Vel, alle leasebiler følger servicer, de har serviceavtale, dekkavtale med skift og dekkhotell etc og får mye stell av proffer (få som får dekkskift på gårdsplassen med saksejekk som glipper og jekker istykker kanalene etc) Slike "familiebiler" kjøres i 95% av en bruker (det er ikke AVIS leiebiler).Og det koster flesk å levere tilbake en bil med slitasje/skader,så jeg mener de passes like bra på som naboens privatbil tror jeg.
Å kjøpe en 2004 modell som har hatt 3 vintre ekstra i salt etc, mange flere kaldstarter, flere girskift kanskje etc kontra en 2006 modell mener jeg er værre. Og når den skal selges brukt er den 3år eldre. Så rådet er kjøp nyest mulig.
Finn ut hvilken biltype du skal gå for, og bruk god tid på å finne et godt eksemplar av den.
Jeg har vel eid 40talls biler siste 20årene, og jeg vet hva jeg skal titte på. Kjenner de fleste leaseselskapene "godt".
edit:
Leaseplans liste:
http://auksjon.leaseplan.no/carlistDnB NORs sjabbyliste/inkassobiler etc. Prisantydninger brukes der.
https://www.dnbnor.no/om_oss/enheter/dnbnor_finans/til_salgs2.htmlHar fler tips, men da er man på inkassobiler
