|
|
Raske Sykler, håpløs service!
|
Raske Sykler, håpløs service!
13/04/2010 14:32
|
Molby
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Skulle kjøpe bashguard og tok turen innom Raske Sykler for å høre om de hadde noe inne. Ingen kunder var i butikken, gikk frem til disken hvor sjefen selv (med brillene, husker ikke navnet) sitter med hodet begravd i pc'en. Jeg kremter for å få hans oppmerksomhet, han gidder såvidt å løfte blikket før det detter ned i tastaturet igjen og prater med en som står ved siden. Slik fortsetter det de neste 10 minuttene, flere kunder kommer inn, men han gidder ikke å se opp fra skjermen og vi står der og blomstrer som noen andre idioter. tilslutt går flere ut, jeg gir opp selv og sier høyt på vei ut "det betyr tydeligvis ikke at dere har kunder i butikken?". Da kommer det en REAKSJON! Han løfter utrolig nok hele hodet, men så detter det ned i skjermen igjen..Moralen er, skal dere ha noe utstyr, bruk heller en butikk som faktisk får med seg at dere eksisterer og kan hjelpe dere. Dro ned til Bikes and Boards og det ble en helt annen opplevelse.
Redigert av Molby; 13/04/2010 14:36.
|
|
|
Re: Raske Sykler, håpløs service!
[Re: Molby]
13/04/2010 14:39
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
[Re: Kjeserud]
13/04/2010 14:45
|
Molby
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
det er ille når man har brukt tid på å komme seg dit, og har det litt travelt..
|
|
|
13/04/2010 14:56
|
limelight
Veteran
|
Veteran
Jeg har opplevd akkurat det samme fra samme plass.
Det er sjeldent jeg handler på butikker i gatene. Så når jeg først gjør det, krever jeg at de gir god service vist ikke ordner jeg det billigere på nettet.
|
|
|
[Re: limelight]
13/04/2010 15:12
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
Har jammen opplevd det samme der selv! Knapt bry seg om folk i butikken. MEN jeg har OGSÅ opplevd god service i den butikken.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: hbakken]
13/04/2010 15:39
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Har jammen opplevd det samme der selv! Knapt bry seg om folk i butikken. MEN jeg har OGSÅ opplevd god service i den butikken. Nesten verre enn dårlig service er varierende service.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
13/04/2010 16:40
|
A.M
Entusiast
|
Entusiast
jeg dro fra Drammen for å kjøpe sko hos de, siden vi har en santralavtale med de. Men etter 25 minutter i butikken gikk jeg også. Jeg gidder ikke legge igjen penger hos folk som ikke gidder å løfte en finger.
Dro ned til OSlo sportslager som jeg aldri har lagt igjen ei krone, ikke nå heller, men fikk hjelp etter ett minutt.
|
|
|
[Re: A.M]
13/04/2010 17:57
|
MrWhite
Entusiast
|
Entusiast
Opplevde ca det samme i går. En av gutta der skulle gi meg en pris på en krank. Han skulle spørre en de andre som jobber (?) der. Han forsvant inn på verkstedet - og blei der. Det var tre andre på jobb. Følte meg ganske gjennomsiktig der jeg sto. Jeg gikk.
When in doubt: flat out.
Founder of Sleiverud Racing
|
|
|
[Re: MrWhite]
13/04/2010 18:06
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Jeg skulle kjøpe min første stisykkel på Raske Sykler i 2008, men når jeg måtte gå gjennom hele butikken sikkert en halv time uten at noen i det hele tatt nikket eller sa "hei", ja så tok jeg med Visa-kortet mitt ut igjen gitt. Er det noe det er nok av her i verden, så er det sykler, deler og god service. PS! Jeg velger å se poitivt på saken i dag, jeg kunne endt opp med en Specialized
|
|
|
[Re: tommygutt]
13/04/2010 18:13
|
ElGordo
Ringrev
|
Ringrev
Oslo sportslager er dyre, men jeg har alltid fått strålende service der. Mine første mtb sko kjøpt på tilbud ble tilpasset og målt etter alle kunstens regler, cleats skrudd på osv. Husker ennå at jeg opplevde meg veldig godt tatt vare på,og jeg skjønner at den butikken omsetter for noen hundre millioner i året. Ellers er det fryktelig mye dårlig service rundt omkring, men jeg passer på å alltid skryte av folk som gir god service. XXL Ski er vel værstingen så langt på dårlig service av det jeg har opplevd.
I told u so!
|
|
|
[Re: ElGordo]
13/04/2010 18:20
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Rart butikker ikke skjønner at man må satse på service. En butikk uten service er som en nettbutikk bare med dyrere priser 
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: tommygutt]
13/04/2010 18:25
|
hbakken
Høkk, da! Høkk!
|
Høkk, da! Høkk!
PS! Jeg velger å se poitivt på saken i dag, jeg kunne endt opp med en Specialized Ja, det var flaks du ikke fikk hjelp! 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
[Re: hbakken]
13/04/2010 18:37
|
janeb
Ringrev
|
Ringrev
Prisene i den butikken er noe høye ifht. andre butikker i Oslo f.eks.: 495,- for Schwalbe Furious Fred Evo 2.0 vs Fast-bikes 295,-
Har imidlertid et godt inntrykk av butikken og betjeningen.
|
|
|
[Re: ElGordo]
13/04/2010 18:57
|
Jonas Tilseth
Ivrig
|
Ivrig
Redigert av Jonas.T; 13/04/2010 18:59.
|
|
|
[Re: Jonas Tilseth]
13/04/2010 19:11
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Wow, jeg har alltid trodd at Raske Sykler var et bra sted å handle, selv om jeg aldri har vært innom der, men etter alle disse erfaringene som er gitt her er det tvilsomt om jeg noen gang kommer til å gidde å gå inn døra der engang.
Oslo Sportslager er nevnt over, og jeg vil si meg enig. Bare gode erfaringer med den butikken.
|
|
|
[Re: Jonas Tilseth]
13/04/2010 19:15
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har alltid fått god service på Raske. Det som har fungert for meg er å spørre om hjelp med en gang jeg har trengt det og en av de ansatte var ledig. Med tanke på at jeg har vært i butikken x antall ganger de siste årene så kan jeg si at de av og til kan bruke litt tid før de kommer for å hjelpe, men at de ofte er like hjelpsomme med kunder når de selger 5000kr hybrider som når de selger GF til 30 000kr. Flere ganger hvor jeg egentlig har vært lysten på noe nytt har jeg beskjed om at jeg egentlig ikke vil merke så stor forskjell, og at jeg bør holde meg til det jeg har. Det er en plus i boka fra min side. Skal sies at jeg er på hei med de fleste av de ansatte der 
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
13/04/2010 19:24
|
limelight
Veteran
|
Veteran
Wow, jeg har alltid trodd at Raske Sykler var et bra sted å handle, selv om jeg aldri har vært innom der, men etter alle disse erfaringene som er gitt her er det tvilsomt om jeg noen gang kommer til å gidde å gå inn døra der engang.
Oslo Sportslager er nevnt over, og jeg vil si meg enig. Bare gode erfaringer med den butikken. Oslo Sportslager er bra, jeg har handlet for 20000 der og har gjordt meg noen goe kjøp på tilbud. Når det gjelder begge syklene til meg og dama. God service er det også. Fast Bikes er plassen og handle deler på, jeg er er døsfornøyd med Fast Bikes. God service og goe på priser. Når det gjelder bra hjulbygging har Dogstar det, bra service er det også. Det er bare disse nevnte og da går resten på nettet.
Redigert av limelight; 13/04/2010 19:28.
|
|
|
[Re: limelight]
13/04/2010 19:33
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Når Fastbikes blir trukket frem for god service i en tråd der Raske Sykler blir kritisert for det motsatte, da er det kosmisk ubalanse..
For å bringe litt balanse her så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med service og oppmerksomhet på Raske Sykler.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
13/04/2010 19:36
|
thomasengen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
har alltid vært stort sett grei service og kundekontakt når jeg har vært hos Raske sykler. Når de snakker med andre og noen ganger med meg også, så er de veldig pratevillig om sykkel og det er jo positivit - såfremt det ikke blir for mye som går utover ventende kunder. Er jo midt i toppsesong også akkurat nå, men enkelte av eksemplene over skal IKKE forekomme. www.spinn.no er VELDIG bra på service. BÅDE på e-post, telefon og i butikk. PS! E-post adressen til RS på nettsiden har ikke fungert siste 1,5 år ;-)
|
|
|
[Re: Andreas83]
13/04/2010 20:37
|
jseim
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
... men at de ofte er like hjelpsomme med kunder når de selger 5000kr hybrider som når de selger GF til 30 000kr. ... Det er en plus i boka fra min side ... Såpass bør en forvente syntes jeg. Hvis du som sykkelselger skal være superhyggelig mot alle som hadler dyre sykler men gi faen i de som skal ha en eike eller slange blir det til slutt få kunder å være hyggelige mot. Forøvrig kan jeg skyte inn at jeg ved to annledninger har vært innom raske for å handle eiker - to ganger har jeg også gått ut av døren og lovet meg selv å aldri gå tilbake. For det er vel nettopp det motsatte av sitatet over jeg har opplevd. Tre ansatte på jobb, en som hjelper en kunde med å justere ny dyr sykkel. To ansatte som ser på, prater litt med kunden og hverandre. Kunden hadde tydeligvis betalt såpass for sykkelen at mine kroner ikke var i deres interesse denne dagen. PS: Prisen på DT Revo hos nevnte butikk varierer fra 32,- pr. stk til 72,-(!) pr. stk. når undertegnede har vært innom.
|
|
|
[Re: Ripen]
13/04/2010 20:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Når Fastbikes blir trukket frem for god service i en tråd der Raske Sykler blir kritisert for det motsatte, da er det kosmisk ubalanse..
For å bringe litt balanse her så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med service og oppmerksomhet på Raske Sykler. He he det er jeg jaggu enig. Da blir det en tulle tråd da Fastbikes vel er for noe av det med dårligst service i hele byen (men bra priser)..
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: jseim]
13/04/2010 20:46
|
Larsemannen
Ivrig
|
Ivrig
Har samme inntrykk av Raske Sykler. Var innom for å høre på sykkel til "bare" rundt 15.000,- da jeg kjøpte min forrige sykkel og da var de plutselig veldig lite interesserte. Da må jeg heller benytte anledningen til å skryte av Spinn på Storo. Veldig hyggelige karer som gjerne inviterer deg inn på verkstedet sitt og slår av en prat og viser deg et par triks i mekkinga Er meget overrasket over at folk sier de får bra service på Fast Bikes. Det er en internettbutikk med hentemulighet i mine øyne. Jeg digger Fast Bikes og legger igjen altfor mange penger der per år. Men, god service har de vel strengt talt ikke..?
|
|
|
13/04/2010 20:48
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg fikk kjempesørvis sist jeg var innom. Det tok litt tid før jeg ble spurt om jeg trengte hjelp, og ble henvist til verkstedet for å få vite om jeg sto med rett verktøy i henda (en krankavdrager). Når jeg spurte om dette var riktig dings fikk jeg også en god innføring i bruken av verktøyet og det å skifte krank.
Det å kjøpe noe (stort eller smått) kan ta litt tid i butikken, og det kan være et irritasjonsmoment, men når jeg først har fått hjelp har de vært upåklagelige. De er nok også "plaget" med mange som er innom og ikke skal bruke penger, men gjerne vil klå litt før de handler på nett - noe som ikke alltid er like moro for de som jobber der...
NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: olechr]
13/04/2010 20:54
|
limelight
Veteran
|
Veteran
Ok. Jeg har pratet med en danske og en til på Fast Bikes og de var veldig villig til og prate, det kan jo være at det har vært en vikar på jobb når dere som ikke har fått service fordi det syns jeg er veldig rart. Jeg har vært der 5 ganger og pratet med to forskjellige og de har begge gidd go service. Så det fortsår jeg meg ikke på. Jeg liker og handle i butikk som har deler og velge i mellom samt goe priser. Og ja jeg er fortsatt fornøyd med servicen. Men klart Raske må beskyttes som andre leverandører, det er jo dårlig reklame. De kan jo bestille det meste i løpet av noe dager. Når Fastbikes blir trukket frem for god service i en tråd der Raske Sykler blir kritisert for det motsatte, da er det kosmisk ubalanse..
For å bringe litt balanse her så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med service og oppmerksomhet på Raske Sykler. He he det er jeg jaggu enig. Da blir det en tulle tråd da Fastbikes vel er for noe av det med dårligst service i hele byen (men bra priser)..
|
|
|
[Re: olechr]
13/04/2010 20:54
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det med FB skal jeg ikke kommentere.
Men jeg har alltid hatt gode erfaringer på Raske. Er enig at prisene er litt stive. Alltid har de kommet raskt til meg, eller bare sakt hei.
Og siden de ligger nærme, så pleier jeg stikke innom og sier hei.
|
|
|
[Re: thomasengen]
13/04/2010 21:00
|
runermm
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg innbiller meg at problemet vi opplever på Raske er at de har en rimelig høy silingsfaktor hvor mesteparten av kundene rubriseres som lite interessante og med trivielle behov som ikke fortjener oppmerksomhet. Det er i hvert fall slik det føles å oppsøke butikken. Jeg ville ikke drevet sykkelbutikk på den måten, men det er jo utesteder som praktiserer dette med suksess.
Sportslageret tar alle på alvor og ser an behovet. De har skjønt at ene dagen skal kunden ha to slanger, dagen etter kjøper samme person et nytt hjulsett til 10K.
Med det samme: Sørensen sykler er mer en krambod enn en butikk. Helt tilfeldig om de har ting inne (eller de klarer å finne den i rotet) og hvilken pris du får. Servicenivået følger samme mønster.
Fast-bikes har byens beste priser på sykkeldeler, men du bør helst vite nøyaktig hva du skal ha. Å argumentere med Kai kan nok også fort bli interessant...
Sykkeldelisk er bra drevet, men ingen av sykkelmerkene de fører appellerer til meg egentlig. De finner jeg derimot hos BAB og de har et godt sykkelverksteed service, men lokalet er i overkant knapt.
For øvrig: Er du lei av Raske kan du gå litt lenger opp, svinge inn Parkveien og bort til Rå sport (gamle lokalene til Sportsnett). De satset vel kun på Kona i fjor, sortimentet i år vet jeg ikke, men ellers velassortert og hyggelig.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
13/04/2010 21:09
|
MHH
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har blandete opplevelser med Raske. Jeg gidder ikke vente på at de skal komme til meg, gjør meg til kjenne tidlig og det har stort sett fungert greit. Håvard der borte har hjulpet meg bra hver gang, selv om det stort sett er umulig å få tak på dem pr tlf - har sikkert prøvd 20 ganger i fjor. Mail er de heller ikke veldig flinke til...
|
|
|
13/04/2010 21:12
|
Andreas83
Ivrig
|
Ivrig
Nå klipte du det slik at det virker som jeg skrev at det er plus i boka at de hjelper folk som skal kjøpe sykkel til 5000. Jeg tar det for gitt at de hjelper begge.
Det er kjipt at flere føler de ikke får hjelp hos Raske. Men det fremstår her som enkelte av kundene er litt reserverte, det er lov å ta kontakt med selger og be om hjelp. Etter 15:00 er det ofte litt rush i butikken og da kan det jo bli siling som runermm skriver.
Det er helt greit å mislike en butikk, men slik butikkdissing fremstår alltid litt rart siden i over halvparten av slike "kunde vs butikk"-diskusjoner på terrengsykkel forumet har det vist seg at kunden ofte overreagerte og ville blåse ut litt steam på nettet. Den greieste måten er kanskje bare å handle andre steder. I Oslo har man jo BaB som har kjempekoselige selgere, delisk har et par gode selgere, Oslo Sportslager har flere flinke og Sørensen Sykkel er alltid koselige å snakke med.
Sist hjulene mine var på service hos Raske så betalte jeg 60kr for 3 Revo eiker.
Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
|
|
|
[Re: runermm]
13/04/2010 22:25
|
jseim
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg forstår ditt forrige innlegg som at du opplever at de gir deg god service uavhengig av hvor mye (eller lite) du kjøper. Dette er det stikk motsatte av hva jeg har opplevd de to gangene jeg har besøkt og handlet i denne butikken. Jeg er forsåvidt enig med deg i at disse trådene som omhandler butikker ofte blir svært skeve og ikke gir et riktig bilde av butikkene som blir diskutert. En fornøyd kunde forteller det til få - en misfornøyd kunde forteller det til de fleste. Kanskje for å "ta igjen" for en dårlig opplevelse. Jeg innbiller meg at problemet vi opplever på Raske er at de har en rimelig høy silingsfaktor hvor mesteparten av kundene rubriseres som lite interessante og med trivielle behov som ikke fortjener oppmerksomhet. Det er i hvert fall slik det føles å oppsøke butikken. Jeg ville ikke drevet sykkelbutikk på den måten, men det er jo utesteder som praktiserer dette med suksess. Enig! Følelsen av å være i veien og ikke velkommen sammenholdt med svært varierende, nærmest tilfeldige, priser. Har ført til at jeg ikke gidder å bruke mine penger der. Men noen må jo formodentlig oppleve de som serviceinnstilte og hyggelige - de tjener jo for pokker penger!
|
|
|
14/04/2010 09:11
|
olganga
Ivrig
|
Ivrig
"Alle" som har jobbet butikk vet at det finnes en grunnregel du skal følge overfor kunden: Når en kunde kommer inn skal du ved et blikk og et lite nikk med hodet/smil vise kunden at han er sett og at han får hjelp så snart du blir ledig. Det får kunden til å føle seg velkommen og han venter gjerne litt ekstra.
Det skal ikke mere til.
Ole
"Utrolig kastearm på disse veganerne"
|
|
|
|
|