Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Raske Sykler, håpløs service!

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: olganga] #919261 14/04/2010 09:20
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Har kun vært der inne to ganger, og har et todelt inntrykk av Raske Sykler:

- Negativt: Begge ganger stod de og småpratet med noen som virket mer som kompiser enn som kunder. Jeg stod begge ganger først i det som ble en liten kø ved kassa, men begge ganger lot de småsnakkingen fortsette.
- Positivt: De hadde bra peiling på hva de snakket om - og klarte å snakke så selv en clueless som meg forstod - når jeg først fikk snakket med de...

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: thomasengen] #919295 14/04/2010 10:32
S
S-SW Offline
Medlem
Medlem
S
Sitat: thomasengen
har alltid vært stort sett grei service og kundekontakt når jeg har vært hos Raske sykler. Når de snakker med andre og noen ganger med meg også, så er de veldig pratevillig om sykkel og det er jo positivit - såfremt det ikke blir for mye som går utover ventende kunder. Er jo midt i toppsesong også akkurat nå, men enkelte av eksemplene over skal IKKE forekomme.
www.spinn.no er VELDIG bra på service. BÅDE på e-post, telefon og i butikk.
PS! E-post adressen til RS på nettsiden har ikke fungert siste 1,5 år ;-)

Fungerer telefonen deres? For har nå forsøkt å ringe dem i 3! dager uten svar

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: S-SW] #919300 14/04/2010 10:38
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: S-SW
har alltid vært stort sett grei service og kundekontakt når jeg har vært hos Raske sykler. Når de snakker med andre og noen ganger med meg også, så er de veldig pratevillig om sykkel og det er jo positivit - såfremt det ikke blir for mye som går utover ventende kunder. Er jo midt i toppsesong også akkurat nå, men enkelte av eksemplene over skal IKKE forekomme.

Har ringt flere ganger siste par ukene til www.spinn.no på Majorstuen og alltid fått svar. Raske sykler eller andre Spinn har jeg ikke forsøkt

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: thomasengen] #919314 14/04/2010 10:57
S
S-SW Offline
Medlem
Medlem
S

Har ringt flere ganger siste par ukene til www.spinn.no på Majorstuen og alltid fått svar. Raske sykler eller andre Spinn har jeg ikke forsøkt

Her manglet det en liten presisering fra min side, mente at RS ikke svarer på tlf. Spinn har jeg god erfaring med

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: S-SW] #919316 14/04/2010 11:02
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her manglet det en liten presisering fra min side, mente at RS ikke svarer på tlf. Spinn har jeg god erfaring med

Var litt usikker på hvem av de du mente ja, men ettersom jeg refererte til tlf hos spinn, så..... ;.)
Får ikke svar på telefon til butikken, men til verkstedet har jeg alltid (tror jeg) fått svar.

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: runermm] #919318 14/04/2010 11:03
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Sitat: runermm
Jeg innbiller meg at problemet vi opplever på Raske er at de har en rimelig høy silingsfaktor hvor mesteparten av kundene rubriseres som lite interessante og med trivielle behov som ikke fortjener oppmerksomhet. Det er i hvert fall slik det føles å oppsøke butikken. Jeg ville ikke drevet sykkelbutikk på den måten, men det er jo utesteder som praktiserer dette med suksess.

Dette ligner på Sykkelsenteret i Bergen.

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: tommygutt] #919350 14/04/2010 11:24
Klaus A. Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: tommygutt
PS! Jeg velger å se poitivt på saken i dag, jeg kunne endt opp med en Specialized ICON_SMILE
Ja, og syklet ennå raskere ICON_WINK

mvh.
Klaus A.
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: olechr] #919369 14/04/2010 11:42
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Sitat: olechr
Sitat: Ripen
Når Fastbikes blir trukket frem for god service i en tråd der Raske Sykler blir kritisert for det motsatte, da er det kosmisk ubalanse..

For å bringe litt balanse her så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med service og oppmerksomhet på Raske Sykler.

He he det er jeg jaggu enig. Da blir det en tulle tråd da Fastbikes vel er for noe av det med dårligst service i hele byen (men bra priser)..

Jeg har meget god erfaring med Fastbikes, rask levering og hvis de ikke har delen(e) på lager ringer han fyren og sier fra.

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: femte_gir] #919373 14/04/2010 11:45
stiankd Offline
Medlem
Medlem
Det virker som om en del lokale butikker ikke helt har skjønt hva som må til for å overleve som nisjebutikk i den tiden vi lever i.

"Alle" vet at det stort sett er mye billigere å handle i en nettbutikk, men vi velger noen ganger å gå til den lokale sjappa for å handle slik at vi kan hjelpe dem å holde hjulene i gang, samt at vi liker tryggheten ved å ha kjøpt noe stort og dyrt over disk.

På denne måten sikrer vi at vi kan ha et sted å dra innom de gangene vi trenger en litt sær del en lørdag formiddag.
I tillegg vil vi gjerne få litt ekspertisehjelp på stedet, eller kanskje bare slå av litt sykkelprat med (forhåpentligvis) interesserte butikkinnehavere/medarbeidere.

Når en slik sjappe har høye priser, forventer vi litt mer av "det andre". På samme måte godtar vi at det ikke er like god "på-stedet-service" hos f.eks. en nettbutikk som tilbyr henting av deler over disk.

Når en butikk scorer dårlig på både pris og service lukter jeg at den ikke overlever lenge i konkurransen som er i dagens marked, selvom den kanskje har eksistert og godt bra lenge.

Trenden går dit at folk flest vil handle hos de store kjedene. Entusiastene vil handle hos nettbutikkene og hos de lokale sjappene som har "det lille ekstra".

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: Syklist1] #919497 14/04/2010 13:35
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Syklist1
Sitat: olechr
Sitat: Ripen
Når Fastbikes blir trukket frem for god service i en tråd der Raske Sykler blir kritisert for det motsatte, da er det kosmisk ubalanse..

For å bringe litt balanse her så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med service og oppmerksomhet på Raske Sykler.

He he det er jeg jaggu enig. Da blir det en tulle tråd da Fastbikes vel er for noe av det med dårligst service i hele byen (men bra priser)..

Jeg har meget god erfaring med Fastbikes, rask levering og hvis de ikke har delen(e) på lager ringer han fyren og sier fra.

Du får prøve å bytte noe da, så skjønner du fort hvorfor andre kan slite litt med å forholde seg til "han fyren".

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: olganga] #919672 14/04/2010 18:40
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Sitat: olganga
"Alle" som har jobbet butikk vet at det finnes en grunnregel du skal følge overfor kunden: Når en kunde kommer inn skal du ved et blikk og et lite nikk med hodet/smil vise kunden at han er sett og at han får hjelp så snart du blir ledig. Det får kunden til å føle seg velkommen og han venter gjerne litt ekstra.

Det skal ikke mere til.

Ha! Høres drit pes ut det da! Hvor mye kan man forlange av en stakkars butikkanzatt lizzom?? ;-)

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: runermm] #919724 14/04/2010 19:47
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Siden tråden delvis har utviklet seg til en vurderingstråd av flere butikker vil jeg gjerne skryte av nærbutikken min; Sport1 Hasle

Bestandig hyggelig å stikke bort, enten for å kjøpe noe, eller bare kikke og slå av en prat. Kompetente og hjelpsomme, så tommelen opp for Aslak &co!

Gi noe som varer, gi fan
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: KjellMa] #919728 14/04/2010 19:49
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Lbs'er er gull! Spesielt vår ICON_SMILE

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: JonahHex] #919754 14/04/2010 20:10
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hurra for gangavstand til 3 sykkelbutikker med tilhørende verksted!

Gleder meg til å svi av penger, på stæsj jeg egentlig ikke trenger.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: SimonS] #919811 14/04/2010 21:24
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Ok dette er tredje forsøk på å skrive et meningsbærende innlegg her.

1. Jeg kjenner INGEN som ikke har hatt noe å utsette på kundebehandlingen hos Raske.
2. Raske er Oslos beste terrengsykkelbutikk.
3. Oslo trenger hvertfall EN eneste liten butikk som faktisk kan levere disse varene.
4. En tråd som denne bidrar ikke til at dette kommer til å vedvare.

Jens
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: jeth] #919814 14/04/2010 21:35
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Sitat: jeth

Ikke enig der. All PR er god PR, ref en tråd jeg la ut om Toyota Prius, slaktet i media verden over, nå tredobbelt salg over hele verden.

Husker ikke eksakt, men vi mennesker er enkle og funker omtrent som følger:

1. En person poster negativt om en butikk
2. Folk diskuterer litt fram og tilbake, flere henger seg på og er missfornøyd
3. Det går ett par uker, Raske Sykler?? Hva var det med dem igjen?
4. Det går ytterligere uker: Raske Sykler ja, de har jeg hørt om, de er bra

Det skal derimot sies at dersom Raske Sykler fortsetter å yte dårlig service, ja så kan gullfiskminnet vårt få jevnlige oppfriskninger og sikkert ikke slå så positivt ut, men jeg vil tro at en eller annen fra Raske Sykler har sett denne tråden og faktisk skjønt at noe må gjøres....

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: S-SW] #919818 14/04/2010 21:42
thewizard Offline
Ivrig
Ivrig

Kom igjennom på fjerde forsøk forleden, men det jeg fikk til svar var lite informativt. "vet ikke, vet ikke når det kommer, har ikke..."

Grand Patron
Sørensen Sykler
kim@sorensensykler.no
www.sorensensykler.no
Oslo

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: jeth] #919862 15/04/2010 05:54
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: jeth
Ok dette er tredje forsøk på å skrive et meningsbærende innlegg her.

1. Jeg kjenner INGEN som ikke har hatt noe å utsette på kundebehandlingen hos Raske.
2. Raske er Oslos beste terrengsykkelbutikk.
3. Oslo trenger hvertfall EN eneste liten butikk som faktisk kan levere disse varene.

Her mener jeg du tar helt feil. Det er nok av små sykkelbutikker i Oslo til at vi godt kan la dem konkurrere, blant annet med service. Så hvis vi skal gå med på dårlig service for å beskytte butikkene så bør vi kanskje handle kun i de dyreste butikkene også, siden de ellers vil ligge dårligere til i konkurransen?

Med høyere priser og/eller dårligere service enn konkurrentene har ikke butikken livets rett. Jeg har heller to-tre gode butikker enn ti dyre og dårlige.

NB! Mitt innlegg er generelt ment. Det var så lenge siden jeg var på Raske Sykler (fordi jeg har en LBS nærmere heimen som jeg liker godt) at jeg ikke husker hvor god eller dårlig service jeg fikk.

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: Molby] #919869 15/04/2010 06:23
K
knallephu Offline
Fersking
Fersking
K

Deler innntrykkket av Raske Sykler! Litt overkule gutter, som ofte ikke vet helt hva de prater om...er mitt inntrykk.
Kjøpte et par Hellbent ski der for ent tid tilbake, bindingen ble strammet til DIN12 - fikk høre det var liksom kulere å vri kneet rundt enn å miste skia..tritfett ass. Da har du virkelig ikke peiling. Burde være forbudt å skru bindingene til kunder til DIN12, hva er da vitsen med utløsere på ski??

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: knallephu] #919874 15/04/2010 06:34
K
knallephu Offline
Fersking
Fersking
K
men de er imøterkommende, det skal de ha

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: knallephu] #919904 15/04/2010 07:10
A
AllanHov Offline
Avhengig
Avhengig
A
Jeg har utrolig dårlig inntrykk av Raske sykler. Jeg var rundt i Oslo å kikket etter terrengsykkel i September i fjor og var da innom Raske sykler. Det tok evigheter før de "råfete" gutta bak disken gidda å spørre om jeg trengte noe hjelp. Når jeg først fikk hjelp var det under middelmådig. I tillegg var prisene høye. Når hele Oslo kjørte 30-50 % rabatt så kunne Raske sykler tilby hele 5 % rabatt! Jeg fikk bedre service på samtlige andre sykkelsteder jeg var innom og da er både XXL og G-sport inkludert. Det sier litt...

Nå ser jeg riktignok ikke ut som de som jobber på Raske sykler og det er muligens derfor jeg ble silt ut, men jeg var også innom Rå sport i Parkveien som har litt samme still og fikk svært god service og pristilbud.

Best på service er Oslo Sportslager som faktisk har foretatt småreprasjoner på min scott temposykkel gratis, selv om sykkelen ble kjøpt på Sykkelsenteret i Bergen! Synd de generelt er litt for dyre.

Spinn både på Majorstua og Storo vil jeg også trekke frem som gode.

Redigert av AllanHov; 15/04/2010 14:57. Rediger grunn: Feil butikknavn

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: AllanHov] #919946 15/04/2010 07:57
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: AllanHov

Best på service er Oslo Sportslager som faktisk har foretatt småreprasjoner på min scott temposykkel gratis, selv om sykkelen ble kjøpt på Bergen sykkelsenter! Synd de generelt er litt for dyre.

Jeg har sammenliknet mange priser på diverse sportsutstyr, og med 15% rabatt gjennom OBOS, Skiforeningen eller Turistforeningen har Oslo Sportslager alltid vært innenfor 5% av XXL-pris. Noen ganger billigere. Dette er rabatter alle kan få for ca. 200 kroner i året.

Ang. Raske tror jeg det har spredd seg en ukultur blant noen av de ansatte. Andre ansatte har ytt glimrende service og vært meget serviceinnstilte fra du kom inn døren. Derfor varierer nok inntrykkene fra sjappa.

Hadde jeg solgt så dyre og fine saker hadde jeg vært ekstremt fokusert på service. Jeg husker hvor nøye min sjef var på servicen 7/11, og der solgte vi pølser...

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: jens fredrik] #919950 15/04/2010 08:05
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Jeg ville gjerne sett reality program der de har samlet landets mest bortskjemte sykkelselgere, og så gitt dem oppgaver som å selge pølser, sitte i kassen på super'n og lignende.

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: jens fredrik] #919972 15/04/2010 08:29
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: femte_gir
Jeg ville gjerne sett reality program der de har samlet landets mest bortskjemte sykkelselgere, og så gitt dem oppgaver som å selge pølser, sitte i kassen på super'n og lignende.

Har møtt med mange sure mennesker på min lokale dagligvarebutikk, for å si det sånn!!
Sitat: jens fredrik

Jeg har sammenliknet mange priser på diverse sportsutstyr, og med 15% rabatt gjennom OBOS, Skiforeningen eller Turistforeningen har Oslo Sportslager alltid vært innenfor 5% av XXL-pris. Noen ganger billigere. Dette er rabatter alle kan få for ca. 200 kroner i året.

Hadde jeg solgt så dyre og fine saker hadde jeg vært ekstremt fokusert på service. Jeg husker hvor nøye min sjef var på servicen 7/11, og der solgte vi pølser...

Men jeg har også lagt merke til at noen her klager på når en person er overivrig på servicen. Du gidder ikke kjøpe noe når den bak skranken driver og prakker både pølse, taquitos, vårruller og samtidig brus!!

(rent tulleinnlegg)

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: polkaDOT] #920034 15/04/2010 09:49
Molby Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Wow, denne tråden tok litt av for å si det pent. Jeg sendte mail til butikken hvor jeg henviste til tråden og fikk følgende til svar:
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Men jeg lover at vi skal organisere oss bedre å få opp spiriten til å være mer i møtekommende i framtiden."

Voksent gjort å svare, håper på bedring i fremtiden..

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: Molby] #920046 15/04/2010 10:03
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Overraskende at de svarer, men det er jo fint.
Men jeg ler når jeg leser svaret. Her skriver de først "det er beklagelig..." og så "jeg gidder ikke komme med noen unnskylding"
Hele svaret deres blir svada synes jeg. Hadde de droppet "jeg gidder ikke" setningen hadde svaret vært fint det.

Forresten er det flere i tråden nå som bestemt har sagt hvem som er best på service. Akkurat det er heldigvis opp til hver enkelt å bedømme og vurdere selv utifra sine egne opplevelser.
Selv har jeg hatt både gode og dårlige opplevelser hos RaskeSykler. Totalen blir ihvertfall for min del at jeg velger gå et annet sted de få gangene jeg er i Oslo for å handle sykkelstæsj.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: Molby] #920073 15/04/2010 10:25
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Molby
Slik fortsetter det de neste 10 minuttene, flere kunder kommer inn, men han gidder ikke å se opp fra skjermen og vi står der og blomstrer som noen andre idioter.

Jeg kom rett etter deg, og var den første som gikk. Gidder ikke å leke russisk rulett på RS lengre.

Såvidt jeg husker diskuterte de i flere minutter om den ene hadde sendt e-post til den andre, og om det var riktig adresse. Ja, jeg kunne jo ikke forstyrre i den diskusjonen...

Anonym5
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: anonym5] #920082 15/04/2010 10:35
Molby Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
hehe, husker utrykket ditt da du marsjerte ut. rimelig oppgittt ICON_WINK

Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: Molby] #920088 15/04/2010 10:39
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Molby
hehe, husker utrykket ditt da du marsjerte ut. rimelig oppgittt ICON_WINK

Det var jeg seriøst.

Jeg forventer ikke at de spretter opp og slikker ryggen min med en gang.
Jeg forventer ikke at alle skal løpe ut av verkstedet fordi det er flere i butikken.
Men jeg forventer å få en hei, et nikk og en "snart ferdig med dette", eller noe lignende.

Å overse kundene sine totalt får meg til å sky butikken.

Personlig har jeg fått bedre service på Fast-Bikes (dog aldri av sjefen sjøl).

Anonym5
Re: Raske Sykler, håpløs service! [Re: anonym5] #920251 15/04/2010 14:16
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: pontiff

Personlig har jeg fått bedre service på Fast-Bikes (dog aldri av sjefen sjøl).

Ze bike-na**....nei, forresten. Det ville vært stygt sagt.

La meg da få skryte av Høydahl sport i Drammen. Super service. Helt sikkert verdt turen fra Oslo :-)

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support