem og fortsette med sykkel. Jeg hadde da ingen problemer med det. Dem hadde "gjort opp for sine feil" etter de lover og regler som finnes.
Det jeg ville frem til i denne saken her var at mange av dere svartelistet bianchi pga at dem har valgt å støtte en dop dømt rytter som har SONET SIN STRAFF.
Jeg spiste fortsatt muffins den gangen Anita Valen kom tilbake etter å ha drukket sinnsykt mengder med kaffe før start den gangen det var ulovlig.
Det er mange som støtter opp doping dømte ryttere, og ja, dem har også laget pressemeldinger om det.
Jeg greier ikke å se hvorfor Ricco er så mye værre enn Riis Zabel Vandebrucke Millar Tom boonen Bernhard Kohl Stefan Schumacher Vinokorov Manuel Beltran Jostein Wilmann
Jeg har ikke lest nyeste utgave av pro cycling, men skal få gjort det. Selv om medias dekning av en sak ikke alltid stemmer.
Men jeg forstår dere riktig i at dere synes Bianchi skal svartelisten pga en pressemelding som står på trykk på en norsk nettside? Angående en tidligere doping dømt rytter som skal kjøre på deres produkt.
Isåfall så sier jeg at det ikke er mange produkter dere egentlig kan kjøre på hvis dere vil holde "æren i behold"
Jeg ser heller ikke hvorfor folk skal hate Rassmussen så mye mer enn Vino, Basso etc.
Hvor jeg egentlig vil i denne diskusjonen? Jeg har kranglet med kjerringa og er i det kverrulerende hjørnet idag...
Jeg er i utgangspunktet enig i at dette ikke var en bra greie av Bianchi. Omtrent like dårlig som Gaerne, sidi, shimano, sram, campagnolo, fullcrum, zipp, dt swiss etc etc...
|
|
|
[Re: EgilS]
25/01/2010 11:28
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Jeg har heller ingen problemer med å forstå intensjonen til Bianchi. Og jeg har heller ingen problemer med å trekke denne i tvil. Det er selvsagt ikke rett å bruke en utestengt rytter i "reklameøyemed", slik kjerts har opplevd at Bianchi har gjort på fabrikken sin. Men å bruke en rytter som har sonet sin utestenging og gjort opp sin straff er noe annet.
Hele poenget med en straff og en soning er at man har gjort opp for seg når man er ferdig sonet. Dermed stiller man på lik linje med alle andre. Det er etisk, moralsk og juridisk forkastelig å holde et strafferettslig brudd mot en person etter at denne har gjort opp for seg.
Jeg synes en del av de holdningene man har i denne tråden er noe uheldige. Det vandrer mange straffedømte og ferdig sonede individer rundt om kring i samfunnet. Også i den virkelige verden (les:utenfor syklingens verden). Har man samme fordommer mot disse?
Men når Bianchi, De Rosa og andre bruker UTESTENGTE ryttere i reklameøyemed, da er det på tide å reagere.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Tungebein]
25/01/2010 16:53
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Hvor jeg egentlig vil i denne diskusjonen? Jeg har kranglet med kjerringa og er i det kverrulerende hjørnet idag...
Jeg kjenner meg igjen  Jeg vil absolutt ikke boikotte noen, men synes det er greit å si fra, selv om det er på et norsk forum med begrenset antall lesere 
|
|
|
25/01/2010 18:04
|
rene-iden
Entusiast
|
Entusiast
Nå er det mye vås her. Sonet sin straff??. 2 år utestengning ??
En dopingtatt rytter skal stenges ute på livstid, ikke mindre en det.
Premier ( også pengepremier) og plaseringer skal slettes.
Veien til startstreken er den lengste.
|
|
|
[Re: rene-iden]
25/01/2010 18:25
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Skal han det ja? Nye regler innført av rene-iden med virkning fra i forfjor skjønner jeg.
LarsB
|
|
|
[Re: johnster]
25/01/2010 18:46
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Det gjør det ikke til en dårlig person å sykle rundt på en specialized eller bianchi! Har 2 stk Specialized. Kan ikke si at jeg har følt dårlig samvittighet noensinne... Er veldig fornøyd med begge to.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: rene-iden]
25/01/2010 20:23
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Nå er det mye vås her. Sonet sin straff??. 2 år utestengning ??
En dopingtatt rytter skal stenges ute på livstid, ikke mindre en det.
Premier ( også pengepremier) og plaseringer skal slettes. Tiltredes! Som doper har man hatt fordelen av å kunne trene på et kunstig høyt nivå i hele perioden dopingen har foregått. De ressursene man har bygget opp på ulovlig hvis forsvinner ikke ved mindre man bruker de to årene med utestengelse til å sitte på r...a. Livstidsutestengelse er det eneste riktige, desverre tror jeg vi må vente en stund før man tørr gjennomføre dette
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
[Re: kjerts]
29/01/2010 12:53
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Herlig å skryte av etappeseire som han faktisk har blit fratatt. Drittsekker!
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
29/01/2010 13:31
|
Clotho_NOR
Ivrig
|
Ivrig
Nå er jeg ikke så inne i langrennsmiljøet av naturlige årsaker, men jeg ser at en del brukere her inne benytter seg av den form for trening vinterstid.
Er det noen som vet om denne type verdidebatt også forekommer blant langrennsløperne ? Jeg tenker da f eks på Madshus som er relativt tungt inne på både langrenns- og skiskytingssiden i Russland. Det nyeste skudd på "tatt-for-EPO-listen", Alena Sidko, går på Madshus.
|
|
|
[Re: Clotho_NOR]
29/01/2010 13:34
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Tipper ikke du får se så mange Madshus-reklamer med Sidko som frontfigur i hvert fall.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
29/01/2010 16:11
|
frodegutt
OP
Besatt
|
OP
Besatt
|
|
|
[Re: frodegutt]
29/01/2010 19:14
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Ha ha! Klassisk  Men hun tar vel sin straff og fortsetter karrieren hun også. Merkelig at Ricco ikke har hatt bedre innflytelse på henne ... eller?
|
|
|
29/01/2010 21:36
|
Tungebein
Entusiast
|
Entusiast
Jeg er litt lei meg for å ha forsvart Ricco nå. Min troverdighet til at han kan komme tilbake ren er nå 0, etter dama hans ble tatt.
|
|
|
31/01/2010 00:34
|
Hjulcompaniet
Ivrig
|
Ivrig
hope... faith... peace... security...
is that high or low?
|
|
|
22/04/2010 12:16
|
progres
Besatt
|
Besatt
|
|
|
[Re: Tungebein]
22/04/2010 14:08
|
zubeldiA
Medlem
|
Medlem
@Brusdalen
Jeg er en sterk motstander av doping. Har alltid hatt den holdningen, selv da noen av mine gode lagkamerater desverre gikk over streken da jeg selv var aktiv.
Noen av mine lagkamerater ble da tatt og jeg var veldig sa veldig klart og tydelig hvordan mitt standpunkt var der både til dem personlig og media.
Etter dem hadde sonet ferdig sine 2 år valgte dem og fortsette med sykkel. Jeg hadde da ingen problemer med det. Dem hadde "gjort opp for sine feil" etter de lover og regler som finnes.
Det jeg ville frem til i denne saken her var at mange av dere svartelistet bianchi pga at dem har valgt å støtte en dop dømt rytter som har SONET SIN STRAFF.
Jeg spiste fortsatt muffins den gangen Anita Valen kom tilbake etter å ha drukket sinnsykt mengder med kaffe før start den gangen det var ulovlig.
Det er mange som støtter opp doping dømte ryttere, og ja, dem har også laget pressemeldinger om det.
Jeg greier ikke å se hvorfor Ricco er så mye værre enn Riis Zabel Vandebrucke Millar Tom boonen Bernhard Kohl Stefan Schumacher Vinokorov Manuel Beltran Jostein Wilmann
Jeg har ikke lest nyeste utgave av pro cycling, men skal få gjort det. Selv om medias dekning av en sak ikke alltid stemmer.
Men jeg forstår dere riktig i at dere synes Bianchi skal svartelisten pga en pressemelding som står på trykk på en norsk nettside? Angående en tidligere doping dømt rytter som skal kjøre på deres produkt.
Isåfall så sier jeg at det ikke er mange produkter dere egentlig kan kjøre på hvis dere vil holde "æren i behold"
Jeg ser heller ikke hvorfor folk skal hate Rassmussen så mye mer enn Vino, Basso etc.
Jeg er i utgangspunktet enig i at dette ikke var en bra greie av Bianchi. Omtrent like dårlig som Gaerne, sidi, shimano, sram, campagnolo, fullcrum, zipp, dt swiss etc etc...
Vel de har vel alle til felles at de dopet seg, og således ikke er noe bedre enn den andre. MEN! Det er stor forskjell på noen av sakene her. Ta Riis som eksempel da. Han er da en av de som per dags dato har gjort mest for å fronte en kampanje mot doping! Han valgte i kjølevannet av operasjon puerto å få en uavhengig doktor til å lage et anti-doping program for sitt lag CSC, det vi nå kjenner som "blodprofiler". Dette kostet store summer av lagets budsjett, og det var flere lag som fikk med seg dette programmet, som ikke ville innføre det pga av kostnadene. Heldigvis så ser dette programmet til å bære frukter, og flere og flere tar det i bruk. Som sagt Riis jukset like mye som Ricco. Men det er jo en viss forskjell på å angre over noe du har gjort, og gjøre noe med det, enn å si at du ikke egentlig har jukset, og at du bare var uheldig som ble tatt osv.. Riis hadde jo heller ikke trengt å stå frem som jukser, da han aldri ble tatt.
|
|
|
[Re: Hæ?]
22/04/2010 14:56
|
kjull
Besatt
|
Besatt
Hele poenget med en straff og en soning er at man har gjort opp for seg når man er ferdig sonet. Dermed stiller man på lik linje med alle andre. Det er etisk, moralsk og juridisk forkastelig å holde et strafferettslig brudd mot en person etter at denne har gjort opp for seg.
Jeg synes en del av de holdningene man har i denne tråden er noe uheldige. Det vandrer mange straffedømte og ferdig sonede individer rundt om kring i samfunnet. Også i den virkelige verden (les:utenfor syklingens verden). Har man samme fordommer mot disse?
Nja....du forenkler kanskje litt nå? Hva da med de som ikke får plettfri vandelsattest fra politiet for å kunne jobbe i ansvarsforhold overfor barn i idretten? Skulle de fått lov til det bare de hadde sonet straffen sin? My vote: Nope. Skulle en pedofil med ferdig sonet straff kunne jobbe i f.eks en barnehage. My vote: Nope. Ergo: Det kommer vel litt an på hvilken forseelse man snakker om?
|
|
|
[Re: kjull]
22/04/2010 20:05
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: -Jan]
23/04/2010 09:10
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Jaja ... nok en rytter tatt i doping i kjølvannet av Armstrong! Kanskje det er på tide at Lance kan ta et oppgjør med bruk av ulovlige stoff han også!? I lagsporten sykling, så synes jeg verdens mest kjente, og kanskje tidenes beste, syklist har fått vel mye hjelp at dopere 
|
|
|
10/08/2010 11:13
|
morelli
Fersking
|
Fersking
Hva vet egentlig noen her på forumet om Riccò annet enn det som er kommet frem gjennom media? De fleste burde skjønne at den fulle sannhet ikke kommer frem gjennom media. Hvem kjenner Riccò, og kan si han er en drittsekk? Det er vel i grunn snevert å ha noen sterke meninger om Riccò eller for den saks skyld Armstrongs forhold til dop basert på hva media sier.
Hilsen en Bianchisti
|
|
|
[Re: morelli]
10/08/2010 11:26
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg har basert min sterke antipati mot Ricco på følgende elementer:
1) tatt i doping og nekta 2) nekter å ta ett eget oppgjør med doping 3) måten han avskrev dama si på etter at hun var tatt for doping.
Til sammen gir dette meg nok indisier på at Ricco er en drittsekk til at føler meg trygg på å si det offentlig. Om den hele sannheten om Riccos sørgelige barndom ikke kommer fram i mediene spiller mindre rolle for meg.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
10/08/2010 11:49
|
morelli
Fersking
|
Fersking
Du velger å dømme han på indisier, selv om du muligens ikke kjenner til mere enn en brøkdel av sannheten. Tviler på om du er interessert i å finne ut noe mere om sannheten, så hvorfor er det da verdt å ha en mening om fyren i hele tatt, du kjenner jo ikke til saken. Å ha en mening om doping derimot er noe helt annet. Jeg er sterkt i mot doping på generelt grunnlag.Sykler stolt rundt på min Bianchi. Hverken liker eller missliker Riccò, det finnes andre syklister jeg kan like.
|
|
|
10/08/2010 12:43
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Å ja! Det er deler av sannheten som er skjult for oss som bare kjenner saken gjennom media. Denne skjulte sannheten som bare de innvidde vet om setter misbruk av CERA i touren i et helt nytt lys?
Og denne sannheten åpenbares kun for de som er stolte av å sykle rundt på Bianchi....
|
|
|
10/08/2010 12:58
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Ricco er tatt for doping og det er alt jeg trenger å vite, hva som har kommet fram i media og ikke er uinteressant. Han har en fellende dopingdom over seg og dopere står sortert under "Drittsekk" i boken min uansett hvor sympatiske de ellers måtte være.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
10/08/2010 22:43
|
morelli
Fersking
|
Fersking
Ricco fremstår jo til de grader usympatisk, ja rett og slett som en drittsekk i nordeuropeisk media. Det er media som formidler hvordan han fremstår, han har ingen dom på seg for det. Media som rettsinstans har jeg liten tro på. Derfor blir Ricco en person som kunn er dømt for doping, ikke for å være drittsekk mot kona, ikke for ikke å være ydmyk. Media har så stor makt at de har klart å bevare heltestatusen hans til en viss grad i Italia. Hadde dere som kaller Ricco drittsekk vært Italienere, ville dere trolig likt ham. Pga. at dere velger å la media sin "sannhet" styre over deres overbevisning.
|
|
|
10/08/2010 22:58
|
morelli
Fersking
|
Fersking
Han har jo dopet seg, så jeg mener ikke å foherlige han. Han blir bare en av mange som har gjort noe dumt. Bare så synd det er så mange, ja faktisk flesteparten av alle våre gamle sykkelhelter. Var det noe mindre dumt eller farlig å gjøre det før? Det er bare så trist med doping, både før, nå og i fremtiden.
|
|
|
[Re: zubeldiA]
10/08/2010 23:11
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Vel de har vel alle til felles at de dopet seg, og således ikke er noe bedre enn den andre. MEN! Det er stor forskjell på noen av sakene her. Stor forskjell? Absolutt. Tom Boonen har aldri blitt tatt for doping. Han har derimot blitt tatt for å ha ruset seg på kokain helt utenom konkurranse og sesong. Puritanistiske Nordmenn forveksler idrettsdop med partydop og sidestiller Toms festsprell med det å bruke prestajonsfremmede midler av en eller annen grunn.. Mannen ble verken straffet av UCI, WADA eller myndigheter. Derimot ble han nektet start i Sveits rundt og TdF. Noen "doper" i sykkelsammenheng er han ikke. (Og dessuten en langt mer sympatisk fyr enn Ricco.)
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
|
|