|
|
Mobil - Android eller Windows?
|
Re: Mobil - Android eller Windows?
[Re: JonAre]
21/04/2010 07:31
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Hehe.
Det er en mobil, dvs en dings som gjerne ligger i lommen en travel hverdag, for bruk av epost, kalender, surfing etc... min hverdag kan befinne seg steder hvor det ikke er strøm tilgjengelig. Jeg forventer en arbeidsdags levetid på en mobiltelefon, merk ordet mobil, ikke pc.
Men du bekrefter vel det jeg sa, at det ikke bare er meg, men det er elendlig batteri på den.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: polkaDOT]
21/04/2010 07:31
|
Tomas
Kaffe?
|
Kaffe?
Hørt at andre htc mobiler ikke har det? Jeg har HTC Hero og den har "ekte" GPS. Kan tidvis også finne omtrentlig plassering uten bruk av GPS.
|
|
|
[Re: Tomas]
21/04/2010 07:57
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Den har et helt fantastisk elendig batteri ja, jeg bruker både blåtann, wi-fi, gps og epost sync jevnlig og da må jeg lade underveis på dagen. (litt av poenget m alle disse teknologiene er jo å BRUKE de!)
Er forsiktig optimist på at den skal bli bedre etter litt bruk, men tror det blir marginalt.
Foreløpig er forøvrig wow-faktoren høyere enn skuffet-faktoren pga batteriet!
InstaVIMEO2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
|
|
|
[Re: Tallak]
21/04/2010 08:07
|
Ripen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg hadde ikke forventa mer, batteriet er helt ok så lenge man ikke går bananas med opp- og nedlastninger og GPS.
Men jeg ser at jeg bør ha fullada batteri om jeg skal bruke GPS'en noe særlig mer enn to timer, og det kan bli litt snaut om man vil tracke en hel dag på sti, topptur på ski eller lignende.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: RazeFaze]
21/04/2010 08:10
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Hehe.
Det er en mobil, dvs en dings som gjerne ligger i lommen en travel hverdag, for bruk av epost, kalender, surfing etc... min hverdag kan befinne seg steder hvor det ikke er strøm tilgjengelig. Jeg forventer en arbeidsdags levetid på en mobiltelefon, merk ordet mobil, ikke pc.. Du bruker den som en PC, selv om den passer i lommen din. Hvorfor forventer du at den skal være hundrevis av ganger mer energieffektiv enn laptop'en din, relativt til batteristørrelsen, på de samme oppgavene? Jeg har forresten en HD2. Med aktiv bruk raser batteriet bort, men det er jo som forventet. Brukes den som mobil, og ikke lomme-pc, er bildet et helt annet.
|
|
|
21/04/2010 08:15
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Jeg forventer at den er like bra eller bedre enn det jeg bruker i dag. Det er den ikke, den er vesentlig dårligere, med samme bruksmønster. Derfor blir jeg skuffa fordi det er en nyere modell, med nyere teknologi, med masse hype...
|
|
|
21/04/2010 08:17
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
Blir ikke det litt som å kjøpe Ferrari, og så bli skuffa over at den bruker mer enn 0,7 på mila?
|
|
|
21/04/2010 08:22
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Nei, synes ikke det. Jeg tolker Android som direkte konkurrent til Iphone på bedriftsmarked og sammenligner funksjoner deretter.
Vi kan slenge inn diverse Nokia-modeller også, hvor de samme funksjonene er med, men batteriet gjør den ubrukelig som jobbverktøy når du er ute å beveger deg.
Men jeg ser såklart ikke helt hvor fantastisk mye bedre Android er på andre ting... men det er nok fordi jeg ser på den som et avansert jobbverktøy og ikke en dings :-)
|
|
|
21/04/2010 08:27
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Uansett er vel poenget at slikt kommer an på forventninger og brukmønster. Det er jo gøy at Are synes funksjonene overgår de negative tingene, topp for han  Hvordan man bruker er kanskje viktigere enn hva andre synes den burde gjøre. For meg og de fleste av våre ansatte er batteritiden en stor showstopper, enkelt å greit.
|
|
|
21/04/2010 08:31
|
tron
Besatt
|
Besatt
Jeg er vant med iPhone 3GS og fikk nettopp en HTC Legend på jobben. Batterikapasiteten på Legend rett ut av esken er helt forferdelig sammenlignet med iPhone. Man er nødt til å være aktiv med å skru av og på ting. Det finnes en del strømstyrings-apper der ute, men jeg fant at HTCs egen Widget er grei nok. Dessuten, deaktivering av innstillingen "Aktiver alltid-aktive mobildata" under "Innstillinger for mobilt nettverk" viste seg å ha en positiv effekt på batterilevetiden. Men det virker som om den største strømsynderen faktisk er skjermen. Den har hele tiden stått for det aller meste av strømforbruket på min telefon. Skru ned baklyset har en viss effekt, men likevel litt pussig - jeg trodde AMOLED var strømgjerrige saker.
|
|
|
[Re: tron]
21/04/2010 08:39
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Jørgen: Jeg skrev FORELØPIG og har bare hatt tlf en uke.
Når støvet legger seg og hverdagen igjen tar over kan konklusjonen fort bli en annen. Jeg er ikke særlig tilfreds med å bruke mye tid på å lete etter stikkontakter og USB-kabler underveis i arbeidsdagen...
Lurer på en annen ting, er det noen som har koblet opp Android/Desire/e.l mot internett via Mac? HTC Sync funker vel ikke på Mac?
|
|
|
21/04/2010 08:39
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Når støvet legger seg og hverdagen igjen tar over kan konklusjonen fort bli en annen. Jeg er ikke særlig tilfreds med å bruke mye tid på å lete etter stikkontakter og USB-kabler underveis i arbeidsdagen...
Lurer på en annen ting, er det noen som har koblet opp Android/Desire/e.l mot internett via Mac? HTC Sync funker vel ikke på Mac? hehehehe :-D Okei, vi gir den lenger tid...!
|
|
|
21/04/2010 08:46
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Lurer på en annen ting, er det noen som har koblet opp Android/Desire/e.l mot internett via Mac? HTC Sync funker vel ikke på Mac? http://www.markspace.com/Og så har du Doubletwist for musikk, podcast, video, bilder. osv.
|
|
|
21/04/2010 17:09
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Noen andre som vil kommentere det helt fantastisk ubrukelige batteriet på Desire?
Den første dagen jeg hadde med min utforsket jeg hver eneste sak, installerte apps til tusen - og sånn rundt leggetid gikk den tom. Etter det har den ikke gått tom, enda jeg bruker den mye. GPSen er dog ikke så mye på, da jeg normalt vet hvor jeg er. Men har også brukt den til å lagre ruten jeg syklet for å teste my tracks. Uten at det spiste nevneverdig mye batteri. men trykk menu - innstillinger - om telefonen - batteri og batteribruk. Der ser du hva som trekker strøm.
|
|
|
21/04/2010 18:21
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Lurer på en annen ting, er det noen som har koblet opp Android/Desire/e.l mot internett via Mac? HTC Sync funker vel ikke på Mac? På ubuntu funker den som modem/teethering ut av esken. Det er så enkelt som å koble i usb kabel og velge internettsharing på desire, så er jeg onlain. Når det gjelder batteri så vil jeg si at bruker du en mobil med 1Ghz prossesor på samme måte som bærbar med wifi og alt mulig(og tenk da også på batteristørrelsen) så er nesten en dags heftig bruk bra, spør du meg. Men sammenligner vi med iphone som bare kjører et program om gangen blir det litt feil. Min gamle n95 måtte lades hver natt og. Jeg har bare innsett som JonAre sier at jeg sitter ikke lengre med en enkel mobil med sms lengre, det er faktisk vannvittig datakraft i den. Men sålenge du kan lade over vanlig usb ser jeg ikke problemet egentlig. På en vanlig hverdag så går jeg ikke tom for strøm. Gikk tom da jeg lekte mye med den hele tiden i starten. Det eneste som irriterer meg er hvor vanskelig det er å lese på skjermen ute i sollys.
|
|
|
[Re: FuzzyLogic]
21/04/2010 18:37
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Det er vel her forbrukerne får svi for krigen mellom Apple og Google. Ikke snakk om å gjøre interaksjonen enkel for noen som skulle finne på skaffe seg kryssende produkter..
Må vel ut å leite på div nerdeforum etter løsning.
|
|
|
21/04/2010 18:58
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Da fant jeg løsningen på å koble opp min MacBook Pro mot internett via Android/Desire. Det ble tredjepartsløsning fra noe som heter PDAnet for Android. Den muliggjør teethering via BT og USB. Koster muligens kroner etter en stund, men det får så være! Her er LINK til side for installering. Bruk barcodescanner på tlf så går du rett til Market for installering. Evnt søk etter PDAnet i Market og installèr. a-
|
|
|
25/04/2010 13:24
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
 Er bank en god oversettelse? 
|
|
|
[Re: GeirEivind]
25/04/2010 17:07
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tast? Det er ingen tastatur?
|
|
|
25/04/2010 18:35
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Tast? Det er ingen tastatur? Trykk? Bank er sånn man gjør med folk som klår på syklene uten lov.
|
|
|
25/04/2010 19:11
|
Zimen
Avhengig
|
Avhengig
Da fant jeg løsningen på å koble opp min MacBook Pro mot internett via Android/Desire. Det ble tredjepartsløsning fra noe som heter PDAnet for Android. Den muliggjør teethering via BT og USB. Koster muligens kroner etter en stund, men det får så være! Her er LINK til side for installering. Bruk barcodescanner på tlf så går du rett til Market for installering. Evnt søk etter PDAnet i Market og installèr. a- Etter litt driverkrøll med telefonens innebygde nettverksdeling på XP, innstallerte jeg pdaNet. Funker kanon, men jeg må bare spørre: Har skrudd på mobilt nettverk på mobilen. Jeg har en gratis GB i måneden, så om jeg holder meg under den GB er jeg free of charge, uansett hvordan jeg kobler til dataen? 
|
|
|
[Re: Zimen]
25/04/2010 21:06
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Det skulle stemme ganske bra ja.
Selv måtte jeg installere et USB-tethering program fra samme nettside for å få den til funke via USB på MAC. Bluetooth var tregt og ustabilt, men funket til nød. Tlf ble dog VELDIG varm når jeg brukte B/T, mye bedre med USB.
|
|
|
26/04/2010 09:27
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Det skulle stemme ganske bra ja.
Selv måtte jeg installere et USB-tethering program fra samme nettside for å få den til funke via USB på MAC. Bluetooth var tregt og ustabilt, men funket til nød. Tlf ble dog VELDIG varm når jeg brukte B/T, mye bedre med USB. Bruker både usb og bt om hverandre, bt er klart treigere - men dønn stabilt. har overført 500mb-filer uten problemer. (mb pro)
|
|
|
|
|