Prøv denne nettsida. ca 125.000 ruter bare i Tyskland. Her kan du sende gps spor direkte til Edgen eller via PCen. Her finner du sikkert noen ruter som passer deg.
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
MapSource koster ingenting så lenge du har et produkt fra Garmin. Det som koster er TOPO-kartene for Tyskland. Du kan enten kjøpe for hele landet (199 euro) eller nord/sør(129 euro). Da har du ganske mange detaljer. Det er disse jeg bruker når jeg er i hjemlandet. Du kan også laste ned Openstreetmap. Dette har jeg ikke prøvd selv.
Trenger jeg topokart over Europa for at GPS skal kunne vise veien?
Du må ha et kart. Enten City Select eller Topo. Skal du sykle på vei så er det City Select du skal bruke. Skal du sykle i terrenget til Tyskland noe som kanskje er lite trolig så velger du Topo kart.
Må man ha ekstra minnebrikke for å legge inn mer enn et topokart? Prøvde det i går, men det ser ut til at det kun er plass til ett kart av gangen. I hvert fall kan jeg bare få opp det jeg sist la inn.
Trenger jeg topokart over Europa for at GPS skal kunne vise veien?
Topokart har ikke mulighet til å gi regne ut ruter. Så hvis du skal si til GPS-en at du vil ha hjelp med å finne veien så må du ha et bilkart som f eks City Select. Med topokart vil du fortsatt se hvor du er, men du selv finne veien.
Re: Garmin Edge 705 - forum
[Re: Dan]
#91877813/04/201017:20
OK. Da blir det City Select. Og dette kjøper man lett over nett?
Ja, men jeg ser nå at det heter ikke City Select lenger, det heter City Navigator. Du finner det sikkert mange steder på nett hvis du søker litt. Jeg kunne selvfølgelig ha lagt ut en link direkte til vår egen butikk, men det blir ubetalt annonseplass, og det skal vi ikke ha noe av her på forumet.
[Re: Dan]
#91893313/04/201019:56
Må man ha ekstra minnebrikke for å legge inn mer enn et topokart? Prøvde det i går, men det ser ut til at det kun er plass til ett kart av gangen. I hvert fall kan jeg bare få opp det jeg sist la inn.
Du er ikke den første eller siste som går i denne fellen. Du må overføre alle kartene du skal ha samtidig. Når du overfører kartene så sletter du de kartene som ligger inne i 705 fra før defor får du bare opp det du overførte sist.
Du er ikke den første eller siste som går i denne fellen. Du må overføre alle kartene du skal ha samtidig. Når du overfører kartene så sletter du de kartene som ligger inne i 705 fra før defor får du bare opp det du overførte sist.
Jeg har overført alle samtidig. Men det er kun ett av de som vises som et alternativ under "kart" på menyen. Hvor kan jeg se at de andre også ligger inne?
Jeg er helt ny på garmin og idag kjørte jeg intervaller. Når jeg laster det opp på connect garmin så viser det seg at jeg har trådd 32000 watt en stund. Greit jeg er i form men ikke så rå! Er det mulig å få slettet dette på økten slik at snitt watt og at jeg får sett resten av watten
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Jeg er helt ny på garmin og idag kjørte jeg intervaller. Når jeg laster det opp på connect garmin så viser det seg at jeg har trådd 32000 watt en stund. Greit jeg er i form men ikke så rå! Er det mulig å få slettet dette på økten slik at snitt watt og at jeg får sett resten av watten
"Ekke du sånn proff a? 32000 burde da være innenfor normalen?"
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
"Ekke du sånn proff a? 32000 burde da være innenfor normalen?"
Hadde jo vært gøy om det var sant. Isåfall hadde det blitt noen greie rykk!
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Ser at du har syklet ved Leirsundsletta. Kan det være at Norges sykeste kraftgate ligger akkurat der, som gjør at wattmåleren din hopper i taket? Har opplevd på samme sted at pulsmåleren hopper i taket i tide og utide når jeg sykler akkurat der. Regner da med at at du har trådløs wattmåler (Powertap eller Quarq)? Er nok helt syke elektriske kraftfelt akkurat på sletta der.
Du kan eksportere fila fra Garmin connect som en tcx fil, åpne den i wordpad eller noe annet og lete fram verdien 32000 watt. Da er det bare å skrive inn riktige verdier basert på nærliggende tall, og lese den inn på nytt. Det er diskutert her:
Ser at du har syklet ved Leirsundsletta. Kan det være at Norges sykeste kraftgate ligger akkurat der, som gjør at wattmåleren din hopper i taket? Har opplevd på samme sted at pulsmåleren hopper i taket i tide og utide når jeg sykler akkurat der. Regner da med at at du har trådløs wattmåler (Powertap eller Quarq)? Er nok helt syke elektriske kraftfelt akkurat på sletta der.
Tror ikke Edge/GPSer liker høyspentledninger.. Slik så det ut sist jeg passerte under høyspentledningene ved helvete.
-Kisp
[Re: Kisp]
#92016415/04/201012:42
Tror ikke Edge/GPSer liker høyspentledninger.. Slik så det ut sist jeg passerte under høyspentledningene ved helvete.
-Kisp
HAHA, sikker på at du ikke bare var full da? Ser sånn ut på løypeprofilen din...
Hvilken Edge har du? Har nettopp bestilt meg en Edge 500, og håper den ikke får problemer under store kraftgater...