|
|
Raske Sykler, håpløs service!
|
Re: Raske Sykler, håpløs service!
[Re: Molby]
15/04/2010 19:10
|
JonAre
Besatt
|
Besatt
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Hvaaa? Hvem er det som ordlegger seg slik til kunder?
|
|
|
[Re: Lapavoni]
15/04/2010 19:12
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Jeg har kjøpt 2-3 sykler hos RS, og er stort sett fornøyd. Men jeg kan forstå at noen opplever varierende servicegrad. Det vareierer en hel del, og slik opplever jeg det flere steder. Jeg kunne fortelle en historie om Sykkeldelsisk som dere neste ikke ville tro. Kortversjonen er at de måtte ha 4-5 forsøk på å fikse slark i krankarmen, enda jeg forklarte og viste hva feilen var. De skal ha at vedkommende la seg helt flat og beklagde det hele. (For så å anbefale skift av nytt kjede - brukt 2 turer - og byttet hos dem....).
Frode
|
|
|
[Re: Frode M]
15/04/2010 19:32
|
MagneA
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har vært kunde hos Raske i mange år nå. Har alltid fått god service og gode tilbud der. De har også skaffet meg spesial/ custumdeler jeg ikke har fått tak i andre steder.
Har heller aldri sett at folk med "billige" sykler har blitt dårligere behandlet enn de med dyrere. Har derimot sett folk har fått gratis hjelp med småtteri på stedet, uten timebestilling og med merker Raske ikke forhandler.
|
|
|
[Re: JonAre]
15/04/2010 20:22
|
A.M
Entusiast
|
Entusiast
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Hvaaa? Hvem er det som ordlegger seg slik til kunder? Det betyr vel det det står da, eller sagt på en annen måte; vi skjønner vi har driti oss ut. Å komme med unskyldnigner tolker jeg som; nei, du skjønner at vi har hatt varetelling og må få ført dette ellers så blir alt galt. Eller, nå har vi desverre hatt langtidssykemeldinger og får ikke hjulpet ikke hjulpet alle så fort vi ønsker. Det er unskyldnignerne sine det tenker jeg :-)
|
|
|
[Re: MagneA]
15/04/2010 20:31
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
15/04/2010 20:56
|
Dan
More than words
|
More than words
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Hvaaa? Hvem er det som ordlegger seg slik til kunder? Jeg synes dere feiltolker denne kommentaren. Som jeg skjønner vedkommende så legger han seg flat. "Dette er så åpenbart vår feil at jeg ikke gidder å finne på noen unnskyldning" liksom.
|
|
|
[Re: Dan]
15/04/2010 20:59
|
Skoje
Ivrig
|
Ivrig
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Hvaaa? Hvem er det som ordlegger seg slik til kunder? Jeg synes dere feiltolker denne kommentaren. Som jeg skjønner vedkommende så legger han seg flat. "Dette er så åpenbart vår feil at jeg ikke gidder å finne på noen unnskyldning" liksom. Ja, ser den, men er uansett en litt uheldig ordlegging ovenfor kunder...syns jeg i hvert fall.
|
|
|
[Re: Skoje]
16/04/2010 05:33
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
RS er ihvertfall veldig åleite på den måten at dem server uansett hvor jeg har kjøpt delene. Ja, de tjener penger på service. Selv om serviceprisene noen ganger er veldig lave. Og om det er garanti, slipper jeg å styre med kvittering. Jeg liker RS, blir nesten som et kompis etterhvert.
Frode
|
|
|
[Re: Frode M]
16/04/2010 05:47
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
RS er ihvertfall veldig åleite på den måten at dem server uansett hvor jeg har kjøpt delene. Ja, de tjener penger på service. Selv om serviceprisene noen ganger er veldig lave. Og om det er garanti, slipper jeg å styre med kvittering. Jeg liker RS, blir nesten som et kompis etterhvert.
Frode Du har jo kjøpt flere sykler av dem, så da har du jo en helt annen relasjon til de som jobber der enn en førstegangskunde. Faste kunder får jo ofte en helt annen behandling enn andre uansett om det er en sykkelbutikk eller en lokal kaffesjappe. Kaffen min står stort sett klar i det jeg har lukket døra på kaffebrenneriet i Therese gate.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
16/04/2010 07:57
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor er alle så sinte?
Henrik
|
|
|
[Re: Alpers]
16/04/2010 08:36
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Vi i denne tråden er nok ikke "alle". Og så sinte er vi vel ikke. Men jeg tror alle her vil bli tatt på alvor, og også slippe å reise fram og tilbake mange ganger for å få fikset en sak.
Så tenker jeg at slik kunne ikke jeg behandle mine kunder, da hadde jeg vært "out of business"....
Frode
|
|
|
[Re: Skoje]
16/04/2010 09:05
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Jeg synes dere feiltolker denne kommentaren. Som jeg skjønner vedkommende så legger han seg flat. "Dette er så åpenbart vår feil at jeg ikke gidder å finne på noen unnskyldning" liksom.
Ja, ser den, men er uansett en litt uheldig ordlegging ovenfor kunder...syns jeg i hvert fall. Jeg synes dere feiltolker Dans kommentar. Som jeg skjønner vedkommende så legger han på tjukt med ironi. "Dette er så åpenbart ironisk at jeg ikke gidder å finne på noen mer avklarende formulering" liksom. Martin
|
|
|
16/04/2010 09:19
|
Frode M
Veteran
|
Veteran
Frode Du har jo kjøpt flere sykler av dem, så da har du jo en helt annen relasjon til de som jobber der enn en førstegangskunde. Faste kunder får jo ofte en helt annen behandling enn andre uansett om det er en sykkelbutikk eller en lokal kaffesjappe. Kaffen min står stort sett klar i det jeg har lukket døra på kaffebrenneriet i Therese gate. Godt poeng, Terje. Det at man begynner å bli så godt kjent med flere butikker kan man jo tenke over....
|
|
|
[Re: M@rtin]
16/04/2010 09:21
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
M@rtin: Jeg beklager at jeg ikke skjønner hvem vedkommende er i dette tilfellet, men gjetter på at det er Dan som er ironisk.
For ordens skyld: Jeg forstår som regel ironi, men for tiden består jobben min av veldig store matriser og dessuten har jeg hjemmekontor i dag. Det er ikke sikkert formuleringen var uklar og at det er min manglende kontakt med omverdenen som gjør at jeg ikke skjønner hverken ironien eller hvem som er ironisk...
Generelt: Jeg synes at en butikk bør ta slike tråder på alvor. Slik jeg oppfatter den gjengse terrengsykkel.no'er er vi veldig patriotiske og digger butikker proporsjonalt med hvor stor andel av disponibel inntekt vi har lagt igjen der. I følge denne teorien bør en butikk som selger meget dyre saker ha mange folk som strømmer til med støtte om en vantro kritiserer tempelet deres. Når dette skjer i meget liten grad er det et tegn på at noe er galt. Jeg tolker det dithen at selv kunder som har kjøpt dyre saker og som føler en slags tilhørighet har opplevd at andre har blitt oversett eller dårlig behandlet.
|
|
|
16/04/2010 09:57
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Hvaaa? Hvem er det som ordlegger seg slik til kunder? Jeg tolker denne setningen som at "Molby" her skjønner at de har gjort en feil her, og mener selv at det ikke er noen vits i å PRØVE finne på en unnskyldning på noe vis.. Altså: Legger seg helt flat. Litt dårlig formulert bare. ......slik tolker jeg det ihvertfall! 
|
|
|
[Re: Andrehua]
16/04/2010 10:11
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Litt dårlig formulert bare. Fryktelig dårlig formulert, hvis dette er måten å legge seg flat på. Ikke rart vi som var i butikken opplevde dem som arrogante og ignorerende hvis det er slik de formulerer seg når de skal være vennlige... "Hei, jeg trenger litt hjelp" "Jeg gidder ikke å komme med noe unnskyldning på hvorfor jeg prioriterer småprating bak disken fremfor å hjelpe kunder"
Anonym5
|
|
|
[Re: jens fredrik]
16/04/2010 10:51
|
Dan
More than words
|
More than words
M@rtin: Jeg beklager at jeg ikke skjønner hvem vedkommende er i dette tilfellet, men gjetter på at det er Dan som er ironisk. Nå tror jeg du feiltolker M@rtin, som i dette tilfellet drev med dobbeltironi, siden det er ironisk at jeg for én gangs skyld ikke er ironisk i et av mine utsagn. Litt forvirrende, men hvis det er det som skal til for å bedre servicen i byens sykkelbutikker så er det verdt det.
|
|
|
16/04/2010 11:39
|
ohaga
Avhengig
|
Avhengig
Min erfaring fra sykkelsesongen i fjor:
-1 til Raske Sykler +1 Spinn Storo +1 Oslo Sportslager +1 Oslo Sykkelverksted Både +/- til XXL
:-)
|
|
|
16/04/2010 12:01
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Nå tror jeg du feiltolker M@rtin, som i dette tilfellet drev med dobbeltironi, siden det er ironisk at jeg for én gangs skyld ikke er ironisk i et av mine utsagn. Litt forvirrende, men hvis det er det som skal til for å bedre servicen i byens sykkelbutikker så er det verdt det.
Skal det være noe så må en kjøre på med trippelironi.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
16/04/2010 12:10
|
hallgea
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Støtter Tittentei! Bare positiv erfaring med Spinn både på Storo og Majorstua! Sport 1 på Halse anbefalles også på det varmeste! Når det gjelder raske sykler så har jeg vært der 1 gang, bodde 150 meter unna i ett år! Det sier det meste! God Sykkelhelg! 
|
|
|
[Re: hallgea]
16/04/2010 17:53
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Men enten ser jeg sinnsykt "syklete" ut i forhold til dere som har dårlige erfaringer (og det tror jeg ikke jeg gjør), eller så har de virkelig våknet på Raske Sykler. Jeg var innom der i dag for litt smådeler, sikling på sykler og info, og maken til service har jeg ikke fått på lenge noe sted :-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
16/04/2010 18:00
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: polkaDOT]
16/04/2010 18:40
|
janeb
Ringrev
|
Ringrev
Støtter Tittentei! Bare positiv erfaring med Spinn både på Storo og Majorstua! - støtter denne. Har veldig god erfaring med begge 2. De er ved siden av Sørensen de jeg har opplevet som mest imøtekommende. Er det et sted som så langt har et historisk lavmål i forhold til service er det Milsluker'n på Ullevål Stadion. Observerte 5 ansatte 2 kunder utenom meg selv. De ansatte var mest interessert i utpakking og å prate om hva slags sykler de skulle kjøpe for lønningspengene...muligens en dårlig dag. Opplever Raske som bedre enn ryktet i denne tråden.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
16/04/2010 19:15
|
Torshov-Simen
Besatt
|
Besatt
Ikke kaffe gudskjelov, det kan jeg ikke fordra ;-)
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
[Re: Torshov-Simen]
17/04/2010 08:40
|
janeb
Ringrev
|
Ringrev
Ikke kaffe gudskjelov, det kan jeg ikke fordra ;-) - grønn te...det er greia' 
|
|
|
[Re: janeb]
17/04/2010 13:03
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Tydelig at folk fra Raske Sykler følger med på nett! På tross av at det ikke ble noe handel ble jeg imponert i dag, fikk jo hjelp omtrent før jeg hadde kommet inn døra, og jeg så andre kunder opplevde det samme! Hvis dette er den nye standarden så kommer jeg ofte tilbake!
Kjedelig nok var turen innom Anthon sport det motsatte. En ansatt planla kveldens festligheter med noen kompiser som for anledningen hadde okupert hele prøve-sykkelsko-sitteplassen. Etter at jeg hadde dratt det 3. skoparet ut av ei skoeske fikk jeg spørsmålet "ehh, trenger du noe hjelp?".."skal bare prøve noe sko, er disse fine?" "ehh, ja"...og der stoppa servicen, og jeg måtte nødvendigvis lete opp rett størelse selv og prøve skoene stående. Ikke at det var vanskelig, men det er langt under forventa. Nesten litt irriterende at skoene passa perfekt...
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
17/04/2010 13:14
|
thomasengen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tydelig at folk fra Raske Sykler følger med på nett! På tross av at det ikke ble noe handel ble jeg imponert i dag, fikk jo hjelp omtrent før jeg hadde kommet inn døra, og jeg så andre kunder opplevde det samme! Hvis dette er den nye standarden så kommer jeg ofte tilbake!
Kjedelig nok var turen innom Anthon sport det motsatte. En ansatt planla kveldens festligheter med noen kompiser som for anledningen hadde okupert hele prøve-sykkelsko-sitteplassen. Etter at jeg hadde dratt det 3. skoparet ut av ei skoeske fikk jeg spørsmålet "ehh, trenger du noe hjelp?".."skal bare prøve noe sko, er disse fine?" "ehh, ja"...og der stoppa servicen, og jeg måtte nødvendigvis lete opp rett størelse selv og prøve skoene stående. Ikke at det var vanskelig, men det er langt under forventa. Nesten litt irriterende at skoene passa perfekt... Jeg har også opplevd mye bedre service siste dager(har handlet der før også med passe service) og veldig påfallende etter denne diskusjonstråden - men som er veldig bra og håper det fortsetter og at de har tatt lærdom. Er jo bare en fordel for alle parter. Kanskje emnetittel i tråden bør nå endres til Anton....???? :-D
|
|
|
[Re: thomasengen]
17/04/2010 13:27
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Eller Anton? Eller hva med å disse butikker-tråden? For rose butikker- tråder dør jo ut etter maks 2 dager.
|
|
|
17/04/2010 17:35
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
"Det er beklagelig at du måtte oppleve dette. Vi har fått oss en oppvåkner i forhold til dette. Jeg gidder ikke å komme med noen unnskyldninger for akkurat denne episoden. Hvaaa? Hvem er det som ordlegger seg slik til kunder? Jeg synes dere feiltolker denne kommentaren. Som jeg skjønner vedkommende så legger han seg flat. "Dette er så åpenbart vår feil at jeg ikke gidder å finne på noen unnskyldning" liksom. Jeg tolker også det på denne måten (e-mail kommunikasjon er vanskelig). Ingen beklagelser er dårligere enn den full av unnskyldninger der det ikke finnes unnskyldninger. Forvørig har jeg alltid fått topp service hos Raske (men det framkommer vel forsåvidt av signaturen min).
|
|
|
[Re: Molby]
18/04/2010 00:57
|
Clint Berg
Ringrev
|
Ringrev
Skulle kjøpe bashguard og tok turen innom Raske Sykler for å høre om de hadde noe inne. Ingen kunder var i butikken, gikk frem til disken hvor sjefen selv (med brillene, husker ikke navnet) sitter med hodet begravd i pc'en. Jeg kremter for å få hans oppmerksomhet, han gidder såvidt å løfte blikket før det detter ned i tastaturet igjen og prater med en som står ved siden. Slik fortsetter det de neste 10 minuttene, flere kunder kommer inn, men han gidder ikke å se opp fra skjermen og vi står der og blomstrer som noen andre idioter. tilslutt går flere ut, jeg gir opp selv og sier høyt på vei ut "det betyr tydeligvis ikke at dere har kunder i butikken?". Da kommer det en REAKSJON! Han løfter utrolig nok hele hodet, men så detter det ned i skjermen igjen..Moralen er, skal dere ha noe utstyr, bruk heller en butikk som faktisk får med seg at dere eksisterer og kan hjelpe dere. Dro ned til Bikes and Boards og det ble en helt annen opplevelse.
Håkon heter han. Ikke den beste kundebehandleren nei,men hvis du gir de en sjanse til en gang,så spør etter Kjetil dvs den andre eieren . Han er konge. Forøvrig MEGET lik Romøren hehehe
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
|
|
|
|
|